Τουρισμός: Οι νέες αγορές στόχοι και τα στοιχήματα του 2024 

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τουρισμός: Οι νέες αγορές στόχοι και τα στοιχήματα του 2024 
Οι νέες αγορές στόχοι και ο πήχης της αύξησης των τουριστικών ροών. Στο επίκεντρο η τουριστική εκπαίδευση, ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η βιώσιμη ανάπτυξη.

Στρατηγικό σχεδιασμό με έμφαση στη βιωσιμότητα και στην αντιμετώπιση χρόνιων προκλήσεων του κλάδου προωθεί το υπουργείο Τουρισμού για το 2024. Σε αυτό το πλαίσιο μάλιστα σχεδιάζει να διευρύνει τις αγορές τροφοδότες του ελληνικού τουρισμού αλλά και να ενισχύσει την ψηφιακή μετάβαση του κλάδου, των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού του καθώς και να στραφεί στην βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Σύμφωνα με το το Ετήσιο Σχέδιο Δράσης του υπουργείου Τουρισμού για το 2024, που ενσωματώνεται στο Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού, σε πρώτο πλάνο μπαίνει η τουριστική προβολή της χώρας με σκοπό την ανάδειξη και προώθηση των προϊόντων και των εμπειριών που προσφέρονται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Απώτερος στόχος είναι φυσικά, η επέκταση της τουριστικής περιόδου και η μείωση της εποχικότητας του κλάδου ώστε να δημιουργηθούν νέες ροές εσόδων και να διατηρηθούν οι καλές επιδόσεις που σημειώθηκαν φέτος.

Για τον λόγο αυτό, και ειδικά με στόχο την μείωση της εποχικότητας, σχεδιάζεται η ενίσχυση της τουριστικής προβολής σε νέες αγορές ή σε αγορές με μικρή μέχρι σήμερα συνεισφορά στο τουριστικό μείγμα της χώρας.

Οι νέες αγορές στόχοι και ο πήχης της αύξησης των τουριστικών ροών

Βάσει του σχεδίου ο πήχης τίθεται στην αύξηση των αφίξεων από την Νότια Κορέα και την Ιαπωνία κατά 10% σε σχέση με το 2023. Στην περίπτωση μάλιστα της Νότιας Κορέας, εντός του έτους προβλέπεται να διενεργηθεί έρευνα σχετικά με το μέγεθος της εν λόγω αγοράς, με τα δημογραφικά της χαρακτηριστικά, τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών και τις θεματικές μορφές και τους προορισμούς που προτιμούν οι Κορεάτες.

Αντίστοιχα, σχέδια ενίσχυσης του τουριστικού ρεύματος κατά 15%, υπάρχουν και για την αγορά των ΗΠΑ και του Καναδά, δύο αγορές που παραδοσιακά παρουσιάζουν υψηλή μέση δαπάνη και μεταπανδημικά παρουσιάζουν μεγάλη ανάπτυξη

Αύξηση αφίξεων κι εισπράξεων προβλέπεται και από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Σαουδική Αραβία και την Αυστραλία ενώ προχωρούν τα σχέδια και την αγορά της Ινδίας. Να θυμίσουμε ότι τις μεγάλες ευκαιρίες συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών σε πεδία όπως ο τουρισμός είχε υπογραμμίσει και ο Έλληνας Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την επίσημη επίσκεψη του Ινδού Πρωθυπουργού, Ναρέντρα Μόντι, στην χώρα μας. Τον προηγούμενο μήνα δε, από τις 10 έως τις 13 Δεκεμβρίου, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών υποδέχτηκε στην Αθήνα εκλεκτή ομάδα Ινδών αντιπροσώπων του τουρισμού, με σκοπό την γνωριμία τους με τον προορισμό, την προώθηση του στην ινδική αγορά και την ενίσχυση των σχέσεων τουριστικών φορέων και οργανισμών των δυο πλευρών. Η ομάδα περιελάμβανε δέκα κορυφαίους πράκτορες ταξιδιών που ειδικεύονται στην ινδική αγορά FIT τουρισμού και ειδικότερα στον πολυτελή τουρισμό, MICE, στον τουρισμό αναψυχής και στις γαμήλιες εκδηλώσεις, καθώς και τέσσερα μέλη του ινδικού τουριστικού Τύπου.

«Η ενίσχυση των σχέσεων με την Ινδική αγορά αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για την Αθήνα και το αεροδρόμιό μας, καθώς φέτος η επιβατική κίνηση καταγράφει υψηλά νούμερα στο σύνολο των κυριότερων διεθνών γεωγραφικών αγορών μας. Με κοινούς στόχους και διευρυμένο πνεύμα της συνεργασίας για το τουριστικό μέλλον του προορισμού μας, συνεχίζουμε δυναμικά τις δράσεις μας στην ινδική αγορά ώστε να φέρουμε το συντομότερο πιο κοντά τους δύο προορισμούς μας!», ανέφερε σχετικά με την αφορμή της επίσκεψης η Διευθύντρια Επικοινωνίας & Μάρκετινγκ του ΔΑΑ, Ιωάννα Παπαδοπούλου. Προσδοκώμενο αποτέλεσμα βάσει του ετήσιου Σχεδίου είναι η αύξηση των τουριστικών ροών από την Ινδική αγορά κατά 15%.

Στο επίκεντρο η τουριστική εκπαίδευση

Πέρα από την αύξηση των αγορών στόχων, στοίχημα της νέας στρατηγικής του υπουργείου αποτελεί και η αντιμετώπιση βασικών προκλήσεων του κλάδου, όπως η έλλειψη ή η εκπαίδευση του προσωπικού.

