6+1 μάρκες αυτοκινήτων που χάθηκαν και τις αναπολούμε

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
6+1 μάρκες αυτοκινήτων που χάθηκαν και τις αναπολούμε
Στην υπέρ εκατονταετή ιστορία του αυτοκινήτου, δεκάδες είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έλαμψαν και έσβησαν. Ορισμένες όμως πολύ πρόσφατα και μας λείπουν.

Στη μεγάλη ιστορία της αυτοκίνησης υπήρξαν μάρκες που “έζησαν” λίγα χρόνια -ακόμα και μερικούς μήνες όπως για παράδειγμα η αμερικανική Tucker, που πρόλαβε και κατασκεύασε μόλις 50 αυτοκίνητα. Άλλες χάθηκαν μετά από πολλές δεκαετίες και πολύ σημαντικά μοντέλα. Από αυτές, τις πιο σημαντικές, που άφησαν το στίγμα τους και στην ελληνική αγορά, παρουσιάζουμε στη συνέχεια. Πολλοί θα νοιώσουν ίσως και συγκίνηση, καθώς ίσως ξεκίνησαν το ταξίδι τους στη ζωή μέσα σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, που σήμερα υπάρχει μόνο στη μνήμη μας.

Η γαλλική Simca υπήρξε δημιούργημα της Fiat το 1934, αλλά πέρασε στα χέρια της αμερικανικής Chrysler και στη συνέχεια της PSA (Peugeot – Citroen), από την οποία απορροφήθηκε και χάθηκε στο τέλος της δεκαετίας του '80. Η Simca είχε στη γκάμα της πολλά best seller μοντέλα στη γαλλική αγορά, ενώ τα Horizon και 1307 είχαν κερδίσει τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς τα έτη 1978 και 1976 αντίστοιχα. Η μάρκα είχε πολύ καλή πορεία και στη χώρα μας.

Η σουηδική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1945 συνέδεσε το όνομά της τόσο με την ασφάλεια, όσο και με πρωτοποριακούς κινητήρες turbo τη δεκαετία του '90. Υπό τη σκέπη της GM που την εξαγόρασε πλήρως το 2000, άρχισε η πορεία προς την καταστροφή του 2010. Με premium εικόνα και εξαιρετική φήμη στην ελληνική αγορά, η Saab υπήρξε μια από τις αγαπημένες εναλλακτικές της τρόικα των Mercedes, BMW και Audi.

Με premium “αέρα” στην ελληνική αγορά, η Rover θεωρούταν για πολλές δεκαετίες ότι καλύτερο είχε να προσφέρει η βρετανική τεχνολογία. Η εταιρεία ξεκίνησε από το 1885 ως κατασκευαστής ποδηλάτων και από το 1904 μπήκε στην κατασκευή αυτοκινήτων. Πέρασε από πολλά χέρια στην πορεία, ενώ ένα κομμάτι της, αυτό των τετρακίνητων Land Rover, υπάρχει και σήμερα στην κατοχή της ινδικής Tata. Τα τελευταία Rover που είδαμε στην Ελλάδα ήταν τα μοντέλα 45 και 75. Το 2005 η μάρκα σταμάτησε την παραγωγή αυτοκινήτων.

Η γερμανική μάρκα αυτοκινήτων και μοτοσικλετών ξεκίνησε το 1873 και “έσβησε” το 1977, υπό την ιδιοκτησία της VW, που την απέκτησε το 1969. Το πιο πρωτοποριακό της μοντέλο, αλλά και αυτό που την κατέστρεψε, ήταν το Ro 80. Ένα υπέροχο αυτοκίνητο, με έναν εξαιρετικά αναξιόπιστο όμως κινητήρα Wankel. Στη χώρα μας άφησαν ιστορία τα TT1200, με τον κινητήρα και την κίνηση πίσω.

H Lancia υπάρχει από το 1906 στο χάρτη του αυτοκινήτου, πλέον όμως το μοναδικό της μοντέλο, το Y, παράγεται και πωλείται αποκλειστικά στην Ιταλία. Μάλιστα ανανεώθηκε πρόσφατα, αλλά από τη χώρα δεν βγαίνει... Στην Ελλάδα η μάρκα έγινε “θρησκεία” την εποχή της επικράτησης των αγωνιστικών Delta HF Integrale στο WRC, στα τέλη της δεκαετίας του '80.

Η οικονομική περίοδος των “παχιών αγελάδων” βρήκε πολλά Hummer H3 στους ελληνικούς δρόμους, παρά το πραγματικά κολοσσιαίο μέγεθος του αμαξώματος και των κινητήρων του αμερικανικού ATV. Προερχόμενο από το ακόμα μεγαλύτερο στρατιωτικό Hummer H2, που εμφανίστηκε το 1992, παραγόταν έως το 2009 από την General Motors, που πήρε τα δικαιώματα του ονόματος από την AM General το 1999.

