F1: Οι προϋπολογισμοί των 10 ομάδων κόβουν την ανάσα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
F1: Οι προϋπολογισμοί των 10 ομάδων κόβουν την ανάσα
Ο φαντασμαγορικός κόσμος της F1 βρίσκεται στο top 5 των πιο δημοφιλών αθλημάτων παγκοσμίως και τα έξοδα των ομάδων που την απαρτίζουν είναι εντυπωσιακά.

Χορός εκατοντάδων εκατομμυρίων εξελίσσεται κάθε χρόνο στην F1, με τα νούμερα να αυξάνονται συνεχώς και τις διαφορές ανάμεσα στις κορυφαίες και τις μικρότερες ομάδες να είναι χαοτικές. Από το 2021 η FIA έχει θέσει ως στόχο ο ανώτατος ετήσιος προϋπολογισμός κάθε ομάδας να μην ξεπερνά τα 175 εκατομμύρια δολάρια. Κάτι που, όπως θα δείτε στη συνέχεια, με τα σημερινά δεδομένα φαίνεται αδύνατο να συμβεί. Όπως θα διαπιστώσετε, τα έξοδα των ομάδων για το 2019, ακόμα και των όχι κορυφαίων, ξεπερνούν κατά πολύ αυτό το ποσό.

Η Mercedes έχει κερδίσει έξι διαδοχικά πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών και, λαμβάνοντας υπόψη τον προϋπολογισμό τους, δεν χρειάζεται να αναρωτηθούμε γιατί. Ωστόσο, είναι money well spent.

Η Ferrari ξοδεύει σχεδόν τα ίδια με τη Mercedes, επιτυγχάνοντας να είναι μόνο στο κατόπι της. Έχει να πανηγυρίσει πρωτάθλημα οδηγού από το 2007 και πρωτάθλημα κατασκευαστών από το 2008.

Οι πρώτες τρεις ομάδες που έχουν κατακτήσει τους τελευταίους 137 αγώνες και τα τελευταία 10 πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών, ξοδεύουν πάνω από το μισό της συνολικής δαπάνης των 10 ομάδων που συμμετέχουν. Αγοράζεται η επιτυχία;

Σιγά – σιγά πιάνουν τόπο τα χρήματα της Renault, καθώς το 2019 κατάφερε να ξεφύγει από τον πάτο της κατάταξης των κατασκευαστών και να αναρριχηθεί στην πέμπτη θέση. Έχει, ωστόσο, πολύ δρόμο να διανύσει ακόμα.

Η βρετανική ομάδα κατέκτησε την τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών το 2019, δικαιολογώντας απόλυτα τα έξοδά της. Θα είναι πάντως από τις ομάδες με δυναμική κορυφής που, αν ισχύσει το ανώτατο όριο budget του 2021, θα επηρεαστούν ελάχιστα.

Η Racing Point είναι μια ακόμα ομάδα που θα πρέπει να μειώσει τις δαπάνες της μέχρι το 2021 αν και βρίσκεται πολύ κοντά στο όριο. Σε κάθε περίπτωση, η Toro Rosso τα καταφέρνει πολύ καλύτερα όσον αφορά τα αποτελέσματα, αλλά έχει και τις πλάτες της Red Bull.

Η αμερικανική Haas δεν τας πήγε πολύ καλά φέτος, τερματίζοντας τη σεζόν στην προτελευταία θέση, δείχνοντας ότι ως ανεξάρτητη ομάδα με τέτοιο προϋπολογισμό δεν έχεις πολλές ελπίδες. Σίγουρα θα περιμένει το όριο του 2021 με μεγάλη ανυπομονησία.

Ακόμα μια ομάδα με «πλάτες», αυτές της Ferrari, που ξεκίνησε από την ανυπαρξία για να βρεθεί φέτος στην  όγδοη θέση του πρωταθλήματος. Με πολύ λιγότερο budget από την προτελευταία Haas.

Η δορυφορική ομάδα της Red Bull κατάφερε με τον δεύτερο χαμηλότερο προϋπολογισμό να βρεθεί φέτος στην 6η θέση του πρωταθλήματος. Φυσικά η μητρική ομάδα βοηθά πολύ, αλλά δεν παύει αυτό να είναι ένα σημαντικό επίτευγμα.

