BACKSTORY

Εθνική: Οι πλειστηριασμοί, οι κάρτες και ο κουρασμένος(;) τραπεζίτης - ΕΧΑΕ: Κέρδη και αμοιβές - Ανεκτέλεστα χρυσάφι

23-11-2022 | 07:16
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Εθνική: Οι πλειστηριασμοί, οι κάρτες και ο κουρασμένος(;) τραπεζίτης - ΕΧΑΕ: Κέρδη και αμοιβές - Ανεκτέλεστα χρυσάφι

Οι πλειστηριασμοί και οι Εθνικές μας κάρτες

Δεν ασχολήθηκα χθες με τον πλειστηριασμό στο σπίτι της συναδέλφου Κολοβού γιατί το θέμα πολιτικοποιήθηκε και γιατί είμαι από αυτούς που υποστηρίζουν πως τα χρέη πρέπει να πληρώνονται.

Είμαι δηλαδή υπέρ αυτού που λέμε να υπάρχει κουλτούρα πληρωμών. Όμως όσο πρόβαλε στις οθόνες μας αυτή η άθλια εικόνα με τη σπασμένη με αλυσοπρίονο πόρτα δυσκολεύομαι να συγκρατήσω το θυμικό μου.

Για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα, κανένα fund κοράκι και τα τοιαύτα από εκείνα που διαβάσαμε στο διαδίκτυο δεν διενήργησε το συγκεκριμένο πλειστηριασμό. Τον πλειστηριασμό τον διενήργησε η μεγάλη μας φίλη, η Εθνική μας Τράπεζα, φίλη να σου πετύχει.

Αυτή ήταν η επισπεύδουσα. Πήρε λοιπόν την πρώτη κατοικία το Μάρτιο του 2022 από την κα Κολοβού και χθες μόλις ξημέρωσε ο Θεός τη μέρα, με υψηλό το αίσθημα της ευθύνης πάντα, ο δικαστικός επιμελητής διέλυσε την πόρτα του διαμερίσματος στου Ζωγράφου και προχώρησε στα περαιτέρω.

Είχε το δικαίωμα; Ασφαλώς και ναι. Αλλά αυτός ο διευθύνων σύμβουλος ο κ. Παύλος Μυλωνάς, ένας διορισμένος τραπεζίτης, έκανε άραγε τον κόπο να δει τις φωτογραφίες ενός τέτοιου κατορθώματος; Εξαντλήθηκαν οι πρόνοιες και οι δυνατότητες να μην χάσει κάποιος την κατοικία του για χρέος στην πιστωτική κάρτα, το οποίο και αυγάτισε λόγω τόκων.

Θέλω να σας θυμίσω πως η Εθνική ζητάει από τους πελάτες της να πληρώνουν το ρεύμα, τους φόρους και άλλα πολλά με τις πιστωτικές τους κάρτες και με το συφερτικό επιτόκιο των 18,84% το οποίο χαλαρά οδηγεί ένα χρέος από τα 15.000 ευρώ στα 40.000 ευρώ και τότε ναι χάνεις το σπίτι σου. Να μου πείτε υπάρχουν και οι άτοκες δόσεις και οι εκπτώσεις. Θέλω να σας πω πως όταν χρησιμοποιείς την κάρτα για ρευστότητα συνήθως δεν έχεις από μόνος σου την απαιτούμενη ρευστότητα.

Παραμένω λοιπόν φανατικά υπέρ της κουλτούρας πληρωμών αλλά και υπέρ του πολιτισμού, του κοινωνικού πολιτισμού. Και εδώ με αυτήν την διοίκηση και αυτόν τον CEO, ο κοινωνικός πολιτισμός εξέλειψε γιατί αλήθεια παρόμοιες αγριάδες δεν τις είδαμε να διενεργούνται ούτε σε πλειστηριασμούς με επισπεύδουσες άλλες τράπεζες, ούτε καν σε πλειστηριασμούς που διενήργησαν funds.

Και αυτά που ακούγονται πως από το καλοκαίρι επειδή κουράστηκε ο διακεκριμένος τραπεζίτης θα σκεφθεί να αποχωρήσει θέλω να τα πιστέψω, αλλά μου φαίνονται πολύ καλά για να είναι αληθινά.

Οι πλειστηριασμοί και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Στους πλειστηριασμούς αφιέρωνε σημαντικό της κομμάτι η έκθεση της Commission. Θέλω ωστόσο να επισημάνω πως τα προγνωστικά για το φορέα ακινήτων οδηγούν στο συμπέρασμα πως αυτός δεν θα λειτουργήσει πριν το τέλος του επόμενου θέρους. Δεν μου φαίνονται και τόσο αισιόδοξα όλα αυτά για τους μη έχοντες και κατέχοντες.

Οι Ισπανοί και τα μέτρα υπέρ των δανειοληπτών

Παίρνει λοιπόν και η Ισπανία μέτρα για να βοηθήσει τους δανειολήπτες από την αύξηση των επιτοκίων. Ένα θέλω να πω: H πρώτη διδάξασα στην αρπαγή της κατοικίας είναι η Ισπανία. Θέλω να θυμίσω τις διαφημίσεις που κατέγραφαν σκηνές απελπισίας των Ισπανών δανειοληπτών.

