F1: Οι προϋπολογισμοί των 10 ομάδων κόβουν την ανάσα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
F1: Οι προϋπολογισμοί των 10 ομάδων κόβουν την ανάσα
Ο φαντασμαγορικός κόσμος της F1 βρίσκεται στο top 5 των πιο δημοφιλών αθλημάτων παγκοσμίως και τα έξοδα των ομάδων που την απαρτίζουν είναι εντυπωσιακά.

Χορός εκατοντάδων εκατομμυρίων εξελίσσεται κάθε χρόνο στην F1, με τα νούμερα να αυξάνονται συνεχώς και τις διαφορές ανάμεσα στις κορυφαίες και τις μικρότερες ομάδες να είναι χαοτικές. Από το 2021 η FIA έχει θέσει ως στόχο ο ανώτατος ετήσιος προϋπολογισμός κάθε ομάδας να μην ξεπερνά τα 175 εκατομμύρια δολάρια. Κάτι που, όπως θα δείτε στη συνέχεια, με τα σημερινά δεδομένα φαίνεται αδύνατο να συμβεί. Όπως θα διαπιστώσετε, τα έξοδα των ομάδων για το 2019, ακόμα και των όχι κορυφαίων, ξεπερνούν κατά πολύ αυτό το ποσό.

Η Mercedes έχει κερδίσει έξι διαδοχικά πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών και, λαμβάνοντας υπόψη τον προϋπολογισμό τους, δεν χρειάζεται να αναρωτηθούμε γιατί. Ωστόσο, είναι money well spent.

Η Ferrari ξοδεύει σχεδόν τα ίδια με τη Mercedes, επιτυγχάνοντας να είναι μόνο στο κατόπι της. Έχει να πανηγυρίσει πρωτάθλημα οδηγού από το 2007 και πρωτάθλημα κατασκευαστών από το 2008.

Οι πρώτες τρεις ομάδες που έχουν κατακτήσει τους τελευταίους 137 αγώνες και τα τελευταία 10 πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών, ξοδεύουν πάνω από το μισό της συνολικής δαπάνης των 10 ομάδων που συμμετέχουν. Αγοράζεται η επιτυχία;

Σιγά – σιγά πιάνουν τόπο τα χρήματα της Renault, καθώς το 2019 κατάφερε να ξεφύγει από τον πάτο της κατάταξης των κατασκευαστών και να αναρριχηθεί στην πέμπτη θέση. Έχει, ωστόσο, πολύ δρόμο να διανύσει ακόμα.

Η βρετανική ομάδα κατέκτησε την τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών το 2019, δικαιολογώντας απόλυτα τα έξοδά της. Θα είναι πάντως από τις ομάδες με δυναμική κορυφής που, αν ισχύσει το ανώτατο όριο budget του 2021, θα επηρεαστούν ελάχιστα.

Η Racing Point είναι μια ακόμα ομάδα που θα πρέπει να μειώσει τις δαπάνες της μέχρι το 2021 αν και βρίσκεται πολύ κοντά στο όριο. Σε κάθε περίπτωση, η Toro Rosso τα καταφέρνει πολύ καλύτερα όσον αφορά τα αποτελέσματα, αλλά έχει και τις πλάτες της Red Bull.

Η αμερικανική Haas δεν τας πήγε πολύ καλά φέτος, τερματίζοντας τη σεζόν στην προτελευταία θέση, δείχνοντας ότι ως ανεξάρτητη ομάδα με τέτοιο προϋπολογισμό δεν έχεις πολλές ελπίδες. Σίγουρα θα περιμένει το όριο του 2021 με μεγάλη ανυπομονησία.

Ακόμα μια ομάδα με «πλάτες», αυτές της Ferrari, που ξεκίνησε από την ανυπαρξία για να βρεθεί φέτος στην  όγδοη θέση του πρωταθλήματος. Με πολύ λιγότερο budget από την προτελευταία Haas.

Η δορυφορική ομάδα της Red Bull κατάφερε με τον δεύτερο χαμηλότερο προϋπολογισμό να βρεθεί φέτος στην 6η θέση του πρωταθλήματος. Φυσικά η μητρική ομάδα βοηθά πολύ, αλλά δεν παύει αυτό να είναι ένα σημαντικό επίτευγμα.

