Αντίστροφη μέτρηση για τη 10η Εξποτρόφ – Το ενδιαφέρον των ξένων για τα ελληνικά προϊόντα και η ανάγκη διασύνδεσής τους με την αγορά

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Αντίστροφη μέτρηση για τη 10η Εξποτρόφ – Το ενδιαφέρον των ξένων για τα ελληνικά προϊόντα και η ανάγκη διασύνδεσής τους με την αγορά
Αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη της premium έκθεσης τροφίμων και ποτών που διοργανώνεται για δέκατη συνεχή χρονιά. Το στοίχημα της ποιότητας για τα ελληνικά προϊόντα και η μεγάλη δυσκολία στο δίκτυο διανομής. Πώς ένα τυρί από το Νάξο φτάνει μέσω… Αθήνας στη Σύρο. Το μέλλον του κλάδου και το ενδιαφέρον των ξένων χωρών για την εγχώρια γευσιγνωσία.

«Να φτάσουν ένα βήμα πιο κοντά στην αγορά». Αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα της επόμενης μέρας για τα τοπικά προϊόντα που παράγονται από Έλληνες παραγωγούς και... επιθυμούν να ξεχωρίσουν.

Αυτό θα είναι και ένα από τα βασικά μηνύματα της 10ης Εξποτρόφ, της πιο premium έκθεσης τροφίμων και ποτών που ανοίγει τις πύλες τις το ερχόμενο Σάββατο 3 Φεβρουαρίου και θα διαρκέσει έως τη Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου. Η εφετινή διοργάνωση θα είναι επετειακή, καθώς η Εξποτρόφ γιορτάζει τα δέκα της χρόνια.

«Εδώ και δέκα χρόνια προσπαθούμε να αναδείξουμε τα ελληνικά προϊόντα», δήλωσε ο εμπνευστής και διοργανωτής της Εξποτρόφ, Κωστής Μοσχονάς, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου για την επικείμενη διοργάνωση.

«Μέσω... Αθήνας θα φτάσει στη Σύρο ένα τυρί από τη Νάξο»

«Η διασύνδεση των μικρών παραγωγών με τους επαγγελματίες της εστίασης και το σύνολο της αγοράς είναι επιτακτική ανάγκη. Τα ελληνικά προϊόντα πρέπει να φεύγουν από το χωράφι και να φτάνουν στις κουζίνες. Πρέπει να ισχυροποιηθούν τα δίκτυα διανομής», εξήγησε από την πλευρά του ο Χάρης Τζαννής με πολύπλευρες γνώσεις στον χώρο της γαστρονομίας.

«Βασικό πρόβλημα της μικρής παραγωγής σήμερα είναι τα logistics. Ξέρετε πόσο δύσκολο είναι ένα μικρό τυρί από τη Νάξο να φτάσει στην κουζίνα ενός ξενοδοχείου; Ξέρετε πόσο δύσκολο είναι ένα τυρί από τη Νάξο να φτάσει στη Σύρο; Πρώτα πρέπει να φτάσει στην Αθήνα και μετά στο νησί», τόνισε με νόημα ο κ. Τζαννής.

Αυτό που είναι σημαντικό, πρόσθεσε, είναι η πρώτη ύλη. «Η ελληνική παραγωγή μπορεί να παράξει προϊόντα υψηλού επιπέδου σε μικρές ποσότητες. Και αυτό αρχίζει να αλλάζει σιγά σιγά. Οι ποσότητες αυξάνονται», ανέφερε.

«Τα ελληνικά προϊόντα πρέπει να πάνε μπροστά»

Για τον γνωστό sommelier Χρήστο Σιώμο, η Ελλάδα μετασχηματίζεται και όποιος μείνει πίσω, δεν θα μπορεί να ακολουθήσει. «Τα επόμενα χρόνια το βάρος θα πέσει σε τρεις τομείς, τα τρόφιμα, τη μεταφορά ενέργειας και τα logistics. Η Ελλάδα πρέπει να αλλάξει», τόνισε.

«Χρειάζεται ποιότητα. Δεν μπορείς πλέον να έχεις ένα προϊόν που είναι απλοϊκό, ή που δεν είναι συσκευασμένο», έσπευσε να επισημάνει.

Σύμφωνα μάλιστα με τον κ. Σιώμο, στόχος των μικρών παραγωγών δεν είναι η Ελλάδα, αλλά ολόκληρος ο υπόλοιπος κόσμος.

«Δύσκολη χρονιά για το λάδι»

Λαμβάνοντας τον λόγο ο olive oil expert Γιάννης Καρβέλας χαρακτήρισε εξαιρετικά δύσκολη την εφετινή χρονιά για το ελαιόλαδο, με τον κ. Τζαννή να συμπληρώνει πως στην έκθεση είναι λίγες οι συμμετοχές από τον κλάδο του λαδιού γεγονός που «δείχνει το πρόβλημα στην παραγωγή».

«Πάνω από 50 διεθνείς αγοραστές στη 10η Εξποτρόφ»

Όπως αποκάλυψε στη συνέχεια ο κ. Μοσχονάς, η εφετινή διοργάνωση εκτιμάται ότι θα έχει τη δυναμική του 2019, ήτοι του τελευταίου έτους κανονικότητας πριν το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού.

Τιμώμενη περιφέρεια της 10ης Εξποτρόφ θα είναι η Κεντρική Μακεδονία και τα προϊόντα της, ενώ φέτος αναμένεται να δώσουν το παρών περισσότεροι από 50 διεθνείς αγοραστές από χώρες όπως η Σιγκαπούρη, ο Καναδάς, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

«Τα ελληνικά προϊόντα χρήζουν μεγάλης προσοχής. Πλέον υπάρχει ενδιαφέρον και από χώρες που δεν είχαν άμεση σχέση με την ελληνική γευσιγνωσία», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μοσχονάς. «Στόχος μας παραμένει το εξωτερικό», συμπλήρωσε, με τον γνωστό chef, Κώστα Μπουγιούρη, να προσθέτει πως ο απόλυτος στόχος είναι η ανάδειξη ελληνικών προϊόντων από μικρούς παραγωγούς.

Οι διεθνείς αγοραστές έχουν ήδη εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για ποιοτικά ελληνικά προϊόντα, όπως τυροκομικά, ζυμαρικά, αλλαντικά, ελαιόλαδο, ζαχαρώδη, καθώς και εκλεκτά χαρτιά.

Ταυτόχρονα, στην έκθεση θα συμμετέχουν και Έλληνες αγοραστές από τον κλάδο της λιανικής, του χονδρεμπορίου, των ξενοδοχείων, της εστίασης και του catering με στόχο τις αποκλειστικές εμπορικές συνεργασίες με τους συμμετέχοντες εκθέτες. Η εφετινή διοργάνωση δε θα έχει δέκα θεματικές, όσα ακριβώς και τα χρόνια διεξαγωγής της έκθεσης.

Μέσα σε μόλις δέκα χρόνια, η Εξποτρόφ έχει αναδειχθεί στο απαραίτητο σημείο συνάντησης Ελλήνων και ξένων decision makers του κλάδου της γαστρονομίας που ενδιαφέρονται για premium προϊόντα. Μέσα σε αυτά τα δέκα χρόνια, έχουν παρουσιαστεί περισσότερα από 20.000 νέα προϊόντα ενώ από τους χώρους της έκθεσης έχουν περάσει περισσότεροι από 100.000 επισκέπτες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

1st Agrofuture Summit: Αγροτική Οικονομία, η επόμενη μέρα - Ευκαιρίες, προκλήσεις και νέα δεδομένα

gazzetta
gazzetta reader insider insider