Αισιόδοξα τα μηνύματα για τον κλάδο της κρουαζιέρας το 2022

Νίκη Παπάζογλου
Μοιράσου το
Αισιόδοξα τα μηνύματα για τον κλάδο της κρουαζιέρας το 2022
Ανάκτηση του 75% προβλέπουν για φέτος στελέχη του κλάδου. Τα μηνύματα που εξέπεμψαν από την «Seatrade Cruise Global 2022» που πραγματοποιήθηκε στο Μαϊάμι.

Πλώρη για υψηλές πληρότητες βάζει φέτος η κρουαζιέρα, μετά από δύο χρονιές πανδημίας που της στέρησαν άνω του 90% και του 50% αντίστοιχα, των προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια. Τα μηνύματα είναι αισιόδοξα τόσο για την Ελλάδα και την Μεσόγειο όσο και ευρύτερα, με στελέχη του κλάδου που συμμετείχαν στην Παγκόσμια Έκθεση Κρουαζιέρας «Seatrade Cruise Global 2022» που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Μαΐάμι, να δηλώνουν ότι η πληρότητα αναμένεται να κινηθεί κατά 25% υψηλότερα σε σχέση με πέρυσι, όπου είχε ανακτηθεί ήδη το 50% της προπανδημικής περιόδου.

«Οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων θα αυξηθούν σημαντικά σε σχέση με πέρυσι» επισημαίνει στο insider.gr ο Αντώνης Γελασάκης, αντιπρόεδρος κρουαζιέρας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας. «Αυτό που μένει να φανεί είναι το ποσοστό αναπλήρωσης των πληροτήτων στα κρουαζιερόπλοια, το οποίο εκτιμάται ότι θα κυμανθεί μεταξύ 65% με 75% στην περίπτωση της χώρας μας, από μετά βίας 50% που ήταν πέρυσι» συμπληρώνει.

Σύμφωνα με τον ίδιο ο κλάδος στο σύνολό του θα ακολουθήσει καλύτερη πορεία ανάκαμψης φέτος, γεγονός που επισφραγίστηκε και στην Διεθνή Έκθεση Κρουαζιέρας που πραγματοποιήθηκε στο Μαΐάμι μεταξύ 25-28 Απριλίου. Σε κάθε περίπτωση βέβαια, και παρά τις καλές φετινές αποδόσεις, η χρονιά ορόσημο για την πλήρη επαναφορά στα μεγέθη του 2019 εκτιμάται ότι θα είναι το 2023.

Την εφεξής ανοδική πορεία του κλάδου, σύμφωνα με τον κ. Γελασάκη, επισφραγίζουν άλλωστε και οι μεγάλες επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί διεθνώς, τόσο σε πλοία όσο και σε υποδομές. «Επενδύσεις που υλοποιούνται με στόχο να ενισχύσουν το προφίλ του κλάδου, μετά και την πανδημία, προσελκύοντας στο τέλος της ημέρας ακόμα περισσότερους επιβάτες», όπως επισημαίνει. Πράσινα πλοία, πολυτελή πλοία μικρότερου μεγέθους και εναλλακτικοί προορισμοί του παγκόσμιου τουριστικού χάρτη είναι μερικά από τα δομικά συστατικά που χτίζουν την επόμενη ημέρα του κλάδου, τα οποία σε συνδυασμό με την άρση των υγειονομικών περιορισμών και πρωτοκόλλων, από όλο και περισσότερα κράτη, θα κάνουν την διαφορά τόσο φέτος όσο και στο μέλλον.

Υψηλά στις προτιμήσεις των επιβατών η κρουαζιέρα

Στοιχεία που επιβεβαιώνουν την ανθεκτικότητα της παγκόσμιας κοινότητας κρουαζιέρας αλλά και την επαναφορά μεγάλου μέρους των μεγεθών του 2019, φέτος, παρουσίασε στο πλαίσιο της Έκθεσης και η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA). Για την ακρίβεια, από έρευνα που πραγματοποίησε η CLIA προέκυψε ότι το 63% των επιβατών ή πιθανών επιβατών, θεωρεί ως «πιθανό» ή «πολύ πιθανό» να κάνει μια κρουαζιέρα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, γεγονός που επισφραγίζει ότι η πρόθεση για ταξίδια έχει ανακάμψει.

Μάλιστα «ανοιχτοί» σε τέτοιου είδους διακοπές είναι και το 69% των ερωτηθέντων της έρευνας, οι οποίοι δεν έχουν πραγματοποιήσει κάποια κρουαζιέρα στο παρελθόν, ποσοστό που υπερβαίνει ακόμα και τα προ πανδημίας επίπεδα.

