Πράσινα και κοινωνικά υπεύθυνα επιδιώκουν να γίνουν τα λιμάνια του Πειραιά και της Πάτρας

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πράσινα και κοινωνικά υπεύθυνα επιδιώκουν να γίνουν τα λιμάνια του Πειραιά και της Πάτρας

Με σταθερά βήματα επιδιώκουν να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα τα λιμάνια του Πειραιά και της Πάτρας καθώς προχωρούν οι διαδικασίες για τις υποδομές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ενώ διευρύνεται η συμμετοχή των λιμανιών σε ευρωπαϊκά προγράμματα τα οποία υποστηρίζουν βιώσιμες στρατηγικές ανάπτυξης. Μιλώντας στο Regional Growth Conference που διοργανώθηκε την εβδομάδα που μας πέρασε από την εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ», ο γενικός γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, υπογράμμισε την καθοριστική συμβολή και τη σημασία των λιμένων για τη διεξαγωγή του παγκόσμιου εμπορίου ενώ αναφέρθηκε και στην ιδιαίτερη σημασία που δίνει η κυβέρνηση στην περιβαλλοντική διάσταση των σχετικών επενδύσεων.

«Το πλοίο είναι το πιο μέσον μεταφοράς και για αυτό το λόγο πρέπει να υποστηριχθεί ακόμη περισσότερο. Σίγουρα θα πρέπει να ενταχθούν τεχνολογίες που να μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της Ναυτιλίας και των λιμένων. Στο νέο ΕΣΠΑ, το οποίο είναι σε διαδικασία διαμόρφωσης, προσπαθούμε να βάλουμε τέτοιες αναμονές ώστε να μπορέσουμε στα επόμενα χρόνια να έχουμε επενδύσεις σε όλους τους λιμένες της χωράς», σημείωσε.

Ο κ. Κυριαζόπουλος αναφέρθηκε στις νέες πράσινες τεχνολογίες επισημαίνοντας ότι αυτές βρίσκονται ακόμη σα σπάργανα ενώ επεσήμανε τη σημασία που δίνει η κυβερνητική πολιτική στις πράσινες επενδύσεις σημειώνοντας ότι τα σχέδια που χρηματοδοτούνται και για τη Ναυτιλία από το Ταμείο Ανάκαμψης ενέχουν την περιβαλλοντική διάσταση.

Ο διευθύνων σύμβουλος του λιμένα Πατρών, Παναγιώτης Τσώνης, αναφέρθηκε στους βιώσιμους σχεδιασμούς στην Πάτρα. «Όραμα της νέας διοίκησης του Οργανισμού είναι να μετατρέψουμε το λιμάνι της Πάτρας σε ένα πράσινο λιμάνι και να αφήσουμε θετικό πρόσημο στο περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Προσπαθούμε να διαχειριστούμε τις σημαντικές περιβαλλοντικές προκλήσεις» και συνέχισε εξηγώντας ότι για στερεά απόβλητα και υγρά κατάλοιπα πλοίων που καταπλέουν στο λιμάνι της Πάτρας αυτό γίνεται μέσω πιστοποιημένων παρόχων για διαχωρισμό αποβλήτων, ανακύκλωση κλπ. «Το λιμάνι βρίσκεται σε διαδικασία διεθνούς ανοιχτού διαγωνισμού για εύρεση νέων παροχών. Συμμετέχει στο διευρωπαϊκό πρόγραμμα Poseidon Μed II για να γίνουν μελέτες και να δημιουργηθούν οι υποδομές για το LNG». Ως προς αυτό και αναφορικά με την πρόοδο των εργασιών επεσήμανε ότι έχουν σχεδόν τελειώσει οι μελέτες, ειδικότερα η ΜΠΕ και έχει ήδη κατατεθεί στο αρμόδιο υπουργείο για έγκριση. «Έχουμε πλέον δημιουργήσει όλες τις αναγκαίες υποδομές για ανεφοδιασμό με LNG και το έχουμε εντάξει στο επενδυτικό master plan του λιμανιού μας», σημείωσε ο κ. Τσώνης.

Αναφορικά με τα οφέλη που θα προκύψουν, ο κ. Τσώνης εκτίμησε ότι «εάν στον λιμάνι της Πάτρας κατασκευαστούν εγκαταστάσεις για LNG θα αυξήσει την επιχειρηματική μας ικανότητα και αναμένεται να προσδώσει μια προστιθέμενη αξία καθώς θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά μας στην ευρύτερη περιοχή της Αδριατικής».

«Ο Πειραιάς είναι το κορυφαίο λιμάνι στην Ευρώπη όσον αφορά στην κυκλοφορία επιβατών, ένας από τους κορυφαίους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων και ένας από τους μεγαλύτερους τερματικούς σταθμούς αυτοκινήτων», υπογράμμισε στην τοποθέτησή του ο αναπληρωτής προϊστάμενος Δημοσίων Σχέσεων του ΟΛΠ, Νεκτάριος Δεμενόπουλος.

Παράλληλα, επικεντρώθηκε στην περιβαλλοντική διάσταση, προσδιορίζοντας ως στόχο να γίνει να το λιμάνι του Πειραιά πράσινο λιμένας.
«H υψηλή περιβαλλοντική επίδοση συγκαταλέγεται μεταξύ των τομέων προτεραιότητας στο λιμάνι με τα στοιχεία για την ποιότητα του αέρα και του θαλασσινού νερού, του θορύβου και της διαχείρισης ενέργειας και των αποβλήτων εντός της περιοχής του λιμένα να πρέπει να ενημερώνονται συνεχώς. Το λιμάνι διαθέτει διάφορες περιβαλλοντικές πιστοποιήσεις και συμμετοχή σε σημαντικά περιβαλλοντικά δίκτυα κάτι το οποίο μαρτυρά την ισχυρή δέσμευση του λιμανιού και συμμετοχή σε 14 ευρωπαϊκά έργα που υποστηρίζουν το στόχο να γίνει πράσινος λιμένας», σημείωσε σχετικά.

Στο πλαίσιο αυτό επισήμανε ότι το λιμάνι έχει αναπτύξει ένα σημαντικό σύστημα υπολογισμού του αποτυπώματος του άνθρακα και έχει καταρτίσει ένα σχέδιο διαχείρισης ενέργειας. Κύριες στοχεύσεις των παραπάνω δράσεων, όπως διευκρίνισε, είναι η ενεργειακή απόδοση και οι εναλλακτικές πηγές ενέργειες για πλοία, οι χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, η διαχείριση των αποβλήτων, η σχέση με τη γύρω κοινότητα και τους συμμετέχοντες, δηλαδή δήμους, επιχειρήσεις, πολίτες, και η λειτουργία του λιμανιού με βάση τις αρχές της κυκλικής οικονομίας.

Αναφερόμενος στη χρήση LNG και στην ετοιμότητα των υποδομών, ο κ. Δεμενόπουλος σημείωσε ότι ο Πειραιάς είναι έτοιμος να εφοδιάζει τα πλοία και με LNG ενώ προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα έκανε και ιδιαίτερη αναφορά στο πρόγραμμα εταιρικής ευθύνης του ΟΛΠ με τελευταία δράση τον προγραμματισμό για την κατασκευή ενός σύγχρονου πάρκου με μια πρότυπη παιδική χαρά και ενός ποδηλατοδρόμου μέσα στον λιμενική ζώνη εντός της κρουαζιέρας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider