Καραμανλής: Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ελέγχεται για τις άγονες γραμμές – Διορθώσαμε τα κακώς κείμενα της ιδιωτικοποίησης επί ΣΥΡΙΖΑ

Newsroom
Μοιράσου το
Καραμανλής: Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ελέγχεται για τις άγονες γραμμές – Διορθώσαμε τα κακώς κείμενα της ιδιωτικοποίησης επί ΣΥΡΙΖΑ
Το πλαίσιο της νέας σύμβασης  μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Hellenic Train, στο μέλλον) για τις άγονες γραμμές, παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής. 

Το πλαίσιο της νέας σύμβασης μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Hellenic Train, στο μέλλον) για τις άγονες γραμμές, παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε πως το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει σχεδιάσει το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ, ύψους 4,5 δισ. ευρώ. Και παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη το πρόγραμμα αναβάθμισης και εξηλεκτρισμού του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου, ύψους 1,2 δισ. ευρώ.

Στη συνέχεια υπογράμμισε ότι με τη νέα σύμβαση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για πρώτη φορά επιτυγχάνονται πέντε πολύ σημαντικά πράγματα:

  • Πρώτον, θα γίνονται δρομολόγια σε όλη τη χώρα, στο σύνολο του δικτύου ακόμα και στους θεωρούμενους μη εμπορικούς προορισμούς. Κι αυτό πλέον θα διασφαλίζεται πραγματικά, αφού για πρώτη φορά προβλέπονται ρήτρες και κυρώσεις. «Μέχρι σήμερα, είτε ήταν κρατική είτε ιδιωτική η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λάμβανε όλα τα χρήματα για τις άγονες γραμμές χωρίς επί της ουσίας να ελέγχει κανείς εάν αυτά τα δρομολόγια εκτελούνται. Με αυτή τη σύμβαση, μπαίνει ένα τέλος σε αυτό», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
  • Δεύτερον, το μεγαλύτερο μέρος της ετήσιας αποζημίωσης θα επιστρέφεται στο ελληνικό δημόσιο για περαιτέρω ενίσχυση των σιδηροδρομικών μεταφορών. «Διότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως χρήστης της γραμμής πληρώνει τέλη χρήσης σε αυτόν που είναι ο διαχειριστής της γραμμής και αυτός είναι ο κρατικός ΟΣΕ», εξήγησε.
  • Τρίτον, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεσμεύεται σε συγκεκριμένες επενδύσεις για νέα, σύγχρονα τραίνα, ηλεκτρικά και τραίνα υδρογόνου, με στόχο τη βελτίωση τόσο των υποδομών όσο και των παρεχόμενων υπηρεσιών.
  • Τέταρτον, το ελληνικό Δημόσιο και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συμφωνούν πως όσο περισσότερο υλοποιούνται οι επενδύσεις, τόσο περισσότερο θα διαρκέσει κι αυτή η νέα σύμβαση.
  • Πέμπτον, προβλέπεται κίνητρο αποδοτικότητας του μηχανισμού αποζημίωσης σε περίπτωση θετικού οικονομικού αποτελέσματος. Δηλαδή το ελληνικό Δημόσιο θα προσβλέπει να πάρει περισσότερα χρήματα.

«Διορθώνουμε τα κακώς κείμενα της ιδιωτικοποίησης του ΣΥΡΙΖΑ»

Ο κ. Καραμανλής δήλωσε ότι: «Καταρχήν διορθώνουμε τα πολύ κακώς κείμενα της πολύ προβληματικής ιδιωτικοποίησης του ΣΥΡΙΖΑ. Μίας ιδιωτικοποίησης που πολλοί την είχαν χαρακτηρίσει ξεπούλημα. Εγώ θα πω μόνο ένα πράγμα: Το 2013 ο κ. Σταθάκης είχε εγκαλέσει την τότε Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ότι η σκέψη να πουλήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο τίμημα των 300 εκατομμυρίων ευρώ θα ήταν ξεπούλημα. Τελικά την πούλησαν εκείνοι για 45. Νομίζω τα σχόλια είναι περιττά. Δηλαδή για πέντε εκατομμύρια λιγότερα από την ετήσια ενίσχυση που έπαιρνε. Αυτό ήρθαμε να διορθώσουμε, σε αυτό το πλαίσιο ήμασταν υποχρεωμένοι να διαπραγματευτούμε τη σύμβαση».