Τέλος, ενθουσιώδεις με το συγκεκριμένο είδος διακοπών αποδεικνύονται και οι Millennials, με το 87% αυτών να δηλώνει ότι προτίθεται να επαναλάβει ένα ταξίδι κρουαζιέρας μέσα στα επόμενα χρόνια. Το αμέσως υψηλότερο ποσοστό (85%), ταξιδιωτών που σχεδιάζουν μια κρουαζιέρα μέσα στα επόμενα χρόνια παρουσιάζει η γενιά των Gen X.

«Τα προαναφερθέντα στοιχεία επιβεβαιώνουν την επιστροφή στα προ πανδημίας μεγέθη το 2023», σύμφωνα με την Kelly Craighead, Εκτελεστική Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλο της CLIΑ. Παράλληλα μάλιστα, αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο για «ανοδική πορεία του κλάδου έως και 12% σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα, έως το 2026», όπως επεσήμανε η κα Craighead.

Σε αντίστοιχες εκτιμήσεις είχε προχωρήσει πρόσφατα και ο Γιώργος Κουμπενάς, πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) και εκτελεστικός διευθυντής επιχειρήσεων της εταιρείας Celestyal Cruises. Όπως είχε αναφέρει σε εκδήλωση για την παρουσίαση των νέων προγραμμάτων της Celestyal Cruises για το 2022, «ο πόλεμος της Ουκρανίας δεν επηρεάζει προς ώρας τις κρατήσεις. Όσο θα αίρονται σταδιακά οι περιορισμοί, το κλίμα θα βελτιώνεται ακόμη περισσότερο και το 2022, εκτός απροόπτου, θα είναι μία πολύ καλή χρονιά» είχε επισημάνει χαρακτηριστικά. Να θυμίσουμε ότι η Celestyal Cruises ξεκινά φέτος τις κρουαζιέρες της χρησιμοποιώντας ως λιμάνια απο-επιβίβασης (home port) εκτός από αυτό του Πειραιά και αυτό του Λαυρίου και της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τα στελέχη της μάλιστα, η εταιρεία εκτιμάται ότι θα ανακτήσει φέτος μεγάλο μέρος των μεγεθών προ πανδημίας ενώ η πλήρης επιστροφή στην κανονικότητα, η ανάκτηση δηλαδή του 100% των μεγεθών του 2019, θα έρθει το 2023.

Αύξηση κρατήσεων και ενίσχυση του homeporting

Την ανοδική αυτή πορεία είχε προδιαγράψει και η αύξηση του αριθμού των κρατήσεων, η οποία σύμφωνα με στελέχη του κλάδου έγινε αισθητή ήδη από τον Νοέμβριο του 2021 και συνδυάστηκε φέτος τόσο με την δυνατότητα επέκτασης της τουριστικής περιόδου μέσω της επίτευξης νέων συμφωνιών όσο και με την ενίσχυση του homeporting στα ελληνικά λιμάνια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο στην περίπτωση του λιμανιού του Πειραιά και βάσει των προκρατήσεων αναμένεται να αφιχθούν περί τα 750 κρουαζιερόπλοια το 2022. Εξ αυτών, ποσοστό άνω του 60% αφορούν αφίξεις αποεπιβίβασης (homeport). Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός υψηλότερος και από εκείνον του 2019, όταν και είχαν καταγραφεί στον Πειραιά 622 αφίξεις. Σημειώνεται, πάντως, πως κάθε χρόνο οι εταιρείες δηλώνουν στον προγραμματισμό τους περισσότερες αφίξεις πλοίων για να εξασφαλίσουν θέσεις ελλιμενισμού, οι οποίες στη συνέχεια ενδεχομένως να ακυρωθούν.

Με αντιστοίχως καλές προοπτικές και πολύ νωρίτερα από το αναμενόμενο ξεκινούν και οι κρουαζιέρες από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τον ΟΛΘ οι επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στη Θεσσαλονίκη για το 2022 καταγράφονται σχεδόν υπερτριπλάσιες, με τα τελευταία στοιχεία να αναφέρουν ότι από τις 6 αφίξεις του 2019 και τις 17 του 2021, το 2022 θα προσεγγίσουν τις 60, και μάλιστα από 10 διαφορετικές εταιρείες κρουαζιέρας και 12 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια.

