6+1 μάρκες αυτοκινήτων που χάθηκαν και τις αναπολούμε

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
6+1 μάρκες αυτοκινήτων που χάθηκαν και τις αναπολούμε
Στην υπέρ εκατονταετή ιστορία του αυτοκινήτου, δεκάδες είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έλαμψαν και έσβησαν. Ορισμένες όμως πολύ πρόσφατα και μας λείπουν.

Στη μεγάλη ιστορία της αυτοκίνησης υπήρξαν μάρκες που “έζησαν” λίγα χρόνια -ακόμα και μερικούς μήνες όπως για παράδειγμα η αμερικανική Tucker, που πρόλαβε και κατασκεύασε μόλις 50 αυτοκίνητα. Άλλες χάθηκαν μετά από πολλές δεκαετίες και πολύ σημαντικά μοντέλα. Από αυτές, τις πιο σημαντικές, που άφησαν το στίγμα τους και στην ελληνική αγορά, παρουσιάζουμε στη συνέχεια. Πολλοί θα νοιώσουν ίσως και συγκίνηση, καθώς ίσως ξεκίνησαν το ταξίδι τους στη ζωή μέσα σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, που σήμερα υπάρχει μόνο στη μνήμη μας.

Η γαλλική Simca υπήρξε δημιούργημα της Fiat το 1934, αλλά πέρασε στα χέρια της αμερικανικής Chrysler και στη συνέχεια της PSA (Peugeot – Citroen), από την οποία απορροφήθηκε και χάθηκε στο τέλος της δεκαετίας του '80. Η Simca είχε στη γκάμα της πολλά best seller μοντέλα στη γαλλική αγορά, ενώ τα Horizon και 1307 είχαν κερδίσει τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς τα έτη 1978 και 1976 αντίστοιχα. Η μάρκα είχε πολύ καλή πορεία και στη χώρα μας.

Η σουηδική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1945 συνέδεσε το όνομά της τόσο με την ασφάλεια, όσο και με πρωτοποριακούς κινητήρες turbo τη δεκαετία του '90. Υπό τη σκέπη της GM που την εξαγόρασε πλήρως το 2000, άρχισε η πορεία προς την καταστροφή του 2010. Με premium εικόνα και εξαιρετική φήμη στην ελληνική αγορά, η Saab υπήρξε μια από τις αγαπημένες εναλλακτικές της τρόικα των Mercedes, BMW και Audi.

Με premium “αέρα” στην ελληνική αγορά, η Rover θεωρούταν για πολλές δεκαετίες ότι καλύτερο είχε να προσφέρει η βρετανική τεχνολογία. Η εταιρεία ξεκίνησε από το 1885 ως κατασκευαστής ποδηλάτων και από το 1904 μπήκε στην κατασκευή αυτοκινήτων. Πέρασε από πολλά χέρια στην πορεία, ενώ ένα κομμάτι της, αυτό των τετρακίνητων Land Rover, υπάρχει και σήμερα στην κατοχή της ινδικής Tata. Τα τελευταία Rover που είδαμε στην Ελλάδα ήταν τα μοντέλα 45 και 75. Το 2005 η μάρκα σταμάτησε την παραγωγή αυτοκινήτων.

Η γερμανική μάρκα αυτοκινήτων και μοτοσικλετών ξεκίνησε το 1873 και “έσβησε” το 1977, υπό την ιδιοκτησία της VW, που την απέκτησε το 1969. Το πιο πρωτοποριακό της μοντέλο, αλλά και αυτό που την κατέστρεψε, ήταν το Ro 80. Ένα υπέροχο αυτοκίνητο, με έναν εξαιρετικά αναξιόπιστο όμως κινητήρα Wankel. Στη χώρα μας άφησαν ιστορία τα TT1200, με τον κινητήρα και την κίνηση πίσω.

H Lancia υπάρχει από το 1906 στο χάρτη του αυτοκινήτου, πλέον όμως το μοναδικό της μοντέλο, το Y, παράγεται και πωλείται αποκλειστικά στην Ιταλία. Μάλιστα ανανεώθηκε πρόσφατα, αλλά από τη χώρα δεν βγαίνει... Στην Ελλάδα η μάρκα έγινε “θρησκεία” την εποχή της επικράτησης των αγωνιστικών Delta HF Integrale στο WRC, στα τέλη της δεκαετίας του '80.

Η οικονομική περίοδος των “παχιών αγελάδων” βρήκε πολλά Hummer H3 στους ελληνικούς δρόμους, παρά το πραγματικά κολοσσιαίο μέγεθος του αμαξώματος και των κινητήρων του αμερικανικού ATV. Προερχόμενο από το ακόμα μεγαλύτερο στρατιωτικό Hummer H2, που εμφανίστηκε το 1992, παραγόταν έως το 2009 από την General Motors, που πήρε τα δικαιώματα του ονόματος από την AM General το 1999.

Ιστορική βρετανική μάρκα που ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 1905 και σταμάτησε κάθε δραστηριότητα το 1987. Στην ελληνική αγορά το τελευταίο της μοντέλο ήταν το Montego της εικόνας. Το όνομα κατέχει σήμερα η κινεζική SAIC Motors, ως μέρος του MG Rover Group, που επίσης της ανήκει.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

21:00

Οι αμυντικές βιομηχανίες δοκιμάζουν τα όριά τους

20:45

Ρεάλ Μαδρίτης: Βγάζει στην αγορά μειοψηφικό πακέτο μετοχών της

20:30

Μερτς: Μη ρεαλιστικό το χρονοδιάγραμμα Τραμπ - Τι είπε για «παγωμένα» ρωσικά assets

20:16

Ρούμπιο για Ουκρανικό: Η πιο παραγωγική και σημαντική μέχρι στιγμής συνάντηση

20:02

Ένοπλες Δυνάμεις: Νέο μισθολόγιο και δωρεάν στέγη - Τα επτά μέτρα Δένδια

19:48

Στουμπ – Μελόνι σε Τραμπ: Η Ευρώπη ζητά αναθεώρηση στο ειρηνευτικό σχέδιο για την Ουκρανία

19:34

Ο Ζελένσκι δηλώνει «ευγνώμων σε Τραμπ και κάθε ηγέτη που στηρίζει την Ουκρανία»

19:20

Ψήφισε ο Μητσοτάκης στις εσωκομματικές εκλογές της ΝΔ

19:06

Telegraph: Όλο το σχέδιο - απάντηση στον Τραμπ - Αναλυτικά τα 24 σημεία της ΕΕ

18:52

Στις Βρυξέλλες ο Δένδιας - Συνάντηση με τον ΓΓ Αμυντικής Βιομηχανίας και Διαστήματος της ΕΕ

18:38

Ισραήλ: Νεκρός ο αρχηγός του γενικού επιτελείου της Χεζμπολάχ

18:24

Reuters: Η αντιπρόταση της Ευρώπης στο σχέδιο Τραμπ για Ουκρανία - Τι περιλαμβάνει

18:10

Παλαιός Παντελεήμονας: Ένα από τα ομορφότερα χωριά της Βόρειας Ελλάδας

17:56

Συνάντηση Μητσοτάκη - Τασούλα τη Δευτέρα

17:42

Καλαφάτης: Η Ελλάδα τοποθετείται δυναμικά στον ευρωπαϊκό χάρτη της καινοτομίας

17:28

Επικοινωνία Ερντογάν - Πούτιν για Ουκρανία τη Δευτέρα

17:14

«Πυρά» Τραμπ σε Ζελένσκι - ΕΕ: Καμία ευγνωμοσύνη για τις προσπάθειές μας

17:00

Πόσο θα αυξηθούν μισθοί και συντάξεις το 2026 - Το πλάνο της κυβέρνησης και οι αστάθμητοι παράγοντες

16:45

Στους δρόμους οι αγρότες - Από 30 Νοεμβρίου τα πρώτα μπλόκα

16:30

Επιφυλακτικός o Μερτς για επίτευξη συμφωνίας ειρήνης για Ουκρανία έως την Πέμπτη

16:16

Συνάντηση Μελόνι - Ερντογάν στο περιθώριο της G20

16:02

Σδούκου: Εντυπωσιακή η συμμετοχή στις εσωκομματικές εκλογές της ΝΔ

15:48

Κορυφώνονται οι συνομιλίες για Ουκρανία: Οι κίνδυνοι για το Κίεβο - Το μήνυμα Ζελένσκι

15:34

Ο Νετανιάχου διέταξε επίθεση στον αρχηγό του στρατιωτικού επιτελείου της Χεζμπολάχ

15:20

Γκαμπριέλε Μπίσοφ (Eυρωβουλευτής SnD): Η Ευρώπη δεν μπορεί πλέον να λειτουργεί ως τεχνοκρατικό εγχείρημα

15:06

Χατζηδάκης: Η ΝΔ παραμένει, όπως την οραματίστηκε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής

14:52

Τρεις όροι της ΕΕ για ειρήνη στην Ουκρανία - Το μήνυμα της Φον ντερ Λάιεν

14:38

Νέο φλερτ για εξαγορά της Anglo American από BHP

14:24

«Caller ID Spoofing»: Ποια είναι η νέα τηλεφωνική απάτη

14:10

Προσθήκη του «Καρτέλ των Ήλιων» στη μαύρη λίστα της Ουάσιγκτον

gazzetta
gazzetta reader insider insider