Στο… «περίμενε» για τη Βουλή σιδηροδρομικές συμβάσεις 125 εκατ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στο… «περίμενε» για τη Βουλή σιδηροδρομικές συμβάσεις 125 εκατ. ευρώ
Ποια δύο σημαντικά έργα αναμένεται προσεχώς να «περάσουν» από το Κοινοβούλιο. Στο «περίμενε» Intrakat και ΑΒΑΞ-Alstom για τις «υπογραφές».

Τον «δρόμο» για τη Βουλή αναμένεται να πάρουν μέσα στο προσεχές διάστημα δύο σημαντικές συμβάσεις που σχετίζονται με σιδηροδρομικά projects συνολικού αρχικού ύψους περίπου 125 εκατ. ευρώ. Ο λόγος για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Λάρισα Βόλος (67 εκατ. ευρώ) στο οποίο έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος η Intrakat, και το σιδηροδρομικό έργο Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (με ΦΠΑ στα 56,7 εκατ. ευρώ), που έχει «κερδίσει» η κοινοπραξία των ΑΒΑΞ-Alstom.

Σχετικές πληροφορίες από τον σιδηροδρομικό χώρο σημειώνουν ότι τα δύο αυτά έργα, καλώς εχόντων των πραγμάτων, μπορούν να «φύγουν» προσεχώς από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με προορισμό τη Βουλή. Με τις ίδιες πηγές να μην αποκλείουν αυτό να συμβεί και μέσα στον Οκτώβριο, ώστε στη συνέχεια να ακολουθήσουν και οι σχετικές υπογραφές.

Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη σύμβαση αφορά στο σιδηροδρομικό έργο με τίτλο: «Κατασκευή ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και συστήματος ETCS L1 στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα - Βόλος με αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Σ.Σ. Λατομείου – ΒΙΠΕ – Βόλος». Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ έχει επικυρώσει την κατακύρωση του σιδηροδρομικού έργου της γραμμής Λάρισας-Βόλου, κόστους περίπου 67 εκατ. ευρώ, στην εν λόγω κατασκευαστική εταιρεία που πριν από μήνες είχε ανακηρυχθεί και μειοδότης, με μέση τεκμαρτή έκπτωση 37,19% και με συνολική προσφορά ύψους 42,4 εκατ. ευρώ. Το έργο ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και αναβάθμισης με ETCS θα αναβαθμίσει θεαματικά την σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τις δύο μεγάλες θεσσαλικές πόλεις και σύμφωνα με τις προδιαγραφές θα εγκατασταθεί ηλεκτροκίνηση τύπου τρόλεϊ, για ταχύτητες μέχρι και 120 χλμ./ώρα. Η διαδρομή ανάμεσα στον Βόλο και την Λάρισα, μαζί με τις ενδιάμεσες στάσεις, θα μειωθεί στα 40 λεπτά και παράλληλα θα λειτουργήσει και η προαστιακή σύνδεση μεταξύ Βόλου και Θεσσαλονίκης με συνολικό χρόνο διαδρομής μόλις 1 ώρα και 40 λεπτά.

Η άλλη σύμβαση αφορά στο έργο «Εγκατάσταση Σύγχρονου Συστήματος Σηματοδότησης καθώς και ETCS – Level 1 στο τμήμα Θεσσαλονίκη - Ειδομένη και Αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς για τις ανάγκες της σηματοδότησης», δηλαδή η εγκατάσταση σηματοδότησης στη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη. Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Alstom έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος με μέση τεκμαρτή έκπτωση 10,50%, και με συνολική προσφορά ύψους 40.973.034 ευρώ. Θεωρείται σημαντικό έργο γιατί με την ολοκλήρωσή του ανοίγει ο δρόμος και για την επανέναρξη διεθνών επιβατικών δρομολογίων με τα Δυτικά Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη. Το συνολικό μήκος του άξονα της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη (ΤΧ1) – Ειδομένη (μέσω της νέας παραλλαγής Πολυκάστρου – Ειδομένης), στo οποίo θα εγκατασταθεί το σύστημα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ETCS, είναι περίπου 70,5 χιλιόμετρα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider