6+1 μάρκες αυτοκινήτων που χάθηκαν και τις αναπολούμε

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
6+1 μάρκες αυτοκινήτων που χάθηκαν και τις αναπολούμε
Στην υπέρ εκατονταετή ιστορία του αυτοκινήτου, δεκάδες είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έλαμψαν και έσβησαν. Ορισμένες όμως πολύ πρόσφατα και μας λείπουν.

Στη μεγάλη ιστορία της αυτοκίνησης υπήρξαν μάρκες που “έζησαν” λίγα χρόνια -ακόμα και μερικούς μήνες όπως για παράδειγμα η αμερικανική Tucker, που πρόλαβε και κατασκεύασε μόλις 50 αυτοκίνητα. Άλλες χάθηκαν μετά από πολλές δεκαετίες και πολύ σημαντικά μοντέλα. Από αυτές, τις πιο σημαντικές, που άφησαν το στίγμα τους και στην ελληνική αγορά, παρουσιάζουμε στη συνέχεια. Πολλοί θα νοιώσουν ίσως και συγκίνηση, καθώς ίσως ξεκίνησαν το ταξίδι τους στη ζωή μέσα σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, που σήμερα υπάρχει μόνο στη μνήμη μας.

Η γαλλική Simca υπήρξε δημιούργημα της Fiat το 1934, αλλά πέρασε στα χέρια της αμερικανικής Chrysler και στη συνέχεια της PSA (Peugeot – Citroen), από την οποία απορροφήθηκε και χάθηκε στο τέλος της δεκαετίας του '80. Η Simca είχε στη γκάμα της πολλά best seller μοντέλα στη γαλλική αγορά, ενώ τα Horizon και 1307 είχαν κερδίσει τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς τα έτη 1978 και 1976 αντίστοιχα. Η μάρκα είχε πολύ καλή πορεία και στη χώρα μας.

Η σουηδική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1945 συνέδεσε το όνομά της τόσο με την ασφάλεια, όσο και με πρωτοποριακούς κινητήρες turbo τη δεκαετία του '90. Υπό τη σκέπη της GM που την εξαγόρασε πλήρως το 2000, άρχισε η πορεία προς την καταστροφή του 2010. Με premium εικόνα και εξαιρετική φήμη στην ελληνική αγορά, η Saab υπήρξε μια από τις αγαπημένες εναλλακτικές της τρόικα των Mercedes, BMW και Audi.

Με premium “αέρα” στην ελληνική αγορά, η Rover θεωρούταν για πολλές δεκαετίες ότι καλύτερο είχε να προσφέρει η βρετανική τεχνολογία. Η εταιρεία ξεκίνησε από το 1885 ως κατασκευαστής ποδηλάτων και από το 1904 μπήκε στην κατασκευή αυτοκινήτων. Πέρασε από πολλά χέρια στην πορεία, ενώ ένα κομμάτι της, αυτό των τετρακίνητων Land Rover, υπάρχει και σήμερα στην κατοχή της ινδικής Tata. Τα τελευταία Rover που είδαμε στην Ελλάδα ήταν τα μοντέλα 45 και 75. Το 2005 η μάρκα σταμάτησε την παραγωγή αυτοκινήτων.

Η γερμανική μάρκα αυτοκινήτων και μοτοσικλετών ξεκίνησε το 1873 και “έσβησε” το 1977, υπό την ιδιοκτησία της VW, που την απέκτησε το 1969. Το πιο πρωτοποριακό της μοντέλο, αλλά και αυτό που την κατέστρεψε, ήταν το Ro 80. Ένα υπέροχο αυτοκίνητο, με έναν εξαιρετικά αναξιόπιστο όμως κινητήρα Wankel. Στη χώρα μας άφησαν ιστορία τα TT1200, με τον κινητήρα και την κίνηση πίσω.

H Lancia υπάρχει από το 1906 στο χάρτη του αυτοκινήτου, πλέον όμως το μοναδικό της μοντέλο, το Y, παράγεται και πωλείται αποκλειστικά στην Ιταλία. Μάλιστα ανανεώθηκε πρόσφατα, αλλά από τη χώρα δεν βγαίνει... Στην Ελλάδα η μάρκα έγινε “θρησκεία” την εποχή της επικράτησης των αγωνιστικών Delta HF Integrale στο WRC, στα τέλη της δεκαετίας του '80.

Η οικονομική περίοδος των “παχιών αγελάδων” βρήκε πολλά Hummer H3 στους ελληνικούς δρόμους, παρά το πραγματικά κολοσσιαίο μέγεθος του αμαξώματος και των κινητήρων του αμερικανικού ATV. Προερχόμενο από το ακόμα μεγαλύτερο στρατιωτικό Hummer H2, που εμφανίστηκε το 1992, παραγόταν έως το 2009 από την General Motors, που πήρε τα δικαιώματα του ονόματος από την AM General το 1999.

