6+1 μάρκες αυτοκινήτων που χάθηκαν και τις αναπολούμε

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
6+1 μάρκες αυτοκινήτων που χάθηκαν και τις αναπολούμε
Στην υπέρ εκατονταετή ιστορία του αυτοκινήτου, δεκάδες είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έλαμψαν και έσβησαν. Ορισμένες όμως πολύ πρόσφατα και μας λείπουν.

Στη μεγάλη ιστορία της αυτοκίνησης υπήρξαν μάρκες που “έζησαν” λίγα χρόνια -ακόμα και μερικούς μήνες όπως για παράδειγμα η αμερικανική Tucker, που πρόλαβε και κατασκεύασε μόλις 50 αυτοκίνητα. Άλλες χάθηκαν μετά από πολλές δεκαετίες και πολύ σημαντικά μοντέλα. Από αυτές, τις πιο σημαντικές, που άφησαν το στίγμα τους και στην ελληνική αγορά, παρουσιάζουμε στη συνέχεια. Πολλοί θα νοιώσουν ίσως και συγκίνηση, καθώς ίσως ξεκίνησαν το ταξίδι τους στη ζωή μέσα σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, που σήμερα υπάρχει μόνο στη μνήμη μας.

Η γαλλική Simca υπήρξε δημιούργημα της Fiat το 1934, αλλά πέρασε στα χέρια της αμερικανικής Chrysler και στη συνέχεια της PSA (Peugeot – Citroen), από την οποία απορροφήθηκε και χάθηκε στο τέλος της δεκαετίας του '80. Η Simca είχε στη γκάμα της πολλά best seller μοντέλα στη γαλλική αγορά, ενώ τα Horizon και 1307 είχαν κερδίσει τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς τα έτη 1978 και 1976 αντίστοιχα. Η μάρκα είχε πολύ καλή πορεία και στη χώρα μας.

Η σουηδική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1945 συνέδεσε το όνομά της τόσο με την ασφάλεια, όσο και με πρωτοποριακούς κινητήρες turbo τη δεκαετία του '90. Υπό τη σκέπη της GM που την εξαγόρασε πλήρως το 2000, άρχισε η πορεία προς την καταστροφή του 2010. Με premium εικόνα και εξαιρετική φήμη στην ελληνική αγορά, η Saab υπήρξε μια από τις αγαπημένες εναλλακτικές της τρόικα των Mercedes, BMW και Audi.

Με premium “αέρα” στην ελληνική αγορά, η Rover θεωρούταν για πολλές δεκαετίες ότι καλύτερο είχε να προσφέρει η βρετανική τεχνολογία. Η εταιρεία ξεκίνησε από το 1885 ως κατασκευαστής ποδηλάτων και από το 1904 μπήκε στην κατασκευή αυτοκινήτων. Πέρασε από πολλά χέρια στην πορεία, ενώ ένα κομμάτι της, αυτό των τετρακίνητων Land Rover, υπάρχει και σήμερα στην κατοχή της ινδικής Tata. Τα τελευταία Rover που είδαμε στην Ελλάδα ήταν τα μοντέλα 45 και 75. Το 2005 η μάρκα σταμάτησε την παραγωγή αυτοκινήτων.

Η γερμανική μάρκα αυτοκινήτων και μοτοσικλετών ξεκίνησε το 1873 και “έσβησε” το 1977, υπό την ιδιοκτησία της VW, που την απέκτησε το 1969. Το πιο πρωτοποριακό της μοντέλο, αλλά και αυτό που την κατέστρεψε, ήταν το Ro 80. Ένα υπέροχο αυτοκίνητο, με έναν εξαιρετικά αναξιόπιστο όμως κινητήρα Wankel. Στη χώρα μας άφησαν ιστορία τα TT1200, με τον κινητήρα και την κίνηση πίσω.

H Lancia υπάρχει από το 1906 στο χάρτη του αυτοκινήτου, πλέον όμως το μοναδικό της μοντέλο, το Y, παράγεται και πωλείται αποκλειστικά στην Ιταλία. Μάλιστα ανανεώθηκε πρόσφατα, αλλά από τη χώρα δεν βγαίνει... Στην Ελλάδα η μάρκα έγινε “θρησκεία” την εποχή της επικράτησης των αγωνιστικών Delta HF Integrale στο WRC, στα τέλη της δεκαετίας του '80.

Η οικονομική περίοδος των “παχιών αγελάδων” βρήκε πολλά Hummer H3 στους ελληνικούς δρόμους, παρά το πραγματικά κολοσσιαίο μέγεθος του αμαξώματος και των κινητήρων του αμερικανικού ATV. Προερχόμενο από το ακόμα μεγαλύτερο στρατιωτικό Hummer H2, που εμφανίστηκε το 1992, παραγόταν έως το 2009 από την General Motors, που πήρε τα δικαιώματα του ονόματος από την AM General το 1999.

