«Ανάσα» για τους εκτροφείς σαλιγκαριών οι αγορές των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και της Αφρικής

Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Ανάσα» για τους εκτροφείς σαλιγκαριών οι αγορές των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και της Αφρικής
Η ετήσια παραγωγή σαλιγκαριού στην Ελλάδα, ανέρχεται σε 100-150 τόνους και με την αγορά επιπλέον νωπής ποσότητας, οι ελληνικές ετήσιες εξαγωγές διαμορφώνονται σε 500 τόνους, αξίας 3,7 εκατ. ευρώ.

Με τον κλάδο να δέχεται ισχυρό πλήγμα από την πανδημία του κορονοϊού, οι Έλληνες εκτροφείς σαλιγκαριών παίρνουν «ανάσα» από τις δραστηριότητές τους σε Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και χώρες της Αφρικής.

«Από το 2019 είχαμε κάνει μια στροφή στην ήπειρο της Αφρικής, με πρώτο στόχο τη Νότια Αφρική, όπου και οργανώσαμε τους εκτροφείς σε ομάδες παραγωγών και ανοίξαμε έτσι την τοπική αγορά», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Αναστάσιος Υψηλάντης, επικεφαλής πωλήσεων και εξαγωγών και δημιουργός της «Αγροφάρμα», εξηγώντας ότι «στη συνέχεια στοχεύσαμε σε χώρες της Δυτικής Αφρικής, όπως Νιγηρία και Γκάνα, όπου λόγω της γαλλικής κουλτούρας, γνωρίζουν και καταναλώνουν το σαλιγκάρι».

«Με αυτές μας τις κινήσεις αρχίσαμε και εκεί να εισερχόμαστε στην τοπική αγορά, με εγκαταστάσεις, αλλά και έτοιμα προϊόντα. Έτσι κάτι άρχισε να κινείται για εμάς τους σαλιγκαροτροφείς τον Ιούλιο», τονίζει ο κ. Υψηλάντης. Ο ίδιος προσθέτει ότι «οικονομική ανάσα» μπορούν να δώσουν και οι προσκλήσεις που καταφτάνουν από διάφορες χώρες για παροχή τεχνογνωσίας με την προϋπόθεση ότι θα «ανοίξουν» οι πτήσεις.

«Αυτή μας η δραστηριότητα θα μας εξασφαλίσει χρόνο ώστε να αντέξουμε οικονομικά το «πάγωμα» εξαγωγών προς άλλες χώρες, λόγω της Covid -19», επισημαίνει, εξηγώντας ότι από αρχές Φεβρουαρίου μέχρι και τον Ιούνιο όχι μόνο δεν πραγματοποιήθηκαν εξαγωγές, αλλά έγιναν και ακυρώσεις παραγγελιών.

Η ετήσια παραγωγή σαλιγκαριού στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον κ. Υψηλάντη, ανέρχεται σε 100-150 τόνους και με την αγορά επιπλέον νωπής ποσότητας, οι ελληνικές ετήσιες εξαγωγές διαμορφώνονται σε 500 τόνους, αξίας 3,7 εκατ. ευρώ.

Κατευθύνονται κυρίως σε Ιταλία, Ισπανία και Γαλλία και Νότια Αφρική, το χαβιάρι σαλιγκαριού υποδέχονται σε ΗΠΑ και ΗΑΕ και τα κονσερβοποιημένα προϊόντα «πετούν» στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης.

«Αθέμιτος ανταγωνισμός»

Ένα ακόμη πρόβλημα που καλούνται να αντιμετωπίσουν είναι ο «αθέμιτος ανταγωνισμός», όπως υποστηρίζουν, από χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, «οι οποίες πουλούσαν σε τιμές χαμηλότερες του κόστους παραγωγής του δικό μας προϊόντος»

Οι σαλιγκαροτροφείς ζητούν στήριξη από την κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο και τονίζουν, όπως επισημαίνει ο κ. Υψηλάντης, πως η πανδημία του κορονοϊού «θα μπορούσε να λειτουργήσει ως ευκαιρία για τον κλάδο, ιδίως εάν καταρτιζόταν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο και εφαρμόζονταν εμπροσθοβαρή μέτρα για τις επιχειρήσεις του κλάδου».

Στην Ελλάδα, οι ενεργές εκτροφές σαλιγκαριών διαμορφώνονται σε 20 -25, σύμφωνα με τον κ. Υψηλάντη και η πλειονότητά τους διαθέτει μικρό μέρος της παραγωγής τους στην τοπική αγορά όπου δραστηριοποιούνται «και το μεγάλο μέρος το πωλούν σε εμάς. Όταν ξεκινούσαν τη δραστηριότητά τους, πέραν της τεχνογνωσίας που παρείχαμε, τους είχαμε υποσχεθεί την απορρόφηση της παράγωγης τους αν το ήθελαν και αν τους συνέφερε».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider