Το υπουργείο Υποδομών θα λάβει πρωτοβουλίες για να ξεκινήσουν άμεσα έργα που παραμένουν κολλημένα τόνισε ο υπουργός Κώστας Καραμανλής κατά την ομιλία του στη Βουλή. Παράλληλα έστειλε μήνυμα προς την κοινοπραξία της Αττικής Οδού λέγοντας πως η κυβέρνηση δεν θα δεχθεί κανένα «τετελεσμένο» στο θέμα της αύξησης των διοδίων. 

«Μετά από διαπραγματεύσεις με την προηγούμενη κυβέρνηση, οι οποίες κατέρρευσαν η Αττική Οδός ανακοίνωσε αύξηση των διοδίων. Είχε συμβατικό δικαίωμα να το κάνει; Ναι. Είχε δίκιο; Όχι. Γιατί κυρίως δεν σεβάστηκε τους πολίτες που είναι οι χρήστες του δρόμου», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής προσθέτοντας ότι «εμείς, βέβαια, δεν καθόμαστε με τα χέρια σταυρωμένα». 

«Ένα είναι σίγουρο. Η νέα κυβέρνηση δεν πρόκειται να δεχθεί κανένα τετελεσμένο στο θέμα αυτό καθώς έχει πολλούς τρόπους αντίδρασης», τόνισε ακόμη.

Τα παραδείγματα προς αποφυγή 

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε σε τρία έργα που αποτελούν παράδειγμα προς αποφυγή, τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργο, τον οδικό άξονα Άκτιο-Αμβρακία και τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).

Ειδικότερα, για τον Πάτρα-Πύργος ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «όπως είναι σήμερα το έργο, οδηγείται σε αδιέξοδο. Είναι εκτός πραγματικότητας να συζητάμε απλώς αν θα καθυστερήσει ή αν θα χαθούν χρήματα. Το έργο είναι κυριολεκτικά στον αέρα. Χρειάζεται μια ριζική λύση».

Για τον Άκτιο-Αμβρακία σημείωσε ότι «εμείς θα επανεξετάσουμε το διαγωνισμό και θα δώσουμε τη βέλτιστη λύση για να ολοκληρωθεί επιτέλους αυτό το έργο. Για να τελειώνουμε με τα μεγάλα επαναστατικά λόγια, που τελικά φέρνουν 10ετείς καθυστερήσεις, Συμπληρωματικές Συμβάσεις και οικονομικές  υπερβάσεις».

Και τέλος για τον ΒΟΑΚ σημείωσε ότι «λένε ότι έχει δημοπρατηθεί ο ΒΟΑΚ.  Η αλήθεια είναι ότι έχει δημοπρατηθεί μια “ιδέα” με κάτι “σκίτσα”. Κι έτσι όπως έχει σχεδιαστεί, δεν πρόκειται να ξεκινήσει.

Σχετικά με τα νέα έργα, σημείωσε ότι θα δοθεί έμφαση στην επίλυση των ζητημάτων που αντιμετωπίζει το αεροδρόμιο στο Καστέλι, ώστε αυτό να ξεκινήσει να υλοποιείται, το Νότιο τμήμα του Ε65, που υλοποιείται, θα προχωρήσει γρήγορα, ενώ θα προχωρήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για το τμήμα Άλσος Βεϊκου – Γουδί της γραμμής 4 του μετρό.

Θα προχωρήσουν ακόμη τα έργα της Υποθαλάσσιας Οδικής Ζεύξης της Σαλαμίνας με το Πέραμα και του Ελευσίνα-Υλίκη, ενώ θα ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του εθνικού  σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Σύνορα και Αθήνα – Πάτρα. Στα νέα έργα ανήκουν και αυτά με αντικείμενο την αντιπλημμυρική προστασία, συνολικού προϋπολογισμού 430 εκατ. ευρώ.

Στις μεταφορές, θα αναθεωρηθεί το νομοθετικό πλαίσιο με στόχο τη διευκόλυνση της ανάπτυξής του, ενώ θα υπάρξει εξορθολογισμός των αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης.