Ανελκυστήρες: Πρώτα η απογραφή και μετά η πιστοποίηση - Οι προθεσμίες για τους υπόχρεους

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ανελκυστήρες: Πρώτα η απογραφή και μετά η πιστοποίηση - Οι προθεσμίες για τους υπόχρεους
Η απογραφή των ανελκυστήρων θα αποτελέσει το βασικό και προαπαιτούμενο βήμα για να προχωρήσουν σε δεύτερο χρόνο οι πιστοποιήσεις καθώς θεσμοθετείται η δημιουργία του Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων.

Η απογραφή των ανελκυστήρων θα αποτελέσει το βασικό και προαπαιτούμενο βήμα για να προχωρήσουν σε δεύτερο χρόνο οι πιστοποιήσεις καθώς θεσμοθετείται η δημιουργία του Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων.

Πρόκειται για την πλατφόρμα όπου θα δηλώνονται όλα τα ασανσέρ της χώρας είτε είναι πιστοποιημένα είτε όχι και σε δεύτερο χρόνο το υπουργείο θα καταρτίσει ένα σχέδιο που θα περιγράφει τα επόμενα βήματα για την πιστοποίηση. Με τον τρόπο αυτό, όπως είχε αναφέρει σε σχετικό ρεπορτάζ και το Insider.gr, φαίνεται ότι η προθεσμία για τις πιστοποιήσεις που λήγει στις 30 Ιουνίου μετατίθεται για αργότερα εφόσον σε πρώτη φάση μέχρι τις 30 Νοεμβρίου θα πρέπει να δηλωθούν τα ασανσέρ στην πλατφόρμα του υπουργείου Ανάπτυξης.

Ανελκυστήρες: Προς παράταση η πιστοποίηση – Τα επόμενα βήματα για τους ιδιοκτήτες

Συγκεκριμένα, η πλατφόρμα δήλωσης θα λειτουργήσει για χρονικό διάστημα από αρχές Ιουλίου (αμέσως μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου) έως τις 30 Νοεμβρίου 2025, στη διεύθυνση https://elevator.mindev.gov.gr, με στόχο την απογραφή όλων των ανελκυστήρων ανεξαρτήτως σταδίου πιστοποίησης.

Στη συνέχεια -και με βάση τα δεδομένα που θα έχουν συγκεντρωθεί- θα αποφασιστεί το χρονοδιάγραμμα για τα επόμενα βήματα, ώστε να διασφαλιστεί ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση των ανελκυστήρων, για τους οποίους θα κριθεί απαραίτητη αυτή η διαδικασία με σκοπό να πιστοποιηθούν για την ασφαλή λειτουργία τους.

Η σύνδεση στην πλατφόρμα θα γίνεται με τους κωδικούς gov/taxis και η διαδικασία θα ολοκληρώνεται σε ελάχιστα λεπτά, καθώς έχει ληφθεί κάθε δυνατή πρόνοια ώστε να είναι ιδιαίτερα απλή για τη διευκόλυνση των πολιτών.

Η διαδικασία είναι υποχρεωτική και μπορεί να γίνει από οποιονδήποτε κάτοικο ενός σπιτιού, μιας πολυκατοικίας –ιδιοκτήτη ή διαχειριστή- και τον υπεύθυνο λειτουργίας ενός δημόσιου κτιρίου. Επίσης, η διαδικασία καταχώρησης μπορεί να γίνει και από τους υπεύθυνους συντηρητές ή εγκαταστάτες.

Τι θα περιλαμβάνει η απογραφή

Η απογραφή θα περιλαμβάνει 7 υποχρεωτικά πεδία, που αποτελούν κοινή γνώση για τους υπόχρεους στην υποβολή της δήλωσης, τα οποία θα συμβάλλουν στην στατιστική επεξεργασία των δεδομένων από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου.
1. Διεύθυνση και τοποθεσία εγκατάστασης – KAEK Ακινήτου (θα γίνεται αυτόματη συμπλήρωση των στοιχείων μέσω διαλειτουργικότητας ή χειροκίνητη εισαγωγή όπου δεν υπάρχει ΚΑΕΚ).
2. Αριθμός ανελκυστήρων στην οικοδομή
3. Έτος τοποθέτησης ανελκυστήρα.
4. Αριθμός στάσεων ανελκυστήρα.
5. Αν έχει σήμανση CE.
6. Αν υπάρχει ενεργή ή παλαιότερη πιστοποίηση και η χρονική στιγμή αυτής.
7. Στοιχεία Ιδιοκτήτη-Διαχειριστή/στοιχεία συντηρητή-εγκαταστάτη (τα οποία θα προκύπτουν από τη διαδικασία ταυτοποίησης).
Οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονταν από την ΚΥΑ 28425/2008 για μη καταχώριση παύουν να ισχύουν, προκειμένου να διευκολυνθεί η καθολική συμμετοχή.
Η ασφάλεια των χρηστών και η αξιοπιστία των τεχνικών εγκαταστάσεων είναι ευθύνη όλων μας.
Περισσότερες λεπτομέρειες θα υπάρξουν στο σχέδιο νόμου για την Εθνική Πολιτική Ποιότητας που θα κατατεθεί στη Βουλή τις ερχόμενες ημέρες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ανελκυστήρες: Προς παράταση η πιστοποίηση – Τα επόμενα βήματα για τους ιδιοκτήτες

Ανελκυστήρες: Ανέφικτη η πιστοποίηση μέχρι τις 30 Ιουνίου – Εξετάζεται νέα παράταση, τα πρόστιμα και η δυνατότητα επιδότησης

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider