ΒΟΑΚ: Στόχος να «μπούνε μπουλντόζες» το 2022 για το τμήμα ΣΔΙΤ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΒΟΑΚ: Στόχος να «μπούνε μπουλντόζες» το 2022 για το τμήμα ΣΔΙΤ
Στόχος του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να ξεκινήσουν εργασίες το καλοκαίρι του 2022. Πώς προχωρούν οι διαδικασίες.

Στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η εκκίνηση των εργασιών για την κατασκευή του μεγάλου αυτοκινητόδρομου που θα «διατρέχει» την Κρήτη σχεδόν από το ένα άκρο έως το άλλο να πραγματοποιηθεί σε περίπου έναν χρόνο από τώρα, μέσα στο καλοκαίρι του 2022. Ο λόγος για τον περίφημο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα της χώρας αλλά και πανευρωπαϊκά, ένα project προτεραιότητας, όπως πολλές φορές έχει ειπωθεί από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλή αλλά και τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών, Γ. Καραγιάννη.

Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείο Υποδομών, ο στόχος να «μπούνε μπουλντόζες» το καλοκαίρι του 2022 στο ΣΔΙΤ τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη είναι φιλόδοξος αλλά απολύτως εφικτός και ρεαλιστικός. Μάλιστα, στο αρμόδιο υπουργείο προσδοκούν να υπάρχουν εξελίξεις για το κομμάτι που προωθείται μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα ακόμα και στα τέλη του 2021, δηλαδή να υπάρχει προσωρινός ανάδοχος μέχρι τότε, αλλά κρατούν χαμηλούς τόνους και λόγω των συνθηκών προτιμούν να «δείξουν» προς τις αρχές του 2022. Να σημειωθεί ότι για το τμήμα ΣΔΙΤ των 22,5 χιλιομέτρων, ύψους 205 εκατ. ευρώ, έχει κατατεθεί από καιρό στο υπουργείο Περιβάλλοντος η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σε σχετικά σύντομο χρονικό ορίζονταν αναμένεται η έγκρισή της, ώστε να ολοκληρωθεί και αυτή η εκκρεμότητα.

Σημειώνεται ότι, βάσει παλιότερης απόφασης, στα τέλη Μαΐου αναμένονταν η εκκίνηση των διαδικασιών για τη Β’1 φάση του διαγωνισμού. Να θυμίσουμε στο τμήμα αυτό του ΒΟΑΚ έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον τα εξής σχήματα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΡΙΑΔΝΗ» (ΑΒΑΞ-MARGUERITE), ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, SHIKUN BINUI LTD, ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ «ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ACCIONA CONCESIONES- ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL», αναμένονταν η κατάθεση ενδιαφέροντος, να αποφασιστεί η έγκριση συμμετοχής των προεπιλεγέντων και θα ξεκινήσει η έναρξη λειτουργίας του Γραφείου Δεδομένων κ.α. Στη συνέχεια η διαδικασία θα περάσει στην τελική φάση με την κατάθεση των τεχνικών και οικονομικών προσφορών που θα οδηγήσουν στην ανάδειξη του αναδόχου σχήματος που θα αναλάβει το έργο.

Πέραν του τμήματος ΣΔΙΤ, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «τρέχουν» τις διαδικασίες και για το κομμάτι που προωθείται μέσω δημόσιας σύμβασης, δηλαδή το τμήμα Νεάπολη- Άγιος Νικόλαος. Για αυτό προχωρά από το υπουργείο η ολοκλήρωση των μελετών και στόχος είναι μέσα στο 2021 να προωθηθεί ο διαγωνισμός, δηλαδή να γίνει η δημοπράτηση του έργου.

Παράλληλα τρέχουν οι διαδικασίες για το τμήμα της παραχώρησης από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε προς έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Έργο Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, μήκους 157,5 χλμ., το οποίο θα υλοποιηθεί ως έργο με Σύμβαση Παραχώρησης. Η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως μέσα στο καλοκαίρι θα μπορέσει να ξεκινήσει η Β’ φάση. Να θυμίσουμε πως σε αυτό το τμήμα το ενδιαφέρον τους έχουν εκδηλώσει οι: ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, VINCI, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ACCIONA CONCESIONES.

Να σημειωθεί ότι βάσει όσων αναφέρουν άλλες πηγές, στο αμέσως προσεχές διάστημα αναμένεται να παρουσιαστεί και η τελική μελέτη χωροθέτησης του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης.

Προ ολίγων εβδομάδων μόλις, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης είχε δηλώσει σχετικά: «Ο ΒΟΑΚ είναι ένα έργο πρώτης προτεραιότητας, ένας καινούριος δρόμος στην Κρήτη. Ένα έργο απόλυτης προτεραιότητας για τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Σύμφωνα με το σχεδιασμό και την καθοδήγηση του Υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζουμε σταθερά και με συνέπεια τα βήματα για την υλοποίηση αυτού του μεγάλου έργου. Ενιαιοποιήσαμε σε τεχνικό επίπεδο το έργο από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία, οριστικοποιήσαμε το χρηματοοικονομικό μοντέλο, αναθέσαμε πάνω από 16 μελέτες, αναβαθμίσαμε τις προβλέψεις για τα όρια ταχύτητας του δρόμου, εντάξαμε και την αναβάθμιση των υφιστάμενων παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων στο έργο. Καταθέσαμε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη και προχωράμε στη Β’ Φάση του Διαγωνισμού, ενώ οριστικοποιήσαμε τη χάραξη και σήμερα καταθέσαμε και τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο. Θα δώσουμε στην Κρήτη το δρόμο που της αξίζει και αυτό είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε πράξη».

Υπενθυμίζεται ότι η χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ είναι εξασφαλισμένη καθώς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει βρει πόρους άνω του 1 δις ευρώ. Ο ΒΟΑΚ θα χρηματοδοτηθεί ως προς το σκέλος της δημόσιας συμμετοχής από το Ταμείο Ανάκαμψης με 427 εκατ. ευρώ, κάτι που διασφαλίζει τη συνολική υλοποίηση του έργου, ενώ κεφάλαια περίπου 600 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από το ΕΣΠΑ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Γ. Καραγιάννης: Κατατέθηκε προς έγκριση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ

gazzetta
gazzetta reader insider insider