6+1 μάρκες αυτοκινήτων που χάθηκαν και τις αναπολούμε

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
6+1 μάρκες αυτοκινήτων που χάθηκαν και τις αναπολούμε
Στην υπέρ εκατονταετή ιστορία του αυτοκινήτου, δεκάδες είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έλαμψαν και έσβησαν. Ορισμένες όμως πολύ πρόσφατα και μας λείπουν.

Στη μεγάλη ιστορία της αυτοκίνησης υπήρξαν μάρκες που “έζησαν” λίγα χρόνια -ακόμα και μερικούς μήνες όπως για παράδειγμα η αμερικανική Tucker, που πρόλαβε και κατασκεύασε μόλις 50 αυτοκίνητα. Άλλες χάθηκαν μετά από πολλές δεκαετίες και πολύ σημαντικά μοντέλα. Από αυτές, τις πιο σημαντικές, που άφησαν το στίγμα τους και στην ελληνική αγορά, παρουσιάζουμε στη συνέχεια. Πολλοί θα νοιώσουν ίσως και συγκίνηση, καθώς ίσως ξεκίνησαν το ταξίδι τους στη ζωή μέσα σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, που σήμερα υπάρχει μόνο στη μνήμη μας.

Η γαλλική Simca υπήρξε δημιούργημα της Fiat το 1934, αλλά πέρασε στα χέρια της αμερικανικής Chrysler και στη συνέχεια της PSA (Peugeot – Citroen), από την οποία απορροφήθηκε και χάθηκε στο τέλος της δεκαετίας του '80. Η Simca είχε στη γκάμα της πολλά best seller μοντέλα στη γαλλική αγορά, ενώ τα Horizon και 1307 είχαν κερδίσει τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς τα έτη 1978 και 1976 αντίστοιχα. Η μάρκα είχε πολύ καλή πορεία και στη χώρα μας.

Η σουηδική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1945 συνέδεσε το όνομά της τόσο με την ασφάλεια, όσο και με πρωτοποριακούς κινητήρες turbo τη δεκαετία του '90. Υπό τη σκέπη της GM που την εξαγόρασε πλήρως το 2000, άρχισε η πορεία προς την καταστροφή του 2010. Με premium εικόνα και εξαιρετική φήμη στην ελληνική αγορά, η Saab υπήρξε μια από τις αγαπημένες εναλλακτικές της τρόικα των Mercedes, BMW και Audi.

Με premium “αέρα” στην ελληνική αγορά, η Rover θεωρούταν για πολλές δεκαετίες ότι καλύτερο είχε να προσφέρει η βρετανική τεχνολογία. Η εταιρεία ξεκίνησε από το 1885 ως κατασκευαστής ποδηλάτων και από το 1904 μπήκε στην κατασκευή αυτοκινήτων. Πέρασε από πολλά χέρια στην πορεία, ενώ ένα κομμάτι της, αυτό των τετρακίνητων Land Rover, υπάρχει και σήμερα στην κατοχή της ινδικής Tata. Τα τελευταία Rover που είδαμε στην Ελλάδα ήταν τα μοντέλα 45 και 75. Το 2005 η μάρκα σταμάτησε την παραγωγή αυτοκινήτων.

Η γερμανική μάρκα αυτοκινήτων και μοτοσικλετών ξεκίνησε το 1873 και “έσβησε” το 1977, υπό την ιδιοκτησία της VW, που την απέκτησε το 1969. Το πιο πρωτοποριακό της μοντέλο, αλλά και αυτό που την κατέστρεψε, ήταν το Ro 80. Ένα υπέροχο αυτοκίνητο, με έναν εξαιρετικά αναξιόπιστο όμως κινητήρα Wankel. Στη χώρα μας άφησαν ιστορία τα TT1200, με τον κινητήρα και την κίνηση πίσω.

H Lancia υπάρχει από το 1906 στο χάρτη του αυτοκινήτου, πλέον όμως το μοναδικό της μοντέλο, το Y, παράγεται και πωλείται αποκλειστικά στην Ιταλία. Μάλιστα ανανεώθηκε πρόσφατα, αλλά από τη χώρα δεν βγαίνει... Στην Ελλάδα η μάρκα έγινε “θρησκεία” την εποχή της επικράτησης των αγωνιστικών Delta HF Integrale στο WRC, στα τέλη της δεκαετίας του '80.

Η οικονομική περίοδος των “παχιών αγελάδων” βρήκε πολλά Hummer H3 στους ελληνικούς δρόμους, παρά το πραγματικά κολοσσιαίο μέγεθος του αμαξώματος και των κινητήρων του αμερικανικού ATV. Προερχόμενο από το ακόμα μεγαλύτερο στρατιωτικό Hummer H2, που εμφανίστηκε το 1992, παραγόταν έως το 2009 από την General Motors, που πήρε τα δικαιώματα του ονόματος από την AM General το 1999.

