Ηλεκτροκίνηση: Έρχεται το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» με αυξημένους πόρους και ενισχυμένο bonus απόσυρσης

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ηλεκτροκίνηση: Έρχεται το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» με αυξημένους πόρους και ενισχυμένο bonus απόσυρσης
Το νέο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», το οποίο θα αντικαταστήσει τον τρέχοντα δεύτερο κύκλο, με αυξημένο προϋπολογισμό και ενισχυμένο το μπόνους απόσυρσης, φέρνει προσεχώς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η δράση για τα ταξί και το «Φορτίζω Παντού». 

Το νέο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», το οποίο θα αντικαταστήσει τον τρέχοντα δεύτερο κύκλο του προγράμματος μετά τη λήξη του στο τέλος Απριλίου, με αυξημένο προϋπολογισμό και ενισχυμένο μπόνους απόσυρσης αναμένεται να φέρει προσεχώς το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Βάσει όσων επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών (ΥΠΟΜΕ), Χρήστος Σταϊκούρας μιλώντας στο συνέδριο «Υποδομές και Δίκτυα» προχτές Τρίτη, το βασικό χαρακτηριστικό του επόμενου προγράμματος για την ηλεκτροκίνηση θα είναι το ενισχυμένο κίνητρο απόσυρσης παλαιών οχημάτων. Θα έχει αυξημένο προϋπολογισμό, ενώ θα πριμοδοτούνται κατά βάση οι επιδοτήσεις που θα αφορούν απόσυρση οχημάτων και θα αφαιρούν παλαιά οχήματα από την κυκλοφορία.

Υπό σχεδιασμό ο νέος κύκλος

Όπως σημείωσε ο κ. Σταϊκούρας, επί της ουσίας το «Κινούμε Ηλεκτρικά 3» σχεδιάζεται, έχουν εξασφαλιστεί περισσότεροι πόροι και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επιθυμούν συντομότερες διαδικασίες αλλά και να υπάρξει μεγαλύτερη σύνδεση των επιδοτήσεων με την ανανέωση του στόλου. «Σήμερα δίνουμε πρόσθετη επιδότηση 1.000 ευρώ σε όποιον προχωρούσε και σε απόσυρση του οχήματός του, αυτό το ποσό θα αυξηθεί», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών (ΥΠΟΜΕ). Στόχος του ΥΠΟΜΕ είναι αφενός η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, αφετέρου η απόσυρση για ένα κομμάτι του στόλου που είναι μεγάλης ηλικίας».

Αναφερόμενος στο υφιστάμενο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι «έχουμε πληρώσει, από το καλοκαίρι του 2023 στο ΥΠΟΜΕ, 5.000 συμπατριώτες μας με 16 εκατ. ευρώ σε έξι μήνες, όταν το πρόγραμμα Κινούμε Ηλεκτρικά 1 είχε δώσει 10 εκατ. (σ.σ.: όταν ήταν στο ΥΠΕΝ). Κάθε μήνα θα πληρώνονται περίπου 4 εκατ. ευρώ, αρκεί ο πολίτης να έχει φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα». Ωστόσο, από το υπουργείο επισημαίνουν ότι οι πόροι δεν είναι απεριόριστοι δικαιολογώντας το κλείσιμο της πλατφόρμας σε ελάχιστο χρόνο, ενώ φαίνεται ότι έχουν ήδη προβληματιστεί με ορισμένες κινήσεις. «Κάθε φορά που ανοίγουμε την πλατφόρμα, διαπιστώνουμε ότι μέσα σε μισή ώρα έχουν κλειδώσει οι πόροι, έχουμε δει περίεργα λογισμικά, αυτό ερευνάται», σημειώθηκε χαρακτηριστικά.

Η επιδότηση στο υφιστάμενο πρόγραμμα φτάνει έως και τα 8.000 ευρώ για ένα ηλεκτρικό όχημα, ενώ, όπως αναφέραμε, στο επόμενο πρόγραμμα, εξετάζεται αυτή να είναι υψηλότερη και η διαδικασία να είναι ευέλικτη και πιο γρήγορη. Το υφιστάμενο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» έχει πλέον συνολικό ύψος 65 εκατ. ευρώ, μετά και την ενίσχυσή του.

