S&P Global: Ενίσχυση του PMI μεταποίησης Μαρτίου - Αύξηση της παραγωγής, βελτίωση της απασχόλησης

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
S&P Global: Ενίσχυση του PMI μεταποίησης Μαρτίου - Αύξηση της παραγωγής, βελτίωση της απασχόλησης
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, ο εποχικά προσαρμοσμένος Δείκτης Υπευθύνων Προμηθειών για τον τομέα μεταποίησης στην Ελλάδα, έκλεισε στις 56.9 μονάδες τον Μάρτιο, καταγράφοντας τιμή πάνω από τις 55.7 μονάδες του Φεβρουαρίου.

Σε «άριστη κατάσταση» παρέμεινε ο ελληνικός μεταποιητικός τομέας τον Μάρτιο παρά τα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού, καθώς η παραγωγή και οι νέες παραγγελίες αυξήθηκαν με εντονότερους ρυθμούς, όπως αναφέρει η έρευνα PMI® από την S&P Global.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, ο εποχικά προσαρμοσμένος Δείκτης Υπευθύνων Προμηθειών για τον τομέα μεταποίησης στην Ελλάδα (Purchasing Managers’ Index™ – PMI®), έκλεισε στις 56.9 μονάδες τον Μάρτιο, καταγράφοντας τιμή πάνω από τις 55.7 μονάδες του Φεβρουαρίου, γεγονός που υποδεικνύει την ταχύτερη βελτίωση της υγείας του τομέα από τον Φεβρουάριο του 2022. Ο ρυθμός ανάπτυξης επιταχύνθηκε για έκτο συνεχή μήνα και ήταν αισθητά πάνω από την τάση που επικρατεί στην έρευνα.

Στην άνοδο της τιμής του κύριου δείκτη συνέβαλε η εντονότερη αύξηση των νέων παραγγελιών που έλαβαν οι Έλληνες κατασκευαστές. Η
αύξηση των νέων πωλήσεων ήταν η εντονότερη που έχει καταγραφεί από τον Νοέμβριο του 2021, καθώς οι εταιρείες απέδωσαν την
άνοδο στη μεγαλύτερη ζήτηση από πελάτες του εσωτερικού και του εξωτερικού. Στην πραγματικότητα, η αύξηση των νέων παραγγελιών
εξαγωγών επιταχύνθηκε με τον ταχύτερο ρυθμό που έχει καταγραφεί σε διάστημα μεγαλύτερο των δύο ετών.

Ως εκ τούτου, οι παραγωγοί αγαθών αύξησαν τους όγκους παραγωγής, καθώς τα επίπεδα παραγωγής αυξήθηκαν με τον
εντονότερο ρυθμό που έχει καταγραφεί από τον Αύγουστο του 2021. Παράλληλα με τη συνεχιζόμενη και ισχυρή άνοδο των νέων
εργασιών, οι εταιρείες συνέδεσαν την αύξηση της παραγωγής με επενδύσεις σε αποτελεσματικότερες παραγωγικές διαδικασίες.

Όπως αναφέρει η έρευνα η συνολική βελτίωση των λειτουργικών συνθηκών ήταν σε γενικές γραμμές απότομη και υποστηρίχθηκε από την ενισχυμένη ζήτηση των πελατών από το εσωτερικό και το εξωτερικό. Οι διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού εξακολούθησαν να επιβαρύνουν τις προσπάθειες ανασυγκρότησης των αποθεμάτων και ώθησαν προς τα πάνω τις τιμές των εισαγόμενων αγαθών, ωστόσο, οι αγορές εισροών αυξήθηκαν έντονα. Παρά την υποχώρηση της επιχειρηματικής εμπιστοσύνης ως προς τις προοπτικές σχετικά με την παραγωγή, οι εταιρείες αύξησαν τον αριθμό των εργαζομένων με τον ταχύτερο ρυθμό που έχει καταγραφεί από τον Απρίλιο του 2022, λόγω της συνεχιζόμενης αύξησης των νέων πωλήσεων.

