6+1 μάρκες αυτοκινήτων που χάθηκαν και τις αναπολούμε

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
6+1 μάρκες αυτοκινήτων που χάθηκαν και τις αναπολούμε
Στην υπέρ εκατονταετή ιστορία του αυτοκινήτου, δεκάδες είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έλαμψαν και έσβησαν. Ορισμένες όμως πολύ πρόσφατα και μας λείπουν.

Στη μεγάλη ιστορία της αυτοκίνησης υπήρξαν μάρκες που “έζησαν” λίγα χρόνια -ακόμα και μερικούς μήνες όπως για παράδειγμα η αμερικανική Tucker, που πρόλαβε και κατασκεύασε μόλις 50 αυτοκίνητα. Άλλες χάθηκαν μετά από πολλές δεκαετίες και πολύ σημαντικά μοντέλα. Από αυτές, τις πιο σημαντικές, που άφησαν το στίγμα τους και στην ελληνική αγορά, παρουσιάζουμε στη συνέχεια. Πολλοί θα νοιώσουν ίσως και συγκίνηση, καθώς ίσως ξεκίνησαν το ταξίδι τους στη ζωή μέσα σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, που σήμερα υπάρχει μόνο στη μνήμη μας.

Η γαλλική Simca υπήρξε δημιούργημα της Fiat το 1934, αλλά πέρασε στα χέρια της αμερικανικής Chrysler και στη συνέχεια της PSA (Peugeot – Citroen), από την οποία απορροφήθηκε και χάθηκε στο τέλος της δεκαετίας του '80. Η Simca είχε στη γκάμα της πολλά best seller μοντέλα στη γαλλική αγορά, ενώ τα Horizon και 1307 είχαν κερδίσει τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς τα έτη 1978 και 1976 αντίστοιχα. Η μάρκα είχε πολύ καλή πορεία και στη χώρα μας.

Η σουηδική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1945 συνέδεσε το όνομά της τόσο με την ασφάλεια, όσο και με πρωτοποριακούς κινητήρες turbo τη δεκαετία του '90. Υπό τη σκέπη της GM που την εξαγόρασε πλήρως το 2000, άρχισε η πορεία προς την καταστροφή του 2010. Με premium εικόνα και εξαιρετική φήμη στην ελληνική αγορά, η Saab υπήρξε μια από τις αγαπημένες εναλλακτικές της τρόικα των Mercedes, BMW και Audi.

Με premium “αέρα” στην ελληνική αγορά, η Rover θεωρούταν για πολλές δεκαετίες ότι καλύτερο είχε να προσφέρει η βρετανική τεχνολογία. Η εταιρεία ξεκίνησε από το 1885 ως κατασκευαστής ποδηλάτων και από το 1904 μπήκε στην κατασκευή αυτοκινήτων. Πέρασε από πολλά χέρια στην πορεία, ενώ ένα κομμάτι της, αυτό των τετρακίνητων Land Rover, υπάρχει και σήμερα στην κατοχή της ινδικής Tata. Τα τελευταία Rover που είδαμε στην Ελλάδα ήταν τα μοντέλα 45 και 75. Το 2005 η μάρκα σταμάτησε την παραγωγή αυτοκινήτων.

Η γερμανική μάρκα αυτοκινήτων και μοτοσικλετών ξεκίνησε το 1873 και “έσβησε” το 1977, υπό την ιδιοκτησία της VW, που την απέκτησε το 1969. Το πιο πρωτοποριακό της μοντέλο, αλλά και αυτό που την κατέστρεψε, ήταν το Ro 80. Ένα υπέροχο αυτοκίνητο, με έναν εξαιρετικά αναξιόπιστο όμως κινητήρα Wankel. Στη χώρα μας άφησαν ιστορία τα TT1200, με τον κινητήρα και την κίνηση πίσω.

H Lancia υπάρχει από το 1906 στο χάρτη του αυτοκινήτου, πλέον όμως το μοναδικό της μοντέλο, το Y, παράγεται και πωλείται αποκλειστικά στην Ιταλία. Μάλιστα ανανεώθηκε πρόσφατα, αλλά από τη χώρα δεν βγαίνει... Στην Ελλάδα η μάρκα έγινε “θρησκεία” την εποχή της επικράτησης των αγωνιστικών Delta HF Integrale στο WRC, στα τέλη της δεκαετίας του '80.

Η οικονομική περίοδος των “παχιών αγελάδων” βρήκε πολλά Hummer H3 στους ελληνικούς δρόμους, παρά το πραγματικά κολοσσιαίο μέγεθος του αμαξώματος και των κινητήρων του αμερικανικού ATV. Προερχόμενο από το ακόμα μεγαλύτερο στρατιωτικό Hummer H2, που εμφανίστηκε το 1992, παραγόταν έως το 2009 από την General Motors, που πήρε τα δικαιώματα του ονόματος από την AM General το 1999.