Τα Ταξί

Αναφορά έγινε και για τα Ταξί, όπου στις 11 Απριλίου πληρώνονται 23 ακόμα. «Περιμέναμε περίπου 2.000 ταξί να μπουν στο πρόγραμμα που είναι στο Ταμείο Ανάκαμψης κι έχουμε πληρώσει 1, εκτός Αττικής. Επιταχύνουμε ταχύτητες, αλλά αναζητούμε και το πρόβλημα, μάλλον στους σταθμούς», σημείωσε ο κ. Σταϊκούρας. Στο υπουργείο αναζητούν τρόπους ώστε το πρόγραμμα να γίνει πιο ελκυστικό καθώς η μέχρι στιγμής ανταπόκριση είναι απογοητευτική παρά την επιδότηση που φτάνει μέχρι και τα 22.500 ευρώ, κι ενώ στην Αττική υπάρχουν περίπου 14.000 ταξί (με καύσιμο, κατά βάση, πετρέλαιο).

Το πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού»

Σε σχέση με τη φόρτιση, ήτοι το πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού», σήμερα υπάρχουν 5.430 σημεία φόρτισης. Το Ταμείο Ανάκαμψης χρηματοδοτεί με 80 εκατ. ευρώ την ενίσχυση της εγκατάσταση σταθμών φόρτισης. Ως γνωστόν, υπεγράφη η ΚΥΑ για χρηματοδότηση των δήμων ώστε να κάνουν τα δικά τους ΣΦΗΟ και την προηγούμενη εβδομάδα η ΚΥΑ ώστε να δοθεί παράταση και ενίσχυση προκειμένου οι ιδιώτες να έρθουν και να βάλουν περισσότερους σταθμούς, σε εθνικές οδούς.

Χτες, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε ότι υπεγράφη η Κοινή Υπουργική Απόφαση, με την οποία τίθενται στη διάθεση των Δήμων τα πρότυπα τεύχη διαγωνισμών παραχώρησης για την Ανάπτυξη, Διαχείριση και Λειτουργία δημοσίως προσβάσιμων σταθμών φόρτισης. που περιλαμβάνονται σε Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.). «Η συμμετοχή των Δήμων στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα και στην επίτευξη των εθνικών στόχων μείωσης των αέριων εκπομπών είναι καθοριστική» σημειώνεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Η δράση «Φορτίζω Παντού» επιδοτεί με 30 εκ. ευρώ την εγκατάσταση δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης που περιλαμβάνονται στα Σ.Φ.Η.Ο. των δήμων. Δυνατότητα υποβολής νέων αιτήσεων στη δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά-β΄ κύκλος» μέσω της επαναδιάθεσης πόρων, ύψους 1 εκ. ευρώ παρέχεται μετά την εφαρμογή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης με αριθμό 358265/Β' 6700/27-11-2023, με την οποία θεσπίστηκε προθεσμία 45 ημερών για την υποβολή δελτίου παραγγελίας οχήματος με καταβολή προκαταβολής ή συμφωνητικού χρονομίσθωσης με προκαταβολή. Η διάταξη αυτή δίνει τη δυνατότητα να αξιοποιηθούν με βέλτιστο τρόπο τα διαθέσιμα κεφάλαια. Με τη λήξη της τελευταίας προθεσμίας των 45 ημερών διαπιστώθηκε ότι δεν ανταποκρίθηκαν 323 αιτούντες. Οι αιτήσεις τους απορρίφθηκαν, με αποτέλεσμα να αποδεσμευτεί ποσό 1 εκ ευρώ για νέες αιτήσεις.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Υποδομές - Θεσσαλία: Αποκατάσταση ζημιών 1,5 δισ. ευρώ αλά «Ιανός» - Πάσχα με... Ε65

Στον δρόμο των μεγάλων τραπεζών – Η απορία για το ΧΑ – Ο νέος διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ

Εφορία: Νέες παρεμβάσεις για τις ρυθμίσεις οφειλών - Έρχεται σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης σε φορολογούμενους

gazzetta
gazzetta reader insider insider