Διασύνδεση Κρήτη-Αττική: Ποιος είναι ο νέος «σύμμαχος» Κοπελούζου για το 20% – Γιατί αποχώρησε η Macquarie

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Διασύνδεση Κρήτη-Αττική: Ποιος είναι ο νέος «σύμμαχος» Κοπελούζου για το 20% – Γιατί αποχώρησε η Macquarie
«Αγκάθι» για το αυστραλιανό fund ο ρόλος του παθητικού μετόχου που θα έχει το σχήμα το οποίο θα λάβει το 20% της Ariadne Interconnection. To fund Meridiam από τη Γαλλία, το οποίο είναι ο καινούριος εταίρος του Ομίλου Κοπελούζου, είχε συμμετάσχει στη διεκδίκηση της Αττικής Οδού καθώς και του BOAK.

Ένα γαλλικό fund που ήδη έχει επιδείξει ενδιαφέρον για την απόκτηση υποδομών στη χώρα μας, φέρνει η αλλαγή «συμμάχου» του Ομίλου Κοπελούζου στη διεκδίκηση του 20% της Ariadne Interconnection, θυγατρικής του ΑΔΜΗΕ και φορέα υλοποίησης της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτη-Αττική. Ο λόγος για τη Μeridiam, η οποία όπως ανακοινώθηκε χθες, παίρνει τη θέση των Αυστραλών της Macquarie στο κοινοπρακτικό σχήμα με τη ΦΑΕΘΩΝ (συμφερόντων Κοπελούζου) το οποίο είναι ένας από τους τέσσερις «μνηστήρες» για μέτοχος μειοψηφίας στην Ariadne.

Η Meridiam διαχειρίζεται περισσότερο από 125 asset σε όλο τον κόσμο, συνολικής αξίας 20 δισ. δολαρίων. Η διεκδίκηση του 20% της Ariadne δεν αποτελεί τον πρώτο διαγωνισμό στον οποίο συμμετέχει στην Ελλάδα, καθώς μαζί με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και την ΑΒΑΞ είχε υποβάλει προσφορά για την Αττική Οδό.

Επίσης, πάλι με την ΑΒΑΞ και την επίσης γαλλική Egis, έχει υποβάλει προσφορά για τον διαγωνισμό της παραχώρησης του κεντρικού τμήματος του ΒΟΑΚ (τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157,5 χλμ.). Ωστόσο, η συμμετοχή στην «κούρσα» για είσοδο στον φορέα υλοποίησης του Κρήτη-Αττική αποτελεί την πρώτη φορά που το γαλλικό fund δείχνει ενδιαφέρον για μία ενεργειακή υποδομή στη χώρα μας.

Το γαλλικό fund ιδρύθηκε το 2005, επενδύοντας σε έργα υποδομής στην Ευρώπη, τη Νότια Αμερική και την Αφρική (αυτοκινητόδρομους, σιδηροδρομικά δίκτυα, λιμάνια, κέντρα υγείας, πανεπιστήμια). Στις ενεργειακές επενδύσεις του επικεντρώνεται σε έργα ανανεώσιμων πηγών, συμμετέχοντας για παράδειγμα στην ανάπτυξη στην Αφρική της μεγαλύτερης παγκοσμίως μονάδας παραγωγής «πράσινου» υδρογόνου.

Η αποχώρηση της Macquarie

Η ΦΑΕΘΩΝ είχε «κατέβει» με τη Macquarie ήδη από την πρώτη φάση του διαγωνισμού του ΑΔΜΗΕ. Οι τρεις υπόλοιποι «μνηστήρες» είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ιταλική TERNA, και η κινεζική State Grid, με όλους τους διεκδικητές να προκρίνονται στη δεύτερη φάση της διαδικασίας και την υποβολή δεσμευτικών προσφορών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, «αγκάθι» για τη Macquarie ήταν ο ρόλος του παθητικού μετόχου που θα έχει όποιος επενδυτής επικρατήσει στον διαγωνισμό. Επομένως, με δεδομένο ότι σε όλες τις υποδομές στις οποίες συμμετέχει ανά τον κόσμο, το αυστραλιανό fund λαμβάνει μέρος στη λήψη αποφάσεων, επανεκτίμησε στην πορεία τα δεδομένα, αποφασίζοντας τελικά να αποσυρθεί από τη διεκδίκηση εισόδου στην Ariadne.

Υπενθυμίζεται ότι ο ρόλος παθητικού μετόχου για το σχήμα που θα επικρατήσει -το οποίο δεν θα συμμετέχει στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ariadne και επομένως στο management- προβλέπεται στην έγκριση που έδωσε η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ), για την πρόκριση και των 4 «μνηστήρων» στη δεύτερη φάση και την υποβολή δεσμευτικών προσφορών.

Ολοκληρώνεται η διασύνδεση

Η υποβολή των οικονομικών προσφορών έχει παραταθεί μέχρι τις 21 Ιουνίου. Όπως έχει δηλώσει η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ, η κατασκευή της διασύνδεσης Κρήτη-Αττική θα ολοκληρωθεί στο τέλος του τρέχοντος έτους, με σκοπό να τεθεί σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2025. Σύμφωνα με την επικαιροποίηση της εξέλιξης υλοποίησης των έργων του Διαχειριστή, που περιλαμβάνεται στα οικονομικά αποτελέσματα για την περσινή χρήση, μετά την πόντιση του συνόλου των υποβρυχίων ηλεκτρικών και οπτικών καλωδίων της διασύνδεσης , προχωρά με εντατικό ρυθμό και το χερσαίο τμήμα της δια-σύνδεσης, με τις σχετικές εργασίες μελέτης – κατασκευής από τους αναδόχους να βρίσκονται στην τελική ευθεία.

Όσον αφορά στους σταθμούς μετατροπής, η εγκατάσταση των μετασχηματιστών μετατροπέων έχει ολοκληρωθεί στην πλευρά της Αττικής ενώ το μεγαλύτερο μέρος του εξοπλισμού έχει παραχθεί και δοκιμαστεί στα εργοστάσια των αναδόχων. Έχουν επίσης ολοκληρωθεί οι εργασίες θεμελίωσης των κτιρίων και στα δύο άκρα της διασύνδεσης και η ανέγερσή τους βρίσκεται σε εξέλιξη.

Αναφορικά με την πρόοδο του χερσαίου καλωδιακού τμήματος, στην Αττική προχωρά η κατασκευή της υπόγειας όδευσης από το ΚΥΤ Κουμουνδούρου προς το σημείο προσαιγιάλωσης στην Πάχη, όπου έχει ολοκληρωθεί περίπου το 90% της υποδομής και το 70% της τοποθέτησης των καλωδίων. Στην Κρήτη, η πρόοδος των εργασιών οδοποιίας ξεπερνά το 60% ενώ οι εργασίες υποδομής για τα υπόγεια καλωδιακά τμήματα έχουν προχωρήσει σε ποσοστό άνω του 35%.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Φορολογικές διαφορές: «Σβήνουν» φόροι και πρόστιμα για 1 στις 4 προσφυγές

ΕΤΑΔ: «Πωλητήριο» με τιμή εκκίνησης 3,335 εκατ. για το ακίνητο των κεραμιστών στο Μαρούσι

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Ε65: Στην κυκλοφορία 136 χλμ. στην Κεντρική Ελλάδα – Πώς αλλάζουν οι οδικές μεταφορές

gazzetta
gazzetta reader insider insider