«Συναισθηματικές Αγορές» και πτώση του Τουρισμού;

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
«Συναισθηματικές Αγορές» και πτώση του Τουρισμού;
Αφού το ελατήριο πέρυσι και πρόπερσι εκτινάχθηκε, ήρθαμε φέτος σε μια καλοκαιρινή σεζόν όπου αυτό σιγά σιγά ξαναμαζεύεται.

Γράφεται πως τα έσοδα από τον τουρισμό είναι μειωμένα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Οι καταναλωτές συχνά το καλοκαίρι κάνουν συναισθηματικές αγορές. Τι είναι όμως αυτές;

Ο όρος «συναισθηματικές αγορές» αναφέρεται σε αγορές που κάνουν οι καταναλωτές βασιζόμενοι στα συναισθήματά τους παρά στη λογική ή την ανάλυση. Αυτό μπορεί να συμβεί όταν οι άνθρωποι βιώνουν ισχυρά συναισθήματα, όπως χαρά, ευτυχία, νοσταλγία, ή ακόμα και θλίψη.

Στην Ελλάδα, το καλοκαίρι είναι μια εποχή που συνδέεται με θετικά συναισθήματα, όπως η χαρά για τις διακοπές, την παραλία και την ανεμελιά. Επομένως, μπορεί να υπάρχει αύξηση στις συναισθηματικές αγορές, καθώς οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να αγοράζουν προϊόντα που ενισχύουν αυτήν την αίσθηση θετικότητας, όπως καλοκαιρινά ρούχα, αναψυκτικά, παγωτά, σουβενίρ και άλλα προϊόντα που σχετίζονται με τις διακοπές. Μεταξύ αυτών των αγορών είναι φυσικά και οι τουριστικές υπηρεσίες, τα ταξίδια και η κατανάλωση τουριστικών προϊόντων στους εκάστοτε τουριστικούς προορισμούς.

Οι «συναισθηματικές αγορές» δύναται να εξαρτώνται επίσης από πολλούς άλλους παράγοντες, όπως οι οικονομικές συνθήκες, οι προσωπικές συνθήκες και οι συνήθειες των καταναλωτών, και δεν μπορεί να γενικευθεί για όλους τους καταναλωτές.

Στις μετά covid χρονιές σίγουρα εκτοξεύθηκε η κατανάλωση. Οι περισσότεροι από εμάς (όχι μόνο στην Ελλάδα, παγκοσμίως) νιώσαμε «πνιγμένοι», οπότε το «χέρι στην τσέπη» μας έμπαινε πολύ πιο εύκολα, χωρίς λογική και αναστολές. Ποτά, τρόφιμα, ρούχα, gadgets και πολλών ειδών άλλες αγορές έγιναν αβίαστα. Ήταν το ελατήριο της κατανάλωσης που περιμέναμε να εκτιναχθεί, αφού αυτό είχε συμπιεστεί κατά τον εγκλεισμό μας όσο ποτέ άλλοτε, τις χρονιές COVID. Όσοι ασχολούμαστε λίγο παραπάνω με τα οικονομικά, το περιμέναμε να συμβεί και τελικά συνέβη…

Αφού λοιπόν το ελατήριο πέρυσι και πρόπερσι εκτινάχθηκε, ήρθαμε φέτος σε μια καλοκαιρινή σεζόν όπου αυτό σιγά σιγά ξαναμαζεύεται. Ο κόσμος «ξέσκασε» τα προηγούμενα δύο χρόνια, ξόδεψε, ξεφάντωσε και κάπως έτσι ερχόμαστε σε μια καλοκαιρινή σεζόν όπου η λογική επιστρέφει. Τα οικονομικά και λοιπά κοινωνικά προβλήματα παίρνουν ξανά θέση σημαντικότερη θέση στην καθημερινότητα των καταναλωτών και τα συναισθήματα παραμερίζονται, έτσι και οι «συναισθηματικές» αγορές τελικά μειώνονται και αν σε όλο αυτό προσθέσει κανείς και τις αυξήσεις τιμών που οδήγησαν οι πληθωριστικές τάσεις, θα συμπεράνουμε πως η μείωση κατανάλωσης θα είναι όλο και πιο έντονη. Το ίδιο μπορεί να παρατηρήσει κανείς και σε άλλους κλάδους αγορών, όπως για παράδειγμα αυτός των ηλεκτρονικών συσκευών. Αλήθεια, τις χρονιές COVID, πόσοι από εμάς αγοράσαμε tablets, κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονικούς υπολογιστές που ίσως ήταν αχρείαστα;

Στη χώρα μας, το τουριστικό προϊόν αποτελεί σημαντικό ποσοστό του ΑΕΠ. Καταλαβαίνει κανείς πως οποιαδήποτε μείωση ή αύξηση συνδέεται με το τουριστικό προϊόν θα επηρεάσει σημαντικά την οικονομία μας. Μία ενδεχόμενη μείωση της κατανάλωσης του τουριστικού προϊόντος θα επηρεάσει σίγουρα και άλλος κλάδους της οικονομίας όπως για παράδειγμα αυτόν της αγροτικής οικονομίας, αφού η κατανάλωση τροφίμων θα μειωθεί και αυτή.