Ιστορική βρετανική μάρκα που ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 1905 και σταμάτησε κάθε δραστηριότητα το 1987. Στην ελληνική αγορά το τελευταίο της μοντέλο ήταν το Montego της εικόνας. Το όνομα κατέχει σήμερα η κινεζική SAIC Motors, ως μέρος του MG Rover Group, που επίσης της ανήκει.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

14:00

Διαβάσατε τα τελευταία οικονομικά νέα; Κάντε το κουίζ!

13:34

Ρούτε: Οι ΗΠΑ υποστηρίζουν πλήρως το ΝΑΤΟ και την Ευρώπη

13:27

Απεργούν αύριο ηθοποιοί και μουσικοί

13:18

Συνάντηση Ζελένσκι-Τραμπ την Κυριακή

12:45

Τρίκαλα - Ελάτη - Περτούλι: Ένα ταξίδι γεμάτο εκπλήξεις

12:30

Η Ιαπωνία περιμένει το πρώτο πρωτογενές πλεόνασμα μετά από 28 χρόνια

12:05

Τέλος στην «άβολη» διεύθυνση Gmail: Η Google επιτρέπει επιτέλους αλλαγή διεύθυνσης email

11:55

Θεσσαλονίκη: Σε πιλοτική 24ωρη λειτουργία αύριο το μετρό

11:53

Γουόρεν Μπάφετ: Η σημαντικότερη κίνηση στην καριέρα μου ήταν και η πιο χαζή

11:35

Δημοσίευμα Kommersant: Ο Πούτιν ίσως είναι ανοικτός σε ανταλλαγή εδαφών στο πλαίσιο συμφωνίας για την Ουκρανία

11:19

Το Ιράν λέει ότι συνέλαβε ξένο τάνκερ που μετέφερε λαθραία καύσιμα στον Κόλπο

11:14

H Taylor Swift έκανε δωρεά 1 εκατ. δολαρίων στον οργανισμό Feeding America

10:57

Όταν οι ΗΠΑ στόχευαν την Κίνα, αλλά «χτύπησαν» τους δικούς τους αγρότες

10:31

Taste Atlas: Στην κορυφή του κόσμου η Γραβιέρα Νάξου ΠΟΠ

10:22

Ιαπωνία: Προϋπολογισμό-ρεκόρ ενέκρινε η κυβέρνηση - Αυξάνονται οι στρατιωτικές δαπάνες

10:16

Αγροτικά μπλόκα σε όλη τη χώρα: Κρίσιμες αποφάσεις για κλιμάκωση – «Χωρίς συγκεκριμένες εγγυήσεις από την κυβέρνηση»

10:07

Οι ευκαιρίες απασχόλησης για τους άνεργους στη Γερμανία «λιγότερες από ποτέ»

10:03

ESG 2026: Ποιους πράσινους δείκτες αναζητούν οι επενδυτές και τι δείχνουν οι διεθνείς τάσεις

09:47

Τα 75 δολάρια «είδε» για πρώτη φορά το ασήμι -Νέα ρεκόρ για χρυσό, πλατίνα

09:39

Πώς αμείβονται οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά

09:35

Ζελένσκι: Συμφωνία με Τραμπ για συνάντηση

09:31

ΤτΕ: Κλειδί η αύξηση της παραγωγικότητας – Πόσο απέχουμε από την ΕΕ

09:16

Smartphones: Χρονιά ανατιμήσεων και ελλείψεων το 2026 - Πώς και γιατί θα αλλάξει η αγορά

09:15

Οι ΗΠΑ εξαπέλυσαν βομβαρδισμούς εναντίον του ΙΚ στη Νιγηρία

08:49

Τρόφιμα-Ποτά: Ένα deal κάθε 15 ημέρες

23:55

Τανζανία: Πέντε νεκροί από συντριβή ελικοπτέρου στο Κιλιμάντζαρο

23:35

Τουρκία: Ο ντε φάκτο ηγέτης του Σουδάν συναντήθηκε με τον πρόεδρο Ερντογάν

23:08

Τζίμι Κίμελ: Το 2025 ήταν «μια πολύ καλή χρονιά για τον φασισμό»

22:39

Σομαλία: Οι κάτοικοι του Μογκαντίσου ψηφίζουν για πρώτη φορά εδώ και 60 χρόνια σε άμεσες εκλογές

22:15

Τουρκικό Υπ. Άμυνας: Η ασυνέπεια της ελληνικής προσέγγισης ευθύνεται για τις παραβιάσεις στο Αιγαίο

gazzetta
gazzetta reader insider insider