F1: Οι προϋπολογισμοί των 10 ομάδων κόβουν την ανάσα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
F1: Οι προϋπολογισμοί των 10 ομάδων κόβουν την ανάσα
Ο φαντασμαγορικός κόσμος της F1 βρίσκεται στο top 5 των πιο δημοφιλών αθλημάτων παγκοσμίως και τα έξοδα των ομάδων που την απαρτίζουν είναι εντυπωσιακά.

Χορός εκατοντάδων εκατομμυρίων εξελίσσεται κάθε χρόνο στην F1, με τα νούμερα να αυξάνονται συνεχώς και τις διαφορές ανάμεσα στις κορυφαίες και τις μικρότερες ομάδες να είναι χαοτικές. Από το 2021 η FIA έχει θέσει ως στόχο ο ανώτατος ετήσιος προϋπολογισμός κάθε ομάδας να μην ξεπερνά τα 175 εκατομμύρια δολάρια. Κάτι που, όπως θα δείτε στη συνέχεια, με τα σημερινά δεδομένα φαίνεται αδύνατο να συμβεί. Όπως θα διαπιστώσετε, τα έξοδα των ομάδων για το 2019, ακόμα και των όχι κορυφαίων, ξεπερνούν κατά πολύ αυτό το ποσό.

Η Mercedes έχει κερδίσει έξι διαδοχικά πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών και, λαμβάνοντας υπόψη τον προϋπολογισμό τους, δεν χρειάζεται να αναρωτηθούμε γιατί. Ωστόσο, είναι money well spent.

Η Ferrari ξοδεύει σχεδόν τα ίδια με τη Mercedes, επιτυγχάνοντας να είναι μόνο στο κατόπι της. Έχει να πανηγυρίσει πρωτάθλημα οδηγού από το 2007 και πρωτάθλημα κατασκευαστών από το 2008.

Οι πρώτες τρεις ομάδες που έχουν κατακτήσει τους τελευταίους 137 αγώνες και τα τελευταία 10 πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών, ξοδεύουν πάνω από το μισό της συνολικής δαπάνης των 10 ομάδων που συμμετέχουν. Αγοράζεται η επιτυχία;

Σιγά – σιγά πιάνουν τόπο τα χρήματα της Renault, καθώς το 2019 κατάφερε να ξεφύγει από τον πάτο της κατάταξης των κατασκευαστών και να αναρριχηθεί στην πέμπτη θέση. Έχει, ωστόσο, πολύ δρόμο να διανύσει ακόμα.

Η βρετανική ομάδα κατέκτησε την τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών το 2019, δικαιολογώντας απόλυτα τα έξοδά της. Θα είναι πάντως από τις ομάδες με δυναμική κορυφής που, αν ισχύσει το ανώτατο όριο budget του 2021, θα επηρεαστούν ελάχιστα.

Η Racing Point είναι μια ακόμα ομάδα που θα πρέπει να μειώσει τις δαπάνες της μέχρι το 2021 αν και βρίσκεται πολύ κοντά στο όριο. Σε κάθε περίπτωση, η Toro Rosso τα καταφέρνει πολύ καλύτερα όσον αφορά τα αποτελέσματα, αλλά έχει και τις πλάτες της Red Bull.

Η αμερικανική Haas δεν τας πήγε πολύ καλά φέτος, τερματίζοντας τη σεζόν στην προτελευταία θέση, δείχνοντας ότι ως ανεξάρτητη ομάδα με τέτοιο προϋπολογισμό δεν έχεις πολλές ελπίδες. Σίγουρα θα περιμένει το όριο του 2021 με μεγάλη ανυπομονησία.

Ακόμα μια ομάδα με «πλάτες», αυτές της Ferrari, που ξεκίνησε από την ανυπαρξία για να βρεθεί φέτος στην  όγδοη θέση του πρωταθλήματος. Με πολύ λιγότερο budget από την προτελευταία Haas.

Η δορυφορική ομάδα της Red Bull κατάφερε με τον δεύτερο χαμηλότερο προϋπολογισμό να βρεθεί φέτος στην 6η θέση του πρωταθλήματος. Φυσικά η μητρική ομάδα βοηθά πολύ, αλλά δεν παύει αυτό να είναι ένα σημαντικό επίτευγμα.