Κατασκευές: Πρόβλημα η έλλειψη επαρκούς δυναμικού

Ξέρετε ποιο θεωρούν ένα από τα σημαντικά προβλήματα, μεταξύ άλλων, του τεχνικού κλάδου τόσο στο αρμόδιο υπουργείο όσο και σε κατασκευαστικούς ομίλους ή και σε γραφεία μελετητών – μηχανικών; Την έλλειψη προσωπικού και στελεχών, και μάλιστα εξειδικευμένου (και όχι μόνο). Και δεν είναι λίγες οι φορές στις οποίες στελέχη του χώρου κάνουν ειδική μνεία στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο κλάδος λόγω της έλλειψης τεχνικού προσωπικού, θεωρώντας ότι η χώρα δεν διαθέτει επαρκές δυναμικό για να καλύψει τις τρέχουσες, αλλά και των έργων που σχεδιάζονται και δημοπρατούνται.

Το επανέλαβε χτες, μεταξύ άλλων, ο κ. Γιώργος Περδικάρης, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, στο πλαίσιο συνεδρίου. «Αυτό δεν είναι ένα θεωρητικό πρόβλημα. Ούτε είναι απλά ζήτημα αμοιβών. Το διαθέσιμο τεχνικό δυναμικό στην Ελλάδα είναι πεπερασμένο και δεν επαρκεί. Μια πιθανή πλειοδοσία στις αμοιβές απαντά μόνο στο ποιος θα κατορθώσει να προσελκύσει αυτούς τους τεχνίτες. Αυτό δεν αλλάζει όμως το γεγονός ότι το σύνολο παραμένει ελλειμματικό» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Πώς το υψηλό ανεκτέλεστο θα «φέρει» κέρδη

Οι κατασκευαστές έχουν να λύσουν και μια άλλη δύσκολη «εξίσωση». Πώς το υψηλό ανεκτέλεστο που διαθέτουν, το οποίο θα αυξηθεί προσεχώς σε σχέση με τα τωρινά επίπεδα των 12-13 δισ. ευρώ που αθροιστικά έχουν συσσωρεύσει ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ, INTRAKAT αλλά και ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, θα μεταφραστεί σε βιώσιμη κερδοφορία και όχι σε παραγωγή ζημιών, όπως στο παρελθόν. Θέμα που έχει αναδείξει παλιότερα το insider.gr ως εστία προβληματισμού και ζύμωσης για τα γκρουπ. Η απάντηση θα δοθεί από τις επιλογές έργων (ποιότητα και επιλογή έναντι ποσότητας), από το μίγμα του κάθε χαρτοφυλακίου και τη διαφοροποίηση, από τη συγκέντρωση σταθερών ροών (ΣΔΙΤ, Παραχωρήσεις) και βέβαια το ύψος των προσφορών.

EXAE: Μια συνταγή που μειώνει κέρδη

Δημοσίευσε η ΕΧΑΕ αποτελέσματα εννεαμήνου και φαίνεται ότι από έξοδα πάει καλύτερα από ό,τι στα έσοδα. Βέβαια στην ανακοίνωση για να βρεις τα καθαρά κέρδη πρέπει να φτάσεις μέχρι το τέλος όπου μάλιστα διαπιστώνεις ότι με βάση την κατευθυντήρια γραμμή για τους Εναλλακτικούς Δείκτες Μέτρησης Απόδοσης (ΕΔΜΑ) που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Αρχή Κινητών Αξιών και Αγορών (ESMA), τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν σε EUR 0,115 έναντι EUR 0,116 την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Σε απλά ελληνικά έχουμε μείωση κερδών, ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν λόγω της κινητικότητας της αγοράς και της αύξησης των κεφαλαιοποιήσεων κατά 8,5%.

Το μυστικό κρύβεται στη λειτουργικές δαπάνες και ειδικά στις δαπάνες διοίκησης. Αύξηση λειτουργικών δαπανών 11,9% και μέσα σε αυτές οι δαπάνες για ΔΣ που διπλασιάστηκαν. Δηλαδή οι άνθρωποι έδωσαν αύξηση στον εαυτό τους, αλλά οι μέτοχοι θα πρέπει να κάνουν υπομονή.

Μιας και μιλάμε για την ΕΧΑΕ θα ήθελα να ρωτήσω αν και κατά πόσο υπάρχουν conflicts για μέλη του ΔΣ που έχουν θέση και σε εισηγμένες εταιρίες; Και αν δεν υπάρχουν μπορεί να το βεβαιώσει κάποιος; Όλα αυτά φυσικά λέγονται … προχωρημένη εταιρική διακυβέρνηση.

