6+1 μάρκες αυτοκινήτων που χάθηκαν και τις αναπολούμε

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
6+1 μάρκες αυτοκινήτων που χάθηκαν και τις αναπολούμε
Στην υπέρ εκατονταετή ιστορία του αυτοκινήτου, δεκάδες είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έλαμψαν και έσβησαν. Ορισμένες όμως πολύ πρόσφατα και μας λείπουν.

Στη μεγάλη ιστορία της αυτοκίνησης υπήρξαν μάρκες που “έζησαν” λίγα χρόνια -ακόμα και μερικούς μήνες όπως για παράδειγμα η αμερικανική Tucker, που πρόλαβε και κατασκεύασε μόλις 50 αυτοκίνητα. Άλλες χάθηκαν μετά από πολλές δεκαετίες και πολύ σημαντικά μοντέλα. Από αυτές, τις πιο σημαντικές, που άφησαν το στίγμα τους και στην ελληνική αγορά, παρουσιάζουμε στη συνέχεια. Πολλοί θα νοιώσουν ίσως και συγκίνηση, καθώς ίσως ξεκίνησαν το ταξίδι τους στη ζωή μέσα σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, που σήμερα υπάρχει μόνο στη μνήμη μας.

Η γαλλική Simca υπήρξε δημιούργημα της Fiat το 1934, αλλά πέρασε στα χέρια της αμερικανικής Chrysler και στη συνέχεια της PSA (Peugeot – Citroen), από την οποία απορροφήθηκε και χάθηκε στο τέλος της δεκαετίας του '80. Η Simca είχε στη γκάμα της πολλά best seller μοντέλα στη γαλλική αγορά, ενώ τα Horizon και 1307 είχαν κερδίσει τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς τα έτη 1978 και 1976 αντίστοιχα. Η μάρκα είχε πολύ καλή πορεία και στη χώρα μας.

Η σουηδική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1945 συνέδεσε το όνομά της τόσο με την ασφάλεια, όσο και με πρωτοποριακούς κινητήρες turbo τη δεκαετία του '90. Υπό τη σκέπη της GM που την εξαγόρασε πλήρως το 2000, άρχισε η πορεία προς την καταστροφή του 2010. Με premium εικόνα και εξαιρετική φήμη στην ελληνική αγορά, η Saab υπήρξε μια από τις αγαπημένες εναλλακτικές της τρόικα των Mercedes, BMW και Audi.

Με premium “αέρα” στην ελληνική αγορά, η Rover θεωρούταν για πολλές δεκαετίες ότι καλύτερο είχε να προσφέρει η βρετανική τεχνολογία. Η εταιρεία ξεκίνησε από το 1885 ως κατασκευαστής ποδηλάτων και από το 1904 μπήκε στην κατασκευή αυτοκινήτων. Πέρασε από πολλά χέρια στην πορεία, ενώ ένα κομμάτι της, αυτό των τετρακίνητων Land Rover, υπάρχει και σήμερα στην κατοχή της ινδικής Tata. Τα τελευταία Rover που είδαμε στην Ελλάδα ήταν τα μοντέλα 45 και 75. Το 2005 η μάρκα σταμάτησε την παραγωγή αυτοκινήτων.

Η γερμανική μάρκα αυτοκινήτων και μοτοσικλετών ξεκίνησε το 1873 και “έσβησε” το 1977, υπό την ιδιοκτησία της VW, που την απέκτησε το 1969. Το πιο πρωτοποριακό της μοντέλο, αλλά και αυτό που την κατέστρεψε, ήταν το Ro 80. Ένα υπέροχο αυτοκίνητο, με έναν εξαιρετικά αναξιόπιστο όμως κινητήρα Wankel. Στη χώρα μας άφησαν ιστορία τα TT1200, με τον κινητήρα και την κίνηση πίσω.

H Lancia υπάρχει από το 1906 στο χάρτη του αυτοκινήτου, πλέον όμως το μοναδικό της μοντέλο, το Y, παράγεται και πωλείται αποκλειστικά στην Ιταλία. Μάλιστα ανανεώθηκε πρόσφατα, αλλά από τη χώρα δεν βγαίνει... Στην Ελλάδα η μάρκα έγινε “θρησκεία” την εποχή της επικράτησης των αγωνιστικών Delta HF Integrale στο WRC, στα τέλη της δεκαετίας του '80.

Η οικονομική περίοδος των “παχιών αγελάδων” βρήκε πολλά Hummer H3 στους ελληνικούς δρόμους, παρά το πραγματικά κολοσσιαίο μέγεθος του αμαξώματος και των κινητήρων του αμερικανικού ATV. Προερχόμενο από το ακόμα μεγαλύτερο στρατιωτικό Hummer H2, που εμφανίστηκε το 1992, παραγόταν έως το 2009 από την General Motors, που πήρε τα δικαιώματα του ονόματος από την AM General το 1999.

