BACKSTORY

Τράπεζες: Kρυφές χρεώσεις και απροστάτευτοι πελάτες

19-08-2021 | 07:33
Μοιράσου το

Οι κρυφές και οι φανερές χρεώσεις των τραπεζών έχουν γίνει μεγάλη μάστιγα, ειδικά σε ό, τι αφορά τις χρεώσεις που αφορούν τη λήψη στεγαστικών δανείων. Οι χρεώσεις μοιάζουν ανελαστικές και ερμηνεύονται κατά το δοκούν από τους υπαλλήλους των καταστημάτων παρά το γεγονός πως έχει υπάρξει σχετική νομολογία αλλά και δικαστικές αποφάσεις που έχουν κρίνει πλήθος από αυτές τις χρεώσεις αρκούντως καταχρηστικές.

Την ίδια στιγμή, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή  έχει ξεκινήσει δημόσια διαβούλευση σχετικά με την εξ αποστάσεως εμπορία χρηματοοικονομικών υπηρεσιών που προσφέρονται στους καταναλωτές.

Η ΕΕ έχει θεσπίσει κανόνες για την προστασία των καταναλωτών όταν υπογράφουν συμβόλαιο με έναν πάροχο λιανικών χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών εξ αποστάσεως, για παράδειγμα μέσω τηλεφώνου ή μέσω διαδικτύου. Παρ' όλα αυτά οι κανόνες αυτοί παραβιάζονται συχνά και έτσι αναζητώνται οι δικλίδες ασφαλείας ώστε κάτι τέτοιο να μη συμβαίνει. Στη σχετική διαβούλευση ακούω ότι θα ενισχυθούν σημαντικά τα πρόστιμα ιδιαίτερα κατά την επανάληψη.

Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά οι τράπεζες αδυνατούν να προστατέψουν τους -αφελείς έστω ή ακόμα ανυποψίαστους- πελάτες τους, από την δράση των χάκερς που έχουν υποκλέψει και αναπαράγει το περιβάλλον e banking των τραπεζών και προσκαλούν τους πελάτες των οποίων προφανώς μέσω χάκινγκ στις τράπεζες διαθέτουν τα mail τους, να επιβεβαιώσουν τους κωδικούς τους... Και μετά όποιος προλάβει ας σώσει ότι προλάβει... Παλιό μεν το κόλπο αλλά εξακολουθεί να χρησιμοποιείται. 

Το χειρότερο δε είναι ότι μετά οι τράπεζες σφυρίζουν αδιάφορα... Ας πρόσεχαν, είναι στην ουσία το μότο τους... Δεν φτάνει λοιπόν που χρεώνουν παράλογα κόστη για το σχεδόν υποχρεωτικό πλέον για τους πελάτες e banking, αδυνατούν και να τους προστατέψουν... 

To γεγονός πως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ιδιαίτερα το Facebook έχουν εξελιχθεί σε ένα άτυπο λαϊκό δικαστήριο δυσκολεύει την απήχηση που μπορούν να έχουν οι πληρωμένες καταχωρήσεις στα μέσα αυτά καθώς όπως λένε οι ειδικοί αντιμετωπίζονται από τους καταναλωτές και συγχρόνως λαϊκούς δικαστές με αντίστοιχη επικριτική διάθεση. Αυτό διάβασα στις εκτιμήσεις ενός διαφημιστικού forum.

Μέχρι τις 23 του μηνός οι αρμόδιοι φορείς πρέπει να έχουν παραδώσει τις προτάσεις τους για τη ΔΕΘ. Κάτι μου λέει πως εκτός από Ταμείο Ανάκαμψης και πράσινα, θα παίξουν και πολλά νέα κοινωνικά μέτρα για ευπαθείς ομάδες. Όμως αυτό που θα έπρεπε να παίξει είναι η αναπτυξιακή ατζέντα που δεν το βλέπω ιδιαιτέρως εύκολο.

Με τον ανασχηματισμό παρεμπιπτόντως δεν τελειώσαμε. Έρχεται και δεύτερος γύρος και μεγαλύτερος. Επί τη ευκαιρία κάποιοι έχουν αρχίσει να ζηλεύουν τις επιδόσεις του Ψηφιακής Πολιτικής και οι τρικλοποδιές πέφτουν σύννεφο. Δια πάσα νόσο απευθύνονται στον Πιερρακάκη αλλά την τελευταία στιγμή και αφού προηγουμένως τα έχουν θαλασσώσει. Με τους πυρόπληκτους για παράδειγμα ξύπνησαν στο... 90’.

Αφήστε την ΗΔΙΚΑ όπου κυριολεκτικά δεν βγαίνει άκρη και με το εμβόλια των πιτσιρικάδων 12-15 ετών έχει γίνει ένα ψιλομπάχαλο. Παιδιά εξαφανίζονται από τις μερίδες των γονιών και χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα. Τα βλέπουν το Μαξίμου ότι αυτοί που διορίζουν είναι υπογραφάκηδες χαρτογιακάδες που κινδυνεύουν να τινάξουν την σοβαρή δουλειά που έχει γίνει ή  όχι; Ευτυχώς που είναι εκτός Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής  ο ΕΦΚΑ όπου εκεί οι κυβερνήσεις άλλαξαν αλλά ο Λιαπάκης (δεξί χέρι του Τάσου Πετρόπουλου) ζει και βασιλεύει και τίποτα σωστά δεν δουλεύει Στους μη μισθωτούς έβγαλαν λάθος λογαριασμούς και τώρα τους λένε να πάνε να κάνουν αιτήσεις για να διορθωθεί. Το να βγάλουν σωστά τις εισφορές δεν τους περνά από το μυαλό... 

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.