Ψηφιακό πελατολόγιο: Ποιοι επαγγελματίες θα είναι υποχρεωμένοι να το τηρούν – Τι θα «βλέπει» η εφορία

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ψηφιακό πελατολόγιο: Ποιοι επαγγελματίες θα είναι υποχρεωμένοι να το τηρούν – Τι θα «βλέπει» η εφορία
Πρώτοι στη λίστα συνεργεία αυτοκινήτων, πάρκινγκ και catering. H ΑΑΔΕ θα παρακολουθεί online την πελατειακή κίνηση των επαγγελματιών και θα διενεργεί διασταυρώσεις και ελέγχους.

Συνεργεία αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, εταιρείες πάρκινγκ και ενοικίασης οχημάτων, επιχειρήσεις διοργάνωσης εκδηλώσεων αλλά και εκδρομών περιλαμβάνονται στη λίστα των επαγγελματικών κλάδων που σύντομα θα είναι υποχρεωμένοι να τηρούν ψηφιακό πελατολόγιο. Πρόκειται για το νέο όπλο που ετοιμάζεται να ρίξει στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής η ΑΑΔΕ. Με το ψηφιακό πελατολόγιο οι φορο- ελεγκτές θα μπορούν από το γραφείο τους να «βλέπουν» τους πελάτες των επαγγελματιών και να διασταυρώνουν τα στοιχεία του πελατολογίου με τις αποδείξεις που θα έχουν εκδοθεί και καταχωρηθεί στα MyDΑΤΑ.

Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή συγκροτείται ειδική ομάδα εργασίας για «Την ανάπτυξη και τον καθορισμό των επιχειρησιακών απαιτήσεων για την υλοποίηση του έργου «Ψηφιακό Πελατολόγιο».

Σύμφωνα με την απόφαση έργο της ομάδας εργασίας είναι

α) Η αποτύπωση των επιχειρησιακών απαιτήσεων που αφορούν επιτηδευματίες που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών σε οχήματα.

β) Η αποτύπωση των επιχειρησιακών απαιτήσεων που αφορούν χώρους εκδηλώσεων.

γ) Η επιλογή και ο καθορισμός των υπόλοιπων κλάδων δραστηριότητας, καθώς και η σύνταξη επιχειρησιακών απαιτήσεων.

Τα ανωτέρω θα υποβληθούν προς έγκριση στην αρμόδια Συντονιστική Επιτροπή, ώστε να παραδοθούν στις αρμόδιες υπηρεσίες, με σκοπό την υλοποίηση της νέας ψηφιακής εφαρμογής με τον τίτλο «Ψηφιακό Πελατολόγιο».

Η λίστα

Με τη νέα εφαρμογή η ΑΑΔΕ θα αποκτήσει ψηφιακό «μάτι» στο πελατολόγιο χιλιάδων επαγγελματιών. Ψηλά στη λίστα βρίσκονται:

1. Επαγγελματίες που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών σε οχήματα όπως συνεργεία, ηλεκτρολογεία αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, βουλκανιζατέρ, φανοποιεία, επιχειρήσεις πώλησης ανταλλακτικών και αξεσουάρ οχημάτων, πάρκινγκ, πλυντήρια, επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων, επιχειρήσεις πώλησης καινούργιων και μεταχειρισμένων οχημάτων.

2. Επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των εκδηλώσεων από χώρους (κτήματα και αίθουσες), εταιρείες catering, εταιρείες διοργάνωσης εκδηλώσεων (γάμοι, βαφτίσια κλπ) μέχρι ταξίδια, ψυχαγωγία και διακοσμήσεις.

Επίσης θα εξεταστεί η επέκταση του ψηφιακού πελατολογίου και σε άλλους επαγγελματικούς κλάδους όπως γιατρούς, εκμεταλλευτές χώρων διαμονής ή φιλοξενίας, εκπαιδευτήρια, κλινικές, θεραπευτήρια, κέντρα αισθητικής, γυμναστήρια κ.λπ

Το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί ένα ακόμα εργαλείο κατά της φοροδιαφυγής καθώς μαζί με τα ηλεκτρονικά τιμολόγια και τα ηλεκτρονικά βιβλία myDATA σφίγγουν το κλοιό γύρω από τους επαγγελματίες που κρύβουν από την εφορία τα πραγματικά τους εισοδήματα. Ουσιαστικά πρόκειται για τη σύγχρονη ψηφιακή έκδοση των πρόσθετων βιβλίων που τηρούσαν μέχρι το 2012 χιλιάδες επαγγελματίες. Σε αυτά καταγράφονταν όλοι όσοι εισέρχονταν στην επαγγελματική εγκατάσταση και με την αναγραφή ενός πελάτη θα έπρεπε να εκδοθεί και η απόδειξη παροχής υπηρεσιών.

Με το ψηφιακό πελατολόγιο οι επαγγελματίες, που θα καθοριστούν, θα πρέπει να το τηρούν ώστε να είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και στις διασταυρώσεις. Θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδεται και θα περνάει στα ηλεκτρονικά βιβλία MyData. Η δήλωση περιορισμένου αριθμού πελατών από τον επαγγελματία, θα χτυπάει καμπανάκι στην ΑΑΔΕ, και θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Έλεγχοι της ΑΑΔΕ σε όλες τις επιχειρήσεις για τη διασύνδεση των POS - ταμειακών μηχανών

gazzetta
gazzetta reader insider insider