F1: Οι προϋπολογισμοί των 10 ομάδων κόβουν την ανάσα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
F1: Οι προϋπολογισμοί των 10 ομάδων κόβουν την ανάσα
Ο φαντασμαγορικός κόσμος της F1 βρίσκεται στο top 5 των πιο δημοφιλών αθλημάτων παγκοσμίως και τα έξοδα των ομάδων που την απαρτίζουν είναι εντυπωσιακά.

Χορός εκατοντάδων εκατομμυρίων εξελίσσεται κάθε χρόνο στην F1, με τα νούμερα να αυξάνονται συνεχώς και τις διαφορές ανάμεσα στις κορυφαίες και τις μικρότερες ομάδες να είναι χαοτικές. Από το 2021 η FIA έχει θέσει ως στόχο ο ανώτατος ετήσιος προϋπολογισμός κάθε ομάδας να μην ξεπερνά τα 175 εκατομμύρια δολάρια. Κάτι που, όπως θα δείτε στη συνέχεια, με τα σημερινά δεδομένα φαίνεται αδύνατο να συμβεί. Όπως θα διαπιστώσετε, τα έξοδα των ομάδων για το 2019, ακόμα και των όχι κορυφαίων, ξεπερνούν κατά πολύ αυτό το ποσό.

Η Mercedes έχει κερδίσει έξι διαδοχικά πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών και, λαμβάνοντας υπόψη τον προϋπολογισμό τους, δεν χρειάζεται να αναρωτηθούμε γιατί. Ωστόσο, είναι money well spent.

Η Ferrari ξοδεύει σχεδόν τα ίδια με τη Mercedes, επιτυγχάνοντας να είναι μόνο στο κατόπι της. Έχει να πανηγυρίσει πρωτάθλημα οδηγού από το 2007 και πρωτάθλημα κατασκευαστών από το 2008.

Οι πρώτες τρεις ομάδες που έχουν κατακτήσει τους τελευταίους 137 αγώνες και τα τελευταία 10 πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών, ξοδεύουν πάνω από το μισό της συνολικής δαπάνης των 10 ομάδων που συμμετέχουν. Αγοράζεται η επιτυχία;

Σιγά – σιγά πιάνουν τόπο τα χρήματα της Renault, καθώς το 2019 κατάφερε να ξεφύγει από τον πάτο της κατάταξης των κατασκευαστών και να αναρριχηθεί στην πέμπτη θέση. Έχει, ωστόσο, πολύ δρόμο να διανύσει ακόμα.

Η βρετανική ομάδα κατέκτησε την τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών το 2019, δικαιολογώντας απόλυτα τα έξοδά της. Θα είναι πάντως από τις ομάδες με δυναμική κορυφής που, αν ισχύσει το ανώτατο όριο budget του 2021, θα επηρεαστούν ελάχιστα.

Η Racing Point είναι μια ακόμα ομάδα που θα πρέπει να μειώσει τις δαπάνες της μέχρι το 2021 αν και βρίσκεται πολύ κοντά στο όριο. Σε κάθε περίπτωση, η Toro Rosso τα καταφέρνει πολύ καλύτερα όσον αφορά τα αποτελέσματα, αλλά έχει και τις πλάτες της Red Bull.

Η αμερικανική Haas δεν τας πήγε πολύ καλά φέτος, τερματίζοντας τη σεζόν στην προτελευταία θέση, δείχνοντας ότι ως ανεξάρτητη ομάδα με τέτοιο προϋπολογισμό δεν έχεις πολλές ελπίδες. Σίγουρα θα περιμένει το όριο του 2021 με μεγάλη ανυπομονησία.

Ακόμα μια ομάδα με «πλάτες», αυτές της Ferrari, που ξεκίνησε από την ανυπαρξία για να βρεθεί φέτος στην  όγδοη θέση του πρωταθλήματος. Με πολύ λιγότερο budget από την προτελευταία Haas.

Η δορυφορική ομάδα της Red Bull κατάφερε με τον δεύτερο χαμηλότερο προϋπολογισμό να βρεθεί φέτος στην 6η θέση του πρωταθλήματος. Φυσικά η μητρική ομάδα βοηθά πολύ, αλλά δεν παύει αυτό να είναι ένα σημαντικό επίτευγμα.

