6+1 μάρκες αυτοκινήτων που χάθηκαν και τις αναπολούμε

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
6+1 μάρκες αυτοκινήτων που χάθηκαν και τις αναπολούμε
Στην υπέρ εκατονταετή ιστορία του αυτοκινήτου, δεκάδες είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έλαμψαν και έσβησαν. Ορισμένες όμως πολύ πρόσφατα και μας λείπουν.

Στη μεγάλη ιστορία της αυτοκίνησης υπήρξαν μάρκες που “έζησαν” λίγα χρόνια -ακόμα και μερικούς μήνες όπως για παράδειγμα η αμερικανική Tucker, που πρόλαβε και κατασκεύασε μόλις 50 αυτοκίνητα. Άλλες χάθηκαν μετά από πολλές δεκαετίες και πολύ σημαντικά μοντέλα. Από αυτές, τις πιο σημαντικές, που άφησαν το στίγμα τους και στην ελληνική αγορά, παρουσιάζουμε στη συνέχεια. Πολλοί θα νοιώσουν ίσως και συγκίνηση, καθώς ίσως ξεκίνησαν το ταξίδι τους στη ζωή μέσα σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, που σήμερα υπάρχει μόνο στη μνήμη μας.

Η γαλλική Simca υπήρξε δημιούργημα της Fiat το 1934, αλλά πέρασε στα χέρια της αμερικανικής Chrysler και στη συνέχεια της PSA (Peugeot – Citroen), από την οποία απορροφήθηκε και χάθηκε στο τέλος της δεκαετίας του '80. Η Simca είχε στη γκάμα της πολλά best seller μοντέλα στη γαλλική αγορά, ενώ τα Horizon και 1307 είχαν κερδίσει τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς τα έτη 1978 και 1976 αντίστοιχα. Η μάρκα είχε πολύ καλή πορεία και στη χώρα μας.

Η σουηδική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1945 συνέδεσε το όνομά της τόσο με την ασφάλεια, όσο και με πρωτοποριακούς κινητήρες turbo τη δεκαετία του '90. Υπό τη σκέπη της GM που την εξαγόρασε πλήρως το 2000, άρχισε η πορεία προς την καταστροφή του 2010. Με premium εικόνα και εξαιρετική φήμη στην ελληνική αγορά, η Saab υπήρξε μια από τις αγαπημένες εναλλακτικές της τρόικα των Mercedes, BMW και Audi.

Με premium “αέρα” στην ελληνική αγορά, η Rover θεωρούταν για πολλές δεκαετίες ότι καλύτερο είχε να προσφέρει η βρετανική τεχνολογία. Η εταιρεία ξεκίνησε από το 1885 ως κατασκευαστής ποδηλάτων και από το 1904 μπήκε στην κατασκευή αυτοκινήτων. Πέρασε από πολλά χέρια στην πορεία, ενώ ένα κομμάτι της, αυτό των τετρακίνητων Land Rover, υπάρχει και σήμερα στην κατοχή της ινδικής Tata. Τα τελευταία Rover που είδαμε στην Ελλάδα ήταν τα μοντέλα 45 και 75. Το 2005 η μάρκα σταμάτησε την παραγωγή αυτοκινήτων.

Η γερμανική μάρκα αυτοκινήτων και μοτοσικλετών ξεκίνησε το 1873 και “έσβησε” το 1977, υπό την ιδιοκτησία της VW, που την απέκτησε το 1969. Το πιο πρωτοποριακό της μοντέλο, αλλά και αυτό που την κατέστρεψε, ήταν το Ro 80. Ένα υπέροχο αυτοκίνητο, με έναν εξαιρετικά αναξιόπιστο όμως κινητήρα Wankel. Στη χώρα μας άφησαν ιστορία τα TT1200, με τον κινητήρα και την κίνηση πίσω.

H Lancia υπάρχει από το 1906 στο χάρτη του αυτοκινήτου, πλέον όμως το μοναδικό της μοντέλο, το Y, παράγεται και πωλείται αποκλειστικά στην Ιταλία. Μάλιστα ανανεώθηκε πρόσφατα, αλλά από τη χώρα δεν βγαίνει... Στην Ελλάδα η μάρκα έγινε “θρησκεία” την εποχή της επικράτησης των αγωνιστικών Delta HF Integrale στο WRC, στα τέλη της δεκαετίας του '80.

Η οικονομική περίοδος των “παχιών αγελάδων” βρήκε πολλά Hummer H3 στους ελληνικούς δρόμους, παρά το πραγματικά κολοσσιαίο μέγεθος του αμαξώματος και των κινητήρων του αμερικανικού ATV. Προερχόμενο από το ακόμα μεγαλύτερο στρατιωτικό Hummer H2, που εμφανίστηκε το 1992, παραγόταν έως το 2009 από την General Motors, που πήρε τα δικαιώματα του ονόματος από την AM General το 1999.

