Στροφή στις premium τηλεοράσεις κάνει η LG - Πώς κινήθηκε η αγορά το 2022, οι στόχοι για το 2023

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στροφή στις premium τηλεοράσεις κάνει η LG - Πώς κινήθηκε η αγορά το 2022, οι στόχοι για το 2023
Ψυγεία και αντλίες θερμότητας ζέσταναν πέρυσι τις πωλήσεις - Παιχνίδι για λίγους η ελληνική αγορά τηλεόρασης

Έτος μετάβασης σε μια αγορά που θα κερδίζουν έδαφος τα premium προϊόντα, ειδικά στο πεδίο της τηλεόρασης, θα είναι το 2023 για την LG, μετά από μια χρονιά που η εταιρεία κατάφερε να διατηρήσει τα μεγέθη της τα ίδια επίπεδα, παρά τις πληθωριστικές πιέσεις που έβαλαν φρένο στην ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών συσκευών. Η στροφή αυτή μάλιστα, εκτιμάται ότι θα αυξήσει τον ανταγωνισμό στον κλάδο, στον οποίο ήδη παρατηρείται ήδη μεγάλη συρρίκνωση.

Samsung και LG κερδίζουν την μάχη της τηλεόρασης

Να θυμίσουμε ότι στην ελληνική αγορά τηλεόρασης, δύο brands, LG και Samsung, συγκεντρώνουν τα ⅔ περίπου των πωλήσεων, με το μερίδιό τους να φτάνει αθροιστικά στο 65%. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Sony, με το μερίδιό της να φτάνει στο 12% ενώ όλοι οι υπόλοιποι κατασκευαστές μοιράζονται το 23% της εγχώριας αγοράς, κερδίζοντας έκαστος πολύ μικρά μερίδια στην εν λόγω κατηγορία.

Μάλιστα το 2022 αποτέλεσε χρονιά έντονη ανταγωνισμού, με τους δύο κυρίαρχους κατασκευαστές να διασταυρώνουν τα ξίφη τους για την κατάκτηση μεγαλύτερων μεριδίων σε μια χρονιά που οι πωλήσεις συσκευών τηλεόρασης κινήθηκαν στο σύνολό τους πτωτικά κατά 2%.

Στην περσινή μάχη η Samsung φάνηκε να κυριαρχεί, με την LG να ακολουθεί, χάνοντας εν μέρει έδαφος. Συγκεκριμένα το μερίδιο αγοράς της εταιρείας έπεσε από το 30,5% που ήταν το 2021 στο 28% το 2022, λόγω της αποχώρησής της από τις βασικές κατηγορίες συσκευών. Ωστόσο η κυριαρχία της στην premium κατηγορία διατηρήθηκε με το μερίδιό της στις πωλήσεις OLED τηλεοράσεων να φτάνει το 70%.

Το νέο έτος, αναμένεται ο ανταγωνισμός να ενταθεί με τους κατασκευαστές να ρίχνουν το βάρος τους στα premium προϊόντα, δεδομένου ότι η εγχώρια αγορά ακολουθεί τις διεθνείς τάσεις. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το 12% των τηλεοράσεων που πωλούνται πλέον στην χώρα μας είναι τεχνολογίας OLED αλλά και ότι η μέση τιμή των προϊόντων τηλεόρασης που πωλούνται αυξάνει.

Σε αυτό το πλαίσιο η LG Electronics, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες ο γενικός διευθυντής της εταιρείας στην Ελλάδα, κ. Άρης Κουτελός, σε σχετική συνέντευξη Τύπου, αποσύρεται σταδιακά από «entry» προϊοντικές κατηγορίες και στρέφεται σε συσκευές τηλεόρασης μεγαλύτερων ιντσών με εξελιγμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά. «Οι έλληνες καταναλωτές αναζητούν καλύτερα προϊόντα και οι εταιρείες θα πρέπει να συμβάλλουμε στην καταναλωτική αυτή στροφή», επεσήμανε ο κ. Κουτελός.

Με αυτό τον στόχο το 2023 η LG θα αλλάξει το προϊοντικό της μείγμα στην ελληνική αγορά και θα στραφεί στις υψηλότερες κατηγορίες αποχωρώντας εντελώς από τις τηλεοράσεις κάτω από 43 ίντσες και τα TV monitors που είναι κάτω από 32 ίντσες. Παράλληλα θα συστήσει στους έλληνες καταναλωτές και νέες εξελιγμένες λύσεις, οι οποίες θα τοποθετηθούν σταδιακά στα καταστήματα.

Ψυγεία και κλιματισμός δίνουν ώθηση στις πωλήσεις

Παρά την μικρή πτώση στην κατηγορία της τηλεόρασης, η οποία εδράζεται στην αλλαγή στρατηγικής, η προηγούμενη χρονιά αποτέλεσε για την εταιρεία μια καλή χρονιά από πλευράς πωλήσεων στην χώρα μας. Η εταιρεία είδε τις πωλήσεις της στην ελληνική αγορά να αυξάνονται κατά 2%, διαμορφούμενες στα 162 εκατ.ευρώ από 158 εκατ. το 2021.

Ώθηση έδωσε η κατηγορία των ψυγείων, όπου οι πωλήσεις έτρεξαν με 40% και η κατηγορία των αντλιών θερμότητας, η οποία αυξήθηκε κατά 100%. Όπως επεσήμανε ο κ. Κουτελός οι πωλήσεις ψυγείων στην Ελλάδα κατέγραψαν άνοδο της τάξης του 100% στο δεύτερο εξάμηνο του 2022, ενώ στο σύνολο του έτους η αγορά κινήθηκε ανοδικά κατά 50%, λόγω και του προγράμματος επιδότησης που ξεκίνησε τον Αύγουστο. Εξίσου καλά κινήθηκε και η κατηγορία των κλιματιστικών, ξεκινώντας ωστόσο αργότερα από το συνηθισμένο.

Η ανοδική αυτή πορεία στις προαναφερθείσες κατηγορίες συνεχίζεται και στο πρώτο τρίμηνο του έτους, με τον επικεφαλής της LG να εκτιμά ότι η άνοδος των πωλήσεων θα διατηρηθεί στο σύνολο του έτους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

LG: Τα δεύτερα υψηλότερα έσοδα α' τριμήνου και ισχυρή κερδοφορία

Η LG μόλις παρουσίασε μια τεράστια οθόνη Micro LED 272 ιντσών με τιμή 1,5 εκατ. δολάρια

Έπος! Η νέα 97άρα τηλεόραση της LG καθαρίζει τα καλώδια απ' το σαλόνι σας

gazzetta
gazzetta reader insider insider