«Στενό κορσέ», όπως προκύπτει από την πρόσφατη αξιολόγηση της Κομισιόν, «φοράει» η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στον διαγωνισμό για την αξιοποίηση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού.

Ειδική αναφορά γίνεται για τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ που αφορά την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού στην 9η ενδιάμεση έκθεση στο πλαίσιο της μεταμνημονιακής εποπτείας της ελληνικής οικονομίας με την Κομισιόν να μιλάει μεν για πρόοδο, πλην όμως να αφήνει να εννοηθεί ότι το θέμα έχει… τραβήξει σε χρόνο και το βάζει υπό παρακολούθηση.

Προφανώς λοιπόν, στις Βρυξέλλες, δεν επιθυμούν, λόγω της δύσκολης συγκυρίας ελέω πανδημίας, να αποδώσουν ευθύνες και κρατούν μια πιο ήπια στάση.

Ωστόσο, γνωρίζοντας τις συνεχείς παρατάσεις, παρά τις προσπάθειες του ΤΑΙΠΕΔ να βρει λύσεις, στον διαγωνισμό, τις νομικές κόντρες των διεκδικητών (η τελευταία αφορούσε στο αίτημα των κοινοπραξιών υπό της Μυτιληναίος και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις για παράταση της διαδικασίας), την υπόδειξη του ΣτΕ που υποχρέωσε το Ταμείο να μη λάβει υπόψη του τη μοναδική προσφορά (κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), ευελπιστούν ότι αυτή τη φορά θα τηρηθεί το dead line και θα έχουμε εξελίξεις.

«Η στενή παρακολούθηση θα συνεχιστεί», αναφέρεται χαρακτηριστικά. Βέβαια, στην έκθεση περιγράφεται αναλυτικά η πρόσφατη εξέλιξη με την κατάθεση μίας προσφοράς, την προσφυγή στη δικαιοσύνη δύο ενδιαφερόμενων και την απόφαση για επανάληψη της διαδικασίας κατάθεσης προσφορών την 1η Απριλίου.

«Τους τελευταίους δύο μήνες σημειώθηκε πρόοδος προς την ολοκλήρωση αυτής της συναλλαγής. Μόνο ένας επενδυτής υπέβαλε δεσμευτική προσφορά εντός της προθεσμίας της 11ης Δεκεμβρίου, ενώ δύο από τους τελικούς υποψήφιους προχώρησαν σε νομικές ενέργειες για παράταση της προθεσμίας υποβολής. Το αρμόδιο Δικαστήριο εξέδωσε προσωρινή απόφαση στις 28 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με την οποία η απαίτηση των δύο διεκδικητών ήταν έγκυρη και ότι έπρεπε να χορηγηθεί παράταση. Μετά την απόφαση αυτή, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε στις 26 Ιανουαρίου να ορίσει την 1η Απριλίου 2021 ως τη νέα ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών».

Η Κομισιόν αναφέρεται και σε ενέργειες που έγιναν εσχάτως στο πλαίσιο του κλεισίματος απαιτούμενων εκκρεμοτήτων. «Όσον αφορά τις υπόλοιπες εκκρεμείς ενέργειες, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες σε ένα δεύτερο πακέτο σταθμών διοδίων, οι οποία και τέθηκαν σε λειτουργία τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, ενώ κάποια πρόοδος σημειώθηκε σε σχέση με τις απαιτούμενες εργασίες για την αδειοδότηση των υπόλοιπων 14 σηράγγων», προσέθεσε η Κομισιόν.