F1: Οι προϋπολογισμοί των 10 ομάδων κόβουν την ανάσα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
F1: Οι προϋπολογισμοί των 10 ομάδων κόβουν την ανάσα
Ο φαντασμαγορικός κόσμος της F1 βρίσκεται στο top 5 των πιο δημοφιλών αθλημάτων παγκοσμίως και τα έξοδα των ομάδων που την απαρτίζουν είναι εντυπωσιακά.

Χορός εκατοντάδων εκατομμυρίων εξελίσσεται κάθε χρόνο στην F1, με τα νούμερα να αυξάνονται συνεχώς και τις διαφορές ανάμεσα στις κορυφαίες και τις μικρότερες ομάδες να είναι χαοτικές. Από το 2021 η FIA έχει θέσει ως στόχο ο ανώτατος ετήσιος προϋπολογισμός κάθε ομάδας να μην ξεπερνά τα 175 εκατομμύρια δολάρια. Κάτι που, όπως θα δείτε στη συνέχεια, με τα σημερινά δεδομένα φαίνεται αδύνατο να συμβεί. Όπως θα διαπιστώσετε, τα έξοδα των ομάδων για το 2019, ακόμα και των όχι κορυφαίων, ξεπερνούν κατά πολύ αυτό το ποσό.

Η Mercedes έχει κερδίσει έξι διαδοχικά πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών και, λαμβάνοντας υπόψη τον προϋπολογισμό τους, δεν χρειάζεται να αναρωτηθούμε γιατί. Ωστόσο, είναι money well spent.

Η Ferrari ξοδεύει σχεδόν τα ίδια με τη Mercedes, επιτυγχάνοντας να είναι μόνο στο κατόπι της. Έχει να πανηγυρίσει πρωτάθλημα οδηγού από το 2007 και πρωτάθλημα κατασκευαστών από το 2008.

Οι πρώτες τρεις ομάδες που έχουν κατακτήσει τους τελευταίους 137 αγώνες και τα τελευταία 10 πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών, ξοδεύουν πάνω από το μισό της συνολικής δαπάνης των 10 ομάδων που συμμετέχουν. Αγοράζεται η επιτυχία;

Σιγά – σιγά πιάνουν τόπο τα χρήματα της Renault, καθώς το 2019 κατάφερε να ξεφύγει από τον πάτο της κατάταξης των κατασκευαστών και να αναρριχηθεί στην πέμπτη θέση. Έχει, ωστόσο, πολύ δρόμο να διανύσει ακόμα.

Η βρετανική ομάδα κατέκτησε την τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών το 2019, δικαιολογώντας απόλυτα τα έξοδά της. Θα είναι πάντως από τις ομάδες με δυναμική κορυφής που, αν ισχύσει το ανώτατο όριο budget του 2021, θα επηρεαστούν ελάχιστα.

Η Racing Point είναι μια ακόμα ομάδα που θα πρέπει να μειώσει τις δαπάνες της μέχρι το 2021 αν και βρίσκεται πολύ κοντά στο όριο. Σε κάθε περίπτωση, η Toro Rosso τα καταφέρνει πολύ καλύτερα όσον αφορά τα αποτελέσματα, αλλά έχει και τις πλάτες της Red Bull.

Η αμερικανική Haas δεν τας πήγε πολύ καλά φέτος, τερματίζοντας τη σεζόν στην προτελευταία θέση, δείχνοντας ότι ως ανεξάρτητη ομάδα με τέτοιο προϋπολογισμό δεν έχεις πολλές ελπίδες. Σίγουρα θα περιμένει το όριο του 2021 με μεγάλη ανυπομονησία.

Ακόμα μια ομάδα με «πλάτες», αυτές της Ferrari, που ξεκίνησε από την ανυπαρξία για να βρεθεί φέτος στην  όγδοη θέση του πρωταθλήματος. Με πολύ λιγότερο budget από την προτελευταία Haas.

Η δορυφορική ομάδα της Red Bull κατάφερε με τον δεύτερο χαμηλότερο προϋπολογισμό να βρεθεί φέτος στην 6η θέση του πρωταθλήματος. Φυσικά η μητρική ομάδα βοηθά πολύ, αλλά δεν παύει αυτό να είναι ένα σημαντικό επίτευγμα.

