Τεχνολογία
28-11-2018 | 08:00

Τα 10+1 πιο αποτυχημένα εργαλεία στην ιστορία της Google

Μοιράσου το
Τα 10+1 πιο αποτυχημένα εργαλεία στην ιστορία της Google

Τα δέκα εργαλεία που λάνσαρε στην πολυετή πορεία του ο κολοσσός της διαδικτυακής αναζήτησης και καταργήθηκαν «εν μια νυκτί» μετά την παταγώδη αποτυχία τους...

Στην παγκόσμια επιχειρηματική ιστορία καμία εταιρεία δεν έχει καταφέρει να λανσάρει με επιτυχία όλα τα προϊόντα που αναπτύσσει. Αν δε η εταιρεία αυτή επιχειρεί στον κλάδο της τεχνολογία οι επικές αποτυχίες φαντάζουν πιο εύκολο στοίχημα από τις μεγάλες επιτυχίες. Το αυτό ισχύει φυσικά και για την Google όπου κάθε επιτυχία όπως τα Google Docs συνοδεύεται κι από μια αποτυχία τύπου Google Buzz.

Ποια είναι λοιπόν τα δέκα εργαλεία που λάνσαρε στην πολυετή πορεία του ο κολοσσός της διαδικτυακής αναζήτησης και καταργήθηκαν «εν μια νυκτί» μετά την παταγώδη αποτυχία τους...

Αναπτύχθηκε από τους προγραμματιστές που δημιούργησαν τους Χάρτες της Goolge κι επί της ουσίας αποτέλεσε μια φιλόδοξη προσπάθεια επανεμφάνισης του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Το Google Wave επέτρεπε στους χρήστες να δημιουργούν και να συνεργάζονται σε έγγραφα - ή «κύματα» - όπου θα μπορούσαν να συμπεριλαμβάνονται εικόνες, βίντεο κλιπ, δημοσκοπήσεις και άλλα.

Οι ενθουσιώδεις χρήστες μπερδεύτηκαν γρήγορα από το Wave και η ανάπτυξη του προϊόντος τελείωσε άδοξα το 2010. 

Ισως λίγο νωρίτερα από ό,τι θα έπρεπε τα Google Glass υπόσχονταν να φέρουν ψηφιακές πληροφορίες, όπως κλήσεις και μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στον οπτικό μας κόσμο. 

Ωστόσο τα γυαλιά ήταν αρκετά ακριβά για τα δεδομένα της εποχής (1.500 δολάρια ανά ζευγάρι), το λογισμικό τους αντιμετώπιζε καποια προβλήματα κι είχαν τσακωθεί με την κομψότητα.

Για όλους τους παραπάνω λόγους το 2015 η εταιρεία διέκοψε την πώληση των γυαλιών πρώτης γενιάς, ωστόσο ετοιμάζει μια ανανεωμένη εκδοχή τους σήμερα. 

Όπως θέλησε να δώσει την δική της εκδοχή Twitter και Υoutube, έτσι προσπάθησε να δημιουργήσει και την δική της Wikipedia. Η διαδικτυακή εγκυκλοπαίδια της Google έφερε το όνομα Knol και είχε ακόμα και παρόμοια γραφικά με τον βασικό ανταγωνιστή της. 

Στόχος αυτού του εργαλείου γνώσης (unit of knowledge) της Google ήταν να περιλαμβάνει άρθρα χρηστών για μια ευρεία ποικιλία θεμάτων. Ωστόσο χωρίς πολλούς πρόθιμους χρήστες να συμμετέχουν στον σκοπό αυτό, το Knol δεν απογειώθηκε και καταργήθηκε το 2012.

Λιγότερο από ένα χρόνο διήρκεσαν οι εικονικοί κόσμοι της Google, ένα εργαλείο που έφερε το όνομα Lively.

Σύμφωνα με την εταιρεία το εργαλείο δημιουργήθηκε για να δώσει στους χρήστες μια ευκαιρία να αλληλεπιδρούν με τους φίλους τους και να μπορούν να εκφράζονται διαδικτυακά με νέους τρόπους.

Ωστόσο τίποτα από τα παραπάνω δεν συνέβη και το Lively χάθηκε από τον διαδικτυακό χάρτη το 2008.

Η Google παρουσίασε ένα μείγμα social media και άμεσων μηνυμάτων ονόματι Google Buz, το οποίο επέτρεπε στους χρήστες να μοιράζονται λινκ, φωτογραφίες, βίντεο, status και πολλά άλλα.

