Πότε «μπαίνει στις ράγες» η επέκταση του αμαξοστασίου του Τραμ στο Ελληνικό

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πότε «μπαίνει στις ράγες» η επέκταση του αμαξοστασίου του Τραμ στο Ελληνικό

Μια ακόμα παράταση, για λόγους χρόνου, καλύτερης προετοιμασίας, επίτευξης συμμετοχών και υγιούς ανταγωνισμού, έδωσε η Αττικό Μετρό στον διαγωνισμό για την επέκταση του αμαξοστασίου του Τραμ στο Ελληνικό, με τους ενδιαφερόμενους να πρέπει να περιμένουν για περίπου ένα μήνα επιπλέον.

Ειδικότερα, σύμφωνα με απόφαση της Αττικό Μετρό που «ανέβηκε» στις 12 του μήνα, ο διαγωνισμός ύψους 18,2 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ, 14.750.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ) μετατέθηκε από τις 21 Ιανουαρίου για τον Φεβρουάριο. Συγκεκριμένα, η κατάθεση προσφορών «πήγε» για τις 22 Φεβρουαρίου και η αποσφράγισή τους από τις 22 Ιανουαρίου μεταφέρθηκε στις 23 Φεβρουαρίου.

Όπως αναφέρεται στην σχετική απόφαση, η μετάθεση του διαγωνισμού έγινε λόγω του πλήθους των ερωτημάτων και των στοιχείων που έχουν ζητηθεί, κυρίως για τα ήδη λειτουργούντα συστήματα και τις εγκαταστάσεις, με συνέπεια να απαιτείται περισσότερος χρόνος προετοιμασίας από τον αρμόδιο φορέαμ δηλαδή την Αττικό Μετρό. Επίσης, χρειάζεται χρόνος για την άρτια προετοιμασία των προσφορών μετά την έκδοση των τευχών διευκρινήσεων από την Αττικό Μετρό, ενώ ο ίδιος φορέας αναφέρεται και στο ότι είναι σημαντικό να προωθηθεί η συμμετοχή ενδιαφερόμενων και ο υγιής ανταγωνισμός.

Αντικείμενο του διαγωνισμού είναι όλες οι απαιτούμενες μελέτες και οι εργασίες έργων Πολιτικού Μηχανικού καθώς και Ηλεκτρομηχανολογικών και Σιδηροδρομικών συστημάτων που αφορούν την κατασκευή νέου μεταλλικού κτηρίου/στεγάστρου διαστάσεων 70m x 43m σε χώρο 5 περίπου στρεμμάτων που θα εξυπηρετεί την εναπόθεση 22 νέων οχημάτων Τραμ σε 11 παράλληλες νέες τροχιές οι οποίες θα συνδέονται με τις υφιστάμενες τροχιές του αμαξοστασίου. Περιλαμβάνεται επίσης η αναβάθμιση ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων στο υφιστάμενο αμαξοστάσιο.

Ο διαγωνισμός είχε προκηρυχτεί τον περασμένο Οκτώβριο-Νοέμβριο, πήρε παράταση και αναβολή, ενώ πλέον μεταφέρθηκε για τα τέλη Φεβρουαρίου. Θεωρείται σημαντικό και απαραίτητο έργο το οποίο θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αμαξοστασίου για να μπορούν να σταθμεύουν τα νέα Τραμ. Η διάρκεια του έργου ορίζεται σε 790 ημέρες (περίπου 2 χρόνια και δυόμιση μήνες) από την υπογραφή της σύμβασης, ενώ έχει ενταχθεί στην Πράξη «Δυτική επέκταση του τραμ στον Πειραιά — Β’ φάση», που συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε. στο πλαίσιο του Π.Ε.Π. «Αττική» του Ε.Σ.Π.Α. 2014 – 2020.

Σημειώνεται ότι ο σχεδιασμός και η κατασκευή του αμαξοστασίου τραμ στο Ελληνικό για τη συντήρηση και την επισκευή των πρώτων συρμών περιλαμβανόταν στο βασικό έργο του τραμ, που ολοκληρώθηκε το 2004. Μετά την ολοκλήρωση του αρχικού έργου ακολούθησε η επέκταση του τροχιόδρομου τραμ στη Βούλα και η δυτική επέκταση του τροχιόδρομου στον Πειραιά, η κατασκευή του οποίου βρίσκεται σε τελικό στάδιο.

Σύμφωνα με την ΟΣΥ, το αμαξοστάσιο του Ελληνικού είναι το δεύτερο μεγαλύτερο αμαξοστάσιο σε λειτουργία στην Αθήνα (μετά το αμαξοστάσιο του Ρέντη) με έκταση 62.780 τ.μ. Εξυπηρετεί συγκοινωνιακά τις περιοχές Αθήνας, Αλίμου, Ελληνικού, Βούλας, Βάρης, Ηλιούπολης, Γλυφάδας, Πειραιά, Υμηττού, Μοσχάτου, Σαρωνίδας κ.α.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider