Σε τροχιά ανάπτυξης μπαίνει η κατασκευή φέρρυ που θα κινείται με υδρογόνο

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Σε τροχιά ανάπτυξης μπαίνει η κατασκευή φέρρυ που θα κινείται με υδρογόνο
Σε τροχιά ανάπτυξης μπαίνουν τα σχέδια για την κατασκευή ενός φέρρυ το οποίο που χρησιμοποιεί κυψέλες υδρογόνου ως καύσιμο

Σε τροχιά ανάπτυξης μπαίνουν τα σχέδια για την κατασκευή ενός φέρρυ το οποίο που χρησιμοποιεί κυψέλες υδρογόνου ως καύσιμο καθώς οριστικοποιήθηκε σχετική εμπορική σύμβαση για την ανάπτυξη του concept του project.

Η Caledonian Maritime Assets Ltd, η οποία ανήκει στην κυβέρνηση της Σκωτίας, δήλωσε ότι η σχετική συμφωνία έγινε με τον όμιλο Aqualisbraemar LOC με έδρα το Λονδίνο.

Τα δύο μέρη θα συνεργαστούν για την ανάπτυξη της συγκεκριμένης ιδέας, η οποία, σύμφωνα με την CMAL, θα καλύπτει τις ανάγκες 120 επιβατών και 16 αυτοκινήτων ή δύο φορτηγών. Το έργο αντιπροσωπεύει την τελευταία εξέλιξη του έργου HySeas III, το οποίο έχει λάβει χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ο στόχος του Hyseas III είναι να δείξει ότι οι κυψέλες καυσίμου μπορούν να ενσωματωθούν σε ένα «θαλάσσιο υβριδικό ηλεκτρικό σύστημα κίνησης» που αποτελείται από τεχνολογία όπως μπαταρίες και ηλεκτρική πρόωση.

Παράλληλα με την CMAL, άλλοι εταίροι στην κοινοπραξία περιλαμβάνουν το Πανεπιστήμιο του St. Andrews, το Orkney Island Council και το Kongsberg Maritime.

Ο John Salton, διευθυντής στόλου και διευθυντής έργων της CMAL, δήλωσε ότι η ανάθεση της σύμβασης αποτελεί «ένα σημαντικό βήμα προόδου στη δημιουργία μιας νέας, καινοτόμου αντίληψης πλοίων και σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή στις θαλάσσιες μεταφορές μηδενικών εκπομπών».

Άλλα πλοία υδρογόνου έχουν ήδη αναπτυχθεί και τεθεί σε χρήση. Το 2008, για παράδειγμα, ένα πλοίο κυψελών καυσίμου ικανό να μεταφέρει επιβάτες τέθηκε σε λειτουργία σε μια λίμνη στο Αμβούργο της Γερμανίας.

Τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, η Linde, μια εταιρεία που ειδικεύεται στα μηχανολογικά και βιομηχανικά αέρια, δήλωσε ότι είχε επιλεγεί από τη νορβηγική εταιρεία Norled για την παροχή υγρού υδρογόνου για ένα πλοίο με υδρογόνο. Το MF Hydra, όπως είναι γνωστό, θα μπορεί να μεταφέρει επιβάτες και αυτοκίνητα.

Τα πλοία δεν είναι το μόνο μέσον μεταφοράς όπου οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου θα μπορούσαν να διαδραματίσουν κάποιο ρόλο.

Τα λεωφορεία υδρογόνου έχουν χρησιμοποιηθεί σε πόλεις όπως το Λονδίνο και το Αμπερντίν, για παράδειγμα, ενώ τα αεροπλάνα κυψελών καυσίμου υδρογόνου έχουν επίσης πετάξει τα τελευταία χρόνια.

Μεγαλύτεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων δραστηριοποιούνται επίσης στην αγορά κυψελών καυσίμου υδρογόνου και περιλαμβάνουν την Toyota και τη Honda.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider