F1: Οι προϋπολογισμοί των 10 ομάδων κόβουν την ανάσα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
F1: Οι προϋπολογισμοί των 10 ομάδων κόβουν την ανάσα
Ο φαντασμαγορικός κόσμος της F1 βρίσκεται στο top 5 των πιο δημοφιλών αθλημάτων παγκοσμίως και τα έξοδα των ομάδων που την απαρτίζουν είναι εντυπωσιακά.

Χορός εκατοντάδων εκατομμυρίων εξελίσσεται κάθε χρόνο στην F1, με τα νούμερα να αυξάνονται συνεχώς και τις διαφορές ανάμεσα στις κορυφαίες και τις μικρότερες ομάδες να είναι χαοτικές. Από το 2021 η FIA έχει θέσει ως στόχο ο ανώτατος ετήσιος προϋπολογισμός κάθε ομάδας να μην ξεπερνά τα 175 εκατομμύρια δολάρια. Κάτι που, όπως θα δείτε στη συνέχεια, με τα σημερινά δεδομένα φαίνεται αδύνατο να συμβεί. Όπως θα διαπιστώσετε, τα έξοδα των ομάδων για το 2019, ακόμα και των όχι κορυφαίων, ξεπερνούν κατά πολύ αυτό το ποσό.

Η Mercedes έχει κερδίσει έξι διαδοχικά πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών και, λαμβάνοντας υπόψη τον προϋπολογισμό τους, δεν χρειάζεται να αναρωτηθούμε γιατί. Ωστόσο, είναι money well spent.

Η Ferrari ξοδεύει σχεδόν τα ίδια με τη Mercedes, επιτυγχάνοντας να είναι μόνο στο κατόπι της. Έχει να πανηγυρίσει πρωτάθλημα οδηγού από το 2007 και πρωτάθλημα κατασκευαστών από το 2008.

Οι πρώτες τρεις ομάδες που έχουν κατακτήσει τους τελευταίους 137 αγώνες και τα τελευταία 10 πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών, ξοδεύουν πάνω από το μισό της συνολικής δαπάνης των 10 ομάδων που συμμετέχουν. Αγοράζεται η επιτυχία;

Σιγά – σιγά πιάνουν τόπο τα χρήματα της Renault, καθώς το 2019 κατάφερε να ξεφύγει από τον πάτο της κατάταξης των κατασκευαστών και να αναρριχηθεί στην πέμπτη θέση. Έχει, ωστόσο, πολύ δρόμο να διανύσει ακόμα.

Η βρετανική ομάδα κατέκτησε την τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών το 2019, δικαιολογώντας απόλυτα τα έξοδά της. Θα είναι πάντως από τις ομάδες με δυναμική κορυφής που, αν ισχύσει το ανώτατο όριο budget του 2021, θα επηρεαστούν ελάχιστα.

Η Racing Point είναι μια ακόμα ομάδα που θα πρέπει να μειώσει τις δαπάνες της μέχρι το 2021 αν και βρίσκεται πολύ κοντά στο όριο. Σε κάθε περίπτωση, η Toro Rosso τα καταφέρνει πολύ καλύτερα όσον αφορά τα αποτελέσματα, αλλά έχει και τις πλάτες της Red Bull.

Η αμερικανική Haas δεν τας πήγε πολύ καλά φέτος, τερματίζοντας τη σεζόν στην προτελευταία θέση, δείχνοντας ότι ως ανεξάρτητη ομάδα με τέτοιο προϋπολογισμό δεν έχεις πολλές ελπίδες. Σίγουρα θα περιμένει το όριο του 2021 με μεγάλη ανυπομονησία.

Ακόμα μια ομάδα με «πλάτες», αυτές της Ferrari, που ξεκίνησε από την ανυπαρξία για να βρεθεί φέτος στην  όγδοη θέση του πρωταθλήματος. Με πολύ λιγότερο budget από την προτελευταία Haas.

Η δορυφορική ομάδα της Red Bull κατάφερε με τον δεύτερο χαμηλότερο προϋπολογισμό να βρεθεί φέτος στην 6η θέση του πρωταθλήματος. Φυσικά η μητρική ομάδα βοηθά πολύ, αλλά δεν παύει αυτό να είναι ένα σημαντικό επίτευγμα.

