Αυτοκίνητο
18-03-2021 | 13:11

Η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που φτιάχνει καινούριες μπαταρίες από τις παλιές (pics & vid)

Η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που φτιάχνει καινούριες μπαταρίες από τις παλιές (pics & vid)
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Ένα σημαντικό βήμα στην πλήρη αξιοποίηση των υλικών που ανακτώνται από την ανακύκλωση των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ώστε να επιτευχθεί ένας κλειστός κύκλος παραγωγής, ανακοίνωσε επίσημα η γαλλική Renault.

Μέχρι σήμερα η ανακύκλωση των μπαταριών απέδιδε πρώτη ύλη περιορισμένης καθαρότητας για χρήση σε άλλους βιομηχανικούς κλάδους. Πλέον, με τη συμβολή των Veolia και Solvey, τα βασικά υλικά κατασκευής συσσωρευτών, όπως το νικέλιο και το κοβάλτιο, θα ανακτώνται με τέτοια καθαρότητα που θα μπορούν να αποτελέσουν την πρώτη ύλη καινούριων μπαταριών.

insider

Με 1.000.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα σήμερα στους δρόμους της Ευρώπης, το θέμα της ανακύκλωσης των μπαταριών δεν έχει ακόμα καταστεί κρίσιμο. Ωστόσο, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Renault, το νούμερο αυτό θα δεκαπλασιαστεί εντός της δεκαετίας.

Έως το 2030 στην Ευρώπη θα κυκλοφορούν 10.000.000 ηλεκτρικά οχήματα, μεταφέροντας έναν τεράστιο όγκο συσσωρευτών. Εντωμεταξύ, οι πρώτες μπαταρίες των πρώτων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν εδώ και περίπου μια δεκαετία στην Ευρώπη, έχουν αρχίσει να αποσύρονται.

Η Renault έχει ήδη μετατρέψει ένα από τα παλιότερα εργοστάσιά της, στο Φλιν της Γαλλίας, σε κέντρο επισκευής μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Χάρη στη μεγάλη τεχνογνωσία, αποκαθιστά τις μπαταρίες των οποίων η χωρητικότητα έχει μειωθεί σημαντικά και πλέον δεν ανταποκρίνονται για χρήση σε ηλεκτρικά οχήματα. Μπορούν όμως να χρησιμοποιηθούν για 5 έως 10 ακόμα χρόνια σε εφαρμογές αποθήκευσης ενέργειας, κυρίως από ανανεώσιμες πηγές, στις οποίες ο κύκλος φόρτισης – αποφόρτισης είναι πολύ πιο αργός.

insider

Το μεγάλο ωστόσο στοίχημα, δηλαδή οι παλιές μπαταρίες να μπορούν να ανακυκλωθούν σε νέες, μπορεί πλέον να κερδηθεί με τη σύμπραξη των τριών εταιρειών. Μια τέτοια πρακτική έχει τεράστιο περιβαλλοντικό όφελος, πέραν του οικονομικού, καθώς οι πρώτες ύλες των συσσωρευτών αποτελούν συνήθως σπάνια σχετικά μεταλλεύματα, τα οποία μάλιστα δεν εξορύσσονται στην Ευρώπη αλλά σε ιδιαίτερα βεβαρημένες, από μεταλλευτική άποψη, περιοχές.

Στο video που ακολουθεί η Renault δίνει μια πλήρη εικόνα της νέας αυτής διαδικασίας ανακύκλωσης των μπαταριών και των μεγάλων πλεονεκτημάτων που προκύπτουν.

Διαβάστε επίσης

H Volkswagen θα μειώσει κατά 50% το κόστος των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων (vid)

Πολύ αρνητικό το πρόσημο για τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.