Ιστορική βρετανική μάρκα που ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 1905 και σταμάτησε κάθε δραστηριότητα το 1987. Στην ελληνική αγορά το τελευταίο της μοντέλο ήταν το Montego της εικόνας. Το όνομα κατέχει σήμερα η κινεζική SAIC Motors, ως μέρος του MG Rover Group, που επίσης της ανήκει.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

18:22

ΥΠΕΞ: Έναρξη Διαβούλευσης για το Στρατηγικό Σχέδιο Εξωστρέφειας 2026-2030

17:53

Κατς: Προειδοποιεί τη Χαμάς ότι θα πληρώσει μεγάλο τίμημα για κάθε πλήγμα εναντίον Ισραηλινών στρατιωτών

17:36

Θεμιστοκλέους: Τα έργα στο ΕΣΥ αφορούν τις επόμενες γενιές και όχι τις επόμενες εκλογές

17:22

Τραμπ: Παράνομος ναρκοηγέτης ο πρόεδρος της Κολομβίας

17:16

Γάζα: Η Χαμάς ανακοίνωσε ότι εντόπισε τα λείψανα ενός ακόμη ομήρου, τα οποία θα παραδώσει σήμερα

17:00

Ενεργειακό κόστος: Καμπανάκια της ευρωπαϊκής βιομηχανίας – Έξι προτάσεις για ανταγωνιστικές τιμές

16:52

Το ιστορικό ράλι του χρυσού φέρνει οφέλη για τις αναδυόμενες αγορές

16:29

Τεχνολογία και άνθρωπος: Η νέα ισορροπία στον κόσμο της εργασίας και οι απαραίτητες δεξιότητες

16:13

Το φως της Ιπποκρατικής παράδοσης φωτίζει τη νέα γενιά ιατρών

16:00

Κοινή κατανόηση Ελλάδας - Αιγύπτου για την Μονή Σινά επιβεβαιώνει ο Γ. Γεραπετρίτης - Χειροτονήθηκε Αρχιεπίσκοπος Σινά ο Συμεών

15:47

ΗΠΑ: Ξεπέρασαν το 1 τρισ. δολάρια οι εισροές σε ETF

15:28

Συμμετοχή Κυρ. Μητσοτάκη στη σύνοδο κορυφής της MED9

15:17

Σκέρτσος: Το Μνημείο ως πεδίο ενός κοινού μέλλοντος

15:03

Επανέρχεται από αύριο ο Δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας

14:52

Έναρξη εργασιών συντήρησης στο «Τείχος των Εθνών» του Σαντιάγο Καλατράβα στο ΟΑΚΑ

14:37

Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Κίνας σκιάζει τις προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας

14:07

Στο Λουξεμβούργο μεταβαίνει ο υπουργός Εξωτερικών

14:01

Ισραήλ: Επίθεση στη Γάζα εξαπέλυσε ο στρατός

13:57

Θεσσαλονίκη: Πόλος έλξης επισκεπτών η 39η διεθνής έκθεση KOSMIMA

13:50

Ρωσία: Ουκρανικά drones προκάλεσαν πυρκαγιά σε ρωσική μονάδα φυσικού αερίου

13:42

ΓΓΒ: Δωρεάν η υποχρεωτική απογραφή επιχειρήσεων στο OpenBusiness έως 31 Δεκεμβρίου

13:37

Επεκτείνεται η τηλεοπτική κάλυψη με στόχο τη ισότιμη πρόσβαση στην ενημέρωση

13:28

Stablecoins: Τα ψηφιακά νομίσματα με τη μεγάλη δυναμική που αλλάζουν το παγκόσμιο σύστημα πληρωμών

13:19

Τεχνητή νοημοσύνη: Πραγματική αιτία ή πρόφαση των εταιρειών για τις απολύσεις;

13:00

Ακίνητα: «Παζλ» για δυνατούς λύτες η απόκτηση κατοικίας

12:55

Γαλλία: Ληστεία στο μουσείο του Λούβρου - Κλάπηκαν κοσμήματα ανεκτίμητης αξίας

12:51

Βολιβία: Στις κάλπες οι ψηφοφόροι για τον δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών

12:45

Κίνα: Βρήκε «αδιαμφισβήτητα στοιχεία» αμερικανικής κυβερνοεπίθεσης

12:36

Χαμάς: Διαψεύδει ανακοίνωση του ΥΠΕΞ των ΗΠΑ σχετικά με «παραβίαση της εκεχειρίας»

12:31

Συνέδριο «Tomorrow Tastes Mediterranean 2025»: Η Ελλάδα στο διεθνές επίκεντρο της μεσογειακής διατροφής

gazzetta
gazzetta reader insider insider