Εξήγησε επίσης ότι η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ επέλεξε έναντι 45 εκατομμυρίων ευρώ να «κλείσει» την ελληνική σιδηροδρομική αγορά, παραχωρώντας το σύνολο των μηχανοδηγών της κρατικής τότε εταιρίας στους Ιταλούς και δίνοντας τη μοναδική εταιρεία παροχής υπηρεσιών συντήρησης επίσης στους Ιταλούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Έτσι ακόμα και εάν μια άλλη σιδηροδρομική επιχείρηση καταφέρει και εκπαιδεύσει μηχανοδηγούς, θα πρέπει να συντηρεί τα τραίνα της στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δηλαδή στον άμεσο ανταγωνιστή της.

Άμεσο όφελος για το Δημόσιο 450 εκατ. ευρώ και σε βάθος 10ετίας περίπου δύο δισ. ευρώ

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι το συνολικό όφελος από τη νέα σύμβαση για το ελληνικό Δημόσιο υπολογίζεται (μαζί με τη μισθοδοσία) περίπου στα δύο δισ. ευρώ για 10 χρόνια, ενώ το άμεσο όφελος είναι γύρω στα 450 εκατ. ευρώ. Δηλαδή το ελληνικό Δημόσιο δίνει αυτή τη στιγμή 50 εκατ. ευρώ, που ούτως ή άλλως θα έδινε, και θα λάβει πίσω περίπου 450 εκατ. ευρώ σε μορφή επενδύσεων από την εταιρεία.

Σχετικά με την σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως προβλέπονται πέντε ζεύγη δρομολογίων με Intercity και δύο ζεύγη με Intercity Express.

Προβλέπονται δηλαδή συνολικά 14 καθημερινά δρομολόγια, ενώ η αντίστοιχη σύμβαση του ΣΥΡΙΖΑ προέβλεπε μόλις 8 μόνο δρομολόγια.

Υπενθύμισε επίσης ότι ο ΣΥΡΙΖΑ στη ΔΕΘ του 2018 είχε κάνει «φιέστα» με το «λευκό βέλος» μεταφέροντας υπουργούς από την Κατερίνη στη Θεσσαλονίκη και μετά το τραίνο αυτό αποσύρθηκε. «Αυτά τα πράγματα νομίζω προσβάλλουν τη νοημοσύνη μας, προσβάλλουν τους επιβάτες», σχολίασε και τόνισε:

«Εδώ γίνεται μία συγκεκριμένη προσπάθεια, βήμα - βήμα, να αλλάξουμε ένα φοβερά προβληματικό σιδηροδρομικό δίκτυο, να κάνουμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μία εταιρεία που θα ελέγχεται για τα χρήματα που λαμβάνει και θα επιστρέφει αυτά τα χρήματα υπό τη μορφή επενδύσεων. Αυτό ήταν το πλαίσιο, στο οποίο μπορούσαμε να λειτουργήσουμε και θέλω να τονίσω ότι αυτή η σύμβαση – με δεδομένη την πολύ προβληματική ιδιωτικοποίηση – δουλεύει προς όφελος του επιβατικού κοινού».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Γ. Στάσσης (ΔΕΗ): Επιτάχυνση των επενδύσεων σε ΑΠΕ και μπαταρίες

Μητσοτάκης: Δώσαμε 5 δισ. ευρώ για να στηρίξουμε την κοινωνία στις αυξήσεις της ενέργειας

Γαλλία: Προς πλήρη εθνικοποίηση ο ενεργειακός κολοσσός EDF

Όλες οι ειδήσεις

10:32

Siemens Energy: Διευρύνθηκαν οι ζημίες τριμήνου εξαιτίας της αποχώρησης από την Ρωσία

