Τέμπη: 57 επισήμως οι νεκροί και 56 οι δηλωμένοι αγνοούμενοι - Εκτιμάται πως μέχρι αύριο το μεσημέρι θα ολοκληρωθoύν οι έρευνες

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τέμπη: 57 επισήμως οι νεκροί και 56 οι δηλωμένοι αγνοούμενοι - Εκτιμάται πως μέχρι αύριο το μεσημέρι θα ολοκληρωθoύν οι έρευνες
Αυξάνεται ο «μαύρος» απολογισμός των νεκρών από τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη. Στους 56 οι αγνοούμενοι. Τα μοιραία λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία. Το Σάββατο η απολογία του σταθμάρχη που κατηγορείται για κακούργημα.

Τελευταία ενημέρωση 20:27

επιβεβαιωμένοι νεκροί που έχουν ανασυρθεί μέχρι στιγμής από τα συντρίμμια των 2 τρένων στα Τέμπη ανέρχονται σε 57 όπως ανέφερε σε επίσημη ενημέρωση η εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, αστυνόμος β' Κωνσταντία Δημογλίδου.

Σύμφωνα με την κ. Δημογλίδου, 48 άτομα παραμένουν για νοσηλεία έξι εκ των οποίων σε ΜΕΘ. Την ίδια ώρα, μια γυναίκα με σοβαρά εγκαύματα διακομίστηκε στη ΜΕΘ του «Παπανικολάου», σε ειδική μονάδα, ενώ πρόσθεσε ότι, ως τώρα, επίσημα έχουν δηλωθεί ως αγνοούμενοι 56 επιβάτες του μοιραίου τρένου. Επίσης, εξήγησε ότι ενδέχεται να υπάρχουν κι άλλοι που επέβαιναν στο τρένο αλλά δεν έχουν δηλωθεί από συγγενείς.

Για τη διαδικασία βιολογικής ταυτοποίησης μέχρι στιγμής έχουν ληφθεί 55 δείγματα από τις σορούς, 52 δείγματα από συγγενείς των επιβατών, καθώς και 26 δείγματα από ανθρώπινα μέλη. Η συγκεκριμένη διαδικασία γίνεται από τα ειδικά εγκληματολογικά εργαστήρια της Ελληνικής Αστυνομίας κατά προτεραιότητα προκειμένου να ολοκληρωθεί αυτή η επώδυνη διαδικασία.

Παράλληλα, υπογράμμισε πως οι συνθήκες κάτω από τις οποίες επιχειρούν οι διασώστες παραμένουν δύσκολες καθώς κομμάτια του τρένο έχουν μεταμορφωθεί σε άμορφες μάζες. Κατά την επίσημη ενημέρωση εκτιμάται ότι μέχρι το μεσημέρι της Παρασκευής (03/03) θα ολοκληρωθεί η έρευνα.

«Χθες παραλάβαμε 43 σορούς. Σήμερα ήρθαν άλλες 14 και οι νεκροί ανέρχονται στους 57. Επίσης, έχουμε πολλά διασκορπισμένα μέλη. Οι σημερινές σοροί και επτά από εχθές είναι τελείως απανθρακωμένες. Είμαστε στη διαδικασία της ταυτοποίησης. Ελπίζω σήμερα να έχουν ταυτοποιηθεί τουλάχιστον 15», υπογράμμισε η ιατροδικαστής Λεονταρή στο δελτίο ειδήσεων του STAR. Μάλιστα, πρόσθεσε ότι υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα οι σοροί που είναι εντελώς απανθρακωμένες να μην ταυτοποιηθούν ποτέ, καθώς είναι δύσκολη η λήψη γενετικού υλικού.

Το Σάββατο η απολογία του σταθμάρχη που κατηγορείται για κακούργημα

Ο 59χρονος σταθμάρχης ανέλαβε την ευθύνη για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών στο μερίδιο που του αναλογεί, επεσήμανε ο συνήγορός του, Στέφανος Παντζαρτζίδης, εννοώντας προφανώς το ηλεκτρονικό σύστημα και τη σήμανση που δεν λειτούργησαν.

