10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Πολλοί είναι οι μύθοι που συνοδεύουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ποια όμως είναι η αλήθεια, θα δούμε στη συνέχεια.

Δεκάδες είναι τα μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων που είναι ήδη διαθέσιμα στην ελληνική αγορά, ενώ εκατοντάδες νέα αναμένονται τα επόμενα χρόνια. Με δεδομένη μάλιστα την επιδότηση που πλέον θα τα συνοδεύει, πολλοί από εμάς “θα μπουν στην πρίζα” της απόκτησής τους.

Ωστόσο, γύρω από τη συγκεκριμένη τεχνολογία κυκλοφορούν πολλές παρανοήσεις, που προκαλούν δισταγμό στους υποψήφιους αγοραστές και δεν ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Στο insider ξεδιαλύνουμε τους «αστικούς μύθους» για τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επιλέγοντας τους 10 πιο διαδεδομένους από αυτούς.

ΑΛΗΘΕΙΑ: Μία ανάλυση του κόστους χρήσης με βάση τον τιμοκατάλογο της ΔΕΗ (Οκτώβριος 2019), αποδεικνύει ότι το κόστος χρήσης για ένα αυτοκίνητο 408 ίππων και βάρους άνω των 2,5 τόνων εύκολα διατηρείται κάτω από τα 4 €/100χλμ. ενώ αντίστοιχα για ένα μικρομεσαίο οικογενειακό ηλεκτρικό 130 – 150 ίππων το κόστος εύκολα διατηρείται κάτω από τα 2,5 €/100χλμ.! Ως μέτρο σύγκρισης, μοντέλα αντίστοιχων προδιαγραφών ισχύος με κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν μέση κατανάλωση από 15 €/100χλμ. έως 8 €/100χλμ. Τα ηλεκτρικά δηλαδή καταναλώνουν το 1/3 του κόστους των συμβατικών.

ΑΛΗΘΕΙΑ: Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του ηλεκτρικού κινητήρα ωστόσο, όπως η μεγάλη και άμεσα αποδιδόμενη ροπή, εξασφαλίζουν άμεση εκκίνηση χωρίς να χρειάζεται αλλαγή ταχύτητας και εντυπωσιακή επιτάχυνση - όπως ακριβώς σε ένα σπορ μοντέλο. Ο δε τρόπος οδήγησης δεν διαφέρει, μάλιστα αυτός του ηλεκτρικού αυτοκινήτου ακόμα πιο εύκολος αφού δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων και η ισχύς είναι διαθέσιμη συνεχώς, από στάση και γραμμικά. Πρόκειται για μία νέα, ιδιαίτερα συναρπαστική εμπειρία που μετά από σύντομο διάστημα εξοικείωσης αποδεικνύεται πραγματικά απολαυστική. Για παράδειγμα, το Ford Mustang Mach-E, με τους 465 ίππους, έχει επιτάχυνση 0-100 χλ,./ώρα σε λιγότερα από 5''.

ΑΛΗΘΕΙΑ: Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας του ηλεκτρικού αυτοκινήτου εξαρτάται από τη συχνότητα της φόρτισης και της αποφόρτισης. Κατά κανόνα όμως, πραγματοποιούνται χιλιάδες φορτίσεις και αποφορτίσεις πριν μειωθεί σημαντικά η ισχύς. Εξάλλου, παρέχεται και σχετική εγγύηση, συνήθως 8 ετών ή 160.000 χλμ. για την μπαταρία. Όσον αφορά στο κόστος, αυτό είναι διαρκώς μειούμενο, ενώ αναμένεται να προσφερθεί στην αγορά η δυνατότητα leasing μπαταριών.

ΑΛΗΘΕΙΑ: Η λεγόμενη Well-to-Wheel (από την Πηγή στον Τροχό) πορεία, καταγράφει την περιβαλλοντική διαδρομή του οποιουδήποτε καυσίμου ή μορφής ενέργειας από την εξόρυξη ή παραγωγή μέχρι τη χρήση. Σε όλες τις περιπτώσεις το ενεργειακό αποτύπωμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο «πράσινο» από αυτό των συμβατικών, με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ειδικά δε σε αυτές που η ενέργειά τους παράγεται από ανανεώσιμες πηγές. Εξετάζοντας όλη την πορεία Well-to-Wheel της χρησιμοποιούμενης ενέργειας, αποδεικνύεται ότι τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία που χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια παραγόμενη με τον τρόπο που ισχύει σήμερα στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, έχουν πολύ πιο χαμηλό αποτύπωμα CO2 για όλη τη διάρκεια ζωής τους.

