Ηλεκτροκίνηση: Αναγκαία η συνεχής παρακολούθηση της απόδοσης των οικονομικών κινήτρων

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ηλεκτροκίνηση: Αναγκαία η συνεχής παρακολούθηση της απόδοσης των οικονομικών κινήτρων
Η διείσδυση των ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται με πιο γρήγορο ρυθμό σε σχέση με τις προβλέψεις του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) του 2019, συνέπεια των διεθνών εξελίξεων και τάσεων που συνδέονται με την ενεργειακή μετάβαση της χώρας σε μια οικονομία χαμηλών ρύπων, της εφαρμογής σχετικών πολιτικών και της αξιοποίησης διαθέσιμων χρηματοδοτικών πόρων.  

Η διείσδυση των ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται με πιο γρήγορο ρυθμό σε σχέση με τις προβλέψεις του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) του 2019, συνέπεια των διεθνών εξελίξεων και τάσεων που συνδέονται με την ενεργειακή μετάβαση της χώρας σε μια οικονομία χαμηλών ρύπων, της εφαρμογής σχετικών πολιτικών και της αξιοποίησης διαθέσιμων χρηματοδοτικών πόρων.

Η αναθεωρημένη έκδοση του σχεδίου ΕΣΕΚ επιβεβαίωσε τον κρίσιμο ρόλο του εξηλεκτρισμού των οδικών επιβατικών μεταφορών αναφορικά με τη μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου στον ορίζοντα του 2030, εστιάζοντας στην ηλεκτροκίνηση με ταυτόχρονη ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης και αλληλεπίδρασης με το δίκτυο. Ειδικότερα, η νέα έκδοση του σχεδίου ΕΣΕΚ παρουσίασε ένα σενάριο βάσης και ένα αισιόδοξο σενάριο τα οποία προβλέπουν στόχους διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης 15% και 19% για το 2025 και 30% και 50% για το 2030, αντίστοιχα. Η επίτευξη αυτών των στόχων αποτελεί σημαντική πρόκληση, καθώς η ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να αναπτυχθεί περεταίρω, ισορροπημένα στην ελληνική επικράτεια, τόσο στα φυσικά πρόσωπα όσο και στις εταιρίες, αναγνωρίζοντας ότι σταδιακά η αγορά θα πρέπει να αποκτήσει το δικό της βηματισμό με σημαντικά περιορισμένες ενισχυτικές πολιτικές.

Το συγκριτικό όφελος των ηλεκτρικών έναντι των συμβατικών οχημάτων εσωτερικής καύσης βασίζεται στο κόστος φόρτισης, το οποίο όμως περιορίζεται, ειδικά για μέσης προς υψηλής ισχύος φορτιστές, κυρίως λόγω των δαπανών εγκατάστασης και λειτουργίας. Αυτό υποδεικνύει την ανάγκη της αγοράς για ανεύρεση λύσεων που θα επιτρέπουν την ενίσχυση τη βιωσιμότητας των κεφαλαίων από διαχειριστές σημείων φόρτισης (CPOs), αναγνωρίζοντας ευκαιρίες κατά μήκος της αλυσίδας αξίας, όπως στην παραγωγή πράσινης ενέργειας, την παροχή επιπλέον υπηρεσιών και τη διασύνδεση μέσω υπηρεσιών ηλεκτρικής κινητικότητας (eMSP). Στην παρούσα φάση ανάπτυξης της αγοράς, εξακολουθούν να είναι αναγκαία τα οικονομικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης, μέχρι να διεισδύσει κρίσιμη μάζα ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά που θα εξασφαλίσει επιχειρηματικά επαρκή λειτουργία και κερδοφορία των υπηρεσιών φόρτισης. Η ταχεία ανάπτυξη στον τομέα των τεχνολογιών υποδομής φόρτισης (π.χ. η ταχεία φόρτιση, η επαγωγική φόρτιση κ.λπ.), η δυναμική τιμολόγηση με έξυπνα συστήματα και η τυποποίησή τους είναι παράγοντες που θα συμβάλουν σημαντικά στην επίτευξη των στόχων.

Ο εθνικός σχεδιασμός θα πρέπει να αναγνωρίσει την περιφερειακή διάσταση για την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, αποτέλεσμα τόσο των κοινωνικό-οικονομικών διαφοροποιήσεων, όσο και των ιδιαίτερων γεωγραφικών χαρακτηριστικών. Πρόσφατη μελέτη της Deloitte ανέδειξε ότι υπάρχουν περιφερειακές ανισομετρίες με κύριες αιτίες τις διαφοροποιήσεις στο διαθέσιμο εισόδημα, την απουσία επαρκούς ενημέρωσης σε θέματα ενεργειακής μετάβασης και τη διαθεσιμότητα υποδομών ή και την ανάγκη εκμοντερνισμού/βελτίωσης του ηλεκτρικού δικτύου. Συνεπώς, απαιτείται ο σχεδιασμός και η εισαγωγή στόχων και πολιτικών προσαρμοσμένων στα χαρακτηριστικά κάθε περιφέρειας για την ισόρροπη επίτευξη των συνολικών εθνικών στόχων για την ηλεκτροκίνηση.

Ο περιφερειακός σχεδιασμός θα ωφελήσει και το διαχειριστή του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας στο να κατανείμει με αποτελεσματικό τρόπο τους πόρους για την ενίσχυση και εκμοντερνισμό του δικτύου για την κάλυψη της προσδοκώμενης ζήτησης ενέργειας. Ο ΔΕΔΔΗΕ, με βάση τις μεσοπρόθεσμες έως μακροπρόθεσμες προβλέψεις ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας μπορεί να προσαρμόσει επιβεβαιώσει επενδυτικές αποφάσεις τόσο για την κατασκευή νέων γραμμών διανομής όσο και τη βέλτιστη ενίσχυση και θέση για τους νέους υποσταθμούς ΥΤ/ΜΤ.