10:21

Ευρωαγορές: «Με το δεξί» οι διαπραγματεύσεις της εβδομάδας - Στοιχεία και αποτελέσματα στο επίκεντρο

10:21

ΑΑΔΕ: Βρέθηκε πιτσαρία με αδήλωτο τζίρο 635.000 ευρώ, μέσω πλατφόρμας delivery

10:15

Έρευνα: Οι άνδρες κινδυνεύουν πιο πολύ από τις γυναίκες από τους περισσότερους καρκίνους

10:00

Σταϊκούρας: Πολύ καλή πορεία των εσόδων τον Ιούλιο - Πλήρης επιστροφή του Τουρισμού στα επίπεδα του 2019

09:54

Ideal Holdings: Έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου 33,3 εκατ. ευρώ για την εξαγορά της Byte

09:47

Σήμερα η δήλωση Μητσοτάκη για την υπόθεση των παρακολουθήσεων

09:32

Παγώνη προς νέους: Κάντε τεστ πριν γυρίσετε σπίτι από διακοπές - Δεν τίθεται πλέον ζήτημα «ανοσίας της αγέλης»

09:21

ΗΠΑ: Η Γερουσία υπερψήφισε το νομοσχέδιο - ορόσημο για το Κλίμα και την Υγεία

09:11

Baidu: Ο πρώτος operator στην Κίνα με άδεια να λειτουργεί robotaxi χωρίς ανθρώπινο προσωπικό

08:58

Περιστέρι: Ενώπιον του ανακριτή ο 21χρονος κατηγορούμενος για τη δολοφονία της 17χρονης

08:52

Ο στρατός της Κίνας συνεχίζει τα γυμνάσια «γύρω από την Ταϊβάν»

08:51

Βρετανία: «Καπέλο» 280 εκατ. λιρών στους λογαριασμούς ρεύματος λόγω πτωχεύσεων εταιρειών προμήθειας

08:49

Κολομβία: Ο Γκουστάβο Πέτρο ορκίσθηκε πρόεδρος

08:40

Πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς σε Αττική, Στ. Ελλάδα, Πελοπόννησο, Αν. Μακεδονία και Θράκη

08:30

Λουκίδης: Αναμενόμενη η έξαρση των κρουσμάτων - Συμβιώνουμε με την πανδημία για πρώτη φορά

08:25

Λωρίδα της Γάζας: Το Ισραήλ επιβεβαιώνει την εκεχειρία - Άνοιξε και πάλι τα σύνορα

08:17

Αυξήσεις στις συντάξεις «ξεκλειδώνει» το πακέτο της ΔΕΘ - Τα τρία σενάρια

08:12

Λιανεμπόριο: Ποια νέα όπλα βγάζει από τη φαρέτρα του για να κερδίσει το στοίχημα της ψηφιακής εποχής

08:05

Εκλογές στο τέλος της τετραετίας - Ποιοι χρειάζονται ενέσεις ηθικού - Η σημασία της ευθιξίας

08:02

Στο 100% οι προ-κρατήσεις για το τριήμερο του Δεκαπενταύγουστου

07:52

Πηγές αγοράς για καύσιμα: Αυξάνονται οι καταγγελίες για νοθείες – Μικρό καλάθι για Fuel Pass 2

07:50

Φορολογικές δηλώσεις: Οι διορθώσεις της τελευταίας στιγμής που μειώνουν τον φόρο

07:46

Τελικά είναι ύφεση αυτό που βλέπω ή όχι;

07:40

Καλό deal για Lamda το McArthurGlen - Ανδρομέδα: Κάποιοι δεν έχουν λογική... - Οι αποδοχές στην Εβροφάρμα

07:38

Οι αντοχές αλλά και οι δείκτες που χτυπούν καμπανάκια

07:34

Οδηγήστε οικονομικά και οικολογικά στις διακοπές

07:33

Piaget: Τα νέα Polo Skeleton και Polo Date γίνονται πράσινα

23:55

Εύβοια: Αγνοείται 40χρονος

23:47

Γάζα: Σε δεινή θέση τα νοσοκομεία στον παλαιστινιακό θύλακα