Κανέναν δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι η ομάδα με τα πιο αργά μονοθέσια κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών ξοδεύει τα λιγότερα. Αντίστοιχη, τελευταία δηλαδή, είναι και η κατάταξή της στο πρωτάθλημα κατασκευαστών το 2019.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

09:30

Metlen: Ολοκληρώνει mega deal για πώληση χαρτοφυλακίου ΑΠΕ στη Χιλή έναντι 865 εκατ. δολαρίων

09:17

Novo Nordisk: Έλαβε έγκριση για το πρώτο χάπι κατά της παχυσαρκίας

09:06

ΔΑΑ: Με 34 εκατ. επιβάτες θα κλείσει το 2025 - Η επέκταση το επόμενο μεγάλο στοίχημα

08:56

Ινδονησία: Οριστικοποιήθηκε η συμφωνία με τις ΗΠΑ για τους δασμούς - Τι προβλέπει

08:45

ΗΠΑ: Ο στρατός έπληξε σκάφος «χαμηλού προφίλ» στον Ειρηνικό - Ένας νεκρός

08:37

Όταν το κλίμα αρχίζει να… τραντάζει τη γη: Μπορεί η κλιματική κρίση να πυροδοτήσει σεισμούς;

08:25

Επίδομα θέρμανσης: Μέχρι σήμερα η προκαταβολή - Τα ποσά

08:10

Τραμπ: «Θα ήταν έξυπνο» ο Μαδούρο να εγκαταλείψει την εξουσία

07:57

Αγρότες: Ανοίγουν λωρίδες κυκλοφορίας για διέλευση εκδρομέων - Κλειστή η περιμετρική Πάτρας

07:49

Ένα σφηνάκι από τη finest τεκίλα του έτους

07:46

Έρχονται επιδοτήσεις ΕΣΠΑ ως 150.000 ευρώ για ίδρυση startups στην Ήπειρο

07:43

Ναυτιλία - Σούδα: «Κλείδωσαν» πόροι 25,2 εκατ. για το τμήμα Κρουαζιέρας

07:40

Συνεδριάζει στις 11:00 το τελευταίο Υπουργικό της χρονιάς - Τα θέματα

07:36

Ακριβά μου Χριστούγεννα - Πόσο κοστίζει το γιορτινό τραπέζι

07:33

«Καμπανάκι» ΤτΕ για ισορροπημένη αύξηση των αμοιβών - Πώς επηρεάστηκε το κόστος εργασίας το 2025

07:29

Εφορία: Πληρωμές πάνω από 5 δισ. ευρώ πριν την εκπνοή του 2025 - Οι φόροι, οι δόσεις και τα τέλη κυκλοφορίας

07:23

ΕΕΣΥΠ: «Χτίζει» στρατηγικό πλάνο για τις Κεντρικές Αγορές σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη

07:19

Οι εορταστικές παγίδες των καρτών: Πώς να αποφύγεις απάτες και κλοπές στις γιορτές

07:14

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Έρχεται financial closing στην Εγνατία Οδό - «Πέφτουν» υπογραφές για τη Μονάδα Αποβλήτων Κέρκυρας

07:11

ΟΔΔΗΧ: Προς νέα πρόωρη αποπληρωμή δανείων 8,8 δισ. ευρώ το 2026

07:06

Iron Dome σε Κύπρο και Ελλάδα απλώνει το Ισραήλ - Μαξίμου vs γαλάζιου Ανεστίδη - ΓΑΠ υπέρ Καρυστιανού

07:00

Προβλέψεις και καμπανάκια - ΔΣ με ιστορία και παράδοση - Ο καλπασμός και η θεωρία

23:57

Η Καμπότζη κατηγορεί την Ταϊλάνδη για βομβαρδισμούς σε δύο επαρχίες της

23:45

Τουρκία: Στις αρχές του 2026 η β' φάση της συμφωνίας εκεχειρίας στη Γάζα

23:36

Αλβανία: Επεισόδια σε αντικυβερνητική διαδήλωση στα Τίρανα - Μολότοφ στο γραφείο του Ράμα

23:23

Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του δήμου Αθηναίων για το 2026

23:09

Με το δεξί η Wall Street στην εβδομάδα των Χριστουγέννων

22:50

Υπερβολική ταχύτητα: Οι λόγοι πίσω από τους επιθετικούς οδηγούς

22:36

Τουρκία: Η Βουλή ενέκρινε παράταση της στρατιωτικής παρουσίας στη Λιβύη για δύο χρόνια

22:22

Σε ισχύ από Τρίτη η ψηφιακή εφαρμογή του ΟΠΕΚΕΠΕ για αγροτεμάχια χωρίς ΚΑΕΚ

gazzetta
gazzetta reader insider insider