ΑΛΗΘΕΙΑ: Το κόστος συντήρησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πιο οικονομικό, καθώς δεν υπάρχει η πολυπλοκότητα που διακρίνει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης με ανάπτυξη υψηλών θερμοκρασιών και τριβών. Ενδεικτικά να προστεθεί ότι συνήθως τα φρένα καταπονούνται λιγότερο γιατί το αυτοκίνητο φρενάρει (σε μεγάλο βαθμό) από τους ηλεκτροκινητήρες, δεν είναι απαραίτητη η αλλαγή λαδιών και πολλά άλλα.

ΑΛΗΘΕΙΑ: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν εξελιχθεί με στόχο να πληρούν τις ίδιες προδιαγραφές ασφάλειας με τα συμβατικά. Επίσης, περνούν αντίστοιχες δοκιμές πρόσκρουσης από τον Euro NCAP ενώ εξασφαλίζουν άδεια κυκλοφορίας από τις αρμόδιες ευρωπαϊκές υπηρεσίες μόνον μετά από εξονυχιστικούς ελέγχους και πιστοποιήσεις ασφαλείας όλων των μερών τους, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών τους. Το αμιγώς ηλεκτρικό Tesla Model 3 ανακηρύχθηκε από τον Euro NCAP το ασφαλέστερο αυτοκίνητο παγκοσμίως στην κατηγορία των οικογενειακών μοντέλων.

ΑΛΗΘΕΙΑ: Όσον αφορά στη δημόσια φόρτιση, το δίκτυο φορτιστών στις πόλεις αναμένεται να αναπτυχθεί ραγδαία με βάση τα προγράμματα που έχουν εξαγγελθεί. Στα πιο μακρινά ταξίδια (πχ. Αθήνα-Θεσσαλονίκη) υπάρχει ταχυφορτιστής διαθέσιμος στο ύψος της Αταλάντης επί της Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας, στον Ψαθόπυργο στην Ε.Ο. Αθήνας – Πάτρας και 4 ταχυφορτιστές στην Ιόνια οδό από το Αντίρριο έως τα Ιωάννινα. Το νέο νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση θα δίνει κίνητρα για την άμεση και σταδιακή ανάπτυξη πολλών περισσότερων ταχυφορτιστών σε όλο το κύριο οδικό δίκτυο της χώρας.

ΑΛΗΘΕΙΑ: Όντως, αλλά το 90% του χρόνου ζωής τους τόσο τα συμβατικά όσο και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον περνούν... παρκαρισμένα. Υπάρχουν σήμερα ευρέως διαθέσιμα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία φορτίζονται με ειδικές συσκευές ταχυφόρτισης στο 80% της χωρητικότητας των συσσωρευτών τους (αντιστοιχεί σε αυτονομία αρκετά μεγαλύτερη των 250 χιλιομέτρων) σε περίπου 30΄. Η φόρτισή τους σε απλό οικιακό τριφασικό δίκτυο στη διάρκεια της νύχτας είναι αρκετή για να έχουν αυτονομία 70-80 χιλιόμετρα και σε πολλές περιπτώσεις άνω των 100 χλμ. Σε φόρτιση με ένα προσιτό Wallbox, το οποίο πλέον θα επιδοτείται, ισχύος 11KW, στο σπίτι ή στην εργασία, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο φορτίζεται πλήρως σε χρόνο 5-8 ωρών, με ανάλογο όφελος στην αυτονομία του.

ΑΛΗΘΕΙΑ: Όντως, έως και σήμερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κόστιζαν σημαντικά περισσότερο από τα συμβατικά. Πλέον όμως, η επιδότηση των 5.500 ή 6.500 ευρώ με απόσυρση, θα μας δώσει τη δυνατότητα αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης με κόστος κάτω των 20.000 ευρώ και οικογενειακών με κόστος κάτω των 30.000 ευρώ. Στην πολυτελή κατηγορία, λόγω της μη επιβολής τέλους ταξινόμησης τα ηλεκτρικά μοντέλα, όπως για παράδειγμα το Audi e-tron, κοστίζει ήδη λιγότερο από ένα αντίστοιχης ισχύος Q7 ή Q8. Στο κοντινό μέλλον θα έχουμε ακόμη μεγαλύτερη σύγκλιση τιμών μεταξύ των ηλεκτρικών και των συμβατικών μοντέλων, που θα κάνουν τα πρώτα απολύτως ανταγωνιστικά και στην τιμή αγοράς τους.