Κανέναν δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι η ομάδα με τα πιο αργά μονοθέσια κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών ξοδεύει τα λιγότερα. Αντίστοιχη, τελευταία δηλαδή, είναι και η κατάταξή της στο πρωτάθλημα κατασκευαστών το 2019.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

13:44

Σουηδία-Φινλανδία: Η καταιγίδα Γιοχάνες στοίχισε τη ζωή σε δύο ανθρώπους

13:41

Βρετανία: Συμφωνία με Ανγκόλα και Ναμίμπια για επιστροφές παράτυπων μεταναστών

13:37

Σκέρτσος: 4 πλεονάσματα που κατακτήσαμε και 8 ελλείμματα που πρέπει να θεραπεύσουμε

13:33

Amazon: Εγκαταλείπει το σχέδιο για παραδόσεις μέσω drones στην Ιταλία

13:21

Κοντογεώργης: Εθνικός στόχος η ισόρροπη ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας

13:18

Μοσχόβου: Ο επαναπατρισμός μπορεί να αποτελέσει μια πραγματική ευκαιρία για την Ελλάδα που θέλουμε να χτίσουμε

12:57

Πρωτοψάλτης: Η κτηνοτροφία σε δοκιμασία

12:45

Λαβρόφ: Τυχών ανάπτυξη Ευρωπαίων στρατιωτών στην Ουκρανία θα τους καταστήσει νόμιμους στόχους για τη Ρωσία

12:26

Γαλλία: Πέθανε η θρυλική ηθοποιός Μπριζίτ Μπαρντό

12:11

Διάσωση 108 μεταναστών που επέβαιναν σε ξύλινη λέμβο νότια της Γαύδου

12:08

Ο «σκιώδης στόλος» στο στόχαστρο

11:57

Καθοριστικό το 2026 για το αεροδρόμιο Καστελίου Κρήτης

11:49

Το 2026 κρίσιμο έτος για την αποσάθρωση των δομών ελέγχου των πυρηνικών όπλων

11:36

CNBC: Η ΕΕ σε σταυροδρόμι - Θα ανταγωνιστεί στην κούρσα της ΑΙ ή θα μείνει στους κλιματικούς της στόχους;

11:08

ΟΗΕ: Έκτακτη συνεδρίαση του ΣΑ τη Δευτέρα για την αναγνώριση της Σομαλιλάνδης από το Ισραήλ

10:59

Βραζιλία: Ο πρώην πρόεδρος Μπολσονάρου υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση για την αντιμετώπιση επίμονου λόξυγγα

10:55

Μιανμάρ: Bουλευτικές εκλογές, οι πρώτες μετά το στρατιωτικό πραξικόπημα

10:43

Καιρός: Πρωτοχρονιά με κρύο - Αναμένεται αισθητή πτώση της θερμοκρασίας

10:37

Τραμπ - Ζελένσκι σε ένα ακόμη κρίσιμο ραντεβού για την Ουκρανία

10:23

Γερμανία: Τέσσερις στους πέντε πολίτες τάσσονται υπέρ της μεταρρύθμισης του συνταξιοδοτικού συστήματος

10:13

Στα 4,5 δισ. ευρώ ο χριστουγεννιάτικος τζίρος του 2025 - Ανοικτά τα καταστήματα, τελευταία Κυριακή του χρόνου

10:06

Θεμιστοκλέους για ψηφιακό μετασχηματισμό του ΕΣΥ: Θεμέλια το 2025, επιτάχυνση το 2026

09:37

Στους 35.000 ανέρχονται οι φοιτητές που ζήτησαν παράταση σπουδών

09:26

Οι 30 μόνιμες παροχές του 2025 για μισθωτούς, συνταξιούχους, επαγγελματίες, αγρότες, ενοικιαστές και ιδιοκτήτες ακινήτων

09:06

«Κόβουν» τη χώρα στα δύο τη Δευτέρα οι αγρότες - «Ναι» σε διάλογο με την κυβέρνηση λένε 18 μπλόκα

08:48

Πρέσπες: Ένα συναρπαστικό ταξίδι στη φύση

08:39

WP: Εκτίναξη των πτωχεύσεων στις ΗΠΑ καθώς οι επιχειρήσεις πιέζονται από πληθωρισμό και δασμούς

08:33

Η «επανάσταση» των ανθρωποειδών ρομπότ έρχεται - Αλλά θα πάρει λίγο χρόνο

08:27

Έτος-ορόσημο το 2026 για τη μετάβαση των ευρωαγορών στο Τ+1

08:20

Κυκλική Οικονομία 2026: Πώς τα νέα «ρεύματα» αλλάζουν την παγκόσμια μάχη για τη βιοποικιλότητα – Οι προοπτικές στην Ελλάδα

gazzetta
gazzetta reader insider insider