Σε αυτή την περίπτωση προωθείται η ενίσχυση της τουριστικής εκπαίδευσης, μέσα από τον εκσυγχρονισμό της σχετικής νομοθεσίας και από την αναβάθμιση των δεξιοτήτων των ατόμων που απασχολούνται ήδη στον κλάδο - προβλέπεται η έκδοση 10.000 επιταγών κατάρτισης (vouchers) για προγράμματα reskilling και upskilling. Παράλληλα θα πραγματοποιηθούν και οριζόντια σεμινάρια σε μελλοντικούς εργαζόμενους του τουριστικού τομέα για θέματα βαρύνουσας κοινωνικής σημασίας, όπως η εξυπηρέτηση ατόμων με διαταραχή αυτιστικού φάσματος,η πρόληψη και αντιμετώπιση εκφοβισμού-βίας-σεξουαλικής παρενόχλησης κ.ά.

Μετασχηματισμός με ψηφιακό πρόσημο

Στο επίκεντρο για το νέο έτος μπαίνει και ο ψηφιακός μετασχηματισμός, ο οποίος αφορά τόσο υπηρεσίες όσο και εργαλεία που θα γίνουν διαθέσιμα σε επισκέπτες και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.

Μια από τις βασικές δράσεις αφορά στον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΕΟΤ, ο οποίος προβλέπει τη δημιουργία ψηφιακού τουριστικού χάρτη και ψηφιακού αποθετηρίου πολιτιστικών πόρων της χώρας, αλλά και την ανάπτυξη ενός καινοτόμου συστήματος πληροφόρησης το οποίο θα παρέχει πληροφορίες σε τουρίστες και πολίτες αξιοποιώντας την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης 2ης γενιάς.

Η ψηφιακή στροφή του κλάδου θα συνοδευτεί κι από το Ενιαίο Μητρώο Τουριστικών Επιχειρήσεων (e-MHTE) ή αλλιώς ψηφιακή πλατφόρμα «e-MHTE/mydigitaltourism», ο διαγωνισμός για το οποίο έχει ήδη προκηρυχθεί, από την ψηφιοποίηση των διαδικασιών του Υπουργείου και των περιφερειακών υπηρεσιών με στόχο την διασύνδεση των βάσεων δεδομένων. Στα σχέδια εντάσσεται και η δημιουργία ηλεκτρονικής εφαρμογής για την αποτύπωση του υπάρχοντος αρχείου Μητρώου παρόχων διασυνοριακής παροχής υπηρεσιών ξεναγού που τηρείται στο Τμήμα Ξεναγών και ψηφιοποίηση της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων εκπαιδευτικού προσωπικού ΙΔΟΧ κ.ά.

Επιπλέον θα θεσμοθετηθεί και θα αναπτυχθεί κι ένα ενιαίο σύστημα ηλεκτρονικής καταγραφής αφίξεων κι αναχωρήσεων στα τουριστικά καταλύματα της χώρας ονόματι e-visitor, το οποίο σε συνδυασμό με την ανάλυση ανταγωνιστικών αγορών θα προσφέρει αναλυτικότερα δεδομένα για τη χάραξη της εθνικής τουριστικής στρατηγικής, την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της χώρας αλλά και την αντιμετώπιση κρίσεων.

Βιώσιμη ανάπτυξη τουριστικών προορισμών

Η όλη προσπάθεια αποκτά μάλιστα και βιώσιμο πρόσημο. Μεταξύ άλλων προβλέπεται η δημιουργία Εθνικού Παρατηρητηρίου βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, η δημιουργία δορυφόρου λογαριασμού τουρισμού ώστε να καταγράφεται η συμβολή του κλάδου στην οικονομία, η λειτουργία Παρατηρητηρίου για τον Παράκτιο και Θαλάσσιο Τουρισμό στη Μεσόγειο αλλά και η αναμόρφωση θεσμικού πλαισίου για τους Οργανισμούς Διαχείρισης Προορισμών (DMΜOs).

Ειδικά στην περίπτωση του Εθνικού Παρατηρητήριου, τα καθήκοντα υλοποίησης του οποίου έχουν ανατεθεί στο Τ.Ε.Ε., προβλέπεται η συμβασιοποίηση του έργου στο πρώτο τρίμηνο του 2024 ώστε μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του έτους να έχει ολοκληρωθεί το 60% αυτού. Να θυμίσουμε ότι στόχος του έργου είναι η παροχή Υπηρεσιών για τον σχεδιασμό και ανάπτυξη Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας και ιστότοπου του Εθνικού Παρατηρητηρίου Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης. Παράλληλα προβλέπεται η δυνατότητα παραμετροποίησης για την ανάπτυξη των Περιφερειακών - Τοπικών Παρατηρητηρίων Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης, ώστε να καθίστανται διαθέσιμα τα αναγκαία δεδομένα και στοιχεία προς το Εθνικό Παρατηρητήριο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τουρισμός: Με θετικό πρόσημο οι αεροπορικές αφίξεις και τον Νοέμβριο - Δεν έκλεισε η ψαλίδα στις οδικές

Τουρισμός: Οι αγορές που εκτόξευσαν αφίξεις και εισπράξεις 

Πρόσω ολοταχώς για τα 20 δισ. ευρώ βαδίζει ο τουρισμός

gazzetta
gazzetta reader insider insider