ΑΛΗΘΕΙΑ: Οι αποστάσεις που καλύπτει καθημερινά ο μέσος Ευρωπαίος οδηγός με το αυτοκίνητό του, είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία αρκετά μικρότερες των 100 χλμ., την ίδια στιγμή που τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αυτονομία άνω των 200 χλμ. Χαρακτηριστικά, με βάση την αυστηρή μέτρηση σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, ένα Volkswagen e-up! ή ένα SKODA CITIGOe iV, παρότι αυτοκίνητα πόλης, έχουν εμβέλεια περίπου 260 χλμ.. Παράλληλα, όλα μπορούν να φορτίζονται σε οποιουδήποτε τύπου οικιακό δίκτυο ηλεκτρισμού.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:50

Βραζιλία-δημοσκόπηση: Ο Λούλα θα κέρδιζε έναντι όλων των δεξιών αντιπάλων του στις εκλογές του 2026

23:40

Ρωσία: Τρεις νεκροί από ουκρανικά drones στην περιοχή του Ροστόφ

23:26

Wall Street: «Έσπασε» το 4ημερο πτωτικό σερί ο S&P 500 - Ώθηση από την Micron

23:10

ΕΥΔΑΠ: Αυτές είναι οι προτάσεις προς τη ΡΑΑΕΥ για τις νέες τιμές στο νερό

22:57

Μικρή άνοδος για το πετρέλαιο με φόντο τις κυρώσεις ΗΠΑ στη Ρωσία

22:47

Φον ντερ Λάιεν: Αναβάλλεται για τον Ιανουάριο η υπογραφή της συμφωνίας με τη Mercosur

22:37

Χρυσοχοΐδης στην Τουρκία: «Ανοιχτή γραμμή» και κοινές επιχειρήσεις κατά του οργανωμένου εγκλήματος

22:22

Τραμπ: Ζητεί από την Ουκρανία να «κινηθεί γρήγορα» στις διαπραγματεύσεις για το τέλος του πολέμου

22:09

Σδούκου: Οι πληρωμές των αγροτών ολοκληρώνονται σύντομα - Αναγκαιότητα ο διάλογος

21:58

Οριακές απώλειες για τον χρυσό - Υποχώρησε από τα ιστορικά υψηλά το ασήμι

21:42

ΕΥΔΑΠ: Κατέθεσε πρόταση στη ΡΑΑΕΥ για τις αυξήσεις στα τιμολόγια νερού

21:31

Ιταλία για Mercosur: Έτοιμοι να την υπογράψουμε μόλις δοθούν οι αναγκαίες απαντήσεις στους αγρότες

21:22

Δημοσκόπηση Metron Analysis: Πτώση για ΝΔ - Στο πλευρό των αγροτών το 81%

21:19

FedHATTA: Ενισχύονται οι τουριστικοί δεσμοί Ελλάδας - Ιράν

21:02

ΗΠΑ: Κυρώσεις σε δύο ακόμη δικαστές του ΔΠΔ επειδή διεξήγαγαν έρευνα για το Ισραήλ

20:46

Δανία: Αποδίδει δύο κυβερνοεπιθέσεις σε ομάδες που συνδέονται με το ρωσικό κράτος

20:33

Μεξικό: Η Σεϊνμπάουμ προτείνει να μεσολαβήσει για να αποφευχθεί μια ένοπλη επέμβαση στη Βενεζουέλα

20:20

Τρία pause και μία μείωση: Οι τελευταίες αποφάσεις των κεντρικών τραπεζών για το 2025

20:13

Σύνοδος Κορυφής: Στόχος μια συμφωνία έως το τέλος του 2026 για το νέο Δημοσιονομικό Πλαίσιο

20:07

Στα 50 δισ. ευρώ το χρέος των «Ρωσικών Σιδηροδρόμων» - Κυβερνητική εντολή να πουλήσουν ουρανοξύστη στη Μόσχα

19:57

ΑΑΔΕ: Yπογραφή συμφωνίας Ελλάδας–Αλβανίας για τους «Πράσινους Διαδρόμους»

19:53

ΗΠΑ: Ιδιωτικό αεροσκάφος συνετρίβη στη Βόρεια Καρολίνα

19:48

Κοντογεώργης: Το πεδίο για τους αγρότες το 2026 θα είναι πολύ καλύτερο

19:45

Πηγές ΥΠΑΑΤ για αγρότες: Ναι στο διάλογο, ναι στα λογικά αιτήματα, όχι στην ταλαιπωρία της κοινωνίας

19:37

Συνάντηση για τη Γάζα αύριο στο Μαϊάμι μεταξύ ΗΠΑ, Κατάρ, Αιγύπτου και Τουρκίας

19:31

Ευρωαγορές: Κέρδη στον απόηχο των κεντρικών τραπεζών

19:22

Γιώργος Κώτσηρας: Δίκαιη, ισορροπημένη και θεσμικά ανθεκτική παρέμβαση για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο

19:12

Alpha Bank: Στο 7,33% θα αυξηθεί το ποσοστό της JPMorgan

19:11

ΟΗΕ: Συνεδρίαση του Συμβουλίου Ασφαλείας την Τρίτη για τη Βενεζουέλα

19:08

Τσιάρας: Γυρίζουμε σελίδα - Δεν θα δημιουργηθεί κανένα κενό, δεν θα κινδυνέψουν οι πληρωμές των αγροτών

gazzetta
gazzetta reader insider insider