Μηχανικοί: Ο σιδηρόδρομος, οι παθογένειες και τα προβλήματα του κλάδου

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μηχανικοί: Ο σιδηρόδρομος, οι παθογένειες και τα προβλήματα του κλάδου
Το μερίδιο ευθύνης που αναλογεί στους κατασκευαστές σε συνδυασμό με τις διαχρονικές παθογένειες στους φορείς ανάθεσης έργων, όπως η ΕΡΓΟΣΕ, ανέδειξε ο πρόεδρος της ΠΕΔΜΕΔΕ, Μιχαήλ Δακτυλίδης. Τα προβλήματα με τα έργα.

Το ποσοστό ευθύνης που αναλογεί στους κατασκευαστές σε συνδυασμό με τις διαχρονικές παθογένειες στους φορείς ανάθεσης έργων, ανέδειξε ο πρόεδρος της ΠΕΔΜΕΔΕ, Μιχαήλ Δακτυλίδης, εκπροσωπώντας την Πανελλήνια Ένωση Διπλωματούχων Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Πανελλήνια Πρωτοβάθμια Οργάνωση Εργοληπτών, η οποία καλύπτει όλο το φάσμα των επιχειρήσεων και στελεχών που ασχολούνται με την κατασκευή των Δημοσίων Έργων), σχολιάζοντας ζητήματα σχετικά με το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Ο σιδηρόδρομος, η σύμβαση 717, η επίβλεψη

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες σε εκπροσώπους του Τύπου ο πρόεδρος της ΠΕΔΜΕΔΕ, και απαντώντας σε ερωτήματα αναφορικά με το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα και τις συμβάσεις που δεν εκτελέστηκαν στην ώρα τους ώστε να υπάρχουν συστήματα ασφαλείας, σημείωσε πως «ευθύνες έχουν και οι ανάδοχοι. Για να πάει καλά ένα έργο χρειάζεται καλό ανάδοχο και καλό φορέα ανάθεσης. Μόνιμα λέμε πως όταν ένα έργο δεν πάει καλά το σταματάς. Το έργο πρέπει να προχωρά, χρειάζεται να είναι τέτοια η διαδικασία που να επιτρέπει στον φορέα ανάθεσης να βγάζει έκπτωτη την εταιρεία που δεν κάνει τη δουλειά της και να συνεχίζει κατευθείαν, χωρίς καθυστερήσεις, στην εκ νέου ανάθεση του έργου».

Αναφορικά με την περίφημη σύμβαση «717», σύμφωνα με τον κ. Δακτυλίδη, «η Alstom, ανάδοχος της σύμβασης είναι μονοπώλιο στην Ευρώπη στα σιδηροδρομικά συστήματα», ενώ συμπλήρωσε ότι «είναι προφανές ότι κάτι δεν πήγε καλά. Ο κατασκευαστικός κλάδος είναι εκτεθειμένος, αισθάνεται το βάρος της ευθύνης».

Την ίδια στιγμή, πρόσθεσε, «η ΕΡΓΟΣΕ όπως και οι περισσότεροι φορείς που αναθέτουν έργα, είναι υποστελεχωμένοι». Όπως είπε το πρόβλημα θα λυνόταν αν είχε εφαρμοστεί σωστά η ιδιωτική επίβλεψη των έργων. Κατά τον πρόεδρο της ΠΕΔΜΕΔΕ «καταλήξαμε να έχουμε παρωδία ιδιωτικής επίβλεψης. Την ευθύνη την έχουν πάλι οι δημόσιοι φορείς τα στελέχη των οποίων δεν πάνε καν στα εργοτάξια…». Για την κατάσταση στο σιδηρόδρομο ο κ. Δακτυλίδης επέρριψε ευθύνες και στην προηγούμενη κυβέρνηση και τον τότε αρμόδιο υπουργό, λέγοντας χαρακτηριστικά «τα είχαν κάνει χάλια στην προηγούμενη κυβέρνηση, οι τωρινοί δεν το πήραν χαμπάρι και εκεί απεικονίζεται η παθογένεια του συστήματος».

Τα προβλήματα στα έργα

Τον κώδωνα του κινδύνου έκρουσε ο πρόεδρος της ΠΕΔΜΕΔΕ και για την εκτέλεση των έργων γενικότερα. Όπως σημείωσε «δυσκολεύομαι να φανταστώ πως θα βγουν τα έργα. Υπάρχει τεράστια έλλειψη εργατοτεχνιτών και παράλληλα έχει διαρραγεί η κατασκευαστική πυραμίδα. Υπάρχουν οι 5 μεγάλες εταιρείες 7ης τάξεως που παίρνουν όλα τα έργα. Το κομμάτι των εταιρειών 5ης και κυρίως 6ης τάξεως υποφέρει. Στις 6ης τάξεως υπάρχουν υγιείς εταιρείες, περισσότερο ακόμα και από της 7ης. Έχει περιοριστεί ο ζωτικός χώρος των μικρότερων εταιρειών και ταυτόχρονα η κυβέρνηση στην αγωνία της να προχωρήσουν τα έργα, ειδικά όσα εντάσσονται στο Ταμείο Ανάκαμψης, έβαλε όρους με τους οποίους αποκλείεται η συμμετοχή των μικρότερων εταιρειών».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Δικαστήρια Πειραιά: Στην Dimand ο διαγωνισμός των 80,9 εκατ. ευρώ

Ακίνητα: Βεβαίωση ΤΑΠ με 3 δικαιολογητικά για εξπρές μεταβιβάσεις

gazzetta
gazzetta reader insider insider