Ιστορική βρετανική μάρκα που ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 1905 και σταμάτησε κάθε δραστηριότητα το 1987. Στην ελληνική αγορά το τελευταίο της μοντέλο ήταν το Montego της εικόνας. Το όνομα κατέχει σήμερα η κινεζική SAIC Motors, ως μέρος του MG Rover Group, που επίσης της ανήκει.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

07:34

«Φουσκώνει» κατά 363,8 εκατ. μέσω αποζημιώσεων η σύμβαση παραχώρησης του «Νέου Διεθνούς Αεροδρομίου Κρήτης»

07:33

Ρεύμα: Αλλαγές στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο – Επικαιροποίηση των εισοδηματικών & περιουσιακών κριτηρίων

07:28

Ε9: Ποιοι θα πρέπει να υποβάλουν νέα δήλωση για τα ακίνητά τους - Πότε λήγει η προθεσμία

07:25

Η εκδήλωση μνήμης και τιμής του Βαρδή στο Μέγαρο - Τι άκουσε η γάτα Ιμαλαΐων και η εκδοχή του Αλέξη για το Συγκρότημα

07:13

Ψηφίζει Ελλάδα η Deutsche Bank – Σφίγγει ο κλοιός στα funds – Πετυχημένο conference

23:54

Ενστάσεις από Ελεγκτικό Συνέδριο για την αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων αναδάσωσης

23:38

Στο «σφυρί» το πιο πολύτιμο κέρμα στην Ευρώπη - Ως και 2,5 εκατ. ευρώ η αξία του

23:23

Στην παρουσίαση της ελληνικής λίστας «Forbes 30 under 30» για το 2026 αύριο ο Κυρ. Μητσοτάκης

23:09

Tech ράλι στην Wall Street με «οδηγό» την Alphabet

22:57

Γάζα: Εντοπίστηκε η σορός ενός εκ των τελευταίων ισραηλινών ομήρων

22:43

Greenpeace: Η προστασία του κλίματος και των δασών εκτός του επίσημου αποτελέσματος της COP30 και φέτος

22:25

Ιράν: Οι Φρουροί της Επανάστασης ζητούν εκδίκηση από το Ισραήλ για την δολοφονία ηγέτη της Χεζμπολάχ

22:10

Κατσαφάδος για κακοκαιρία: Προτεραιότητα η άμεση στήριξη των πληγέντων και η ταχεία αποκατάσταση των ζημιών

21:57

Telefónica: Στα συνδικάτα πρόταση για περικοπή 5.000 θέσεων εργασίας στην Ισπανία

21:49

Κέρδη για το πετρέλαιο με το βλέμμα στην Ουκρανία

21:38

Άνοδος άνω του 1% για τον χρυσό με ώθηση από τις ελπίδες για τα επιτόκια

21:36

Ρωσία: Καταρρίφθηκαν 50 ουκρανικά drones που κατευθύνονταν προς τη Μόσχα

21:18

Χρηματιστήριο Αθηνών: Υψηλή συμμετοχή στο ATHEX Mid Cap Conference 2025

20:55

Ιταλία: Η κεντροαριστερά κερδίζει τις εκλογές σε Απουλία, Καμπανία - Η κεντροδεξιά πήρε το Βένετο

20:46

Ο Τραμπ θα ταξιδέψει στην Κίνα τον Απρίλιο

20:36

Θεοδωρικάκος: Κάλεσμα σε όλα τα κόμματα να στηρίξουν τη δημιουργία της νέας Ανεξάρτητης Αρχής

20:17

Παράταση προθεσμιών για την αποκατάσταση κτηρίων πληγέντων από τις πλημμύρες του 2023

20:10

Μερτς: Η Ρωσία πρέπει να προσέλθει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων

20:04

Η ανταλλαγή που ζητούν οι ΗΠΑ από την Ευρώπη στο εμπόριο

19:59

Λαγκάρντ: Η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί ακόμα να δώσει πλεονέκτημα στην ΕΕ

19:54

Μητσοτάκης: Ο τομέας της AI δεν χρειάζεται να εξαρτάται αποκλειστικά από τις ΗΠΑ

19:46

Κεραμέως στο CEO Initiative 2025: Στρατηγική προσέγγιση για τον επαναπατρισμό ταλέντων

19:33

Νικολοπούλου (Επ. Ανταγωνισμού): Η αύξηση του κόστους ζωής αποτελεί ένα σύνθετο πρόβλημα

19:30

Ισραήλ: Η GHF τερματίζει την αποστολή της στη Γάζα

19:24

Παπαστεργίου: Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην υπηρεσία του Δημοσίου

gazzetta
gazzetta reader insider insider