Ελλάδα
07-09-2021 | 11:00

ΕΡΓΟΣΕ: Τον Οκτώβριο η κατασκευαστική «μάχη» για τα projects των 374 εκατ. ευρώ

ΕΡΓΟΣΕ: Τον Οκτώβριο η κατασκευαστική «μάχη» για τα projects των 374 εκατ. ευρώ
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Εντός του προσεχούς Οκτωβρίου έχει οριστεί η κατάθεση των προσφορών από τους ενδιαφερόμενους ομίλους όσον αφορά στα έργα που πρόσφατα μόλις, μέσα στον περασμένο Αύγουστο, προκήρυξε η ΕΡΓΟΣΕ, ύψους 373,9 εκατ. ευρώ συνολικά. 

Όπως αναφέρεται και στην ιστοσελίδα της ΕΡΓΟΣΕ:

Για το έργο «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΘΟΡΥΒΙΚΩΝ ΗΧΟΠΕΤΑΣΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΚΙΑΤΟ – ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ» (84 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), ως ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των προσφορών ορίζεται η 11η-10-2021.

Λίγες ημέρες αργότερα, στις 15-10-2021, υποβάλλονται οι προσφορές για την «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ, ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ – ΤΗΛΕΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ETCS L1 ΤΗΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΜΟΝΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟΣ – ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΑΡΑΚΑΜΠΤΗΡΙΟΥ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ Σ.Σ. ΣΟΦΑΔΩΝ» (προϋπολογισμού μελέτης 72,8 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).

Στις 18 Οκτωβρίου υποβάλλονται προσφορές για το έργο «ΥΠΟΛΕΙΠΟΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ, ΕΠΙΔΟΜΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΟ Σ.Σ. ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΜΕΤΡΟ – Β’ ΦΑΣΗ Σ.Σ. ΑΘΗΝΩΝ» (προϋπολογισμού μελέτης 42,1 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).

Και το «πακέτο» των προσφορών από τους ενδιαφερόμενους κατασκευαστικούς ομίλους ολοκληρώνεται λίγες ημέρες αργότερα καθώς ως ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των προσφορών για τον διαγωνισμό «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΩΝ (ΚΤΙΡΙΑ, ΑΠΟΒΑΘΡΕΣ, ΣΤΕΓΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΩΝ ΧΩΡΟΣ), ΕΠΙΔΟΜΗΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ, ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ – ΤΗΛΕΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ETCS, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ Η/Μ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΑΣ ΓΙΑ ΤΗ Ν.Σ.Γ. ΚΙΑΤΟ – ΠΑΤΡΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ – ΡΙΟ» ορίστηκε στις 21-10-2021 (προϋπολογισμού μελέτης 175 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).

Τα δύο έργα αφορούν στην ολοκλήρωση της νέας διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής του δικτύου Πειραιάς – Αθήνα – Κιάτο – Πάτρα, που εντάσσεται στη γραμμή Πειραιάς – Θεσσαλονίκη – Σύνορα και συνδέεται με το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο. Αποτελούν τμήμα των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Κόρινθος – Πάτρα, που αποσκοπούν στον περιορισμό των ατυχημάτων, τη βελτίωση των ελληνικών μεταφορών με σιδηρόδρομο και στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του σιδηροδρόμου. Τα έργα αυτά στηρίζουν την οικονομική ανάπτυξη της Πελοποννήσου αλλά και της εθνικής οικονομίας γενικότερα.

Το έργο της Β΄ φάσης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών εντάσσεται στο πλαίσιο της ανάπτυξης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών, ο οποίος έχει χαρακτηριστεί ως έργο υποδομής απαραίτητο για την εξυπηρέτηση των καθημερινών μετακινήσεων των κατοίκων του Νομού Αττικής, ενώ ήδη υλοποιούνται έργα βελτίωσης του σιδηροδρομικού δικτύου της Αττικής στο τμήμα από Σιδηροδρομικό Σταθμό Πειραιά έως το Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) και στο τμήμα του από τις Τρεις Γέφυρες έως τον Σταθμό Άνω Λιοσίων (σύνδεση με Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων). Ειδικότερα, η Β΄ φάση ανάπτυξης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών αφορά την αναπροσαρμογή της γραμμολογίας, ανακατασκευή των λειτουργικών του στοιχείων (αποβάθρες, διαβάσεις πεζών κλπ.), εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, και παράλληλη κατασκευή των απαραίτητων υποδομών (θεμελιώσεις) για τα κτιριακά έργα που θα ολοκληρωθούν μελλοντικά.

Το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα περιλαμβάνει την εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και ETCS επί της μονής σιδηροδρομικής γραμμής που ξεκινά από τον Παλαιοφάρσαλο, περνά από Καρδίτσα και Τρίκαλα και καταλήγει στην Καλαμπάκα. Παράλληλα, μεταξύ άλλων, θα κατασκευαστεί αποβάθρα στην περιοχή των Σοφάδων, θα εκτελεστούν εργασίες ανακαίνισης ή και επισκευής μικρής κλίμακας σε χώρους των υφισταμένων κτηρίων των Σ.Σ. Σοφάδων, Καρδίτσας, Τρικάλων και Καλαμπάκας καθώς και αντικατάσταση 38 υφιστάμενων ΑΣΙΔ με την προσθήκη ενός νέου ΑΣΙΔ επιπλέον.

Πάντως, όπως έχει αναφέρει αρκετές φορές το insider, κοντά σε αυτό το σημαντικό πακέτο δημοπρατήσεων θα έρθουν να «κουμπώσουν» και οι προκηρύξεις του mega επενδυτικού πλάνου ύψους 3,3 δις ευρώ που προωθούν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και σχετίζεται με την υλοποίηση 6 σιδηροδρομικών projects με τη μορφή του ανταγωνιστικού διαλόγου. Πρόκειται, όπως έχει αναδείξει το insider.gr, για κομβικά σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς τα οποία θα ολοκληρώσουν τη διασύνδεση των κεντροβαρικών λιμένων της χώρας μας με το κεντρικό δίκτυο (τα λιμάνια της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, στον 6ο Προβλήτα του ΟΛΘ, τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης, ενώ το πλάνο κλείνει με τη διασύνδεση με το Ορμένιο), τα οποία αναμένεται σταδιακά να «βγούνε» μέσα στο προσεχές διάστημα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΕΡΓΟΣΕ: Δημοπράτηση 4 έργων για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, αξίας 373,9 εκατ. ευρώ