6+1 μάρκες αυτοκινήτων που χάθηκαν και τις αναπολούμε

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
6+1 μάρκες αυτοκινήτων που χάθηκαν και τις αναπολούμε
Στην υπέρ εκατονταετή ιστορία του αυτοκινήτου, δεκάδες είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έλαμψαν και έσβησαν. Ορισμένες όμως πολύ πρόσφατα και μας λείπουν.

Στη μεγάλη ιστορία της αυτοκίνησης υπήρξαν μάρκες που “έζησαν” λίγα χρόνια -ακόμα και μερικούς μήνες όπως για παράδειγμα η αμερικανική Tucker, που πρόλαβε και κατασκεύασε μόλις 50 αυτοκίνητα. Άλλες χάθηκαν μετά από πολλές δεκαετίες και πολύ σημαντικά μοντέλα. Από αυτές, τις πιο σημαντικές, που άφησαν το στίγμα τους και στην ελληνική αγορά, παρουσιάζουμε στη συνέχεια. Πολλοί θα νοιώσουν ίσως και συγκίνηση, καθώς ίσως ξεκίνησαν το ταξίδι τους στη ζωή μέσα σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, που σήμερα υπάρχει μόνο στη μνήμη μας.

Η γαλλική Simca υπήρξε δημιούργημα της Fiat το 1934, αλλά πέρασε στα χέρια της αμερικανικής Chrysler και στη συνέχεια της PSA (Peugeot – Citroen), από την οποία απορροφήθηκε και χάθηκε στο τέλος της δεκαετίας του '80. Η Simca είχε στη γκάμα της πολλά best seller μοντέλα στη γαλλική αγορά, ενώ τα Horizon και 1307 είχαν κερδίσει τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς τα έτη 1978 και 1976 αντίστοιχα. Η μάρκα είχε πολύ καλή πορεία και στη χώρα μας.

Η σουηδική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1945 συνέδεσε το όνομά της τόσο με την ασφάλεια, όσο και με πρωτοποριακούς κινητήρες turbo τη δεκαετία του '90. Υπό τη σκέπη της GM που την εξαγόρασε πλήρως το 2000, άρχισε η πορεία προς την καταστροφή του 2010. Με premium εικόνα και εξαιρετική φήμη στην ελληνική αγορά, η Saab υπήρξε μια από τις αγαπημένες εναλλακτικές της τρόικα των Mercedes, BMW και Audi.

Με premium “αέρα” στην ελληνική αγορά, η Rover θεωρούταν για πολλές δεκαετίες ότι καλύτερο είχε να προσφέρει η βρετανική τεχνολογία. Η εταιρεία ξεκίνησε από το 1885 ως κατασκευαστής ποδηλάτων και από το 1904 μπήκε στην κατασκευή αυτοκινήτων. Πέρασε από πολλά χέρια στην πορεία, ενώ ένα κομμάτι της, αυτό των τετρακίνητων Land Rover, υπάρχει και σήμερα στην κατοχή της ινδικής Tata. Τα τελευταία Rover που είδαμε στην Ελλάδα ήταν τα μοντέλα 45 και 75. Το 2005 η μάρκα σταμάτησε την παραγωγή αυτοκινήτων.

Η γερμανική μάρκα αυτοκινήτων και μοτοσικλετών ξεκίνησε το 1873 και “έσβησε” το 1977, υπό την ιδιοκτησία της VW, που την απέκτησε το 1969. Το πιο πρωτοποριακό της μοντέλο, αλλά και αυτό που την κατέστρεψε, ήταν το Ro 80. Ένα υπέροχο αυτοκίνητο, με έναν εξαιρετικά αναξιόπιστο όμως κινητήρα Wankel. Στη χώρα μας άφησαν ιστορία τα TT1200, με τον κινητήρα και την κίνηση πίσω.

H Lancia υπάρχει από το 1906 στο χάρτη του αυτοκινήτου, πλέον όμως το μοναδικό της μοντέλο, το Y, παράγεται και πωλείται αποκλειστικά στην Ιταλία. Μάλιστα ανανεώθηκε πρόσφατα, αλλά από τη χώρα δεν βγαίνει... Στην Ελλάδα η μάρκα έγινε “θρησκεία” την εποχή της επικράτησης των αγωνιστικών Delta HF Integrale στο WRC, στα τέλη της δεκαετίας του '80.

Η οικονομική περίοδος των “παχιών αγελάδων” βρήκε πολλά Hummer H3 στους ελληνικούς δρόμους, παρά το πραγματικά κολοσσιαίο μέγεθος του αμαξώματος και των κινητήρων του αμερικανικού ATV. Προερχόμενο από το ακόμα μεγαλύτερο στρατιωτικό Hummer H2, που εμφανίστηκε το 1992, παραγόταν έως το 2009 από την General Motors, που πήρε τα δικαιώματα του ονόματος από την AM General το 1999.

