Αυτοκίνητο
25-01-2020 | 11:12

Τα 9 πιο σημαντικά νέα για τους Έλληνες οδηγούς το 2020

Μοιράσου το
Τα 9 πιο σημαντικά νέα για τους Έλληνες οδηγούς το 2020

Σημαντικές αλλαγές σε διάφορες τομείς φέρνει το 2020, σύμφωνα τουλάχιστον με τις μέχρι σήμερα εξαγγελίες και προθέσεις της κυβέρνησης.

Φορείς της αγοράς προβλέπουν άνοδο πωλήσεων στα νέα αυτοκίνητα, η κυβέρνηση υπόσχεται ότι θα δώσει κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών μοντέλων και θα βελτιώσει τις υποδομές για τη φόρτισή τους, ενώ νέες οδικές αρτηρίες ανακοινώνονται, οι οποίες θα μειώσουν ακόμα περισσότερο το χρόνο ταξιδιού ανάμεσα στις διάφορες περιοχές της Ελλάδας.

Τα παραπάνω δεν αναμένεται να κάνουν την Ελλάδα παράδεισο της αυτοκίνησης, αποτελούν ωστόσο ένα μικρό βήμα προς την κατεύθυνση της νέας εποχής στην οποία εισέρχεται ο κλάδος των οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο.

Συνοψίζουμε όλες τις αλλαγές που θα φέρει το 2020 σε 9 τομείς και σας τις παρουσιάζουμε στη συνέχεια:

O υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης, κατά τη διάρκεια του 3ου συνεδρίου Electromobility, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της τριήμερης εκδήλωσης Eco-Fest 2020 συνεδρίου, δεσμεύτηκε ότι το νομοσχέδιο για τα κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων θα έρθει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους προς κύρωση στη βουλή. Η κυβέρνηση εξετάζει δέσμη μέτρων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας υπό μορφή φορολογικών ελαφρύνσεων και διαφόρων κινήτρων , όπως ελεύθερη στάθμευση, κυκλοφορία σε λωρίδες λεωφορείων  στην πόλη κ.ά.

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, ανακοίνωσε από το βήμα του 3ου Ecomobility Conference ότι στόχος τη κυβέρνησης είναι μέσα στο 2020 είναι οι σταθμοί φόρτισης σε όλη την ελληνική επικράτεια να φτάσουν τους 2.000. Σημείωσε ότι το 2019 αδειοδοτήθηκαν έξι πρατήρια με τελευταίας τεχνολογίας συσκευές ταχυφόρτισης και πως παράλληλα σχεδιάζεται η ηλεκτρονική βάση δεδομένων, μέσω της οποίας οι πολίτες θα ενημερώνονται σχετικά με τη θέση και τη διάθεση των σημείων φόρτισης για όλη τη χώρα σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, το υπουργείο συμμετέχει σε Ευρωπαϊκό συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα για την ενιαία απεικόνιση των δεδομένων των υποδομών φόρτισης με τα υπόλοιπα κράτη μέλη.

Έως σήμερα τα ηλεκτρικά ή plug in υβριδικά μοντέλα της ελληνικής αγοράς μετρώνται στα δάχτυλα των δύο χεριών. Μέσα στο 2020 η ένδεια αυτή θα μετατραπεί σε υπερπροσφορά, καθώς σχεδόν κάθε μάρκα θα διαθέτει μια ή περισσότερες ηλεκτροκίνητες προτάσεις στη γκάμα της. Πιο συγκεκριμένα, περιμένουμε περίπου 30 ηλεκτρικά και plug in υβριδικά μοντέλα. Τα πιο σημαντικά από αυτά είναι τα ηλεκτρικά Peugeot e-208, e-2008 και το υβριδικό 3008, το ηλεκτρικό VW ID.3 και το αντίστοιχο μικρό e-up! , το ηλεκτρικό DS3 E-tense και το υβριδικό DS7, το ηλεκτρικό Volvo XC40 Recharge και η plug in υβριδική εκδοχή του, το ηλεκτρικό Honda e, δύο εκδόσεις του Hyundai Kona –αμιγώς ηλεκτρική και υβριδική- το ηλεκτρικό Skoda Citigo e-IV, το ηλεκτρικό Seat Mii,το ηλεκτρικό Opel Corsa-e και το υβριδικό Grandland X, το ηλεκτρικό Audi Q4 e-tron, την ηλεκτρική BMW iX3, το ηλεκτρικό Mini SE, το ηλεκτρικό Fiat 500, τα ηλεκτρικά Kia e-Niro και e-Soul, υβριδικές εκδόσεις των Renault Clio και Captur και τέλος πλειάδα υβριδικών και ηλεκτρικών από την Ford, αρχής γενομένης με το νέο Puma.