Οι προοπτικές της ηλεκτροκίνησης είναι θετικές για την Ελληνική αγορά, ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις. Η σταδιακή ωρίμανση της αγοράς, η ενίσχυση των υποδομών και η οριστική κατάργηση των κινητήρων με υγρά καύσιμα, θα οδηγήσει τους αγοραστές στο ηλεκτρικό όχημα. Έως τότε, προγράμματα όπως το «κινούμαι ηλεκτρικά» και το «φορτίζω παντού» απαιτούν μια προσαρμοσμένη διαχείριση η οποία θα προβλέπει και θα αποτυπώνει την αποτελεσματικότητα των πολιτικών μέσα από συνεχή παρακολούθηση της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης, προσαρμόζοντάς την αναλογικότητα των μέτρων στην αναγκαία προσπάθεια για την επίτευξη των στόχων της ηλεκτροκίνησης στην Ελληνική επικράτεια.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

19:37

Συνάντηση για τη Γάζα αύριο στο Μαϊάμι μεταξύ ΗΠΑ, Κατάρ, Αιγύπτου και Τουρκίας

19:31

Ευρωαγορές: Κέρδη στον απόηχο των κεντρικών τραπεζών

19:22

Γιώργος Κώτσηρας: Δίκαιη, ισορροπημένη και θεσμικά ανθεκτική παρέμβαση για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο

19:12

Alpha Bank: Στο 7,33% θα αυξηθεί το ποσοστό της JPMorgan

19:11

ΟΗΕ: Συνεδρίαση του Συμβουλίου Ασφαλείας την Τρίτη για τη Βενεζουέλα

19:08

Τσιάρας: Γυρίζουμε σελίδα - Δεν θα δημιουργηθεί κανένα κενό, δεν θα κινδυνέψουν οι πληρωμές των αγροτών

19:03

ΟΤΕ: Στις 30/12 η καταβολή του έκτακτου μερίσματος 0,0968 ευρώ από την πώληση της Telekom Romania

18:51

Allwyn: Προχώρησε στην απόκτηση 345.624 μετοχών του ΟΠΑΠ

18:43

Alpha Bank: Επικεφαλής investment banking ο Γ. Λινάτσας - Είσοδος σε Εκτελεστική Επιτροπή

18:42

ΕΟΔΥ: Δωρεάν τεστ για τη σεξουαλική υγεία – Τα σημεία που κλείνονται ραντεβού

18:38

Κεφαλαιαγορά 2.0: Η Ελλάδα περνά από τη μεταρρύθμιση στην πράξη

18:33

Μητσοτάκης για φρεγάτα «Κίμων»: Οι Ένοπλες Δυνάμεις μας περνούν πια σε μια νέα εποχή

18:29

ΕΕ: Τα κράτη μέλη εντάσσουν 41 επιπλέον σκάφη στον σκιώδη στόλο της Ρωσίας

18:25

Αυστραλία: Το Ισλαμικό Κράτος αποκαλεί το μακελειό στην παραλία Μπόνταϊ «πηγή υπερηφάνειας»

18:23

Μερτς: Σκοπεύει να επιτρέψει τη διάθεση ρωσικών assets που είναι παγωμένα στη Γερμανία

18:18

Συγκρούσεις διαδηλωτών αγροτών με την αστυνομία στις Βρυξέλλες ενόψει της Συνόδου Κορυφής

18:04

Τσιόδρας για προστασία καταναλωτών: Αυστηρά μέτρα για αθέμιτες πρακτικές

17:57

Lamda: Κερδοφόρο το 9μηνο - Ρεκόρ στα λειτουργικά EBITDA από τα malls

17:56

Επιπλέον «τρύπα» 1,5 δισ. ευρώ βλέπουν οι φαρμακοβιομηχανίες έως το 2028

17:55

CrediaBank: Αποκλειστικές συζητήσεις για την απόκτηση του 70% της Pantelakis Securities

17:50

ΧΑ: Επιστροφή στις 2.100 μονάδες για τον Γενικό Δείκτη

17:47

Ν/σ για νέο ΕΠΑ, μεταφορά ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ: Οι τοποθετήσεις των κομμάτων

17:38

Optima bank: Έναρξη προγράμματος αγοράς ιδίων μετοχών έως 3 εκατ. ευρώ

17:26

Σύνοδος Κορυφής: Ολοκληρώθηκε η συζήτηση για τη Διεύρυνση της ΕΕ - Ξεκινά εκείνη για το νέο Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο

17:19

ΠΑΣΟΚ: Ο κ. Μπρατάκος προστέθηκε στους υπουργούς της ΝΔ που δεν έχουν καμία εξήγηση για το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ

17:08

Ζελένσκι: Αναγκαία η απόφαση για τη χρήση ρωσικών περιουσιακών υπέρ της Ουκρανίας πριν από το τέλος του έτους

16:54

Αγρότες: Αποφασίστηκε κλιμάκωση των κινητοποιήσεων - «Όχι» στον διάλογο με την κυβέρνηση

16:53

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Έγκριση αποκλειστικού ελέγχου της Εγνατίας Οδού από την ΓΕΚ Τέρνα

16:46

Κέρδη στη Wall Street μετά τα στοιχεία για τον πληθωρισμό - Tech ράλι με «οδηγό» την Micron

16:40

ESET: Προειδοποιεί για νέες απάτες AI την εορταστική περίοδο

gazzetta
gazzetta reader insider insider