Ιστορική βρετανική μάρκα που ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 1905 και σταμάτησε κάθε δραστηριότητα το 1987. Στην ελληνική αγορά το τελευταίο της μοντέλο ήταν το Montego της εικόνας. Το όνομα κατέχει σήμερα η κινεζική SAIC Motors, ως μέρος του MG Rover Group, που επίσης της ανήκει.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

14:39

Η εκλογή Πιερρακάκη στα γερμανικά ΜΜΕ: «Παιδί θαύμα της αθηναϊκής πολιτικής»

14:38

Ματσάδο: Ο Μαδούρο θα φύγει από την εξουσία είτε με διαπραγματεύσεις είτε χωρίς αυτές

14:30

Ουκρανία: Έπληξε δύο ρωσικά πλοία, απελευθέρωσε κοινότητες κοντά στην πόλη Κουπιάνσκ

14:14

Financial Times: Το «Πρόσωπο της Χρονιάς» για το 2025

13:58

Σε υψηλό επτά εβδομάδων ο χρυσός - Προς νέο ρεκόρ το ασήμι

13:57

European Newsroom: Αυστηρότεροι κανόνες της ΕΕ στη μεταναστευτική πολιτική

13:55

Συμβολικό κλείσιμο των δήμων όλης της χώρας από την ΚΕΔΕ στις 16/12

13:50

Φουντώνει η μάχη των τσιπ: Η Κίνα θέλει να ρίξει επιπλέον 70 δισ. δολάρια στην αγορά

13:42

Ένοπλες Δυνάμεις: Υπεγράφη η FOS 50 εκατ. ευρώ για τα ελικόπτερα NH90

13:39

Παχυσαρκία: Ο αθέατος εχθρός πίσω από τις καρδιομεταβολικές νόσους

13:35

Αγαπηδάκη: Η Ελλάδα πλέον συνδιαμορφώνει κρίσιμες πολιτικές υγείας στην ΕΕ

13:28

ΑΣΕΠ: Προσωρινά αποτελέσματα για 2.217 θέσεις σε φορείς του Δημοσίου

13:23

Γαλλία-ΕΕ: Δέσμευση των ρωσικών περιουσιακών στοιχείων «για όσο χρειαστεί»

13:09

ΕΣΠΕΝ: Αξιόπιστα μετρητικά δεδομένα και σύγχρονο Δίκτυο ως προϋποθέσεις για την ενεργειακή μετάβαση

13:06

Ανάληψη μετρητών έως 200 ευρώ από τα 2.000 σημεία του δικτύου TRILIA μέσω IRIS

13:03

Μαρινάκης: Η κυβέρνηση έχει δώσει στον πρωτογενή τομέα παραπάνω από όσα έχουν δοθεί τα προηγούμενα χρόνια

12:55

«Καπνός» 25 δισ. δολάρια σε 24 ώρες από το net worth του Έλισον μετά την κατρακύλα της Oracle

12:51

Cosmote Fiber Τo Τhe Room: Οπτική ίνα σε κάθε δωμάτιο του σπιτιού

12:48

Kομισιόν για μηχανισμό SAFE: Κατατέθηκαν 691 αμυντικά έργα - Μόνο το 65% αφορούν κοινές προμήθειες

12:44

Επ. Ανταγωνισμού: Κατά προτεραιότητα εξέταση της υπόθεσης για αγορές προμήθειας ζωοτροφών για κατοικίδια

12:43

Μητσοτάκης για αγρότες: Τη Δευτέρα περιμένω στο γραφείο μου όποια αντιπροσωπεία ορισθεί

12:40

Απεργία 16 Δεκεμβρίου: Ποιοι συμμετέχουν - Τι θα γίνει με Μετρό και λεωφορεία

12:40

75 χρόνια Όμιλος Fourlis Γράφοντας την επόμενη πράξη

12:30

Διόδια: Αυξήσεις και στην Αττική Οδό από το 2026 - Αναλυτικά οι τιμές

12:28

Η ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη στην ΚΟ της ΝΔ - Δείτε live

12:25

Σε εξέλιξη η αγόρευση της Εισαγγελέως για την Χρυσή Αυγή: «Γνήσιο τέκνο ναζιστικής ιδεολογίας»

12:09

Το Ισραήλ εξαπέλυσε σειρά πληγμάτων κατά της Χεζμπολάχ στον Λίβανο

12:00

Αργυρού για Eurogroup: Δίνει σήμα για επενδύσεις στη χώρα μας

11:59

e-ΕΦΚΑ: Πότε καταβάλλονται οι συντάξεις Ιανουαρίου 2026

11:51

Δημοσιονομικό Συμβούλιο: Σε αναπτυξιακή τροχιά η ελληνική οικονομία – Καμπανάκι για τη χαμηλή παραγωγικότητα

gazzetta
gazzetta reader insider insider