Η Ε.Ε. κάνει προσπάθεια ευρύτερης διάδοσης του φυσικού αερίου ως εναλλακτικού καυσίμου στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, κατά το διάστημα που απαιτείται για το πλήρη επικράτηση της ηλεκτροκίνησης. Σε σχέση με το υγραέριο, το οποίο διατίθεται ευρέως στην ελληνική επικράτεια, το φυσικό αέριο διατίθεται μόνο σε 16 σημεία στην Ελλάδα. Σύμφωνα με δήλωση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη από το βήμα του 3ου Ecomobility Conference: “Eπιδιώκουμε την απλοποίηση της διαδικασίας ώστε να επιτευχθεί αύξηση του αριθμού σημείων ανεφοδιασμού CNG, διασφαλίζοντας την ύπαρξη ικανού αριθμού για τους χρήστες οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων στο Εθνικό Οδικό δίκτυο».

O υπουργός Υποδομών και  Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, προανήγγειλε από το βήμα της Βουλής έναν πιο αυστηρό Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας καθώς και τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την οδική συμπεριφορά των πολιτών. Αυξημένα πρόστιμα και διοικητικές κυρώσεις αναμένονται για την παραβίαση του Stop, τη χρήση κινητού τηλεφώνου, την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και άλλες παραβάσεις, ενώ ήδη τιμωρείται με αφαίρεση πινακίδων και άδειας οδήγησης για 60 ημέρες η παραβίαση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης στου αυτοκινητοδρόμους.

Η θέση σε ισχύ του νέου πρωτοκόλλου μέτρησης της κατανάλωσης και των ρύπων στην Ε.Ε., με την ονομασία WLTP, θα επιφέρει αύξηση στο CO2 που εκπέμπουν όλα τα αυτοκίνητα,  σε σχέση με το παλαιό πρωτόκολλο NEDC. Με αυτό το δεδομένο, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην μείωση  του συντελεστή υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν μετά το 2011 στη χώρα μας, ώστε να μην υπάρχει αύξησή τους.

Η στιγμή που θα πληρώνουμε διόδια βάσει των χιλιομέτρων που διανύουμε στον αυτοκινητόδρομο ίσως έρθει το 2020. Το ενιαίο ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων «κόλλησε» στο τέλος του 2019, καθώς το ΣτΕ κήρυξε άκυρο το διαγωνισμό του υπουργείου Υποδομών. Πλέον αναμένεται από τον υπουργείο, ακολουθώντας το σκεπτικό του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου της χώρας, να φέρει προς κύρωση ένα διαγωνισμό αδιάβλητο, που θα μας επιτρέπει να κινούμαστε χωρίς  σταμάτα – ξεκίνα σε όλους του αυτοκινητοδρόμους της χώρας και μάλιστα με ένα αναλογικό σύστημα χρέωσης.

Στις 23 Ιανουαρίου 2020 εγκρίθηκε κονδύλιο ύψους 255 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Συνοχής, για την κατασκευή τμήματος αυτοκινητοδρόμου μεταξύ Λαμίας και Ξυνιάδας, ο οποίος θα συνδέσει την ΠΑΘΕ με τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος – Ε65. Θετική εξέλιξη, ωστόσο δεν υπάρχει καμία εξέλιξη σχετικά με τους ανάδοχους ή τον ανάδοχο για την επέκταση της Ιόνιας οδού και την κατασκευή σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου μεταξύ Πάτρας και Πύργου.

Με τις καθυστερήσεις στην έκδοση νέων αδειών οδήγησης να φτάνουν ακόμα και τους τρεις μήνες από την ημερομηνία της επιτυχίας του υποψήφιου οδηγού στις σχετικές εξετάσεις, το σχέδιο νόμου που προβλέπει τη δυνατότητα έκδοσης προσωρινής άδειας οδήγησης την ίδια ημέρα και αναμένεται να ψηφιστεί άμεσα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Από την άλλη, έχει “παγώσει” προς το παρόν η συζήτηση για τη διενέργεια των εξετάσεων οδήγησης με ηλεκτρονικά μέσα, που είχε ξεκινήσει από το 2018, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.