Ιστορική βρετανική μάρκα που ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 1905 και σταμάτησε κάθε δραστηριότητα το 1987. Στην ελληνική αγορά το τελευταίο της μοντέλο ήταν το Montego της εικόνας. Το όνομα κατέχει σήμερα η κινεζική SAIC Motors, ως μέρος του MG Rover Group, που επίσης της ανήκει.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

18:38

Boeing: Παρέδωσε 60 αεροσκάφη τον Ιούνιο - Τα περισσότερα από το 2023

18:30

Τραμπ: Δεν θα πάρει παράταση το deadline της 1ης Αυγούστου για τους δασμούς

18:27

Τουρκία: Στη φυλακή και ο δήμαρχος Αδάνων - Σε κατ' οίκον περιορισμό ακόμα ένας

18:16

Νέος κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ ο Δ. Καιρίδης

18:04

Από πρωθυπουργός ξανά «μισθωτός»: Ο Ρίσι Σούνακ επιστρέφει στη Goldman Sachs

18:03

Bloomberg: Προειδοποίηση ΕΕ προς την Ιταλία για τους αυστηρούς όρους στο deal UniCredit - Banco BPM

18:01

ΕΤΑΔ: Η «Δομές Αττικής Μονοπρόσωπη ΑΕ» προσωρινή ανάδοχος για εκμίσθωση του Ξενία Ουρανούπολης

17:50

Αυτοκίνητο: Πόσες κινεζικές μάρκες κυκλοφορούν στην Ελλάδα

17:47

Κικίλιας για μεταναστευτικές ροές: Αν δεν αλλάξει κάτι, η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε πιο σκληρά μέτρα

17:43

Ισραήλ: Αξιωματούχος του στρατού παραδέχεται ότι το Ιράν έπληξε στρατιωτικές τοποθεσίες

17:39

ΧΑ: Άλμα 3,2% στις τράπεζες, εξαήμερο ράλι για τον ΓΔ

17:39

«Υγεία» και «Μητέρα»: Ένα campus υγείας που το διασχίζει ο περίπατος του Ιπποκράτη

17:38

Γαλλία: Σε πύρινο κλοιό η Μασσαλία - Στα περίχωρα της πόλης η φωτιά

17:31

Πλεύρης: Θα βοηθήσουμε τη Λιβύη να κρατήσει τους παράνομους μετανάστες

17:31

Κατανοώντας το Λεμφοίδημα: Ένας οδηγός για τους ασθενείς

17:27

Aegean Airlines: Διατηρεί το ΑΑ στην πιστοληπτική ικανότητα από την Icap Crif Ratings

17:21

Η Daimler Truck καταργεί 5.000 θέσεις εργασίας στη Γερμανία έως το 2030

17:16

Τουρκία: Στις 11 Σεπτεμβρίου η δίκη του Ιμάμογλου για πλαστογράφηση πτυχίου

17:14

ΔΥΠΑ: Τι πρέπει να γνωρίζετε για την προπληρωμένη κάρτα επιδομάτων - Τα πλεονεκτήματα

17:07

Χατζηδάκης: Εργαλείο άσκησης κοινωνικής πολιτικής το Εθνικό Μητρώο Παροχών και Ενισχύσεων

17:00

ΟΛΠ: Εγκρίθηκε από τη ΓΣ μέρισμα - ρεκόρ 1,92 ευρώ ανά μετοχή

16:57

EKT: Η Βουλγαρία επισήμως στην Ευρωζώνη από την 1η Ιανουαρίου 2026

16:52

Wall Street: Ήπιες διακυμάνσεις μετά τις απώλειες της Δευτέρας

16:52

Παπασταύρου: Πρόγραμμα 80 εκατ. για ενίσχυση των περιβαλλοντικών δράσεων των δήμων

16:51

Προφύλαξη κατοικίας αξιόπιστα και ολοκληρωμένα με μία κίνηση

16:41

Μητσοτάκης: Ταχύτερη η απονομή πειθαρχικής δικαιοσύνης στο Δημόσιο

16:38

Ναύπακτος: Η πολιτιστική και γαστρονομική μαγεία ενός τόπου ανάμεσα σε θάλασσα και βουνό

16:35

Δασμοί Τραμπ: Η αλυσιδωτή αντίδραση που απειλεί την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας

16:22

Θεσσαλονίκη: Απαγόρευση κυκλοφορίας αύριο λόγω υψηλού κινδύνου πυρκαγιάς

16:18

Έρευνα Pepco: Γυναίκες οι πιο πιστοί καταναλωτές σε 18 χώρες

gazzetta
gazzetta reader insider insider