Τα μη αλκοολούχα ποτά «διψούν» για ακόμη μεγαλύτερα μερίδια αγοράς – Οι προβλέψεις ως το 2027

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα μη αλκοολούχα ποτά «διψούν» για ακόμη μεγαλύτερα μερίδια αγοράς – Οι προβλέψεις ως το 2027
Πώς διαμορφώνεται η κατάσταση στις δέκα κορυφαίες αγορές αλκοολούχων ποτών και τι αλλάζει. Οι προοπτικές της νέας πραγματικότητας.

Για ακόμη μεγαλύτερα μερίδια αγοράς από την πίτα της παγκόσμιας βιομηχανίας ποτών «διψούν» τα μη αλκοολούχα, μια κατηγορία που αποκτά ολοένα και υψηλότερη απήχηση σε διεθνές επίπεδο τα τελευταία χρόνια.

Οι νέες τάσεις που υιοθετούν άλλωστε οι καταναλωτές διεθνώς, ακολουθώντας τις ανάγκες που επιβάλλει ο σύγχρονος τρόπος ζωής, φέρνουν ραγδαίες αλλαγές στην παγκόσμια ποτοποιία.

Όπως προκύπτει από τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία που επεξεργάστηκε η βρετανική εταιρεία ερευνών IWSR που παρακολουθεί τη βιομηχανία αλκοολούχων ποτών σε περισσότερες από 160 χώρες στον κόσμο, το 2023 η κατανάλωση ποτών με χαμηλή περιεκτικότητα ή καθόλου αλκοόλ στις δέκα βασικότερες αγορές του πλανήτη αυξήθηκε σε όγκο κατά 5%, σε μια αγορά που ξεπερνά πλέον σε αξία τα 13 δισ. δολάρια. Να σημειωθεί εδώ ότι οι δέκα βασικότερες αγορές αντιστοιχούν στο 70% της παγκόσμιας αγοράς ποτών με χαμηλή περιεκτικότητα ή καθόλου αλκοόλ.

Ανάπτυξη 7% για τα μη αλκοολούχα ποτά ως το 2027

Παράλληλα, οι τελευταίες προβλέψεις συγκλίνουν στο ότι η κατηγορία ποτών χωρίς αλκοόλ ή χαμηλής περιεκτικότητας σε αυτό αναμένεται να «τρέξει» με ανάπτυξη της τάξης του 6% σε όγκο τα έτη μεταξύ του 2023 και του 2027. Τη μερίδα του λέοντος κερδίζουν τα μη αλκοολούχα ποτά, τα οποία εκτιμάται ότι θα καταγράψουν ανάπτυξη 7%, ενώ θα ακολουθήσουν τα ποτά χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ με ανάπτυξη της τάξης του 3% ως το 2027. Ειδικά για τις δέκα βασικές αγορές, η IWSR προβλέπει πως τα μη αλκοολούχα ποτά θα καταλαμβάνουν μερίδιο 4% από το σύνολο της αγοράς ως το 2027.

Και μπορεί η ανάπτυξη αυτής της δυναμικής κατηγορίας τα επόμενα χρόνια να εμφανίζεται μικρότερη έναντι των προηγούμενων ετών (σ.σ. τα μη αλκοολούχα κατέγραψαν ανάπτυξη 8% την περίοδο 2019-2023), ωστόσο η αποδοχή του κόσμου εξακολουθεί να είναι σημαντική. Μόνο την τελευταία χρονιά σχεδόν το ένα πέμπτο - ή σε ποσοστό 17% - του συνόλου των καταναλωτών που προτιμούν να πίνουν ποτά χωρίς αλκοόλ ήταν άνθρωποι που μυήθηκαν για πρώτη φορά στα μυστικά της παγκόσμιας βιομηχανίας ποτών. Αντίστοιχα, ένα ποσοστό 16% αφορούσε στους καταναλωτές που προτιμούν ποτά με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ.