Ιστορική βρετανική μάρκα που ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 1905 και σταμάτησε κάθε δραστηριότητα το 1987. Στην ελληνική αγορά το τελευταίο της μοντέλο ήταν το Montego της εικόνας. Το όνομα κατέχει σήμερα η κινεζική SAIC Motors, ως μέρος του MG Rover Group, που επίσης της ανήκει.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

17:29

Ζελένσκι: Η Ουκρανία κινδυνεύει να χάσει την υποστήριξη των ΗΠΑ λόγω του ειρηνευτικού σχεδίου

17:27

Eli Lilly: Η πρώτη φαρμακευτική που άγγιξε το 1 τρισ. σε κεφαλαιοποίηση

17:22

Θεοδωρικάκος: Εξουσίες αντίστοιχες με του διοικητή της ΑΑΔΕ θα έχει ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Ελέγχου της Αγοράς

17:18

Σχέδιο ΗΠΑ για Ουκρανία: Εγγυήσεις ασφάλειας παρόμοιες με το Άρθρο 5 του ΝΑΤΟ

17:07

Enaon: Ενεργοποιήθηκε το δίκτυο διανομής φυσικού αερίου στη Βέροια

17:06

Amazon: Μαζικές απολύσεις μηχανικών παρά το «ΑΙ boom»

16:55

Η «Εξέλιξη Ζωής» βραβεύεται από τις «Νησίδες Ποιότητας 2025» για την προσφορά της στους νέους από δομές παιδικής προστασίας

16:54

Άρειος Πάγος: Κατεπείγουσα έρευνα για την ευλογιά των αιγοπροβάτων

16:53

Wall Street: Ανάκαμψη με ώθηση από τις ελπίδες για μείωση επιτοκίων

16:47

Ολυμπία Οδός: Εγκαινιάστηκε σταθμός εξυπηρέτησης βαρέων οχημάτων στην Αθηνών-Πατρών

16:30

Κάλας: Ευρώπη και Ουκρανία δεν θα ενδώσουν στην επιθετικότητα της Ρωσίας

16:25

Γουίλιαμς (Fed): Υπάρχει περιθώριο για περαιτέρω μείωση επιτοκίων

16:16

Novo Nordisk: Αποζημίωση σε 4 ασθενείς που έχασαν την όρασή τους από τη χρήση Wegovy και Ozempic

16:08

Θεσσαλονίκη: Κάθειρξη 8 ετών στον Π. Ψωμιάδη για εικονικά έργα και προσλήψεις υπαλλήλων

16:06

ΟΗΕ: Η παροχή τροφίμων στη Γάζα βελτιώνεται αλλά υπάρχει ακόμα δρόμος

16:01

Ουγγαρία: Το χρηματοδοτούμενο από τις ΗΠΑ Radio Free Europe σταματάει τη λειτουργία του

16:00

Προϋπολογισμός Υγείας: Ενισχυμένος το 2026 - Οι βασικοί στόχοι

15:53

Τηλεφωνική επικοινωνία Ζελένσκι με Ευρωπαίους ηγέτες για το ειρηνευτικό σχέδιο

15:50

Θεοδωρικάκος: Η λειτουργία του ΟΛΠ και της Cosco βασίζεται στους νόμους του κράτους

15:46

Reuters: Πιέσεις Τραμπ σε Ζελένσκι για να υπογράψει ως την Πέμπτη - Απειλεί να «κόψει» πληροφορίες και όπλα

15:46

Τασούλας: Ελλάδα και Κύπρος αγωνίζονται για μια δίκαιη και βιώσιμη λύση του Κυπριακού

15:35

Σοβαρά προβλήματα από την κακοκαιρία σε Άρτα και Ιωαννίνα - Μηνύματα του 112

15:35

Πώς η υγεία του εντέρου συνδέεται με την καλή λειτουργία του εγκεφάλου

15:31

Ουκρανία: Περίπου 5.000 στρατιώτες έχουν εγκλωβιστεί στην περιφέρεια του Χαρκόβου

15:23

«Καταρρέει» το Bitcoin στο χειρότερο μήνα από το κραχ του 2022

15:22

Σκρέκας: Η Ελλάδα πράττει αυτά που επιτάσσει το Διεθνές Δίκαιο και το Δίκαιο της Θάλασσας

15:14

Τουσκ: Κατήγγειλε τη ρωσική «κρατική τρομοκρατία» μετά το σαμποτάζ σε σιδηροδρομική γραμμή

15:07

Το ειρηνευτικό σχέδιο για την Ουκρανία: Ποιος πραγματικά κερδίζει και ποιος χάνει

15:02

Κεφαλογιάννη: Σε δυναμική εξέλιξη ο ελληνικός τουρισμός με σημαντικό αντίκτυπο σε οικονομία και κοινωνία

15:00

Λαγκάρντ: Τέλος στην αναβλητικότητα - Ενδυνάμωση της εσωτερικής αγοράς της ΕΕ για την αντιμετώπιση των δασμών

gazzetta
gazzetta reader insider insider