6+1 μάρκες αυτοκινήτων που χάθηκαν και τις αναπολούμε

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
6+1 μάρκες αυτοκινήτων που χάθηκαν και τις αναπολούμε
Στην υπέρ εκατονταετή ιστορία του αυτοκινήτου, δεκάδες είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έλαμψαν και έσβησαν. Ορισμένες όμως πολύ πρόσφατα και μας λείπουν.

Στη μεγάλη ιστορία της αυτοκίνησης υπήρξαν μάρκες που “έζησαν” λίγα χρόνια -ακόμα και μερικούς μήνες όπως για παράδειγμα η αμερικανική Tucker, που πρόλαβε και κατασκεύασε μόλις 50 αυτοκίνητα. Άλλες χάθηκαν μετά από πολλές δεκαετίες και πολύ σημαντικά μοντέλα. Από αυτές, τις πιο σημαντικές, που άφησαν το στίγμα τους και στην ελληνική αγορά, παρουσιάζουμε στη συνέχεια. Πολλοί θα νοιώσουν ίσως και συγκίνηση, καθώς ίσως ξεκίνησαν το ταξίδι τους στη ζωή μέσα σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, που σήμερα υπάρχει μόνο στη μνήμη μας.

Η γαλλική Simca υπήρξε δημιούργημα της Fiat το 1934, αλλά πέρασε στα χέρια της αμερικανικής Chrysler και στη συνέχεια της PSA (Peugeot – Citroen), από την οποία απορροφήθηκε και χάθηκε στο τέλος της δεκαετίας του '80. Η Simca είχε στη γκάμα της πολλά best seller μοντέλα στη γαλλική αγορά, ενώ τα Horizon και 1307 είχαν κερδίσει τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς τα έτη 1978 και 1976 αντίστοιχα. Η μάρκα είχε πολύ καλή πορεία και στη χώρα μας.

Η σουηδική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1945 συνέδεσε το όνομά της τόσο με την ασφάλεια, όσο και με πρωτοποριακούς κινητήρες turbo τη δεκαετία του '90. Υπό τη σκέπη της GM που την εξαγόρασε πλήρως το 2000, άρχισε η πορεία προς την καταστροφή του 2010. Με premium εικόνα και εξαιρετική φήμη στην ελληνική αγορά, η Saab υπήρξε μια από τις αγαπημένες εναλλακτικές της τρόικα των Mercedes, BMW και Audi.

Με premium “αέρα” στην ελληνική αγορά, η Rover θεωρούταν για πολλές δεκαετίες ότι καλύτερο είχε να προσφέρει η βρετανική τεχνολογία. Η εταιρεία ξεκίνησε από το 1885 ως κατασκευαστής ποδηλάτων και από το 1904 μπήκε στην κατασκευή αυτοκινήτων. Πέρασε από πολλά χέρια στην πορεία, ενώ ένα κομμάτι της, αυτό των τετρακίνητων Land Rover, υπάρχει και σήμερα στην κατοχή της ινδικής Tata. Τα τελευταία Rover που είδαμε στην Ελλάδα ήταν τα μοντέλα 45 και 75. Το 2005 η μάρκα σταμάτησε την παραγωγή αυτοκινήτων.

Η γερμανική μάρκα αυτοκινήτων και μοτοσικλετών ξεκίνησε το 1873 και “έσβησε” το 1977, υπό την ιδιοκτησία της VW, που την απέκτησε το 1969. Το πιο πρωτοποριακό της μοντέλο, αλλά και αυτό που την κατέστρεψε, ήταν το Ro 80. Ένα υπέροχο αυτοκίνητο, με έναν εξαιρετικά αναξιόπιστο όμως κινητήρα Wankel. Στη χώρα μας άφησαν ιστορία τα TT1200, με τον κινητήρα και την κίνηση πίσω.

H Lancia υπάρχει από το 1906 στο χάρτη του αυτοκινήτου, πλέον όμως το μοναδικό της μοντέλο, το Y, παράγεται και πωλείται αποκλειστικά στην Ιταλία. Μάλιστα ανανεώθηκε πρόσφατα, αλλά από τη χώρα δεν βγαίνει... Στην Ελλάδα η μάρκα έγινε “θρησκεία” την εποχή της επικράτησης των αγωνιστικών Delta HF Integrale στο WRC, στα τέλη της δεκαετίας του '80.

Η οικονομική περίοδος των “παχιών αγελάδων” βρήκε πολλά Hummer H3 στους ελληνικούς δρόμους, παρά το πραγματικά κολοσσιαίο μέγεθος του αμαξώματος και των κινητήρων του αμερικανικού ATV. Προερχόμενο από το ακόμα μεγαλύτερο στρατιωτικό Hummer H2, που εμφανίστηκε το 1992, παραγόταν έως το 2009 από την General Motors, που πήρε τα δικαιώματα του ονόματος από την AM General το 1999.