«Καθώς τα μη αλκοολούχα ποτά εδραιώνουν σταδιακά τη θέση τους στην παγκόσμια βιομηχανία ποτών, η ανάπτυξη επιβραδύνει μετά το peak που κατέγραψε την περίοδο 2020-2021. Ωστόσο οι επιδόσεις της εν λόγω κατηγορίας θα είναι πολύ ισχυρές τα επόμενα χρόνια, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές θα στρέφονται σε αυτήν», σχολιάζει η Susie Goldspink, επικεφαλής του τμήματος ανάλυσης μη αλκοολούχων ποτών της IWSR.

Να σημειωθεί εδώ ότι το 72% της κατηγορίας των ποτών με χαμηλή περιεκτικότητα ή καθόλου αλκοόλ αντιπροσωπεύουν η μπύρα και ο μηλίτης, ενώ την κατηγορία συνθέτουν επίσης το κρασί, καθώς και αρκετά έτοιμα προς κατανάλωση (RTD – Ready to Drink) κοκτέιλ.

Οι δέκα βασικές αγορές

Οι δέκα βασικότερες αγορές για τα ποτά με χαμηλή περιεκτικότητα ή καθόλου αλκοόλ είναι οι εξής: Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδάς, Γαλλία, Γερμανία, Ιαπωνία, Νότιος Αφρική, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ.

Η μελλοντική δε ανάπτυξη της εν λόγω κατηγορίας αναμένεται να είναι ισχυρότερη στις αγορές εκείνες που εμφανίζουν και τα μεγαλύτερα περιθώρια ανάπτυξης, όπως ο Καναδάς, οι ΗΠΑ, η Αυστραλία και η Βραζιλία, ενώ στις πιο «ώριμες» αγορές όπως είναι η γερμανική και η ισπανική, η ανάπτυξη των ποτών με χαμηλή περιεκτικότητα ή καθόλου αλκοόλ δεν αναμένεται να ξεπεράσει το 2% την περίοδο 2023-2027.

«Σε όρους ευκαιριών ανάπτυξης, είναι ξεκάθαρη η διαφορά μεταξύ των πιο ώριμων και των λιγότερο ώριμων αγορών», συμπεραίνει η Goldspink. Όπως επίσης εξηγεί, οι πιο «άπειροι» στην κατανάλωση ποτών είναι εκείνοι που δίνουν τον τόνο και στη συχνότητα της κατανάλωσης. Τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία επιβεβαιώνουν πως σχεδόν ένας στους δύο καταναλωτές που δοκιμάζουν για πρώτη φορά την εν λόγω κατηγορία είναι συχνοί καταναλωτές, ενώ εμφανίζουν μεγάλες πιθανότητες να αυξήσουν έτι περαιτέρω την κατανάλωση μη αλκοολούχων ποτών ή ποτών με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ στο μέλλον.

Η «ταυτότητα» των καταναλωτών

Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της βρετανικής IWSR, οι Millennials (γεννημένοι μεταξύ των ετών 1981 και 1996) αποτελούν την πλειοψηφία των καταναλωτών που στρέφονται στα ποτά με χαμηλή περιεκτικότητα ή καθόλου αλκοόλ.

Ωστόσο σε κάποιες συγκεκριμένες αγορές, όπως η Ιαπωνία, η Ισπανία, η Γερμανία και η Γαλλία, οι καταναλωτές είναι συνήθως μεγαλύτερης ηλικίας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ελληνονορβηγική συμμαχία για ηλεκτρικά πλοία μικρών αποστάσεων

Άτλας, Αριάδνη, Ηριδανός: Τα τρία μεγάλα ψηφιακά έργα που θα μεταμορφώσουν την αγορά εργασίας και ασφάλισης

Επίδομα θέρμανσης για ρεύμα: Μόνο 3 στους 10 δικαιούχους υπέβαλαν αίτηση - Τέλος προθεσμίας την Παρασκευή

gazzetta
gazzetta reader insider insider