Κανέναν δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι η ομάδα με τα πιο αργά μονοθέσια κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών ξοδεύει τα λιγότερα. Αντίστοιχη, τελευταία δηλαδή, είναι και η κατάταξή της στο πρωτάθλημα κατασκευαστών το 2019.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:58

Ισραήλ: Εξουδετέρωσε υψηλόβαθμο διοικητή της Χαμάς στη Γάζα

23:27

Πλεύρης: Πολύ σημαντικό ότι πλέον στην Ευρώπη υπάρχει αντίληψη της σκληρής μεταναστευτικής πολιτικής

23:16

Ερντογάν: Η ειρήνη στην Ουκρανία δεν απέχει πολύ

22:49

ΗΠΑ: Το υπ. Υποθέσεων Βετεράνων προγραμματίζει τη μείωση θέσεων εργασίας στον τομέα των υγειονομικών υπηρεσιών

22:17

Τασούλας: Επισκέφθηκε τα Καλάβρυτα για την 82η επέτειο Μνήμης του Ολοκαυτώματος

21:48

Διάσωση 24 αλλοδαπών νότια του Ταίναρου με συνδρομή της Frontex

21:29

Έντονη ανησυχία των ξενοδόχων της Μαγνησίας απ' τη συνέχιση των αγροτικών μπλόκων

21:18

Βρετανία: Το Λονδίνο επέβαλε κυρώσεις σε διοικητές των παραστρατιωτικών ΔΤΥ στο Σουδάν

20:58

Έλληνες αστρονόμοι ανατρέπουν θεμελιώδη παραδοχή για τον τρόπο που τρέφονται οι μαύρες τρύπες

20:54

Σκρέκας: Η ΝΔ είναι σήμερα πόλος έλξης για όλους τους πολίτες

20:49

Ουκρανία: Κατηγορεί τη Μόσχα ότι έπληξε σήμερα με drone τουρκικό φορτηγό πλοίο στη Μαύρη Θάλασσα

20:42

Ολομέλεια προέδρων Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος: Να θεσπιστεί κοινός Κώδικας Δεοντολογίας δικαστών - δικηγόρων

20:37

Αγαπηδάκη: Αυξημένος ο προϋπολογισμός για την υγεία το 2026 με 600 εκατ. ευρώ επιπλέον

20:27

Συμφωνία στρατηγικής εταιρικής σχέσης Γαλλίας-Κύπρου

20:09

Τζιτζικώστας: Η Ευρώπη δεν έχει την πολυτέλεια της αδράνειας

19:56

Έφοδος της ΕΛΑΣ στις φυλακές Κορυδαλλού- Εντοπίστηκαν 4 κινητά τηλέφωνα

19:45

Βουλή: Αντιδράσεις της αντιπολίτευσης στην πρόσκληση για διάλογο του πρωθυπουργού στους αγρότες

19:41

Γερμανία: Ο Μάρκους Ζέντερ επανεξελέγη στην ηγεσία του CSU

19:36

Χαρακόπουλος: Με τους αγρότες δεν είμαστε σε αντίπαλα στρατόπεδα

19:23

Αυτή είναι η λίστα με τα αιτήματα των αγροτών που στέλνουν στο Μαξίμου

19:10

Ρίσκο για τις αγορές το αυξημένο κόστος ζωής – Από τη Wall Street στο Χρηματιστήριο Αθηνών

19:05

Συρία: Δύο Αμερικανοί στρατιώτες και ένας διερμηνέας σκοτώθηκαν σε επίθεση του ΙΚ στην Παλμύρα

18:45

Πετραλιάς: Μετασχηματισμός του παραγωγικού μοντέλου απ' την αύξηση των ιδιωτικών επενδύσεων την επόμενη 4ετία

18:18

Κώτσηρας: Ο Προϋπολογισμός του 2026 θέτει τα θεμέλια για ένα ακόμα καλύτερο αύριο

18:10

Κεφαλογιάννη: Ο ελληνικός τουρισμός αναδεικνύεται ολοένα και περισσότερο σε ισχυρό τροχό ανάπτυξης

17:41

Μαρινάκης προς αγρότες: Ναι σε διάλογο, όχι στους κλειστούς δρόμους

17:25

Τσουκαλάς: Ο κ. Ανδρουλάκης δεν αφήνει καμία σκιά ενώ ο κ. Μητσοτάκης παίζει κρυφτό

17:00

Τα SOS της ρύθμισης για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο - Τα κριτήρια και ποιοι θα ωφεληθούν

16:47

Υπ. Εργασίας: Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 19 Δεκεμβρίου

16:41

Λευκορωσία: Αποφυλακίστηκαν 123 πολιτικοί κρατούμενοι

gazzetta
gazzetta reader insider insider