Το Σάββατο ορίστηκε η απολογία του ενώ κατηγορείται για διατάραξη των συγκοινωνιών, από την οποία επήλθε θάνατος πολλών ατόμων, αδίκημα που με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια.

«Πενθεί όλη η Ελλάδα για αυτό που έγινε. Ο κατηγορούμενος είναι κυριολεκτικά συντετριμμένος. Είναι πολύ νωρίς για δηλώσεις, καθώς ακόμη δεν έχουμε λάβει αντίγραφα της δικογραφίας, η οποία δεν έχει τελειώσει. Έχει αναλάβει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί, στα πλαίσια της ευθύνης που έπρεπε να έχει και έχει, αλλά από εκεί και πέρα αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι δεν πρέπει να επικεντρώνουμε στο δέντρο, ενώ πίσω από αυτό υπάρχει ένα ολόκληρο δάσος».

Μετά από ερώτηση ο κ. Παντζαρτζίδης επανέλαβε ότι από τον κατηγορούμενο υπάρχει ανάληψη ευθυνών στο μέτρο που του αναλογεί. «Από εκεί και πέρα, αν υπάρχουν κι άλλα θέματα που δεν αφορούν δική του υπευθυνότητα, υποχρέωση ή αμέλεια, αυτό θα το εξετάσει η Δικαιοσύνη», είπε. Ο δικηγόρος πρόσθεσε ότι η πλευρά του κατηγορούμενου είναι πάρα πολύ ευχαριστημένη με τον λεπτό τρόπο που χειρίζεται η Εισαγγελία την υπόθεση.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, σημειώθηκε βλάβη σε στύλο της ΔΕΗ στο Παλαιοφάσαρλο και έτσι καθοδηγήθηκε η αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου για την αποφυγή ηλεκτροπληξίας. Επανήλθε στη γραμμή της ανόδου και λίγο μετά τη Λάρισα, στο σημείο 118 Α, καθοδηγήθηκε ξανά στην γραμμή της καθόδου, όπου βρισκόταν η εμπορική αμαξοστοιχία, με αποτέλεσμα να συγκρουστούν.

Ο σταθμάρχης, όπως υπογραμμίζουν αστυνομικές πηγές, παραδέχθηκε ότι στο εν λόγω σημείο έκανε λάθος και έβαλε το επιβατικό τρένο σε τροχιά σύγκρουσης με την εμπορική αμαξοστοιχία. Οι ειδικοί επισημαίνουν πως πρέπει να έμεινε ανοιχτό το κλειδί – από προγενέστερη μετακίνηση του προαστιακού- με αποτέλεσμα τη μοιραία σύγκρουση.

Mε εντολή του εισαγγελέα Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλου, η προανακριτική απολογία του σταθμάρχη έγινε παρουσία εισαγγελέα, λόγω της μείζονος σημασίας της ερευνώμενης υπόθεσης.

Το δεύτερο μοιραίο λάθος του σταθμάρχη της Λάρισας – «Έβλεπε το τρένο σε λάθος γραμμή για 5,5 χιλιόμετρα»

Απαντώντας στις επικρίσεις που δέχεται ο ΟΣΕ για το μοιραίο γεγονός εξαιτίας του προβληματικού συστήματος τηλεδιοίκησης, ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης υποστήριξε ότι οφείλεται σε «κάποιους χειρισμούς που έγιναν στον σταθμό της Λάρισας». Παράλληλα, υποστήριξε ότι το μοιραίο συμβάν έγινε λίγα χιλιόμετρα μετά το υπάρχον σύστημα σηματοδότησης ενώ όσο αφορά τις ελλείψεις σημείωσε ότι «γίνεται προσπάθεια να αναταχθεί και να εκσυγχρονιστεί η τηλεδιοίκηση και η σηματοδότηση, ώστε να αποφευχθούν στο μέλλον τα οποιαδήποτε τέτοια λάθη».