«Βήμα ταχύ» για τον αυτοκινητόδρομο «Πάτρα – Πύργος»

Γρηγορότερα από το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα κινούνται οι εργασίες στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος που κατασκευάζουν οι εγχώριες δυνάμεις ΑΒΑΞ – ΑΚΤΩΡ – ΤΕΡΝΑ. Αν κρίνουμε από όσα «ανέβασε» σε social media ο υφυπουργός Υποδομών το έργο είναι ήδη 3 μήνες πιο μπροστά από το χρονοδιάγραμμα που προβλέπονταν και μάλλον θα παραδοθεί και νωρίτερα. Τα ορόσημα για τον δρόμο των 74 χλμ. (κόστους άνω των 330 εκατ. ευρώ) είχαν τεθεί κάπου στο τρίμηνο με εξάμηνο 2025. Για να δούμε λοιπόν αν επιβεβαιωθεί ο Γ. Καραγιάννης.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

10:10

Στουρνάρας: Επανεξέταση από μηδενική βάση όλου του φορολογικού πλαισίου

10:08

Metlen: Ολοκληρώθηκε η χρηματοδότηση χαρτοφυλακίου φωτοβολταϊκών στην Αυστραλία

10:03

Χατζηδάκης για Μέση Ανατολή: Διπλή ανησυχία για πόλεμο και οικονομικές επιπτώσεις

09:49

Νεκρός ο αρχηγός του πολεμικού στρατηγείου του Ιράν - Ισχυρές εκρήξεις ακούγονται στο Τελ Αβίβ

09:48

Λαγκάρντ: Αυτή είναι η στιγμή ενός «παγκόσμιου ευρώ» για την Ευρώπη

09:45

Η επαναλειτουργία του FSRU και ο Β' υπεράκτιος σταθμός στο Θρακικό Πέλαγος

09:32

Κοινωνικός Τουρισμός: 26.874 πήγαν διακοπές το πρώτο 15ήμερο του Ιουνίου με το voucher της ΔΥΠΑ

09:26

Η Σύρος ανάμεσα στους έξι σημαντικότερους διεθνείς πολιτιστικούς προορισμούς της Ευρώπης το 2025

09:26

BoJ: Στον «πάγο» τα επιτόκια στο 0,5% - Σε υψηλό από το 2008

09:24

Η Ελλάδα χάνει 392 εκατ. ευρώ λόγω ΟΠΕΚΕΠΕ

09:05

Τι σηματοδοτεί για την ανάπτυξη της Carrefour το deal AVE - Βazaar

08:58

Προαστιακός - σιδηρόδρομος: 24ωρη απεργία - Αναστολές και τροποποιήσεις δρομολογίων

08:56

Coca-Cola στην Ελλάδα: Ποντάρει σε ένα ισχυρό 2025 και προσδοκά ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη

08:51

Ποιος είναι ο Αριστοτέλης Μυστακίδης που συμφώνησε με τον ΠΑΟΚ για τη νέα Τούμπα

08:50

Μακρόν: Να «σταματήσουν» τα πλήγματα εναντίον αμάχων σε Ιράν και Ισραήλ

08:44

Πώς να ελέγχουμε τα «πράσινα» προϊόντα

08:40

Η Βασίλισσα των νουντλς: Τα Buldak Ramen την έκαναν δισεκατομμυριούχο

08:33

Κάλεσμα G7 για αποκλιμάκωση στη Μ. Ανατολή: Οι θέσεις για Ισραήλ - Ιράν

08:25

Ζεσταίνεται και το ελληνοτουρκικό - Του Πολεμικού Μουσείου απόψε - Δείπνα στο Κατάρ - Δείπνα και στην Τρίπολη

08:16

Axios: Οι ΗΠΑ προτείνουν συνομιλίες στο Ιράν για κατάπαυση πυρός

08:01

Πάρος: Χτίζουν σε ρέμα που... «δεν είναι ρέμα»

07:49

Επιστρέφει εσπευσμένα από την G7 ο Τραμπ: Δεν αφορά την εκεχειρία, αλλά κάτι πολύ μεγαλύτερο

07:46

Ποιες είναι οι ανερχόμενες περιοχές για επενδύσεις σε κατοικίες

07:40

Σε Metlen - Μεσόγειο αρδευτικό ΣΔΙΤ άνω των 130 εκατ. στη Θεσσαλία

07:32

Πρόστιμα - φωτιά έως 40.000 ευρώ για διακίνηση αγαθών χωρίς παραστατικά - Ποιοι κινδυνεύουν

07:20

Mega deal Alpha Bank με Prodea και στο βάθος… Παπαλέκας

07:16

Ρεύμα: Με ελληνική «σφραγίδα» η νέα ασπίδα της ΕΕ στις κρίσεις

07:10

Υπάρχει ζήτημα – Νέο φορολογικό deal – Αναζητούνται κανόνες για τις ΑΠΕ

23:55

ΟΗΕ: Σε άμεσο κίνδυνο λιμού Σουδάν, Νότιο Σουδάν, Γάζα, Αϊτή και Μαλί

23:46

Τι ποινές ισχύουν για όσους οδηγούν χωρίς δίπλωμα με τον νέο ΚΟΚ