Ιστορική βρετανική μάρκα που ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 1905 και σταμάτησε κάθε δραστηριότητα το 1987. Στην ελληνική αγορά το τελευταίο της μοντέλο ήταν το Montego της εικόνας. Το όνομα κατέχει σήμερα η κινεζική SAIC Motors, ως μέρος του MG Rover Group, που επίσης της ανήκει.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

15:21

Κεραμέως: Μειώθηκαν κατά 76% τα εκκρεμή ραντεβού των ΚΕΠΑ μέσα σε έναν χρόνο

15:07

Politico: «Ο Γουίτκοφ χρειάζεται ψυχίατρο» - Οργή Ευρωπαίων μετά το τελεσίγραφο Τραμπ

14:53

Το Κίεβο σε διαβουλεύσεις με Αμερικανούς για μια ειρηνευτική συμφωνία με τη Μόσχα

14:39

Πολωνία: Οποιοδήποτε ειρηνευτικό σχέδιο πρέπει να είναι αποδεκτό στο Κίεβο

14:26

Ανδρουλάκης στο TikTok: «Η ελληνική περιφέρεια δεν μπορεί να ερημώσει»

14:12

«Τρέχει» η συνάντηση Μακρόν, Μερτς, Στάρμερ στη G20 - Επί τάπητος το σχέδιο για Ουκρανία

14:00

Η Ευρώπη αντιμέτωπη με την Ρωσία: Σκιώδης πόλεμος ή αμυντική ατζέντα;

13:50

Στα χέρια της Daily Mail περνά η Telegraph με deal 655 εκατ. δολαρίων

13:39

Ρωσία: Στην ατζέντα το ενδεχόμενο μιας συνάντησης Πούτιν - Τραμπ

13:26

Τσίπρας: «Μύθοι και Αλήθειες» - Η τελευταία προδημοσίευση από την «Ιθάκη»

13:13

Τέμπη: Το δεύτερο 10ήμερο Δεκεμβρίου η απολογία Τριαντόπουλου και 7 ακόμη προσώπων

13:00

Νοσοκομειακές δαπάνες: Το στοίχημα των ληξιπρόθεσμων οφειλών

12:46

Την Κυριακή οι εσωκομματικές εκλογές της ΝΔ – Αύξηση της συμμετοχής των πολιτών μελών σε 122.546

12:34

Βρετανία και Γαλλία μπροστά σε δημοσιονομικούς «μπελάδες»

12:20

Μετρά τις πληγές της η Δυτική Ελλάδα από τη σφοδρή κακοκαιρία

12:07

Το Ισραήλ εξαπέλυσε νέο πλήγμα στον νότιο Λίβανο - 1 νεκρός

11:54

Πρώτη αναβάθμιση της Ιταλίας από Moody’s έπειτα από 23 χρόνια

11:40

Κυρώσεις των ΗΠΑ στηv Altomare - Τι απαντά η ναυτιλιακή

11:27

Μαρινάκης: Η πετυχημένη οικονομική πολιτική μειώνει φόρους και αυξάνει τα έσοδα του κράτους

11:15

Bloomberg: Mάχη με τον χρόνο δίνει η Ευρώπη - Στο μικροσκόπιο το σχέδιο για Ουκρανία

11:02

COP30: Σε αδιέξοδο η Διάσκεψη του ΟΗΕ για το Κλίμα - Η ΕΕ απορρίπτει προσχέδιο συμφωνίας

10:51

Θεοδωρικάκος: Παράταση 2 ετών στη δημοσιοποίηση των εκθέσεων ESG για τις εταιρείες

10:42

Πρεμιέρα της G20 για Ουκρανία - Απόντες Τραμπ, Πούτιν και Σι

10:32

Αυτοψία Κατσαφάδου στην Κέρκυρα για την κακοκαιρία

10:24

Παραιτήθηκε η Τέιλορ Γκριν μετά την δημόσια διαμάχη της με τον Τραμπ

10:15

Παπαθανάσης για Πολιτική Συνοχή: Ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη με επαρκή χρηματοδότηση μακροπρόθεσμων επενδύσεων

10:06

Στο σαφάρι των ελέγχων για παραβάσεις του ΚΟΚ 600 λεωφορεία - To μήνυμα Κυρανάκη

09:57

Οι Γάλλοι βουλευτές απέρριψαν σχεδόν ομόφωνα το σχέδιο προϋπολογισμού του 2026

09:49

ΟΠΕΚΕΠΕ: Πληρώθηκαν 82.870 αγρότες για ενισχύσεις 46 εκατ. ευρώ

09:40

Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τα ψώνια στα σούπερ μάρκετ

gazzetta
gazzetta reader insider insider