Αφού εξέφρασε τα συλλυπητήριά του στους συγγενείς των θυμάτων και των αγνοουμένων ο κ. Τερεζάκης δήλωσε ό,τι «η Ελλάδα πενθεί και εμείς οι σιδηροδρομικοί χάσαμε και εμείς αγαπημένα πρόσωπα, συναδέλφους που έχουμε κάνει πολλά ταξίδια μαζί».

Ταυτόχρονα, ο κ. Τερεζάκης επεσήμανε πως ο 59χρονος σταθμάρχης έβλεπε την επιβατική αμαξοστοιχία να κινείται σε λάθος γραμμή για 5,5 χλμ χωρίς να αντιδράσει για να τη σταματήσει έγκαιρα. «Ο σταθμός της Λάρισας έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης, πριν και μετά τον σταθμό σε κάποια αποσταση υπάρχουν φωτοσήματα και αλλαγές που δείχνουν την παρουσία του τρένου. Το γιατί ο σταθμάρχης δεν μπόρεσε να παρκολουθήσει το τρένο σε όλη τη διαδρομή μέχρι 5,5 χλμ. μετά τον σταθμό είναι θέμα της έρευνας που κάνει η επιτροπή» είπε αρχικά ο κ. Τερεζάκης στον ΣΚΑΪ και πρόσθεσε:

«Αν έβλεπε τον πίνακα που λειτουργεί – γιατί τον έλεγξα εγώ πριν έρθει ο ανακριτής και του τον έδειξα – για 5,5 χλμ. θα μπορούσε να είχε δει το τρένο να μπεί στην αντίθετη διαδρομή και θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο».

Μπορούσαν να αντιδράσουν οι δύο μηχανοδηγοί στις λάθος εντολές;

Ερωτηθείς αν θα μπορούσε ο μηχανοδηγός να αντιδράσει και να μην ακολουθήσει την εντολή του σταθμάρχη, ο κ. Τερεζάκης απάντησε: «ο σταθμάρχης είναι αυτός που εντέλει άπαντες να κυκλοφορούν στη γραμμή άρα έπρεπε να ακολουθήσει την εντολή. Αν όμως του δώσει περίεργη εντολή ο μηχανοδηγός μπορεί να διευκρινίσει την εντολή που πήρε. Θα μπορούσε, δεν ήταν υποχρέωσή του, όταν του κάνει εντύπωση να ζητήσει διευκρινίσεις».

«Ίσως, χωρίς να έχει υποχρέωση, ο μηχανοδηγός θα μπορούσε να είχε διευκρινίσει “κυριε σταθμάρχα με βάλατε σε αντίθετη ροή καθόδου, είμαστε εντάξει;”. Όταν ένα τρένο μπαίνει σε αντίθετη κατεύθυνση συνήθως ζητούνται διευκρινίσεις αλλά το πρωτόκολλο προβλέπει να ακολουθήσει την εντολή του σταθμάρχη», πρόσθεσε.

Σε ερώτηση αν ο μηχανοδηγός του εμπορικού τρένου είχε τη δυνατότητα να ακούσει τον διάλογο μεταξύ του σταθμάρχη Λάρισας και του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας, το στέλεχος του ΟΣΕ υπογράμμισε πως «άκουσε τη συζήτηση αλλά δεν υπήρξε αναφορά ότι το τρένο ήταν στη γραμμή καθόδου, ούτε υπήρχε τηλεγράφημα ότι έχουμε μονή γραμμή».

