6+1 μάρκες αυτοκινήτων που χάθηκαν και τις αναπολούμε

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
6+1 μάρκες αυτοκινήτων που χάθηκαν και τις αναπολούμε
Στην υπέρ εκατονταετή ιστορία του αυτοκινήτου, δεκάδες είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έλαμψαν και έσβησαν. Ορισμένες όμως πολύ πρόσφατα και μας λείπουν.

Στη μεγάλη ιστορία της αυτοκίνησης υπήρξαν μάρκες που “έζησαν” λίγα χρόνια -ακόμα και μερικούς μήνες όπως για παράδειγμα η αμερικανική Tucker, που πρόλαβε και κατασκεύασε μόλις 50 αυτοκίνητα. Άλλες χάθηκαν μετά από πολλές δεκαετίες και πολύ σημαντικά μοντέλα. Από αυτές, τις πιο σημαντικές, που άφησαν το στίγμα τους και στην ελληνική αγορά, παρουσιάζουμε στη συνέχεια. Πολλοί θα νοιώσουν ίσως και συγκίνηση, καθώς ίσως ξεκίνησαν το ταξίδι τους στη ζωή μέσα σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, που σήμερα υπάρχει μόνο στη μνήμη μας.

Η γαλλική Simca υπήρξε δημιούργημα της Fiat το 1934, αλλά πέρασε στα χέρια της αμερικανικής Chrysler και στη συνέχεια της PSA (Peugeot – Citroen), από την οποία απορροφήθηκε και χάθηκε στο τέλος της δεκαετίας του '80. Η Simca είχε στη γκάμα της πολλά best seller μοντέλα στη γαλλική αγορά, ενώ τα Horizon και 1307 είχαν κερδίσει τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς τα έτη 1978 και 1976 αντίστοιχα. Η μάρκα είχε πολύ καλή πορεία και στη χώρα μας.

Η σουηδική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1945 συνέδεσε το όνομά της τόσο με την ασφάλεια, όσο και με πρωτοποριακούς κινητήρες turbo τη δεκαετία του '90. Υπό τη σκέπη της GM που την εξαγόρασε πλήρως το 2000, άρχισε η πορεία προς την καταστροφή του 2010. Με premium εικόνα και εξαιρετική φήμη στην ελληνική αγορά, η Saab υπήρξε μια από τις αγαπημένες εναλλακτικές της τρόικα των Mercedes, BMW και Audi.

Με premium “αέρα” στην ελληνική αγορά, η Rover θεωρούταν για πολλές δεκαετίες ότι καλύτερο είχε να προσφέρει η βρετανική τεχνολογία. Η εταιρεία ξεκίνησε από το 1885 ως κατασκευαστής ποδηλάτων και από το 1904 μπήκε στην κατασκευή αυτοκινήτων. Πέρασε από πολλά χέρια στην πορεία, ενώ ένα κομμάτι της, αυτό των τετρακίνητων Land Rover, υπάρχει και σήμερα στην κατοχή της ινδικής Tata. Τα τελευταία Rover που είδαμε στην Ελλάδα ήταν τα μοντέλα 45 και 75. Το 2005 η μάρκα σταμάτησε την παραγωγή αυτοκινήτων.

Η γερμανική μάρκα αυτοκινήτων και μοτοσικλετών ξεκίνησε το 1873 και “έσβησε” το 1977, υπό την ιδιοκτησία της VW, που την απέκτησε το 1969. Το πιο πρωτοποριακό της μοντέλο, αλλά και αυτό που την κατέστρεψε, ήταν το Ro 80. Ένα υπέροχο αυτοκίνητο, με έναν εξαιρετικά αναξιόπιστο όμως κινητήρα Wankel. Στη χώρα μας άφησαν ιστορία τα TT1200, με τον κινητήρα και την κίνηση πίσω.

H Lancia υπάρχει από το 1906 στο χάρτη του αυτοκινήτου, πλέον όμως το μοναδικό της μοντέλο, το Y, παράγεται και πωλείται αποκλειστικά στην Ιταλία. Μάλιστα ανανεώθηκε πρόσφατα, αλλά από τη χώρα δεν βγαίνει... Στην Ελλάδα η μάρκα έγινε “θρησκεία” την εποχή της επικράτησης των αγωνιστικών Delta HF Integrale στο WRC, στα τέλη της δεκαετίας του '80.

Η οικονομική περίοδος των “παχιών αγελάδων” βρήκε πολλά Hummer H3 στους ελληνικούς δρόμους, παρά το πραγματικά κολοσσιαίο μέγεθος του αμαξώματος και των κινητήρων του αμερικανικού ATV. Προερχόμενο από το ακόμα μεγαλύτερο στρατιωτικό Hummer H2, που εμφανίστηκε το 1992, παραγόταν έως το 2009 από την General Motors, που πήρε τα δικαιώματα του ονόματος από την AM General το 1999.