Εξίσου θετική είναι και η εικόνα από τα υπόλοιπα λιμάνια. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι στο Ηράκλειο έχουν προγραμματιστεί 242 αφίξεις, έναντι 205 του 2019, στην Κέρκυρα οι αφίξεις φτάνουν τις 489, έναντι 420 το 2019 ενώ στα Χανιά αναμένονται 103 προσεγγίσεις σε σχέση με τις 130 της χρυσής χρονιάς του 2019.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Celestyal Cruises: Ανοίγει ξανά πανιά η κρουαζιέρα - Δυναμική επιστροφή το 2022

ΕΟΤ: Σημαντική ενίσχυση της κρουαζιέρας στα Χανιά - Άνοδος 60% στις πληρότητες επιβατών

Ο ΟΛΘ, η κρουαζιέρα και η χρηματοοικονομική «εικόνα»

Όλες οι ειδήσεις

15:06

Εκπρόσωπος γερμανικού ΥΠΕΞ: Το Βερολίνο δεν αναγνωρίζει το τουρκολιβυκό σύμφωνο

14:59

Σχοινάς: Η ρωσική παραπληροφόρηση στοχεύει να υπονομεύσει την υποστήριξη προς την Ουκρανία

14:57

Υπ. Μετανάστευσης για Τουρκία: Προσπαθεί να πιέσει την Ελλάδα να ανοίξει τα σύνορά της για να διαπραγματευτεί ανταλλάγματα

14:51

Amazon Web Services: Στο νησί της Νάξου οι έξυπνες τεχνολογίες με το έργο Smart Island

14:50

Μακρόν: Διμερής συνάντηση αύριο με Ερντογάν και με ηγέτες Βρετανίας, Σερβίας, Κοσσόβου

14:44

Ρωσία: «Εξαιρετικά επικίνδυνα» τα σχόλια για αμερικανικό πλήγμα στην Κριμαία

14:43

Σε υψηλό 16 ετών τα επιτόκια για στεγαστικά δάνεια στις ΗΠΑ

14:39

Νέα Εποχή για την Ardu Prime, premium partner της EuroLeague

14:38

Γερμανία: Διαφωνία για το πλαφόν στο αέριο μεταξύ υπ. Οικονομίας και προμηθευτών ενέργειας

14:36

Ισπανία: Η κεντρική τράπεζα «κόβει» την ανάπτυξη του 2023 - Μεγάλη αύξηση στην πρόβλεψη για τον πληθωρισμό

14:32

Bitcoin: «Ισορροπεί» λίγο πάνω από τα 20.000 δολάρια - Ο Μασκ επεφύλασσε κέρδη και για το Doge

14:27

Το εταιρικό Παραγωγικό Δίκτυο της Εθνικής Ασφαλιστικής ταξιδεύει στην Ελούντα!

14:23

Βρετανία: H Λιζ Τρας επιμένει για τη μείωση των φόρων, παρά την εσωκομματική αμφισβήτηση

14:16

Η σούπερ εφαρμογή «Χ» του Έλον Μασκ θυμίζει πολύ το WeChat...

14:10

ΠΟΕ: Η μεγάλη εξασθένηση του παγκόσμιου εμπορίου για το 2023 «δείχνει» προς ύφεση

14:08

Η Sixt θα αγοράσει 100.000 ηλεκτρικά οχήματα από την BYD για την Ευρώπη

14:06

ΠΕΦ: Τα νέα όρια των προϋπολογισμών βάζουν φρένο στις επενδύσεις

14:01

Paypal: Δίψα για Ταξίδια - Πώς να παραμείνετε ασφαλείς σε έναν κόσμο ψηφιακών πληρωμών

14:01

Το 6% των Ελλήνων αντιμετώπισε μέτρια ή σοβαρή ανεπάρκεια τροφής

14:01

ΔΟΕ για ενεργειακή κρίση: Ο επόμενος χειμώνας θα είναι πολύ δύσκολος για την Ευρώπη

13:47

Χατζηδάκης για ΕΦΚΑ: Θα προχωρήσουμε μπροστά με σύστημα και αποτελεσματικότητα

13:45

Επίσκεψη Χρ. Σταϊκούρα και Μ. Αργυρού στο Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο

13:43

Απώλειες για τη στερλίνα έναντι του δολαρίου - Τέλος το εξαήμερο ράλι

13:38

Συνάντηση Μητσοτάκη - CEO Enagas: Συζητήθηκαν οι προοπτικές για νέες επενδύσεις

13:37

Πολλαπλή αναβάθμιση από τη Moody's για την Τράπεζα Κύπρου και την Ελληνική Τράπεζα

13:31

Δ. Μιχαηλίδου: «Το Νοέμβριο η ψηφιακή κάρτα αναπηρίας και ο προσωπικός βοηθός στον χώρο εργασίας»

13:30

Tesco: Ισχυρή πτώση στα κέρδη προ φόρων, «κόβει» το ετήσιο outlook

13:27

Υπό ρωσική επίβλεψη ο πυρηνικός σταθμός της Ζαπορίζια μετά την προσάρτηση

13:25

Κομισιόν: Εγκρίθηκε γερμανική στήριξη της BASF 134 εκατ. ευρώ για την παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου

13:23

Fendi: Πέθανε η Φράνκα Φέντι της γνωστής οικογένειας του ομώνυμου οίκου μόδας