Οι αγορές λιτότητας επιστρέφουν όσο τα νοικοκυριά στριμώχνονται...

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι αγορές λιτότητας επιστρέφουν όσο τα νοικοκυριά στριμώχνονται...
Οι αγορές προϊόντων μεγάλης αξίας (όπως π.χ. τα ακριβά ρούχα) άρχισαν να περιορίζονται από τις αρχές του χρόνου, όταν έγινε πιο ξεκάθαρο πως η χρονιά που έρχεται θα είναι δύσκολη οικονομικά. 

Οι Ευρωπαίοι, οι Αμερικανοί και οι Ασιάτες καταναλωτές επιστρέφουν σε «αγοραστικές συμπεριφορές λιτότητας» που ήταν κοινές τις δεκαετίες του 1970 και του 1980, καθώς ο πληθωρισμός συμπιέζει τους προϋπολογισμούς για τρόφιμα και είδη οικιακής χρήσης, έδειξε έρευνα.

Η ομάδα δεδομένων IRI είπε ότι τα νοικοκυριά επιστρέφουν σε μέτρα όπως η παρασκευή συσκευασμένων μεσημεριανών τα οποία θα χρησιμοποιήσουν εκτός σπιτιού τα μέλη του νοικοκυριού (π.χ. γεύμα στην εργασία, τα παιδιά στα σχολεία, κλπ), σε μερικές χώρες αγοράζουν πρόσφατα ληγμένα τρόφιμα σε χαμηλές τιμές, βλέπουμε να περιορίζεται η κατανάλωση αλκοόλ ενώ η έρευνα αγοράς στα σούπερ μάρκετ γίνεται πιο συχνή αφού οι καταναλωτές προσπαθούν να εξασφαλίσουν τις καλύτερες προσφορές.

Οι καταναλωτές προτιμούν τα τρόφιμα ιδιωτικής ετικέτας των σούπερ μάρκετ γιατί αυτά είναι πιο φθηνά συνήθως, σε σχέση με τα αντίστοιχα προϊόντα εταιρειών.

Οι αγορές προϊόντων μεγάλης αξίας (όπως π.χ. τα ακριβά ρούχα) άρχισαν να περιορίζονται από τις αρχές του χρόνου, όταν έγινε πιο ξεκάθαρο πως η χρονιά που έρχεται θα είναι δύσκολη οικονομικά.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας είδαμε μεγάλη κυκλοφορία στα σούπερ μάρκετ με τους τζίρους αυτών γενικά να αυξάνονται. Tα σούπερ μάρκετ για τους περισσότερους καταναλωτές ανά τον κόσμο ήταν ένας είδος αναψυχής, όταν όλα τα μαγαζιά ήταν κλειστά και υπήρχαν περιορισμοί στην κυκλοφορία. Επίσης, πολλοί ήταν αυτοί που αγόραζαν τρόφιμα για το σπίτι και μαγείρευαν ή έκαναν άλλες παρασκευές, περισσότερο από ποτέ. Τότε οι καταναλωτές ξόδευαν αρκετά χρήματα από τον οικογενειακό προϋπολογισμό για επώνυμα προϊόντα. Πλέον τα δεδομένα φαίνεται πως έχουν αλλάξει δραματικά.

Πλέον βλέπουμε τα λεγόμενα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να κάνουν «εισβολή» ακόμη και σε τομείς πιο «ευαίσθητους» θα λέγαμε, όπως οι παιδικές τροφές, όπου οι γονείς είναι παραδοσιακά πιστοί σε γνωστές επώνυμες εταιρείες.

Η ανάπτυξη της ιδιωτικής ετικέτας που βλέπουμε τώρα είναι κυρίως στα βασικά είδη διατροφής. Στα σούπερ μάρκετ που εμπορεύονται τέτοια προϊόντα σε μεγάλες ποσότητες φαίνεται πως αυξάνεται μέρα με τη μέρα η κίνηση. Το «σαφάρι» τιμών για τους καταναλωτές φαίνεται πως έχει ξεκινήσει για τα καλά σύμφωνα με μελέτη της IRI. Tο πρώτο εξάμηνο του 2023 θα δούμε το… «σαφάρι» να εξελίσσεται όλο και πιο έντονα.

Σύμφωνα με δηλώσεις ανθρώπων της IRI, οι πωλήσεις αλκοόλ στα καταστήματα έχουν μειωθεί κατά 6,7 τοις εκατό σε ετήσια βάση κατά τη διάρκεια του 2022 μέχρι στιγμής. Η πτώση οφείλεται καταρχήν στην επανεκκίνηση της αγοράς και της άρσης των lockdowns λόγω του κορονοϊού σε μπαρ και εστιατόρια, ωστόσο και οι συμπιεσμένοι οικογενειακοί προϋπολογισμοί δεν επιτρέπουν την αγορά αλκοόλ για το σπίτι, αφού η κάλυψη των βασικών αναγκών είναι πάντα πρώτη προτεραιότητα… και το αλκοόλ σίγουρα δεν είναι ανάμεσα σε αυτές.