Ιστορική βρετανική μάρκα που ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 1905 και σταμάτησε κάθε δραστηριότητα το 1987. Στην ελληνική αγορά το τελευταίο της μοντέλο ήταν το Montego της εικόνας. Το όνομα κατέχει σήμερα η κινεζική SAIC Motors, ως μέρος του MG Rover Group, που επίσης της ανήκει.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

20:39

Ο Ουκρανός διαπραγματευτής θα συναντηθεί και πάλι με την αμερικανική αντιπροσωπεία στο Μαϊάμι

20:24

Περιοδεία Ν. Ανδρουλάκη στο Μοσχάτο τη Δευτέρα

20:01

Πετρέλαιο: Πλεόνασμα προσφοράς, αδύναμες τιμές και μια αγορά σε αναζήτηση ισορροπίας

19:39

ΕΛΑΣ: Εξιχνιάστηκε ένοπλη ληστεία με λεία 180.000 ευρώ - Δύο συλλήψεις

19:15

Οι ΗΠΑ αναχαίτισαν ένα ακόμη πλοίο κοντά στη Βενεζουέλα

18:44

Ηλεκτρονικές πληρωμές: Διαρθρωτική αλλαγή στην ελληνική οικονομία την τελευταία δεκαετία

18:13

Νέο αεροπλανοφόρο για τη Γαλλία ανακοίνωσε ο Μακρόν

17:51

Δήμος Αθηναίων: Ξεκινά τη Δευτέρα 22/12 η επιστροφή πινακίδων σε οδηγούς

17:38

Επίσκεψη σε Ραμάλα και Ιερουσαλήμ θα πραγματοποιήσει αύριο ο Κ. Μητσοτάκης

17:22

Τι είναι αυτοί οι αριθμοί που μας καλούν από Βρετανία, Τυνησία και αλλού

16:52

DW: Η Βουλγαρία επιτέλους στο ευρώ

16:36

Λιανεμπόριο: Οι ξένες αλυσίδες που αναδιαμορφώνουν το σύγχρονο shopping

16:13

Γάζα: Ο Γουίτκοφ βλέπει «πρόοδο» στην εφαρμογή του σχεδίου Τραμπ

16:03

Αγροτικές κινητοποιήσεις και κλιματική κρίση: Διπλή πίεση στο τραπέζι των Ελλήνων

15:38

Ηλεκτρονικό εμπόριο: 8 στους 10 Έλληνες καταναλωτές αγοράζουν από πλατφόρμες εκτός Ε.Ε.

15:17

Περαιτέρω διαβουλεύσεις με τους Ευρωπαίους ηγέτες θέλει ο Ζελένσκι

15:01

6 προορισμοί στην Ελλάδα για οικογενειακές αποδράσεις την Πρωτοχρονιά

14:42

Θετική αλλά με όρους η αντίδραση της Γαλλίας σε ενδεχόμενο διαλόγου Μακρόν - Πούτιν

14:20

Τι συμβαίνει όταν παίρνεις καθημερινά βιταμίνη D για μεγάλο διάστημα

13:53

Πιερρακάκης: Η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει η πόλη που θα συμβολίζει το νέο παραγωγικό μοντέλο της χώρας

13:35

Αυστραλία: Ενός σιγή στη μνήμη των θυμάτων της επίθεσης στο Σίδνεϊ - Αποδοκιμασίες κατά του Αλμπανέζι

13:15

Αέριο: Αυξημένη η κατανάλωση – Κυριαρχία του LNG στις εισαγωγές

12:50

ΕΚΤ: Xαμηλότερες τιμές ενέργειας και αποκλιμάκωση πληθωρισμού στην ΕΕ «βλέπει» το 2026

12:26

Πηγές ΥΠΕΘΑ για αναβολές: Ουδείς που σπουδάζει ή διαμένει ήδη στο εξωτερικό θίγεται με το νομοσχέδιο

12:08

«Πλημμύρισε» από κόσμο το Μετρό Θεσσαλονίκης κατά τη χθεσινή 24ωρη λειτουργία

11:48

ΗΠΑ: Δεύτερη κατάσχεση δεξαμενόπλοιου της Βενεζουέλας - «Κλοπή» καταγγέλλει το Καράκας

11:35

Κεφαλογιάννη: Νέο έτος ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό το 2025

11:20

Αγρότες: Συνεχίζεται και σήμερα το άνοιγμα των διοδίων - Παραμένουν στους δρόμους

11:01

Οι «εποικοδομητικές» συνομιλίες Ρωσίας-ΗΠΑ στο Μαϊάμι θα συνεχιστούν σήμερα

10:57

Τσιάρας: Μπορούμε να βρούμε τον δρόμο της συνεννόησης με τους αγρότες

gazzetta
gazzetta reader insider insider