Κανέναν δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι η ομάδα με τα πιο αργά μονοθέσια κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών ξοδεύει τα λιγότερα. Αντίστοιχη, τελευταία δηλαδή, είναι και η κατάταξή της στο πρωτάθλημα κατασκευαστών το 2019.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:59

Δανία: Τα ταχυδρομεία πωλούν τα γραμματοκιβώτιά τους

23:47

Η ΕΕ έχει χορηγήσει προσωρινή προστασία σε 4,3 εκατ. εκτοπισμένους από Ουκρανία

23:34

Oracle: Έχασε τις προβλέψεις για τα τριμηνιαία έσοδα - Απώλειες για τη μετοχή

23:20

Wall Street: Κέρδη 1,05% για Dow Jones και μία ανάσα από ρεκόρ ο S&P 500 με φόντο τα επιτόκια

23:06

Τραμπ: Η μείωση επιτοκίων της Fed έπρεπε να είναι τουλάχιστον η διπλάσια

22:53

Λίβανος: Ο ΥΠΕΞ Ράγκι αρνείται πρόσκληση να μεταβεί στο Ιράν

22:45

Ανδρουλάκης: Η κοινωνία είναι στο πλευρό των αγροτών – Η κυβέρνηση υποτιμά τη νοημοσύνη μας

22:36

Handelsblatt: «Καλές πιθανότητες» για εκλογή Πιερρακάκη στην προεδρία του Eurogroup

22:34

Άνοδος του πετρελαίου μετά την κατάληψη τάνκερ στην Βενεζουέλα από τις ΗΠΑ

22:22

Βουλγαρία: Αντικυβερνητικές διαδηλώσεις στη Σόφια και σε άλλες πόλεις της χώρας

22:09

Βουλή: Ξεκίνησε η συζήτηση για το νέο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης που προβλέπει τη μεταφορά ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ

22:00

Πάουελ (Fed): Close call η απόφαση για επιτόκια - Ρίσκα σε πληθωρισμό και απασχόληση

21:48

Δήμας: «Ανοίγουμε τον κύκλο εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης της Εγνατίας» - Επικυρώθηκε η σύμβαση

21:39

Νέα μικρή άνοδος για χρυσό μετά τη Fed - Σε απόσταση βολής από ρεκόρ το ασήμι

21:30

Ισπανία: Έκκληση Σάντσεθ να μην ξεχαστεί η δραματική κατάσταση των Παλαιστινίων

21:26

Δήμας στο Capital Link: Η Ελλάδα πιο ισχυρή από οποιαδήποτε άλλη στιγμή την τελευταία 20ετία

21:18

Χατζηδάκης στο Capital Link: H Ελλάδα έχει μετατραπεί σε ελκυστικό επενδυτικό προορισμό

21:11

Ταχιάος για Μετρό Θεσσαλονίκης: Επιδιώκουμε να είναι σε λειτουργία η βασική γραμμή το Πάσχα

21:00

Τρίτη σερί μείωση επιτοκίων 0,25% από Fed - Σήμα για 1 περικοπή το 2026

20:52

Θεοδωρικάκος: Νέες αμερικανικές επενδύσεις στη χώρα μας - Διαμετακομιστικός κόμβος η Ελλάδα

20:40

Συνάντηση Χρυσοχοΐδη - Γκίλφοϊλ: Τι συζήτησαν

20:29

Μελόνι: Εφικτή η διαχείριση των μεταναστευτικών ροών - Προτεραιότητα στη νομιμότητα

20:16

Theon: Συμφωνία ρεκόρ 1 δισ. ευρώ για την προμήθεια 100.000 συστημάτων νυχτερινής όρασης για τον γερμανικό στρατό

20:14

Τσιάρας: Με διάλογο μπορούμε να τα λύσουμε όλα - Η κυβέρνηση δίπλα στους αγρότες

20:08

Τραμπ: Κατηγορεί για «προδοσία» τα ΜΜΕ που διερωτώνται για την υγεία του

20:00

Paramount vs Netflix: Η ιστορία επαναλαμβάνεται στη μεγαλύτερη σύγκρουση του Χόλιγουντ

19:56

Η Ουκρανία έπληξε δεξαμενόπλοιο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας στη Μαύρη Θάλασσα

19:48

Σπύρος Θεοδωρόπουλος: Η Ελλάδα ούτε έδωσε, ούτε δίνει σημασία στον αγροτικό τομέα – Το παράδειγμα της Ολλανδίας

19:40

Ακτή Βουλιαγμένης: 4 δεσμευτικές προσφορές για τη μίσθωσή της

19:30

Ελαιοπαραγωγοί: Από 1η Μαΐου 2026 η Α’ φάση ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αποθεμάτων

gazzetta
gazzetta reader insider insider