Ιστορική βρετανική μάρκα που ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 1905 και σταμάτησε κάθε δραστηριότητα το 1987. Στην ελληνική αγορά το τελευταίο της μοντέλο ήταν το Montego της εικόνας. Το όνομα κατέχει σήμερα η κινεζική SAIC Motors, ως μέρος του MG Rover Group, που επίσης της ανήκει.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

09:49

Χατζηδάκης: Η πόρτα της κυβέρνησης είναι ανοιχτή για διάλογο με τους αγρότες

09:42

Μπλόκα αγροτών: Πάνω από 4.000 τρακτέρ στη Θεσσαλία, Κλειστή παραμένει η E.O. Αθηνών - Θεσσαλονίκης

09:30

Συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη

09:15

Η κυβέρνηση Τραμπ ανέστειλε όλα τα αιτήματα για μετανάστευση από 19 χώρες

09:12

Νέες επιδοτήσεις 748 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ»

09:06

Χορμόβα: Η δέσμευση της ΔΥΠΑ για μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς παραμένει σταθερή

08:59

Υπερψηφίστηκε το σ/ν για την «Ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας»

08:56

Μαλαισία: Οι έρευνες για την πτήση MH370 ξαναρχίζουν στα τέλη του μήνα

08:51

Σήμερα η παρουσίαση του βιβλίου του Αλέξη Τσίπρα, «Ιθάκη» - Τι θα αναφέρει στην ομιλία του

08:44

ΕΚΤΕΡ: Μειοδότης σε τρία νέα έργα, συνολικού προϋπολογισμού 59 εκατ. ευρώ

08:37

Ολοκληρώθηκε η εξαγορά της Versace από την Prada

08:27

Υφαντής: Πώς έγινε ο «βασιλιάς» των αλλαντικών - Η διαδρομή από το Μοσχάτο… στην κορυφή

08:25

Ουκρανία: «Ουδείς συμβιβασμός» για τα κατεχόμενα εδάφη από Πούτιν και απεσταλμένους Τραμπ

08:24

«Πνεύμονας» οι νέοι για τον αθλητικό τουρισμό - Ο συνολικός τζίρος

08:11

Ποιες περιοχές της Ελλάδας απειλούνται περισσότερο από τις πυρκαγιές - Τι δείχνει ο Εθνικός Χάρτης Εκτίμησης Κινδύνου

08:06

Συμφωνία στην ΕΕ για οριστικό τερματισμό των εισαγωγών αερίου από τη Ρωσία το 2027

08:04

Ευπρόσδεκτες απουσίες στην Ιθάκη - Ο Χάρης στο Κάραβελ, η Άννα στα μπλόκα - Το βιβλίο του Οδυσσέα που λάτρεψε ο Στουρνάρας

07:50

«Ατμομηχανή» ανάπτυξης προμηθειών για Eurobank, asset management και ασφάλειες

07:36

Πέντε «καμπανάκια» για τις αυξήσεις μισθών του 2026 στην Ελλάδα - Τι φοβούνται οι διεθνείς φορείς

07:25

Επίδομα θέρμανσης: Τα SOS της τελευταίας στιγμής - Έρχεται η προκαταβολή

07:20

Lamda - Ελληνικό: Εξασφαλισμένα έσοδα 2,2 δισ. - Πώς προχωρούν μεγάλα projects, «ξεπουλάνε» τα οικιστικά

07:10

Βιομηχανικό ρεύμα: Προ των πυλών τα μέτρα ελάφρυνσης - «Στο παιχνίδι» το ιταλικό μοντέλο

07:08

Οι κινήσεις για το χρέος - Ολική επαναφορά - Αναμονή για τα δικαστικά μέγαρα

23:55

ΗΠΑ: Αποφυλακίστηκε ο καταδικασμένος για λαθρεμπόριο ναρκωτικών πρώην πρόεδρος της Ονδούρας

23:45

Συμμετοχή Γεραπετρίτη στη Σύνοδο ΥΠΕΞ των κρατών μελών του ΝΑΤΟ

23:35

Η φον ντε Λάιεν φιλοξενεί αύριο τη Συμβουλευτική Επιτροπή Νέων της Προέδρου

23:25

Γκίλφοϊλ: Η Ελλάδα δεν είναι απλώς ένας γεωπολιτικός παράγοντας, αλλά μια αξιόπιστη συνέταιρος των ΗΠΑ

23:18

Μεγάλου (Πειραιώς): Το μέλλον είναι ψηφιακό, βιώσιμο και βαθιά ανθρώπινο

23:12

Wall Street: Bitcoin και τεχνολογία «έσπρωξαν» προς τα πάνω τους δείκτες

22:59

Μαρινάκης: Η παραπληροφόρηση και οι προεκτάσεις της είναι μία από τις μεγαλύτερες κρίσεις της εποχής μας

gazzetta
gazzetta reader insider insider