Εν κατακλείδι φαίνεται πλέον ξεκάθαρα πως το φθηνό τρόφιμο θα είναι η κύρια «αναζήτηση» της μεγαλύτερης μερίδας των καταναλωτών, ενώ αγορές με είδη που χαρακτηρίζονται ως πολυτελείας ή δεν ανήκουν στα είδη πρώτης ανάγκης μάλλον θα έχουν πρόβλημα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

17:31

Περισσότεροι από 1.000 υποψήφιοι στην Ημέρα Καριέρας της ELPEN στην Κερατέα

17:29

Έκθεση Φωτογραφίας από τη LAMDA Development στο Πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο

17:28

H Cyclon παρουσίασε τη νέα εταιρική της ταυτότητα

17:21

Τραμπ: Κρατήστε χαμηλά τις τιμές του πετρελαίου - Σας παρακολουθώ

17:12

Πιερρακάκης: Ικανή η κυβέρνηση να διαχειρίζεται κρίσεις - Ελκυστική στα διεθνή κεφάλαια η Ελλάδα

17:02

Η επιχείρησή σας, σε ασφαλή χέρια

16:58

Ρούτε: «Άλμα προς τα εμπρός» για το NATO, η αύξηση των δαπανών για την Άμυνα στο 5%

16:58

Μικρή άνοδος στην Wall Street - Τα ραντάρ στα αντίποινα του Ιράν

16:52

Σε επιφυλακή το υπ. Ναυτιλίας: 200 πλοία ελληνικών συμφερόντων στην περιοχή του Περσικού

16:43

Τα γυάλινα μπουκάλια έχουν έως και 50 φορές περισσότερα μικροπλαστικά σε σχέση με τα πλαστικά

16:40

Πούτιν: Η Ρωσία επιταχύνει την παραγωγή των πυραυλικού συστήματος Oreshnik

16:39

ΥΠΕΝ: Παράταση μέχρι 31 Δεκεμβρίου σε δύο προγράμματα του «Εξοικονομώ»

16:34

Λαγκάρντ: Σε καλή θέση για να διαχειριστεί την αβεβαιότητα η ΕΚΤ

16:28

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αυξάνει το κοινωνικο-οικονομικό της αποτύπωμα στην Ελλάδα

16:25

Βρετανία: Θα θέσει εκτός νόμου το φιλοπαλαιστινιακό δίκτυο διαμαρτυρίας Palestine Action

16:24

Ιράκ: Οι πετρελαϊκοί κολοσσοί Eni, BP και Total Energies απομακρύνουν προσωπικό από τη χώρα

16:15

Metlen: Στα 60 ευρώ ανεβάζει την τιμή-στόχο η Edison

16:06

Κατάρ: Η πρεσβεία των ΗΠΑ καλεί τους Αμερικανούς να βρουν καταφύγιο στη χώρα

16:05

Νέο επαναστατικό τηλεσκόπιο αποκαλύπτει εκατομμύρια γαλαξίες - Δείτε live

16:04

Η PCT γιορτάζει 15 χρόνια καθοριστικής παρουσίας στον Πειραιά

16:03

Ξεκινά ο διεθνής διαγωνισμός για τα Κρατικά Λαχεία - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

16:01

Μπρατάκος: Στόχος η ενίσχυση των διμερών σχέσεων Ελλάδας-Κίνας και η δημιουργία γεφυρών συνεργασίας

16:00

Trump Media: «Ναι» σε buyback έως και 400 εκατ. δολαρίων

15:49

Στην Αθήνα το αφεντικό της UniCredit, A. Orcel

15:46

ΚΕΠΕ: Προβλέπει ανάπτυξη 2,2% το 2025, αλλά όλα μπορεί να αλλάξουν

15:36

Ουγγαρία: To Budapest Pride έλαβε τη στήριξη ορισμένων ξένων πρεσβειών, όχι όμως και των ΗΠΑ

15:22

ΕΤΑΔ: Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός εκμίσθωσης του κτηρίου Ασάνη στην Κέρκυρα

15:20

Νεμπής (ΟΤΕ): Τους ανταγωνιστές τους σεβόμαστε, αλλά δεν τους φοβόμαστε

15:17

Φωτιά στo Καραβοστάσι Λακωνίας: Μεγάλη κινητοποίηση και με εναέρια μέσα

15:16

Αλλαγές στη ΡΑΣ – Αυτά είναι τα νέα πρόσωπα

gazzetta
gazzetta reader insider insider