Κανέναν δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι η ομάδα με τα πιο αργά μονοθέσια κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών ξοδεύει τα λιγότερα. Αντίστοιχη, τελευταία δηλαδή, είναι και η κατάταξή της στο πρωτάθλημα κατασκευαστών το 2019.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

22:45

Κώτσηρας: Επιστρέφεται πίσω στην ελληνική κοινωνία το μέρισμα που έχουμε πετύχει

22:32

ΟΗΕ: Το 2025 αναμένεται να είναι η 2η ή η 3η πιο θερμή χρονιά που έχει καταγραφεί ποτέ

22:20

Λευκός Οίκος: Το Καζακστάν θα ενταχθεί στις Συμφωνίες του Αβραάμ

22:12

Ξιφαράς (ΔΕΠΑ): Η Ελλάδα στο επίκεντρο της ενεργειακής ασφάλειας της Ευρώπης

22:05

Κλήρωση Τζόκερ: Οι τυχεροί αριθμοί που κερδίζουν 2,3 εκατ. ευρώ

21:50

Υπουργική Σύνοδος Ενέργειας 3+1: Κοινός σχεδιασμός ΗΠΑ, Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ για την ενεργειακή ασφάλεια

21:40

Σουηδία: Διακόπηκε η κυκλοφορία στο αεροδρόμιο του Γκέτεμποργκ αφότου εντοπίστηκαν drones

21:30

Διευρύνονται οι απώλειες για το πετρέλαιο

21:20

Διευθυντής φαρμακευτικής κατέρρευσε στο Οβάλ Γραφείο μπροστά στον Τραμπ

21:10

Νέα άνοδος για τον χρυσό

20:56

Δένδιας στον ΣΕΒ: Mοχλός ανάπτυξης και τεχνολογικής υπεροχής η εγχώρια αμυντική βιομηχανία

20:42

Ιράν: Ο Πεζεσκιάν κατηγορεί την κυβέρνησή του για την αύξηση του πληθωρισμού

20:30

Άλμα 12,6% για τα EBITDA της Euronext στο γ' τρίμηνο - Η αναφορά Μπουζνά στην ΕΧΑΕ

20:17

Lamda: Στις 12/11 ξεκινά η δημόσια προσφορά για το 7 ετές ομόλογο έως 500 εκατ. ευρώ

20:07

ElvalHalcor: Όγδοη περίοδος εκτοκισμού ομολογιακού

19:58

Deal Τραμπ με Eli Lilly και Novo Nordisk για μείωση τιμών στα φάρμακα

19:49

Alpha Trust - Ανδρομέδα: Στο ταμπλό του ΧΑ από 7/11 οι 29.809 νέες μετοχές από την ΑΜΚ

19:40

Μία εβδομάδα και… ένας μήνας που θα κρίνουν την τύχη του αναθεωρημένου εθνικού σχεδίου Ανάκαμψης

19:36

Σε αρνητικό έδαφος τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια - «Βουτιά» 14% για Air France-KLM

19:24

Συνάντηση Δήμα με τον Αναπληρωτή ΥΠΕΞ των ΗΠΑ

19:15

Π. Μαρινάκης: Όταν κάποιοι δήμαρχοι ξηλώνουν πινακίδες, εμείς συνεχίζουμε να αναβαθμίζουμε τα σχολεία

19:06

Πυροσβεστική: Προκήρυξη διαγωνισμού για πρόσληψη 45 Πλοηγών Κυβερνητών και Πλοηγών Μηχανικών

18:57

Πιερρακάκης: «Κλειδί για την αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ ο διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες»

18:48

Μέτρα ΔΕΘ: Πώς οι νέοι θα κερδίσουν έως και δύο μισθούς - Ενδεικτικά παραδείγματα

18:39

Μετασχηματισμός Metlen: The Third Era - Η νέα οργανωτική δομή και οι επικεφαλής

18:34

Σομαλία: 5 Έλληνες στο πλήρωμα του τάνκερ που κατέλαβαν πειρατές

18:33

Κεφαλογιάννης: Οι 5 άξονες δράσης για ετοιμότητα του κρατικού μηχανισμού ενόψει της χειμερινής περιόδου

18:30

Συνάντηση Δήμα - Κυρανάκη με τον συντονιστή του Ευρωπαϊκού Διαδρόμου Μεταφορών «Βαλτικής – Μαύρης Θάλασσας – Αιγαίου»

18:26

Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: «Πράσινο φως» για 500.000 ομολογίες της Lamda Development στο ΧΑ

18:26

Εθνική Τράπεζα: Διανέμει καθαρό προσωρινό μέρισμα 0,21 ευρώ ανά μετοχή - Στις 14/11 η καταβολή

gazzetta
gazzetta reader insider insider