Στη δίνη των ανατιμήσεων οι Γερμανοί – Η ακτινογραφία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και τα μερίδια αγοράς

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Στη δίνη των ανατιμήσεων οι Γερμανοί – Η ακτινογραφία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και τα μερίδια αγοράς
Διαρκείς οι ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά στην ισχυρότερη οικονομία της Ευρώπης, ενώ ο πληθωρισμός καλπάζει. Πώς αντιδρούν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ της χώρας και ποια τα μερίδια αγοράς τους. Παράγοντες της γερμανικής αγοράς περιγράφουν την ακτινογραφία της οργανωμένης λιανικής τροφίμων στη χώρα.

Δίχως φρένο κινούνται οι αυξήσεις τιμών στα τρόφιμα στη Γερμανία, καθώς η ισχυρότερη οικονομία της Ευρώπης έχει έρθει αντιμέτωπη με μια πληθωριστική «θύελλα» που δεν λέει να κοπάσει.

«Η εικόνα είναι εξαιρετικά ρευστή, οι τιμές αυξάνονται κάθε μήνα» σχολίασε, μιλώντας πρόσφατα στο 8ο Ελληνογερμανικό Φόρουμ Τροφίμων, ο Σταύρος Τσουρουκίδης, εκπρόσωπος τού κλαδικού εντύπου Lebensmittel Zeitung και σύμβουλος επιχειρήσεων στην εταιρεία Blast Consulting.

«Η γερμανική αγορά είναι σε αναβρασμό» σημείωσε, για να προσθέσει πως πράγματι υπάρχουν ελλείψεις στα ράφια των γερμανικών σούπερ μάρκετ. Την ίδια στιγμή, τα κόστη μοιάζουν απλησίαστα, αφού, σύμφωνα με τον κ. Τσουρουκίδη - γνώστη της γερμανικής αγοράς - «πρώτες ύλες, συσκευασίες, χαρτί, χαρτόνια, γυαλί, ετικέτα… όλα κινούνται στα ύψη», πρόσθεσε.

Μάλιστα δεν παρέλειψε να αποκαλύψει πως στη σκιά των ιδιαίτερων συνθηκών που βιώνει ολόκληρος ο πλανήτης, το ηλιέλαιο στη Γερμανία πωλείται πλέον για 4,79 ευρώ από μόλις 0,79 ευρώ.

«Οι discounters κάνουν όλο το παιχνίδι στη Γερμανία»

Σύμφωνα με τον κ. Τσουρουκίδη, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που δραστηριοποιούνται στην κατηγορία του discount είναι εκείνες που «κάνουν όλο το παιχνίδι στην αγορά».

«Φέτος πειράχτηκαν κωδικοί που είχαν την ίδια τιμή για σχεδόν μια δεκαετία, όπως το ανθρακούχο νερό», αποκάλυψε ο ίδιος. Όπως πρόσθεσε, η αλυσίδα Aldi είναι εκείνη που κινεί τα νήματα στην αγορά. «Μόλις αλλάξει τις τιμές της, τότε ακολουθούν όλοι οι παίκτες του κλάδου».

Ειδικότερα και σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Τσουρουκίδης ,στην κατεύθυνση των discounters, τα ηνία στη γερμανική αγορά σέρνει η Aldi με ετήσιο τζίρο ύψους 28,6 δισ. ευρώ, ενώ ακολουθεί η Lidl με 24 δισ. ευρώ. Στη συνέχεια βρίσκεται η Netto με ετήσιο τζίρο ύψους 14,5 δισ. ευρώ. Η μεγαλύτερη ωστόσο αλυσίδα σούπερ μάρκετ στη Γερμανία είναι η Edeka με τζίρους 55,6 δισ. ευρώ, ενώ έπεται η αλυσίδα Rewe με τζίρους κοντά στα 31 δισ. ευρώ.

Καλπάζει ο πληθωρισμός στη Γερμανία

Και όλα αυτά ενώ ο πληθωρισμός στη Γερμανία δείχνει να «τρέχει» με σπασμένα φρένα. Τον Μάιο σκαρφάλωσε στα υψηλότερα επίπεδα 49 ετών, φέρνοντας ξανά στο νου μνήμες του στασιμοπληθωρισμού της δεκαετίας του ’70 και αγγίζοντας το 8,7% σε ετήσια βάση, από 7,8% τον Απρίλιο.

Σύμφωνα με τη στατιστική υπηρεσία της Γερμανίας, οι τιμές στην ενέργεια αυξήθηκαν κατά 38,3% τον Μάιο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους, ενώ άλμα 11,1% κατέγραψαν οι τιμές των τροφίμων.

«Μαχαίρι» στις δαπάνες βάζουν οι Γερμανοί

Την ίδια στιγμή, η ξέφρενη κούρσα στην οποία έχουν επιδοθεί οι τιμές καταναλωτή έχουν αλλάξει τα δεδομένα για τη μέση γερμανική οικονομία. Όπως προκύπτει από δημοσκόπηση που διενήργησε το κρατικό κανάλι ARD, σχεδόν ένας στους δύο Γερμανούς, δεν έχουν πια την πολυτέλεια να διατηρούν το ίδιο βιοτικό επίπεδο.

Περίπου το 47% απάντησαν ότι περικόπτουν πολύ ή πάρα πολύ τις δαπάνες τους, ενώ στα νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος, ο αριθμός αυξάνεται σε πάνω από τρία τέταρτα.

Σημαντική συρρίκνωση κατέγραψαν, ταυτόχρονα, οι λιανικές πωλήσεις στη Γερμανία τον Απρίλιο, επιβεβαιώνοντας τους φόβους πως οι πληθωριστικές πιέσεις ρίχνουν βαριά τη σκιά τους στην κατανάλωση των Γερμανών. Όπως ανακοίνωσε η Destatis, οι λιανικές πωλήσεις συρρικνώθηκαν σε μηνιαίο επίπεδο κατά 5,4% έναντι συρρίκνωσης 1% τον Μάρτιο, ενώ σε ετήσιο επίπεδο, συρρικνώθηκαν κατά 0,4% έναντι συρρίκνωσης 4,4% τον Απρίλιο του 2021.

Ανά κλάδους, οι τιμές των τροφίμων αυξήθηκαν κατά 7,7% σε μηναίο επίπεδο, φτάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο από όταν άρχισαν να καταγράφονται τα σχετικά στοιχεία, ήτοι το 1994.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Διαβατήριο για τις εξαγωγές η πιστοποίηση των τροφίμων – Ο ρόλος της τεχνολογίας

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider