Επιτροπή Ανταγωνισμού: Τask force για σούπερ μάρκετ και σύστημα ανώνυμης παροχής πληροφοριών

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Επιτροπή Ανταγωνισμού: Τask force για σούπερ μάρκετ και σύστημα ανώνυμης παροχής πληροφοριών

Νέα εργαλεία για τη διερεύνηση των συνθηκών ανταγωνισμού στη αγορά δημιουργεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Συγκεκριμένα, προχωρά έως το τέλος Μαρτίου στη δημιουργία συστήματος ανώνυμης παροχής πληροφοριών (whistleblowing) για την αντιμετώπιση αθέμιτων εμπορικών πρακτικών από επιχειρήσεις με σημαντική διαπραγματευτική ισχύ στην αγορά. Με τον τρόπο αυτό θα παρέχεται η δυνατότητα σε κάποιον να δώσει πληροφορίες χωρίς να φοβάται την αποκάλυψη της ταυτότητάς του με οποιονδήποτε τρόπο. Το σύστημα αυτό θα επιτρέψει την πιο άμεση συλλογή πληροφοριών για την εκκίνηση κυρίως αυτεπάγγελτων ερευνών.

Παράλληλα η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα προχωρήσει στη σύσταση «ομάδας κρούσης» (taskforce) ειδικά για τα σούπερ μάρκετ, η οποία θα προετοιμάζει κάθε 12 μήνες αναφορά στον πρόεδρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την κατάσταση ανταγωνισμού στον κλάδο του λιανεμπορίου και θα προχωρά σε μετρήσεις της διαπραγματευτικής ισχύος των αλυσίδων σουπερμάρκετ και προμηθευτών. Η τελική επιλογή των αγορών προμήθειας που θα εξεταστούν από την κλαδική μεσοπρόθεσμα θα στηριχθεί στα πορίσματα αυτών των περιοδικών μελετών της ομάδας «κρούσης». Η ομάδα «κρούσης» θα πρέπει επίσης, σε συνεργασία με άλλες διευθύνσεις και τμήματα της επιτροπής, να εκπονήσει ειδικές κατευθυντήριες γραμμές, που θα ολοκληρωθούν το πρώτο εξάμηνο του 2022, για την εφαρμογή των κανόνων του ανταγωνισμού στον κλάδο των σουπερμάρκετ.

Υπενθυμίζεται ότι τη Δευτέρα, η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσιοποίησε την τελική της έκθεση έπειτα από έρευνα στον κλάδο παραγωγής, διανομής και εμπορίας βασικών καταναλωτικών ειδών και ιδίως ειδών διατροφής, καθώς και ειδών καθαριότητας και προσωπικής υγιεινής. Στην έκθεση σημειώνεται ότι «λόγω των σημαντικών αλλαγών σε καταναλωτικές συνήθειες τους τελευταίους μήνες και στην πιθανή έλευση νέων επιχειρηματικών μοντέλων στην αγορά, με την είσοδο νέων παιχτών, τόσο στο διαδίκτυο όσο και σε παραδοσιακά κανάλια διανομής, και τα οποία ακόμα δεν έχουν αποκρυσταλλωθεί, αλλά επίσης και του περιορισμού του εύρους της παρούσας Κλαδικής σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων, δεν κρίνεται προς στιγμή απαραίτητη, η εκκίνηση κανονιστικής παρέμβασης στον κλάδο».

Συγκεκριμένα επισημαίνεται ότι δεν κρίνεται απαραίτητη σε αυτό το στάδιο η θεσμοθέτηση ενός Διαμεσολαβητή ή Εντολοδόχου, ο οποίος θα διαπραγματευτεί με τους λιανέμπορους ή προμηθευτές που έχουν διαπραγματευτική ισχύ έναν Κώδικα Δεοντολογίας ή Οδηγού Καλών Πρακτικών και ο οποίος θα ισχύσει μόνο για αυτούς, όπως προτάθηκε από την Ενδιάμεση Μελέτη της ΕΑ.

Η δυνατότητα αυτή, σημειώνεται, θα εξεταστεί ύστερα από τα συμπεράσματα της νέας Κλαδικής για τα Σουπερμάρκετ, η οποία προγραμματίζεται μεσοπρόθεσμα σε βάθος διετίας και η οποία θα καλύπτει περισσότερες και ενδεχομένως διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider