Ηλεκτροκίνηση: Αναγκαία η συνεχής παρακολούθηση της απόδοσης των οικονομικών κινήτρων

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ηλεκτροκίνηση: Αναγκαία η συνεχής παρακολούθηση της απόδοσης των οικονομικών κινήτρων
Η διείσδυση των ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται με πιο γρήγορο ρυθμό σε σχέση με τις προβλέψεις του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) του 2019, συνέπεια των διεθνών εξελίξεων και τάσεων που συνδέονται με την ενεργειακή μετάβαση της χώρας σε μια οικονομία χαμηλών ρύπων, της εφαρμογής σχετικών πολιτικών και της αξιοποίησης διαθέσιμων χρηματοδοτικών πόρων.  

Η διείσδυση των ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται με πιο γρήγορο ρυθμό σε σχέση με τις προβλέψεις του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) του 2019, συνέπεια των διεθνών εξελίξεων και τάσεων που συνδέονται με την ενεργειακή μετάβαση της χώρας σε μια οικονομία χαμηλών ρύπων, της εφαρμογής σχετικών πολιτικών και της αξιοποίησης διαθέσιμων χρηματοδοτικών πόρων.

Η αναθεωρημένη έκδοση του σχεδίου ΕΣΕΚ επιβεβαίωσε τον κρίσιμο ρόλο του εξηλεκτρισμού των οδικών επιβατικών μεταφορών αναφορικά με τη μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου στον ορίζοντα του 2030, εστιάζοντας στην ηλεκτροκίνηση με ταυτόχρονη ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης και αλληλεπίδρασης με το δίκτυο. Ειδικότερα, η νέα έκδοση του σχεδίου ΕΣΕΚ παρουσίασε ένα σενάριο βάσης και ένα αισιόδοξο σενάριο τα οποία προβλέπουν στόχους διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης 15% και 19% για το 2025 και 30% και 50% για το 2030, αντίστοιχα. Η επίτευξη αυτών των στόχων αποτελεί σημαντική πρόκληση, καθώς η ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να αναπτυχθεί περεταίρω, ισορροπημένα στην ελληνική επικράτεια, τόσο στα φυσικά πρόσωπα όσο και στις εταιρίες, αναγνωρίζοντας ότι σταδιακά η αγορά θα πρέπει να αποκτήσει το δικό της βηματισμό με σημαντικά περιορισμένες ενισχυτικές πολιτικές.

Το συγκριτικό όφελος των ηλεκτρικών έναντι των συμβατικών οχημάτων εσωτερικής καύσης βασίζεται στο κόστος φόρτισης, το οποίο όμως περιορίζεται, ειδικά για μέσης προς υψηλής ισχύος φορτιστές, κυρίως λόγω των δαπανών εγκατάστασης και λειτουργίας. Αυτό υποδεικνύει την ανάγκη της αγοράς για ανεύρεση λύσεων που θα επιτρέπουν την ενίσχυση τη βιωσιμότητας των κεφαλαίων από διαχειριστές σημείων φόρτισης (CPOs), αναγνωρίζοντας ευκαιρίες κατά μήκος της αλυσίδας αξίας, όπως στην παραγωγή πράσινης ενέργειας, την παροχή επιπλέον υπηρεσιών και τη διασύνδεση μέσω υπηρεσιών ηλεκτρικής κινητικότητας (eMSP). Στην παρούσα φάση ανάπτυξης της αγοράς, εξακολουθούν να είναι αναγκαία τα οικονομικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης, μέχρι να διεισδύσει κρίσιμη μάζα ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά που θα εξασφαλίσει επιχειρηματικά επαρκή λειτουργία και κερδοφορία των υπηρεσιών φόρτισης. Η ταχεία ανάπτυξη στον τομέα των τεχνολογιών υποδομής φόρτισης (π.χ. η ταχεία φόρτιση, η επαγωγική φόρτιση κ.λπ.), η δυναμική τιμολόγηση με έξυπνα συστήματα και η τυποποίησή τους είναι παράγοντες που θα συμβάλουν σημαντικά στην επίτευξη των στόχων.

Ο εθνικός σχεδιασμός θα πρέπει να αναγνωρίσει την περιφερειακή διάσταση για την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, αποτέλεσμα τόσο των κοινωνικό-οικονομικών διαφοροποιήσεων, όσο και των ιδιαίτερων γεωγραφικών χαρακτηριστικών. Πρόσφατη μελέτη της Deloitte ανέδειξε ότι υπάρχουν περιφερειακές ανισομετρίες με κύριες αιτίες τις διαφοροποιήσεις στο διαθέσιμο εισόδημα, την απουσία επαρκούς ενημέρωσης σε θέματα ενεργειακής μετάβασης και τη διαθεσιμότητα υποδομών ή και την ανάγκη εκμοντερνισμού/βελτίωσης του ηλεκτρικού δικτύου. Συνεπώς, απαιτείται ο σχεδιασμός και η εισαγωγή στόχων και πολιτικών προσαρμοσμένων στα χαρακτηριστικά κάθε περιφέρειας για την ισόρροπη επίτευξη των συνολικών εθνικών στόχων για την ηλεκτροκίνηση.