Άγνωστο γιατί δεν είδε το τρένο ο σταθμάρχης

Και όπως σημείωσε «οι συνάδελφοί μου συνέχεια κινούν τα τρένα. Η αγωνία μας είναι καθημερινή και είμαστε και εμείς αυτοί οι οποίοι πιέζουμε συνέχεια, ο καθένας από τον τρόπο και τη θέση που βρίσκεται, ώστε τα έργα να ολοκληρωθούν. Έχουμε φτάσει, αυτή τη στιγμή, να λέμε ότι μέχρι τον Ιούλιο του ’23, επιτέλους θα μπορούμε να σηκώσουμε το σύστημα αυτό και θα μπορέσουμε να δώσουμε την ασφάλεια που απαιτείται. Αν και μέχρι τώρα, και χωρίς τη χρηματοδότηση, υπάρχουν σιδηροδρομικά συστήματα, υπάρχει κανονισμός στον ΟΣΕ, όπως έχουμε όλοι οι σιδηροδρομικοί οργανισμοί, όπου και όταν χάσεις τη χρηματοδότηση και τη τηλεδιοίκηση, μπορείς να κινήσεις τα τρένα σου εκ του ασφαλούς».

Ερωτηθείς γιατί δεν υπάρχει δικλείδα ασφαλείας σε περίπτωση ανθρώπινου σφάλματος ο κ. Τερεζάκης απάντησε ότι «το σύστημα της σηματοδότησης που υπήρχε στο σταθμό Λαρίσης το παρακολουθούσε για 5,5 χλμ. ακόμη. Το γιατί ο σταθμάρχης δεν το είδε και δεν μπόρεσε να διορθώσει το λάθος, αν είναι λάθος, αυτό θα το βρουν στην ανακριτική διαδικασία. Πάντως, το τρένο είχε παρακολούθηση 5,5 ακόμη χιλιόμετρα μετά. Υπήρχαν οι κανονισμοί».

Πρόσθεσε, τέλος, ότι «για να συμβεί ένα τέτοιο μοιραίο περιστατικό πρέπει να γίνουν περισσότερα των τριών λαθών. Τουλάχιστον αυτή είναι η εμπειρία που έχουμε στον σιδηρόδρομο. Αυτά φαίνεται ότι έγιναν τα λάθη και ίσως η ανάκριση φανερώσει και άλλα περισσότερα, τα οποία αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να τα ξέρουμε. Το δυστύχημα είναι ότι χάθηκαν τόσες ανθρώπινες ζωές για κάτι το οποίο δεν έπρεπε ποτέ να έχει γίνει».

Στο τρίτο βαγόνι εστιάζονται οι έρευνες – Γονείς συνεχίζουν να αναζητούν τα παιδιά τους

Την ίδια στιγμή, σε εξέλιξη οι τιτάνιες προσπάθειες των διασωστών μέσα σε καμένες λαμαρίνες και συντρίμμια να εντοπίσουν τους αγνοούμενους του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη. Στα νοσοκομεία τραγικές φιγούρες οι γονείς που αναζητούν τα παιδιά τους και υποβλήθηκαν σε εξέταση DNA. Η επιχείρηση συνεχίζεται και μάλιστα έχει επικεντρωθεί πλέον στο τρίτο βαγόνι ,το τελευταίο από τα διαλυμένα βαγόνια που έγιναν μια άμορφη μάζα σιδηρικών, κάτω από το οποίο υπάρχουν φόβοι πως βρίσκονται και άλλοι νεκροί σύμφωνα με την ΕΡΤ.

Μάλιστα φαίνεται ότι έχει μπει στον δρόμο προς την τελική ευθεία η έρευνα των διασωστών, έτσι ώστε τουλάχιστον να γίνει γνωστό ποιος είναι ο κατάλογος των θυμάτων αυτής της τραγωδίας. Εστιάζουν στο τρίτο βαγόνι κι ενώ αρχικά υπήρχε μια σκέψη να το τεμαχίσουν σε τρία κομμάτια, τώρα υπάρχει μια άλλη σκέψη να το σηκώσουν και να το μεταφέρουν από το σημείο για να δοθεί τη δυνατότητα στους διασώστες να κοιτάξουν από κάτω. Οι ίδιοι λένε ότι καλό είναι αφού ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, να ρίξουν μία ακόμη ματιά και στα υπόλοιπα βαγόνια, να ψάξουν σπιθαμή προς σπιθαμή αν υπάρχει κάτι από κάτω που δεν το έχουν δει τις προηγούμενες ημέρες. Η επιχείρηση αυτή αναμένεται να ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι αύριο το πρωί.

