«Ανοίγει ο δρόμος» για έργο 180 εκατ. ευρώ - «Ετοιμάζονται» ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Άκτωρ, Μυτιληναίος, Intrakat

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Ανοίγει ο δρόμος» για έργο 180 εκατ. ευρώ - «Ετοιμάζονται» ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Άκτωρ, Μυτιληναίος, Intrakat

«Ανοίγει ο δρόμος» για να έρθει πιο κοντά η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το οδικό έργο Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη, ύψους 180 εκατ. ευρώ.

Πληροφορίες που επιβεβαιώνονται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θέλουν το ΥΠΕΝ (υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας) να έχει εγκρίνει τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων με συνέπεια να προχωρούν έτσι οι διαδικασίες το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Οδικού Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, Τμήμα Καλαμάτα–Ριζόμυλος–Πύλος-Μεθώνη», με το μοντέλο ΣΔΙΤ (σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα).

Υπενθυμίζεται ότι μέσα στον Ιανουάριο, με απόφαση του υπουργού Υποδομών, κ. Κ. Καραμανλή, συνολικά 5 σχήματα πέρασαν στη Β’ φάση του διαγωνισμού, του μόνου οδικού έργου-ΣΔΙΤ που με αυτό το μοντέλο είναι σε πιο προχωρημένου στάδιο. Τα σχήματα ήταν: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Άκτωρ Παραχωρήσεις, Intrakat και η κοινοπραξία Acciona Concesiones - Μυτιληναίος.

Πλέον, μπορεί να ανοίξει ο δρόμος για να υποβληθούν προσεχώς και οι προσφορές από τους ενδιαφερόμενους, αν και η β΄ φάση περιλαμβάνει πρώτα και τον ανταγωνιστικό διάλογο. Στόχος του υπ. Υποδομών είναι να προχωρήσουν οι διαδικασίες και οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις ώστε μέσα στο 2021 να έχουν δοθεί οι οικονομικές προσφορές και να ανακηρυχθεί ο ανάδοχος.

Στο πλαίσιο της προτεινόμενης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα υλοποιήσει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση της Εθνικής Οδού Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, συνολικού μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει τα ακόλουθα διακριτά τμήματα: Το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ., το τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος μήκους 25,7 χλμ. και το τμήμα Πύλος – Μεθώνη μήκους 7,9 χλμ.

Η διάρκεια της σύμβασης μέσω ΣΔΙΤ θα είναι 360 μήνες (30 χρόνια), ενώ συνήθως σε τέτοια έργα η αποπληρωμή γίνεται με πληρωμές διαθεσιμότητας ή άλλες τμηματικές καταβολές.

Θεωρείται κομβικό έργο για την περιοχή, μάλιστα όταν τον Ιανουάριο το έργο περνούσε στη β’ φάση, ο γενικός γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, δήλωνε ότι πρόκειται για έργο που αναβαθμίζει και εκσυγχρονίζει το οδικό δίκτυο της Πελοποννήσου, ένα έργο πνοής και ζωτικής σημασίας για την περιοχή.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider