Γερμανία: Σούπερ μάρκετ επιχειρεί να χρεώσει τους καταναλωτές για «το πραγματικό περιβαλλοντικό κόστος» των προϊόντων

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Γερμανία: Σούπερ μάρκετ επιχειρεί να χρεώσει τους καταναλωτές για «το πραγματικό περιβαλλοντικό κόστος» των προϊόντων
Οι πελάτες των 2.150 καταστημάτων Penny θα πληρώνουν το περιβαλλοντικό κόστος εννέα προϊόντων, από γιαούρτι ως λουκάνικα και vegan σνίτσελ.

Οι Γερμανοί καταναλωτές, που απολαμβάνουν μερικές από τις πιο χαμηλές τιμές προϊόντων στην Ευρώπη, καλούνται από την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Penny να πληρώνουν αυτή την εβδομάδα επιπλέον χρήματα για κάποια τρόφιμα προκειμένου να καλύψουν «το πραγματικό τους κόστος», σε μια προσπάθεια να ευαισθητοποιηθούν για το περιβαλλοντικό κόστος της παραγωγής τροφίμων.

Οι Γερμανοί δαπάνησαν το 2022 μόλις το 11,1% του προϋπολογισμού τους για την αγορά τροφίμων, την ώρα που ο μέσος όρος στην ΕΕ είναι 15,9%, ενώ στην Ισπανία φτάνει το 20,6%.

Ωστόσο τα φθηνά τρόφιμα, τα οποία συχνά παράγονται σε βιομηχανική κλίμακα, έχουν υψηλό περιβαλλοντικό κόστος. Η γερμανική γεωργία παρήγαγε πέρυσι 55,5 εκατομμύρια τόνους αερίων του θερμοκηπίου, περίπου το 7,4% των συνολικών εκπομπών της χώρας.

«Πρέπει να μεταφέρουμε το άβολο μήνυμα ότι οι τιμές των τροφίμων μας δεν αντιστοιχούν στα επακόλουθα κόστη για το περιβάλλον και την κοινωνία», σχολίασε ο Στέφαν Γκέργενς, στέλεχος των Penny.

Στη διάρκεια της εκστρατείας που έχει ξεκινήσει και ολοκληρώνεται την Κυριακή οι πελάτες των 2.150 καταστημάτων Penny θα πληρώνουν το περιβαλλοντικό κόστος εννέα προϊόντων, από γιαούρτι ως λουκάνικα και vegan σνίτσελ --για παράδειγμα το κόστος για 300 γραμμάρια τυρί θα είναι 4,84 ευρώ, από 2,49 που είναι κανονικά.

Η εταιρεία έχει διευκρινίσει ότι θα δωρίσει τα επιπλέον κέρδη σε ένα πρόγραμμα που έχει στόχο να καταστήσει πιο βιώσιμη τη γεωργία, αν και αναμένει μεγάλη μείωση στις πωλήσεις της καθώς οι καταναλωτές είναι αντιμέτωποι με υψηλό πληθωρισμό.

Ερευνητές του Τεχνικού Πανεπιστημίου της Νυρεμβέργης και του πανεπιστημίου Γκράιφσβαλντ θα εξετάσουν την αντίδραση των καταναλωτών στις νέες τιμές, επεσήμανε η Penny.

Ο πληθωρισμός στη Γερμανία έχει πτωτικές τάσεις, αλλά οι τιμές των τροφίμων παραμένουν κατά 11% πιο υψηλές σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία που δημοσίευσε η ομοσπονδιακή στατιστική υπηρεσία.

Τελικά όμως το κόστος παραγωγής τροφίμων αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο λόγω των ακραίων καιρικών φαινομένων, εκτός κι αν η Γερμανία και άλλες χώρες μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη γεωργία και άλλους τομείς.

Έρευνα τον Μάρτιο προέβλεψε ότι οι ακραίες καιρικές συνθήκες μπορεί να κοστίσουν στη Γερμανία έως και 900 δισεκ. ευρώ σε συσσωρευμένη οικονομική ζημία ως τα μέσα του αιώνα.

Με βάση τα στοιχεία της Penny, το περιβαλλοντικό κόστος των βιολογικών προϊόντων κυμαίνεται κατά μέσο όρο στα 1,15 ευρώ, ενώ των μη βιολογικών στα 1,57 ευρώ.

Ωστόσο δεν είναι ξεκάθαρο αν οι καταναλωτές είναι έτοιμοι να πληρώσουν περισσότερα για να περιορίσουν τις επιπτώσεις στο περιβάλλον.

«Πιστεύω ότι είναι καλό», δήλωσε ο Χόλγκερ Μέκελ που ψώνιζε σε κατάστημα Penny στη Φρανκφούρτη. «Πρέπει να δω πόσο ακριβά έχουν γίνει τα προϊόντα. Δεν είμαι βέβαιος ότι θα αγοράσω. Εξαρτάται».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Πόσο βιώσιμη είναι η παγκόσμια αεροπορία – Οι αντισταθμίσεις και το greenwashing

Η EDP επενδύει 2,5 δισ. ευρώ σε κατανεμημένη ηλιακή παραγωγή παγκοσμίως

gazzetta
gazzetta reader insider insider