Η Google μάλιστα ενεργοποιούσε από μόνη της την υπηρεσία για τους χρήστες του gmail γεγονός που ξεσήκωσε αντιδράσεις και μηνύσεις σχετικά με την ιδιωτικότητα με αποτέλεσμα ο κολοσσός της Σίλικον Βάλλεϊ να βάλει λουκέτο στο Buzz μέσα σε 18 μήνες από το λανσάρισμά του.

Πέρα από το γνωστό σε όλους μας Google Search, κάποτε υπήρξε και το Google Answers. Επρόκειτο για μια διαδικτυακή «αγορά γνώσεων» που προσέφερε η google από το 2002 έως το 2006.

Μέσω αυτής υπήρχε η δυνατότητα στους χρήστες να δημοσιεύουν καλά στοιχειωθετημένες απαντήσεις σε διάφορα ερωτήματα χρηστών έναντι αμειβής - από 2 έως 200 δολάρια εκ των οποίων η google Κρατούσε το 25% από αυτούς που απαντούσαν κι ένα μικρό τέλος - 50 λεπτών - από αυτούς που έθεσαν εξαρχής το ερώτημα. 

Η πλατφόρμα δεν είχε ιδιαίτερη επιτυχία και η Google αποφάσισε να διακόψει την υπηρσία το 2006, αν και τα τα αρχεία των απαντήσεων παραμένουν διαθέσιμα.

Το εργαλείο Google Health επέτρεπε στους χρήστες να καταχωρούν τα δεδομένα της υγείας τους με στόχο να δημιουργούν έναν εμπεριστατωμένο φάκελο υγείας τον οποίο θα μπορούσαν να στείλουν στους φορείς υγείας.

Η ανησυχία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και ο ανταγωνισμός των πιστοποιημένων εταιρειών στον τομέα, συνέβαλαν καθοριστικά στην απόφαση της εταιρείας να τραβήξει την πρίζα κι από αυτό το πρότζεκτ. 

Πριν από περίπου 12 χρόνια στην μαρκινή Φιλανδία αναπτύχθηκε μια micro-blogging πλατφόρμα ονόματι Jaiku. Σε μια προσπάθεια λοιπόν να συναγωνιστεί το Twitter και να γεμίσει το διαδίκτυο με Jaikus αντί για Tweets, η  Google εξαγόρασε την εν λόγω πλατφόρμα to 2007. Ελάχιστοι ωστόσο προτίμησαν τα Jaikus οπότε και η Google ανακοίνωσε δύο χρόνια αργότερα ότι θα ανοίξει τον κώδικα της βάσης της Jaiku στο κοινό και θα σταματήσει να αναπτύσσει η ίδια την πλατφόρμα.

Και τότε όμως η ανταπόρκιση των προγραμματιστών ήταν μηδαμινή οπότε και έκλεισε η πλατφόρμα. 

Με την σταδιακή άνοδο και δημοφιλία που αποκτούσε το YouTube το 2005, η Google θεώρησε ότι είχε έρθει η ώρα για την δική της δωρεάν πλατφόρμα φιλοξενίας βίντεο. 

Ένα χρόνο αργότερα, κι αφού το google Video είχε αποτύχει στο να προσελκύσει το ενδιαφέρον του φιλοθεάμωνος κοινού, ο γίγαντας της αναζήτησης απλά εξαγόρασε το Youtube έναντι 16,5 δισ. δολαρίων. 

Μέχρι το 2008 το YouTube είχε καταφέρει να κυριαρχήσει στην εν λόγω αγορά μετρώντας περί τα 1,8 δισ. ενεργούς χρήστες το μήνα, οπότε το Google Video πέρασε στην ιστορία ως μια ακόμα αποτυχημένη προσπάθεια της Google.

Ο επιταχυντής Web της Google (Web Accelerator) είχε ως στόχο να βοηθά τους χρήστες να σερφάρουν γρηγορότερα στο διαδίκτυο μειώνοντας τον χρόνο φόρτωσης των σελίδων. 

Το εργαλείο ωστόσο ήταν γεμάτο ελαττώματα (bugs) - μεταξύ αυτών και το ότι δεν φόρτωνε τα βίντεο του YouTube

Έτσι τρία χρόνια μετά το λανσάρισμά του, το 2005, η εταιρεία σταμάτησε να υποστηρίζει τον επιταχυντή.

Το εργαλείο google offers έζησε από το 2011 έως το 2014 και επί της ουσίας παρουσίαζε τις προσφορές διαφόρων προϊόντων και κλάδος. Όπως ήταν αναμενόμενο άνθισε την εποχή που η Groupon και άλλες αντίστοιχες ιστοσελίδες ήταν άκρως δημοφιλείς και πέθανε λίγο αργότερα όταν οι προσφορές σταμάτησαν να συγκεντρώνουν το εδιαφέρον του κόσμου. 

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.