Η αγορά των πολύ μεγάλων τάνκερ ή VLCC (Very Large Crude Carrier) καταγράφει σήμερα απότομη άνοδο, καθώς οι πλοιοκτήτες κρατούν πλοία εκτός αγοράς, αναμένοντας περαιτέρω άνοδο.
Σύμφωνα με την S&P, η βασική διαδρομή Περσικός Κόλπος-Κίνα εμφανίζει κόστος ναύλωσης αυξημένο κατά 25% σε σχέση με την Παρασκευή 13 Ιουνίου, στα 13,27 δολάρια ανά μετρικό τόνο, επίπεδο που είχε να εμφανιστεί από τις 27 Μαΐου.
Παράγοντες της αγοράς σχολιάζουν ότι ο πόλεμος Ισραήλ–Ιράν αποτελεί βασικό παράγοντα αβεβαιότητας, αφήνοντας πολλούς να αναρωτιούνται πού τελικά θα σταθεροποιηθούν τα ναύλα.
«Όλοι περιμένουν, κανείς δεν ξέρει τι πρόκειται να γίνει», ανέφερε ένας ναυλομεσίτης, ενώ ιδιοκτήτες VLCC αναφέρουν ότι τηρούν στάση αναμονής και αξιολογούν την κατάσταση καθημερινά, επισημαίνοντας ότι τα δεδομένα μπορεί να αλλάξουν από τη μια στιγμή στην άλλη. Κάποιοι πλοιοκτήτες μάλιστα εμφανίζονται διστακτικοί να στείλουν τα πλοία τους μέσω των Στενών του Ορμούζ.
Στο μεταξύ, αντίστοιχη άνοδος παρατηρήθηκε και στις αγορές των Suezmax και Aframax από τον Περσικό Κόλπο, καθώς οι πλοιοκτήτες τηρούν παρόμοια στάση.
Παράλληλα, οι παράγοντες της αγοράς παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις και από το «μέτωπο» των ασφαλιστικών εταιρειών, καθώς ο πόλεμος Ισραήλ–Ιράν ενδέχεται να αυξήσει τα ασφάλιστρα.