6+1 μάρκες αυτοκινήτων που χάθηκαν και τις αναπολούμε

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
6+1 μάρκες αυτοκινήτων που χάθηκαν και τις αναπολούμε
Στην υπέρ εκατονταετή ιστορία του αυτοκινήτου, δεκάδες είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έλαμψαν και έσβησαν. Ορισμένες όμως πολύ πρόσφατα και μας λείπουν.

Στη μεγάλη ιστορία της αυτοκίνησης υπήρξαν μάρκες που “έζησαν” λίγα χρόνια -ακόμα και μερικούς μήνες όπως για παράδειγμα η αμερικανική Tucker, που πρόλαβε και κατασκεύασε μόλις 50 αυτοκίνητα. Άλλες χάθηκαν μετά από πολλές δεκαετίες και πολύ σημαντικά μοντέλα. Από αυτές, τις πιο σημαντικές, που άφησαν το στίγμα τους και στην ελληνική αγορά, παρουσιάζουμε στη συνέχεια. Πολλοί θα νοιώσουν ίσως και συγκίνηση, καθώς ίσως ξεκίνησαν το ταξίδι τους στη ζωή μέσα σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, που σήμερα υπάρχει μόνο στη μνήμη μας.

Η γαλλική Simca υπήρξε δημιούργημα της Fiat το 1934, αλλά πέρασε στα χέρια της αμερικανικής Chrysler και στη συνέχεια της PSA (Peugeot – Citroen), από την οποία απορροφήθηκε και χάθηκε στο τέλος της δεκαετίας του '80. Η Simca είχε στη γκάμα της πολλά best seller μοντέλα στη γαλλική αγορά, ενώ τα Horizon και 1307 είχαν κερδίσει τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς τα έτη 1978 και 1976 αντίστοιχα. Η μάρκα είχε πολύ καλή πορεία και στη χώρα μας.

Η σουηδική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1945 συνέδεσε το όνομά της τόσο με την ασφάλεια, όσο και με πρωτοποριακούς κινητήρες turbo τη δεκαετία του '90. Υπό τη σκέπη της GM που την εξαγόρασε πλήρως το 2000, άρχισε η πορεία προς την καταστροφή του 2010. Με premium εικόνα και εξαιρετική φήμη στην ελληνική αγορά, η Saab υπήρξε μια από τις αγαπημένες εναλλακτικές της τρόικα των Mercedes, BMW και Audi.

Με premium “αέρα” στην ελληνική αγορά, η Rover θεωρούταν για πολλές δεκαετίες ότι καλύτερο είχε να προσφέρει η βρετανική τεχνολογία. Η εταιρεία ξεκίνησε από το 1885 ως κατασκευαστής ποδηλάτων και από το 1904 μπήκε στην κατασκευή αυτοκινήτων. Πέρασε από πολλά χέρια στην πορεία, ενώ ένα κομμάτι της, αυτό των τετρακίνητων Land Rover, υπάρχει και σήμερα στην κατοχή της ινδικής Tata. Τα τελευταία Rover που είδαμε στην Ελλάδα ήταν τα μοντέλα 45 και 75. Το 2005 η μάρκα σταμάτησε την παραγωγή αυτοκινήτων.

Η γερμανική μάρκα αυτοκινήτων και μοτοσικλετών ξεκίνησε το 1873 και “έσβησε” το 1977, υπό την ιδιοκτησία της VW, που την απέκτησε το 1969. Το πιο πρωτοποριακό της μοντέλο, αλλά και αυτό που την κατέστρεψε, ήταν το Ro 80. Ένα υπέροχο αυτοκίνητο, με έναν εξαιρετικά αναξιόπιστο όμως κινητήρα Wankel. Στη χώρα μας άφησαν ιστορία τα TT1200, με τον κινητήρα και την κίνηση πίσω.

H Lancia υπάρχει από το 1906 στο χάρτη του αυτοκινήτου, πλέον όμως το μοναδικό της μοντέλο, το Y, παράγεται και πωλείται αποκλειστικά στην Ιταλία. Μάλιστα ανανεώθηκε πρόσφατα, αλλά από τη χώρα δεν βγαίνει... Στην Ελλάδα η μάρκα έγινε “θρησκεία” την εποχή της επικράτησης των αγωνιστικών Delta HF Integrale στο WRC, στα τέλη της δεκαετίας του '80.

