Ελλάδα
02-11-2021 | 07:58

Μηχανική: Πώς επιχειρεί να «γυρίσει το παιχνίδι»

Μηχανική: Πώς επιχειρεί να «γυρίσει το παιχνίδι»
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Η διαδικασία μιας μεγάλης -για τα δεδομένα του γκρουπ- αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, ύψους 40 εκατ. ευρώ, θα αποτελέσει το πρώτο σημαντικό βήμα ώστε ο κατασκευαστικός όμιλος της Μηχανικής, συμφερόντων της οικογένειας Πρόδρομου Εμφιετζόγλου, να πετύχει την επιστροφή του στον τομέα των υποδομών, «βλέποντας» επιπρόσθετα, σε βάθος χρόνου, την επάνοδό του στο Χρηματιστηριακό ταμπλό, ενδεχομένως μέσω νέας εγγραφής, όταν βέβαια θα πληρούνται οι σχετικές προϋποθέσεις.

Χτες, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι επαναληπτικές Γενικές Συνελεύσεις κοινών και προνομιούχων μετόχων της Μηχανικής που πραγματοποιήθηκαν με αυξημένη απαρτία αποφάσισαν ομόφωνα την έγκριση της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας έως του ποσού των 40 εκατ. ευρώ, ενώ εξουσιοδότησαν το Δ.Σ. να ορίσει την τιμή της νέας μετοχής. Οι νέες μετοχές που θα εκδοθούν θα είναι κοινές με δικαιώματα ψήφου και θα υπάρχει δικαίωμα προτίμησης υπέρ των υφιστάμενων μετόχων, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της κατασκευαστικής εταιρείας.

Το ποσό της εν λόγω αύξησης θα διατεθεί για την ενίσχυση της κεφαλαιακής επάρκειας της εταιρείας και της ανάπτυξής της στον τομέα ανάληψης νέων έργων (δημοσίων, ΣΔΙΤ), έργων ανάπτυξης ακινήτων, έργων ΑΠΕ, με στόχο την επαναδιαπραγμάτευση των μετοχών της στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Υπενθυμίζεται ότι προ περίπου ενάμιση μήνα η ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΕ ανακοίνωνε ότι «επανερχόμενη στην αγορά των δημοσίων και ιδιωτικών έργων που υπηρετεί επί 47 συνεχόμενα έτη και τηρώντας την υπόσχεσή της προς τους μετόχους της, ανακοινώνει, το Δ.Σ. της εταιρείας έλαβε απόφαση για την αύξηση του Μετοχικού Κεφαλαίου, κατά το ποσό των 30 εκατ. ευρώ, για την ενίσχυσή της στους τομείς των νέων προς ανάληψη έργων ΣΔΙΤ, της ανάπτυξης ακινήτων στην Βουλγαρία και της κατασκευής Υδροηλεκτρικών Έργων».

Όπως είχε αναδείξει τότε το insider, η σχεδιαζόμενη ΑΜΚ εκτός από την ενίσχυση των κεφαλαίων και της ρευστότητας της εταιρείας, αναμένεται να σηματοδοτήσει και την είσοδο νέων μετόχων, ενδεχομένως και στρατηγικού επενδυτή, δίχως να αποκλείεται αυτός να έρθει και από το εξωτερικό, στο μετοχικό κεφάλαιο της ιστορικής κατασκευαστικής εταιρείας.

Να σημειωθεί ότι η οικογένεια Εμφιετζόγλου φέρεται να επιθυμεί να διατηρήσει πλειοψηφικό ποσοστό και έλεγχο της εταιρείας, άνω του 50%, εν όψει και της προοπτικές ανάπτυξης για την Ελλάδα, λόγω των κεφαλαίων που θα εισρεύσουν στη χώρα από το Ταμείο Ανάκαμψης και το νέο ΕΣΠΑ.

Στο στόχαστρο της Μηχανικής θα βρεθεί η αξιοποίηση έκτασης στα περίχωρα της Σόφιας της Βουλγαρίας, όπου δρομολογείται η ανάπτυξη οικιστικού συγκροτήματος. Επίσης στο επίκεντρο αναμένεται να βρεθεί η επανεκκίνηση του υδροηλεκτρικού έργου στην περιοχή του Αγίου Νικολάου στον ποταμό Άραχθο, που προβλέπει εγκατεστημένη ισχύ 93 MW.

Να σημειωθεί ότι η Μηχανική έχει χάσει το πτυχίο της, αν και κατέβαινε σε διαγωνισμός, κερδίζοντας και συμβάσεις (π.χ. η σιδηροδρομική γραμμή Ψαθόπυργου – Ρίου) σε κοινοπραξία με την ιταλική εταιρεία GD Infrastrutture, ενώ έχει δώσει «παρών» και σε διαδικασίες όπου δεν απαιτούνταν κατοχή πτυχίου. Ωστόσο, φέρεται να έχει στις προθέσεις της την επανάκτηση του εργοληπτικού πτυχίου, όπως και της επιστροφής της στο Χρηματιστήριο (με νέες διαδικασίες;) σε βάθος χρόνου.

Πάντως, πρόσφατα στελέχη της εταιρείας μιλώντας στο insider είχαν αναφέρει ότι προσεχώς η Μηχανική θα κινηθεί και προς αποκατάσταση του εργοληπτικού της πτυχίου (ανώτατης τάξης) που «έχασε» προ ετών, εκκινώντας διαδικασίες «εμπλουτισμού» των απαραίτητων στοιχείων, προϋποθέσεων και δικαιολογητικών, ενώ σημειώνεται ότι σε διαγωνισμούς κατεβαίνει με συνεργάτες που έχουν το λεγόμενο «ισοδύναμο». Όπως επίσης, επιθυμεί και να επαναφέρει τη μετοχή στο Χρηματιστήριο, τηρώντας τη σχετική υπόσχεση που έχει δώσει στους μετόχους της στα τέλη Νοεμβρίου του 2018, όταν και τέθηκε εκτός ΧΑ λόγω των σημαντικών προβλημάτων που είχε που δεν επέτρεπαν την τήρηση των προϋποθέσεων παραμονής.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

MUST READ

Μηχανική: Εγκρίθηκε η ΑΜΚ έως 40 εκατ. ευρώ