Κανέναν δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι η ομάδα με τα πιο αργά μονοθέσια κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών ξοδεύει τα λιγότερα. Αντίστοιχη, τελευταία δηλαδή, είναι και η κατάταξή της στο πρωτάθλημα κατασκευαστών το 2019.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

18:11

Κατασκευές: Ισχυρή ανάπτυξη και επενδυτική δυναμική άνω των 31 δισ. ευρώ - Οι προκλήσεις

18:08

Μια «ανάσα» από τις 1.900 μονάδες το ΧΑ

18:03

Lamda Development: Στις 9 Ιουλίου σταματά η διαπραγμάτευση των ομολογιών του ΚΟΔ

18:03

Σε χαμηλό επτά μηνών οι τιμές καφέ - «Ευεργέτης» η ξηρασία

17:53

Η Χαμάς «εξετάζει» την πρόταση κατάπαυσης πυρός στη Γάζα

17:50

Economist Impact: Ζωηρή συζήτηση ανάμεσα σε οικονομολόγο και Ελληνοαμερικάνο επιχειρηματία

17:45

Τραμπ για δασμούς: Εμπορική συμφωνία ΗΠΑ - Βιετνάμ

17:42

Δημογραφικό: Τα 300.000 υπογόνιμα ζευγάρια της Ελλάδας χρειάζονται οικονομική υποστήριξη και ενημέρωση

17:37

Μεγάλη φωτιά στη Βουρβουρού Χαλκιδικής: 112 για απομάκρυνση προς Νικήτη - Σάρτη

17:34

Αζερμπαϊτζάν: Κάλεσε τον Ρώσο πρέσβη για τις «μη φιλικές ενέργειες» της Ρωσίας

17:28

Βρετανία: Ο Στάρμερ δηλώνει ότι στηρίζει πλήρως την υπουργό Οικονομικών Ριβς

17:26

Νετανιάχου: Σκοπεύει να εξοντώσει τη Χαμάς - «Δεν θα υπάρξει Χαμαστάν»

17:23

Politico: Ευρείας κλίμακας αμυντική συμφωνία θα συνάψουν Γερμανία - Βρετανία

17:20

Φωτιά τώρα στο Λασίθι: Εστάλη 112 - Εκκενώνονται 4 οικισμοί

17:11

Σκέρτσος: Η κατάσταση στα γήπεδα ποδοσφαίρου και μπάσκετ δεν είναι πλέον η ίδια

17:03

Παπαθανάσης για αναθεωρημένο «Ελλάδα 2.0»: Νέα έργα προς όφελος της κοινωνίας και της οικονομίας

16:58

Μικτά πρόσημα στη Wall Street μετά τα στοιχεία για την απασχόληση

16:57

Ρωσία: Καλεί το Αζερμπαϊτζάν να αποκαταστήσει τους δεσμούς με τη Μόσχα εν μέσω διπλωματικής κρίσης

16:49

Νέο «τσεκούρι» σε 9.000 θέσεις εργασίας από Microsoft

16:45

Αυτοκίνητο: Η Γερμανία λανσάρει καύσιμο που αποτελείται κατά 95% από μη ορυκτές πρώτες ύλες

16:35

Tesla: Πτώση 14% στις παραδόσεις οχημάτων το β' τρίμηνο

16:34

Ζαχαράκη: Στόχος ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα μαθαίνει στα παιδιά να μαθαίνουν

16:33

Φατσέα (Intrum): Υψηλότερα ποσοστά ρύθμισης ή εξόφλησης από χρήστες που αλληλεπιδρούν με το Ophelos

16:29

ΗΠΑ: Πτώση στις νέες θέσεις εργασίας τον Ιούνιο - Η πρώτη σε πάνω από δύο χρόνια

16:24

Κύμα καύσωνα Ευρώπη: Νέοι θάνατοι σε Ισπανία, Γαλλία και Ιταλία

16:16

Σύγκρουση λεωφορείων στη Νέα Υόρκη - 14 τραυματίες

16:05

Κομισιόν: Προτείνει ένα πιο «ρεαλιστικό και ευέλικτο» τρόπο για την επίτευξη των κλιματικών στόχων

16:00

Αιφνιδιασμένη η Ουκρανία από τη διακοπή στρατιωτικής βοήθειας των ΗΠΑ

15:53

Έρευνα ΣΒΕ: Δύο στις τρεις μεταποιητικές επιχειρήσεις πραγματοποίησαν επενδύσεις την τελευταία διετία

15:47

Έξι χρόνια ζημίες, 82.000% ράλι για τη μετοχή - Ο «γρίφος» της Regencell Bioscience και οι «σορτάκηδες»

gazzetta
gazzetta reader insider insider