«Είναι η ώρα της Δικαιοσύνης»: Νέα παραγγελία από Ντιογιάκο για την τραγωδία στα Τέμπη

Με νέα παραγγελία του ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος ζητάει τον εντοπισμό των υπευθύνων «όποιοι κι αν είναι, όπου κι αν ανήκουν, απ΄ όπου και αν προέρχονται» για την τραγωδία στα Τέμπη.

Αναλυτικότερα, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου με νέα παραγγελία του προς τον επικεφαλής της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας ζητάει την σε βάθος διερεύνηση, προς κάθε κατεύθυνση, την άμεση συγκέντρωση όλων των αποδείξεων για την τραγωδία στα Τέμπη.

Ενδεικτικά ο κ. Ντογιάκος αναφέρει «είναι η ώρα της Δικαιοσύνης», προκειμένου να εντοπιστούν οι υπαίτιοι, «όποιοι κι αν είναι, όπου κι αν ανήκουν, από όπου και αν προέρχονται, ό,τι κι αν εκπροσωπούν». Ο εισαγγελέας του Ανωτάτου Δικαστηρίου επισημαίνει τους άμεσους στόχους των ερευνών, σημειώνοντας ως προτεραιότητα, την άμεση ανάγκη συλλογικής, σε αυτό το στάδιο, όλων των αποδείξεων, που θα χρησιμεύσουν στην απόδοση ευθυνών και στον εντοπισμό των υπευθύνων.

Ακόμη, ο κ. Ντογιάκος σημειώνει στην παραγγελία του: «Δεν πρέπει, να παγιδευτεί η δικανική κρίση σε ποινικές ευθύνες συγκεκριμένων ατόμων και μόνο. Αντίθετα, επιβάλλεται η πλήρης διερεύνηση της υπόθεσης από κάθε πλευρά και η απόδοση ευθυνών προς πάσα κατεύθυνση, σύμφωνα με τις ουσιαστικές ποινικές διατάξεις, την ισχύουσα δικονομική τάξη».

Η ανακοίνωση του ΟΣΕ για το δυστύχημα στα Τέμπη

Τα συλλυπητήριά του σε όλη την Ελλάδα για την ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη εκφράζει ο ΟΣΕ, τονίζοντας πως το ελάχιστο που οφείλει είναι η απομονή πλήρους και απόλυτης δικαιοσύνης.

«Σε μια στιγμή βαθιάς οδύνης για το χαμό δεκάδων συνανθρώπων μας είναι δύσκολο κανείς να βρει λόγια. Συλλυπητήρια σε όλους τους γονείς τους συζύγους, τους συγγενείς, τους συντρόφους τους φίλους. Συλλυπητήρια σε όλη την Ελλάδα για την ανείπωτη τραγωδία. Πλέον το ελάχιστο που οφείλουμε, είναι να αποδοθεί πλήρης και απόλυτη δικαιοσύνη. Το πρώτο μέλημα όλων ήταν να διαχειριστούμε το τραγικό συμβάν στο πεδίο» υπογραμμίζει χαρακτηριστικά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Η ανακοίνωση του ΟΣΕ για το δυστύχημα στα Τέμπη

Δυστύχημα στα Τέμπη: 33 φιάλες αίματος από την SKY express

Κατατέθηκε η πρώτη αγωγή για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη

gazzetta
gazzetta reader insider insider