Ο περιφερειακός σχεδιασμός θα ωφελήσει και το διαχειριστή του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας στο να κατανείμει με αποτελεσματικό τρόπο τους πόρους για την ενίσχυση και εκμοντερνισμό του δικτύου για την κάλυψη της προσδοκώμενης ζήτησης ενέργειας. Ο ΔΕΔΔΗΕ, με βάση τις μεσοπρόθεσμες έως μακροπρόθεσμες προβλέψεις ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας μπορεί να προσαρμόσει επιβεβαιώσει επενδυτικές αποφάσεις τόσο για την κατασκευή νέων γραμμών διανομής όσο και τη βέλτιστη ενίσχυση και θέση για τους νέους υποσταθμούς ΥΤ/ΜΤ.

Οι προοπτικές της ηλεκτροκίνησης είναι θετικές για την Ελληνική αγορά, ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις. Η σταδιακή ωρίμανση της αγοράς, η ενίσχυση των υποδομών και η οριστική κατάργηση των κινητήρων με υγρά καύσιμα, θα οδηγήσει τους αγοραστές στο ηλεκτρικό όχημα. Έως τότε, προγράμματα όπως το «κινούμαι ηλεκτρικά» και το «φορτίζω παντού» απαιτούν μια προσαρμοσμένη διαχείριση η οποία θα προβλέπει και θα αποτυπώνει την αποτελεσματικότητα των πολιτικών μέσα από συνεχή παρακολούθηση της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης, προσαρμόζοντάς την αναλογικότητα των μέτρων στην αναγκαία προσπάθεια για την επίτευξη των στόχων της ηλεκτροκίνησης στην Ελληνική επικράτεια.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

22:53

Βραζιλία: Αποφυλακίζεται προσωρινά o Μπολσονάρου για να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση

22:48

ΟΗΕ: Το Ισραήλ καταγγέλλει παραβιάσεις του Ιράν στα Ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας

22:26

ΕΕ: Mια μόνιμη λύση στο ιρανικό πυρηνικό ζήτημα μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω της διπλωματίας

22:18

Πετρέλαιο: Σταθερές τιμές περιμένοντας τις εξελίξεις στην Βενεζουέλα

22:06

Κλήρωση Τζόκερ: Οι τυχεροί αριθμοί για τα 6 εκατ. ευρώ

21:59

Χρυσός, ασήμι και πλατίνα «λάμπουν» σε επίπεδα ρεκόρ

21:48

Bally’s Intralot: Στο 58,723% σκαρφάλωσε το ποσοστό του Soohyung Kim

21:37

Γεωργιάδης: Παρουσίασε το βιβλίο του «Ρώμη: Από τη άνοδο στην πτώση»

21:25

Eurojackpot: Αυτοί είναι οι αριθμοί που κερδίζουν 39 εκατ. ευρώ

21:25

Συντριβή τζετ στην Τουρκία: Νεκρός ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου της Λιβύης

21:17

Συνάντηση Μητσοτάκη με τον Χρήστο Αλεφάντη, ιδρυτή του περιοδικού δρόμου «Σχεδία»

21:10

Νέο νομοσχέδιο του Υπ. Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας «Ενεργή Μάχη» - Τι περιλαμβάνει

21:01

Γαλλία: Η Εθνοσυνέλευση ενέκρινε επείγον νόμο για την παράταση του προϋπολογισμού

20:47

Ryanair: Πρόστιμο 255 εκατ. ευρώ στην Ιταλία για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης

20:35

Γερμανία: Η βιομηχανία μπροστά σε παρατεταμένη κρίση - Απαισιοδοξία και χαμηλές προσδοκίες

20:22

Ουκρανία: Ο στρατός αποσύρθηκε από την πόλη Σιβέρσκ

20:09

Μετ' εμποδίων η έξοδος των εκδρομέων - LIVE χάρτης με τα μπλόκα

19:56

Οι Ρώσοι συζητούν με τους Ούγγρους για την πώληση της σερβικής πετρελαϊκής βιομηχανίας NIS

19:42

Τουρκία: Αύξηση κατά 27% του κατώτατου μισθού από την 1η Ιανουαρίου

19:32

Ευρωαγορές: Σε νέα κορυφή σκαρφάλωσε ο Stoxx 600

19:22

Μαυροβούνιο: Άρση της υποχρέωσης θεώρησης για Τούρκους υπηκόους

19:10

Γερμανός ΥΠΕΞ: Η εκεχειρία στην Ουκρανία δεν θα θέσει τέλος στη ρωσική απειλή

18:54

Η Μ. Συρεγγέλα θα κινηθεί νομικά κατά της Ζ. Κωνσταντοπούλου - «Με συκοφαντεί καθημερινά»

18:46

Μητσοτάκης για τηλεμαραθώνιο Antenna: «Τέτοιες πρωτοβουλίες δείχνουν τον δρόμο της κοινωνικής ευθύνης»

18:34

Ρωσία: Επίσκεψη Σύρων αξιωματούχων με φόντο την κλιμακούμενη ένταση με τις κουρδικές δυνάμεις

18:14

Η ΕΕΕΠ «αγοράζει γνώση» για τη διεθνή αγορά τυχερών παιγνίων

18:12

Τα θέματα που συζητήθηκαν στο τελευταίο Υπουργικό Συμβούλιο της χρονιάς

18:06

Κοντογεώργης για αγροτικές κινητοποιήσεις: Να υπάρξει κοινωνική υπευθυνότητα

17:52

ΧΑ: Stock picking στα υψηλά του 2025

17:46

Τεχνική Ολυμπιακή: Απόκτηση του ελέγχου χαρτοφυλακίου ακινήτων από Τρ. Πειραιώς

gazzetta
gazzetta reader insider insider