Εν τω μεταξύ, οι πιέσεις επί του κόστους ενισχύθηκαν λόγω των διαταραχών στα δρομολόγια εφοδιαστικής μέσω της διώρυγας του
Σουέζ. Οι εταιρείες εξακολούθησαν να μετακυλίουν το υψηλότερο κόστος στους πελάτες, καθώς οι τιμές χρέωσης αυξήθηκαν με
ιστορικά υψηλό ρυθμό.

Αύξηση προσωπικού, μείωση αδιεκπεραίωτων εργασιών

Κατ’ αναλογία με την εντονότερη αύξηση των νέων παραγγελιών, οι Έλληνες κατασκευαστές αύξησαν τον αριθμό προσωπικού με
ταχύτερο ρυθμό. Η αύξηση της απασχόλησης επιταχύνθηκε με τον δριμύτερο ρυθμό που έχει καταγραφεί από τον Απρίλιο του 2022,
καθώς οι εταιρείες ανέφεραν μεγαλύτερο αριθμό εργαζομένων πλήρους και μερικής απασχόλησης.

Η αυξημένη παραγωγική ικανότητα επέτρεψε στις εταιρείες να συνεχίσουν να διεκπεραιώνουν εγκαίρως τον όγκο ανεκτέλεστων
παραγγελιών, καθώς οι αδιεκπεραίωτες εργασίες μειώθηκαν με σταθερό ρυθμό. Παρ’ όλα αυτά, η απότομη αύξηση των νέων
παραγγελιών επιβράδυνε τον ρυθμό μείωσης, καθώς οι εργασίες σε εκκρεμότητα μειώθηκαν με τον ασθενέστερο ρυθμό που έχει
καταγραφεί από τον περασμένο Αύγουστο. Η διαταραχή στην αλυσίδα εφοδιασμού εξακολουθούσε να αποτελεί πρόβλημα για τους Έλληνες κατασκευαστές, καθώς οι χρόνοι παράδοσης των εισροών επιμηκύνθηκαν και πάλι σημαντικά τον Μάρτιο.

Η απόδοση των προμηθευτών μειώθηκε σε ιστορικά απότομο βαθμό, λόγω της παράκαμψης των θαλάσσιων δρομολογίων για την αποφυγή της διώρυγας του Σουέζ. Κατά συνέπεια, οι τιμές των εισαγόμενων υλικών αυξήθηκαν με ταχύτερο ρυθμό. Η συνολική επιβάρυνση κόστους αυξήθηκε με τον δριμύτερο ρυθμό που έχει καταγραφεί από τον Ιανουάριο του 2023, καθώς οι προμηθευτές αύξησαν το κόστος των πρώτων υλών και των μεταφορών. Οι τιμές χρέωσης αυξήθηκαν για έβδομο συνεχή μήνα τον Μάρτιο, καθώς ο ρυθμός αύξησης ήταν ιστορικά υψηλότερος. Παρότι οι εταιρείες εξακολούθησαν να μετακυλίουν το υψηλότερο κόστος στους πελάτες, ο ρυθμός αύξησης των τιμών πώλησης εξασθένησε από τον Φεβρουάριο.

Κατ’ αναλογία με τις αυξημένες απαιτήσεις παραγωγής και λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις καθυστερήσεις στη ναυτιλία, οι Έλληνες κατασκευαστές αύξησαν τις αγορές εισροών με τον δριμύτερο ρυθμό που έχει καταγραφεί από τον Δεκέμβριο του 2021. Οι εταιρείες επεδίωξαν επίσης να αναπληρώσουν τα αποθέματα λόγω των ελλείψεων των υλικών. Τα αποθέματα εισροών και ετοίμων προϊόντων υποχώρησαν περαιτέρω, με τον βραδύτερο ωστόσο ρυθμό που έχει καταγραφεί από τον Ιανουάριο του 2022 και τον Δεκέμβριου του 2023, αντίστοιχα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σε ισχύ από σήμερα ο νέος κατώτατος μισθός - Πόσο «κοστίζει» σε εργοδότες, ΔΥΠΑ, ΕΟΠΥΥ και ΕΦΚΑ

Σε εφαρμογή η ατομική ενημέρωση των δανειοληπτών από τους servicers με ψηφιακές πλατφόρμες

Κατασκευές: Μεγάλες οι προοπτικές ανάπτυξης, σημαντικές οι προκλήσεις – δυσκολίες

gazzetta
gazzetta reader insider insider