
Οι προμήθειες στα ATM
Από τον Ιανουάριο και μετά από κυβερνητική παρέμβαση ενεργοποιήθηκε ένα νέο πλαίσιο χρεώσεων από το ΥΠΕΘΟ, το οποίο οι τράπεζες αποδέχθηκαν, λίγο πολύ αναγκαστικά. Οι μηδενικές χρεώσεις ισχύουν όμως μόνο για τα ΑΤΜ που είναι στην κατοχή των τραπεζών. Αντιθέτως χρεώσεις έχουν όσα ΑΤΜ διαχειρίζονται άλλες εταιρείες, όπως συνέβη με τα μηχανήματα που πώλησε η Πειραιώς στην Cashflex. Άρα, προς το παρόν, για να αποφύγουν οι καταναλωτές τις επιπλέον χρεώσεις, καλό είναι να επιλέγουν αναλήψεις από ΑΤΜ της ίδιας της Τράπεζας. Αν βεβαίως αυτό είναι εφικτό, δηλαδή αν υπάρχει εύκολη προσβασιμότητα. Και να περιμένουν να δουν την επόμενη… πράξη. Οι αντιδράσεις των πολιτών έχουν φέρει το θέμα ξανά στο προσκήνιο (και πολιτικά) με την κυβέρνηση να έχει προαναγγείλει δράση, και νομοθετική αν χρειαστεί.
Follow the money
Aκούω κάτι περίεργα για μια Bright Business Solutions αυτή την εταιρία που έχει αγοράσει ως γνωστόν τη DIADIKASIA. Ήταν αν δεν κάνω λάθος μια ΙΚΕ των 10.000 ευρώ που ξαφνικά άρχισε να παίρνει δουλειές υπεργολαβία από τη DIADIKASIA και ω του θαύματος μετά έγινε ΑΕ και την εξαγόρασε. Εκεί μπλέκουν μέσα και κάτι άλλες ωραίες εταιρίες όπως η Bright SPV ΑΕ, η ΓΟΥΑΙΝΤ ΣΕΡΒΙΣΙΣ, η Digitech και γίνεται ένα ωραίο και ενδιαφέρον κουβάρι. Υπάρχουν και κάτι εύκολα δανεικά από μια τράπεζα και ο λογαριασμός γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρων. Για να τον εξάγουμε θα κάνουμε ό,τι λέει η διεθνής πρακτική. Follow the money ώστε να δούμε πώς με κρατικό χρήμα γίνονται πολύ ωραίες δουλειές, μέχρι και εισαγωγές στο Χρηματιστήριο.
Επιλογή οι οργανωμένες αγορές
Καθώς οι οργανωμένες αγορές απέδωσαν, οι επενδυτές στράφηκαν σε αυτές. Tούτο ενδέχεται να αποτελεί ίσως μια εξήγηση για το γεγονός πως τα ευρωπαϊκά Venture Capital είχαν τη χειρότερή τους χρονιά από το 2015 σύμφωνα με το Bloomberg, το οποίο επικαλείται τα στοιχεία της έρευνας του PitchBook. Τα Venture Capital κατάφεραν να αντλήσουν 5,2 δισ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2025, ποσό που ήταν μειωμένο πάνω από 50% σε σχέση με πέρυσι.
Ο κύκλος δεν έκλεισε για την ΕΚΤ
Μετά από οκτώ συναπτές μειώσεις επιτοκίων, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα εκτιμάται πως δεν θα προχωρήσει σε νέα μείωση των επιτοκίων την ερχόμενη Πέμπτη. Η παύση έχει προεξοφληθεί εδώ και πολύ καιρό. Όπως επίσης εκτιμάται πως θα υπάρξει και άλλη χαλάρωση πολιτικής από το Φθινόπωρο που θα οδηγήσει το βασικό επιτόκιο της ΕΚΤ στο 1,75%. Αλλά τούτο θέλει πιο καλή «ορατότητα» και στο πεδίο των δασμών αλλά και των άλλων παραγόντων που διαμορφώνουν την πορεία των τιμών στην ΕΕ.
Η βαθύτερη ανησυχία
Ανησυχούν οι εργαζόμενοι της ΕΧΑΕ για την πιθανή εξαγορά από το Euronext και κάνουν λόγο σε ανακοίνωσή τους για την πορεία των Χρηματιστηρίων της Λισαβόνας, του Δουβλίνου, του Μιλάνου και του Όσλο. Και φαίνεται ότι η πορεία αυτή δεν ήταν προς όφελος των ιδίων των χρηματιστηρίων. Πέραν όμως από αυτό, το βαθύτερο ζήτημα για τους εργαζόμενους είναι η μείωση των θέσεων εργασίας. Κι έχουμε την αίσθηση ότι δικαίως ανησυχούν ειδικά για συγκεκριμένους τομείς όπως η πληροφορική.
Γράψε λάθος;
Πραγματικά αποτελεί ένα ερώτημα το γεγονός ότι οι εισηγμένες αποστέλλουν ορθές επαναλήψεις των ανακοινώσεών τους. Τελευταίο παράδειγμα η Jumbo που έστειλε την περασμένη Παρασκευή ορθή επανάληψη του αποσπάσματος πρακτικού του ΔΣ. Και ρωτώ αφελώς. Κάνουν λάθος αντιγραφή ή απλά το πρακτικό είναι ένα χαρτί που διαμορφώνεται δυναμικά. Γιατί αν συμβαίνει το δεύτερο υπάρχουν θέματα και μάλιστα πολλά.
Τα συμπληρωματικά έργα οδικής ασφάλειας στον ΒΟΑΚ
Την αποδοχή της αξιολόγησης τροποποίησης όπως υποβλήθηκε από τον Παραχωρησιούχο (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), κατά το μέρος αυτής που αφορά στη μελέτη και εφαρμογή μέτρων οδικής ασφάλειας στα τμήματα Κολυμπάρι-Χανιά και ΧΥΤΑ Ηρακλείου – Λινοπεράματα (του ΒΟΑΚ, τμήμα παραχώρησης Χανιά – Ηράκλειο), εκτιμώμενης αξίας 24,48 εκατ. (πλέον ΦΠΑ), αποφάσισε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το δημόσιο θα αναλάβει τις κεφαλαιουχικές δαπάνες αυτών των συμπληρωματικών έργων, όπως αυτές θα καθορισθούν με ακρίβεια μετά την εκπόνηση και έγκριση των αντίστοιχων οριστικών μελετών, με Ανεξάρτητο Μηχανικό να αναλαμβάνει την επίβλεψη. Είχε προηγηθεί πρόσφατα μόλις πρόταση τροποποίησης με πρωτοβουλία του Δημοσίου, που αφορά στην μελέτη και εφαρμογή μέτρων βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε παραπάνω τμήματα του ΒΟΑΚ με προτεραιοποίηση της τμηματικής εφαρμογής τους αναλόγως του αριθμού των θανατηφόρων και με σοβαρούς τραυματισμούς τροχαίων ατυχημάτων. Το πρόγραμμα πληρωμών για την καταβολή των πρόσθετων ααπανών καθώς και η πιστοποίηση επίτευξης των σχετικών οροσήμων θα συμφωνηθούν μεταξύ του Δημοσίου και του Παραχωρησιούχου.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.