Ενισχυμένες επιδόσεις πέτυχε ο Όμιλος Σκλαβενίτης και η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης το 2019, χρονιά κατά την οποία ολοκληρώθηκε το πλάνο ανακαίνισης του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος.

Όπως επισημαίνεται, η αύξηση του κύκλου εργασιών και τα βελτιωμένα οικονομικά μεγέθη που καταγράφηκαν στη διάρκεια του 2019, επιβεβαιώνουν την σταθερά αναπτυξιακή πορεία του Ομίλου και της ΕΥΣ, η οποία αναμένεται ότι θα ενισχυθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια.

Με βάση την αναλυτική ανάγνωση του ισολογισμού, το 2019 ο Όμιλος Σκλαβενίτης και η ΕΥΣ κατέγραψαν τα ακόλουθα αποτελέσματα: 

Όμιλος ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ:

  • Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου έφτασε τα 3,28 δισ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 9% το 2019 (έναντι 3,01 δισ. ευρώ το 2018)
  • Σε επίπεδο μικτής κερδοφορίας τα αποτελέσματα εμφανίζονται ενισχυμένα στα 835,2 εκατ. ευρώ (έναντι 735,9 εκατ. ευρώ το 2018)

Τα Κέρδη προ Τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων ενισχύθηκαν σημαντικά και ανήλθαν σε 174,4 εκατ. ευρώ (χωρίς την επίδραση του ΔΠΧΠ 16: 82,3 εκατ. ευρώ) από 7,7 εκατ. ευρώ το 2018.

Τα συγκρίσιμα (πριν την εφαρμογή του ΔΠΧΠ 16) κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 4,2 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 60,2 εκατ. ευρώ το 2018.

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ:

  • Ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 2,63 δισ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 11% (από 2,37 δισ. ευρώ το 2018)
  • Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 694,5 εκατ. ευρώ από 595,8 εκατ. ευρώ το 2018
  • Τα Κέρδη προ Τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων ανήλθαν σε 151,3 εκατ. ευρώ (χωρίς την επίδραση του ΔΠΧΠ 16: 72,9 εκατ. ευρώ), έναντι 13,3 εκατ. ευρώ το 2018
  • Τα συγκρίσιμα (πριν την εφαρμογή του ΔΠΧΠ 16) κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 8,6 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 54,4 εκατ. ευρώ το 2018

Τα δημοσιευμένα αποτελέσματα προ φόρων της Εταιρίας και του Ομίλου για το 2019 επιβαρύνθηκαν κατά 9,7 εκατ. ευρώ και 11,0 εκατ. ευρώ αντίστοιχα από την εφαρμογή του λογιστικού προτύπου ΔΠΧΠ 16, και διαμορφώθηκαν σε ζημία 1,2 εκατ. ευρώ και 6,8 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Επενδύσεις 53 εκατ. ευρώ

Όπως επισημαίνεται στη σημαντική βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2019 συνέβαλαν, μεταξύ άλλων, η ολοκλήρωση του πλάνου ανακαίνισης συνολικά 99 καταστημάτων και η ενσωμάτωση των 12 καταστημάτων της Κρόνος στην περιοχή της Αχαΐας, τα οποία πλέον λειτουργούν υπό το σήμα της Σκλαβενίτης.

Επιπλέον, εντός του 2019, ο Όμιλος Σκλαβενίτης υλοποίησε επενδύσεις ύψους 53 εκατ. ευρώ και προχώρησε στη δημιουργία 1.000 νέων θέσεων εργασίας, ενώ στο ίδιο διάστημα ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση εγκατάστασης και λειτουργίας του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος SAP ERP.

Υπενθυμίζεται πως σήμερα, το δίκτυο του Ομίλου Σκλαβενίτης αριθμεί 497 καταστήματα και ανθρώπινο δυναμικό που ανέρχεται σε 30.000. Αντίστοιχα, η ΕΥΣ κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο στην οργανωμένη αγορά λιανεμπορίου (30%) και διαθέτει 427 καταστήματα και 2 e-hub για την εξυπηρέτηση των online πωλήσεων, με το ανθρώπινο δυναμικό της να προσεγγίζει τους 26.000.

Η πορεία του 2020 και  τα επόμενα βήματα

Όσον αφορά στην πορεία του 2020 και τα επόμενα βήματα του Ομίλου σημειώνεται ότι:

  • Το 2020 αποτελεί για τον κλάδο του λιανεμπορίου μια ιδιαίτερη χρονιά λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Ειδικά το διάστημα Μαρτίου-Απριλίου, εν μέσω ισχύος των μέτρων ασφαλείας, παρατηρήθηκε αυξημένη κατανάλωση σε είδη διατροφής και οικιακής χρήσης, ωστόσο ταυτόχρονα ασκήθηκαν σημαντικές πιέσεις στην αγορά που επηρέασαν τα λειτουργικά έξοδα των καταστημάτων και αλυσίδων λιανικής.
  • Σε αυτές τις πιέσεις του κλάδου, είναι απαραίτητο να σημειωθεί η υπεράνθρωπη προσπάθεια που κατέβαλε όλο το ανθρώπινο δυναμικό των αλυσίδων σούπερ μαρκετ, όντας καθημερινά στην πρώτη γραμμή.
  • Ειδικά η ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ, κατά το εννεάμηνο του 2020 σημειώνει σταθερά διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης. Η δυναμική αυτή απόδοση υποστηρίζεται από μια σειρά στρατηγικών κινήσεων και πρωτοβουλιών και συνοδεύεται από ισχυρές επενδύσεις.

Συγκεκριμένα: 

Τους πρώτους μήνες του 2020, πραγματοποιήθηκε η είσοδος της εταιρείας στο ψηφιακό λιανεμπόριο, μέσω της επένδυσης στο caremarket.gr, η αναβάθμιση του οποίου βρίσκεται σε εξέλιξη και εντός του έτους θα ενσωματωθεί πλήρως στο brand Σκλαβενίτης.

Συνήφθη στρατηγική συνεργασία με την πλατφόρμα online παραγγελιών efood που αποτέλεσε τη σημαντικότερη διαδικτυακή επιλογή των καταναλωτών για άμεση προμήθεια βασικών αγαθών, στη διάρκεια της καραντίνας.

Δημιουργήθηκε το δεύτερο υπερσύγχρονο e-hub στην Πέτρου Ράλλη, μια σημαντική επένδυση με στόχο την ομαλή και ποιοτική εξυπηρέτηση των online παραγγελιών.

Η Εταιρεία προχώρησε σε 1.500 προσλήψεις, με στόχο την ακόμα καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών και την αντιμετώπιση της αυξημένης ζήτησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Συνεχίστηκε απρόσκοπτα το νέο πλάνο ανακαινίσεων των καταστημάτων της εταιρείας και της επένδυσης σε τεχνολογικές υποδομές για τον εκσυγχρονισμό των εσωτερικών διαδικασιών της.

  • Σημειώνεται επίσης πως στις ειδικές συνθήκες που διαμόρφωσε η πανδημία, η Σκλαβενίτης στάθηκε δίπλα στους εργαζόμενους της, προχωρώντας στην καταβολή έκτακτης παροχής ύψους 5 εκατ. ευρώ, επιβραβεύοντας την αφοσίωση τους και την σπουδαία προσπάθειά τους, ενώ λειτούργησε ως πρότυπο σε επίπεδο λήψης μέτρων ασφαλείας.
  • Μέχρι το τέλος του 2020, η online παρουσία της Σκλαβενίτης αναμένεται να αναπτυχθεί περαιτέρω με το λανσάρισμα του sklavenitis.gr και την ενίσχυση των διαθέσιμων υποδομών που θα υποστηρίξουν την βέλτιστη λειτουργία του.
  • Τα επόμενα χρόνια η ΕΥΣ θα εστιάσει στην ενίσχυση όχι μόνο των μεγεθών της, αλλά πρωτίστως στην παροχή νέων υπηρεσιών και στον περαιτέρω εκσυγχρονισμό των σημείων διεπαφής με τους πελάτες της.

Διαβάστε επίσης:

Αλλάζει το τοπίο στα σούπερ μάρκετ

Τι σημαίνει η «ρωσική εισβολή» στα σούπερ μάρκετ