Η οικονομική περίοδος των “παχιών αγελάδων” βρήκε πολλά Hummer H3 στους ελληνικούς δρόμους, παρά το πραγματικά κολοσσιαίο μέγεθος του αμαξώματος και των κινητήρων του αμερικανικού ATV. Προερχόμενο από το ακόμα μεγαλύτερο στρατιωτικό Hummer H2, που εμφανίστηκε το 1992, παραγόταν έως το 2009 από την General Motors, που πήρε τα δικαιώματα του ονόματος από την AM General το 1999.

Ιστορική βρετανική μάρκα που ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 1905 και σταμάτησε κάθε δραστηριότητα το 1987. Στην ελληνική αγορά το τελευταίο της μοντέλο ήταν το Montego της εικόνας. Το όνομα κατέχει σήμερα η κινεζική SAIC Motors, ως μέρος του MG Rover Group, που επίσης της ανήκει.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

10:24

Hilton: Από 1 σε 67 ξενοδοχεία στην Ελλάδα μέσα σε λίγα χρόνια- Οι μονάδες που έρχονται

10:15

Πιερρακάκης στο LSE: Είμαι αισιόδοξος για τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας

09:56

Αμυντική βιομηχανία και ναυπηγεία το νέο αφήγημα για την ελληνική βιομηχανία

09:39

Τέσσερα μέτρα οικονομικής στήριξης για τους συνταξιούχους

09:22

Φιλικότερος ο εξωδικαστικός μηχανισμός

09:05

5 ορεινά χωριά της Ηπείρου για γιορτινές αποδράσεις

08:54

25.000 ελβετικές αγελάδες θα πληρώσουν το μάρμαρο των υψηλών δασμών Τραμπ σε τυριά και σοκολάτες

08:38

ESG υπό πίεση: Η ευρωπαϊκή «απλούστευση» και το πρώτο «πάγωμα» της παγκόσμιας αγοράς ομολόγων

08:31

Τι θα αλλάξει στα μικροδέματα που έρχονται από Temu και Shein

08:16

Ανατροπή με την πληρωμή του Δώρου Χριστουγέννων στους μισθωτούς και των συντάξεων Ιανουαρίου

08:09

Ακίνητα: Πώς διαμορφώνονται οι τιμές και η τάση σε Θεσσαλία/Σποράδες – Οι παράγοντες «κλειδί»

08:00

«Καρφώματα» για φοροδιαφυγή: Η Task Force πιάνει δουλειά

00:37

Παπαθανάσης για αναβάθμιση από Fitch: Μία ακόμα ψήφος εμπιστοσύνης στην Ελλάδα

00:13

Πιερρακάκης για αναβάθμιση από Fitch: Η Ελλάδα αλλάζει επίπεδο

00:04

Fitch: Αναβαθμίζει την αξιολόγηση της Ελλάδας σε «ΒΒΒ»

00:01

Τραμπ: Εξαιρεί από δασμούς βοδινό κρέας, καφέ και μπανάνες - Όλα τα προϊόντα

23:52

Enterprise Greece: Η Ελλάδα στο προσκήνιο της καινοτομίας στη Λισαβόνα

23:40

NYT: Συνάντηση Γουίτκοφ με τον επικεφαλής των διαπραγματευτών της Χαμάς

23:28

Μπάσιμο 4,3 δισ. δολαρίων στην Alphabet από Berkshire Hathaway

23:14

Wall Street: Έσωσαν το πρόσημο της εβδομάδας Dow Jones και S&P 500 - Πλήρωσε το sell off o Nasdaq

23:01

Σεισμοί: Χάρτης δείχνει τα «κόκκινα» σημεία σε Ελλάδα και Ευρώπη

22:48

Ευρωπαίοι ηγέτες Άμυνας: Ο πόλεμος θα είναι μακρύς και η στήριξη σταθερή στο Κίεβο

22:35

Σε Παρίσι και Μαδρίτη ο Ζελένσκι

22:22

Bloomberg: Ο Τραμπ δίνει F-35 στην Σαουδική Αραβία – Στην αναμονή η Τουρκία

22:10

ΟΗΕ: Κοινή δήλωση για το Ψήφισμα του Συμβουλίου Ασφαλείας για τη Γάζα

22:00

Τσίπρας στην «Ιθάκη»: Το δημοψήφισμα ήταν προσωπική μου απόφαση

21:58

Μια πυρκαγιά και σφοδρές καταιγίδες απειλούν την Καλιφόρνια

21:46

Εβδομάδα κερδών για το πετρέλαιο με νέο boost 2%

21:36

Ο Δανός υπουργός Εξωτερικών προσκαλεί τους διαδικτυακούς haters του σε κατ' ιδίαν συνάντηση

21:26

Χρυσός: Κέρδη στην εβδομάδα - «Βουτιά» την Παρασκευή

gazzetta
gazzetta reader insider insider