Ειδικός στο τουριστικό προϊόν ΔΕΝ είμαι, ωστόσο το ελατήριο φαίνεται πως όπως επανέρχεται γενικότερα στην παγκόσμια οικονομία, έτσι επανέρχεται και για το τουριστικό προϊόν της χώρα μας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

14:20

Xiaomi: Έχασε την εκτίμηση για τα έσοδα - Βλέπει πιο ακριβά κινητά λόγω έλλειψης chip μνήμης

14:18

Ρωσία και ΗΠΑ σχεδιάζουν νέα ανταλλαγή κρατουμένων

14:00

Φυγή 213.923 μεταναστών από την Ελλάδα - Αυξήθηκαν κατά 7 εκατ. στην ΕΕ

13:54

Πολωνία: Οι ρωσικές μυστικές υπηρεσίες πιθανόν πίσω από την έκρηξη σε σιδηροδρομική γραμμή

13:53

Γάζα: Ο Γκουτέρες χαιρέτισε την υιοθέτηση από το Συμβούλιο Ασφαλείας του σχεδίου Τραμπ

13:51

Χριστούγεννα σε τρεις υπέροχες καστροπολιτείες της Ελλάδας

13:49

Κεφαλογιάννη: Έτος - ρεκόρ το 2025 για τον τουρισμό με αύξηση σε αφίξεις και εισπράξεις

13:44

Jefferies: Αυξάνει στα €4,25 την τιμή-στόχο για Eurobank

13:36

Αύξηση 6,6% των επιβατών στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης ΥΠΑ για το δεκάμηνο του 2025

13:27

Πασκάλ Ντόναχιου: Παραιτείται από επικεφαλής του Eurogroup για χάρη της Παγκόσμιας Τράπεζας

13:26

ΤτΕ: Ταμειακό πλεόνασμα 3,92 δισ. ευρώ την περίοδο Ιανουαρίου - Οκτωβρίου 2025

13:03

Συνάντηση Μητσοτάκη με τον πρόεδρο της Euroleague Basketball

13:03

Euroxx: Ξεκινά κάλυψη για Motor Oil με τιμή-στόχο 36,3 ευρώ και overweight

13:01

Alpha Bank: Το εμπορικό έλλειμμα ΕΕ - Κίνας θα φτάσει ιστορικά επίπεδα το 2025

12:58

Κρεμλίνο: Η Ρωσία δεν θα μετάσχει στις συνομιλίες που θα διεξαχθούν στην Τουρκία

12:58

Mega deal 25 δισ. δολαρίων στην αγορά χρωμάτων

12:55

ΥΠΕΘΟΟ: Σε δημόσια διαβούλευση νέο σ/ν για σχολάζουσες κληρονομιές

12:43

Αύξηση της περιεκτικότητας αλατιού στο ψωμί καταδεικνύει μελέτη του ΕΦΕΤ

12:43

ΕΚΤ: Διατηρεί τις κεφαλαιακές απαιτήσεις σε γενικές γραμμές σταθερές για το 2026

12:33

Μειώθηκαν οι επισκέπτες αλλά αυξήθηκαν οι εισπράξεις στα μουσεία τον Ιούλιο

12:28

Γάζα: Ισραήλ και Παλαιστινιακή Αρχή χαιρετίζουν την υιοθέτηση του σχεδίου Τραμπ από το ΣΑ του ΟΗΕ

12:28

ΗΠΑ: Στις 232.000 οι αρχικές αιτήσεις για επίδομα ανεργίας

12:25

Πιο κοντά στη διαγραφή της ΕΧΑΕ η Euronext - Εξασφαλίζει ποσοστό άνω του 70%

12:25

Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για έκδοση πλαστικής Κάρτας Αναπηρίας - Πώς εκδίδεται, τι προβλέπει

12:21

Το προφίλ του μέσου χρήστη του dark web: Απολυμένοι, έφηβοι και υψηλά καταρτισμένα άτομα, ηλικίας 24 ετών

12:20

Αύξηση 1,3% για τον τζίρο των επιχειρήσεων στο γ' τρίμηνο - Στα 133,26 δισ. ευρώ

12:16

Μιχαηλίδου για Σπίτι Μου ΙΙ: Έχουμε ακόμα πόρους για να πάρουν σπίτι 9.000 άνθρωποι

12:12

ΟΗΕ: 318 εκατ. άνθρωποι αναμένεται να αντιμετωπίσουν πείνα σε επίπεδο κρίσης το 2026

12:06

“Bloomberg Lab powered by Piraeus” στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς

12:05

EY: Η παγκόσμια αγορά IPOs ανακάμπτει δυναμικά εν μέσω αυξανόμενης εμπιστοσύνης των επενδυτών

gazzetta
gazzetta reader insider insider