Ιστορική βρετανική μάρκα που ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 1905 και σταμάτησε κάθε δραστηριότητα το 1987. Στην ελληνική αγορά το τελευταίο της μοντέλο ήταν το Montego της εικόνας. Το όνομα κατέχει σήμερα η κινεζική SAIC Motors, ως μέρος του MG Rover Group, που επίσης της ανήκει.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

10:58

Ο Ζελένσκι αποκάλυψε το ειρηνευτικό σχέδιο 20 σημείων για την Ουκρανία

10:58

Οριακές κινήσεις στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια

10:43

Alpha Bank: Η Ελληνική Οικονομία το 2026 - Επιδόσεις, Προκλήσεις και Κίνδυνοι

10:33

Απολογισμός έτους στην Ασία: Ποιοι κέρδισαν -και ποιοι πλήρωσαν το βαρύτερο τίμημα- το 2025

10:25

Alpha Bank: Η Κεντρική Μακεδονία ο νέος σταθμός του προγράμματος «Μαζί με στόχο την υγεία»

10:16

Διαθέσιμη η ψηφιακή εφαρμογή Μητρώου Δεξαμενών Ιδιωτικών Πρατηρίων Καυσίμων

10:11

Μία Ελληνίδα μεταξύ των θυμάτων από τη συντριβή του Falcon

10:01

Elbisco: Ενισχυμένη εμπορική δυναμική και επέκταση σε νέες κατηγορίες

09:55

Λαμία: Άρχισε η αποσυμφόρηση από Ριτσώνα μέχρι Θήβα

09:47

Αισιόδοξες επιστημονικές ιστορίες του 2025, σύμφωνα με το Nature

09:47

Κυρανάκης: 23 νέα τρένα και ανακαίνιση υποδομών - Αλλαγές στον σιδηρόδρομο έως το 2027

09:36

Στα χέρια της Sanofi η Dynavax για 2,2 δισ. δολάρια

09:22

Η BP πουλά το 65% των μετοχών της Castrol έναντι 6 δισ. δολαρίων

09:08

Μπλόκο στο σχέδιο του Τραμπ για ανάπτυξη εθνοφρουράς από το Ανώτατο Δικαστήριο

09:02

Κυρώσεις των ΗΠΑ: «Άνεμο μακαρθισμού» καταγγέλλει ο πρώην επίτροπος Μπρετόν

08:58

Κίνα: Προσωρινά μέτρα κατά των επιδοτήσεων σε κάποια ευρωπαϊκά γαλακτοκομικά προϊόντα

08:56

Παπαθανάσης: Νέα αύξηση του προϋπολογισμού κατά 250 εκατ. ευρώ για τουριστικές ΜμΕ

08:56

Η Κοινωνική Διάσταση της Οικονομικής Υπευθυνότητας: Η Αποστολή του doResponsible Financial Center της doValue

08:54

Η Βενεζουέλα κατηγορεί τις ΗΠΑ για τον «μεγαλύτερο εκβιασμό στην ιστορία μας» - Το χρονικό

08:44

Μπλόκα αγροτών: Με χαμηλές ταχύτητες τα ΙΧ – Από παρακαμπτηρίους η κυκλοφορία στη Νίκαια

08:30

Η Ουκρανία βάζει ξανά στο στόχαστρο με drones την πρωτεύουσα της Ρωσίας

08:16

Ιστορικό ράλι για τα πολύτιμα μέταλλα - Πάνω από τα 4.500 δολάρια ο χρυσός

08:08

Χριστουγεννιάτικες αγορές: Τι πρέπει να προσέχετε

07:56

Πάρτι, χορός και διασκέδαση - Οι 10 πόλεις με την καλύτερη νυχτερινή ζωή

07:53

Η πικρή αλήθεια για το μελομακάρονο

07:50

Λαμία: Αυξημένη κίνηση στην έξοδο προς Κεντρική Ελλάδα

07:47

Μνημόνια ΕΥΔΑΠ – Περιφέρειας Αττικής για την αξιοποίηση του Αδριάνειου Υδραγωγείου

07:46

Πόση ενέργεια «τρώμε»; -Το κρυφό ενεργειακό κόστος πίσω από ένα μπέργκερ, μια πίτσα και έναν καφέ

07:42

Σιδηρόδρομος: Τι συμβαίνει με δύο έργα συνολικού ύψους 125 εκατ. ευρώ σε Πελοπόννησο και Β. Ελλάδα

07:41

60 μεταρρυθμίσεις και 40 έργα στο κυβερνητικό πακέτο του 2026

gazzetta
gazzetta reader insider insider