Μέσω συμβούλου θα «διασφαλιστούν» χρηματοδοτήσεις του Ταμείου Ανάκαμψης για έργα οδικής ασφάλειας – Οι πόροι των 450 εκατ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μέσω συμβούλου θα «διασφαλιστούν» χρηματοδοτήσεις του Ταμείου Ανάκαμψης για έργα οδικής ασφάλειας – Οι πόροι των 450 εκατ. ευρώ
Θα ενεργήσει για τη διασφάλιση χρηματοδότησης μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, συμπεριλαμβανομένης της προετοιμασίας των προτάσεων, σε μορφή Τεχνικών Δελτίων Έργου. Το ευρύ project του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την μείωση των οδικών ατυχημάτων και των συνεπειών τους.

Από εξειδικευμένο σύμβουλο θα υποστηριχθεί το υπουργείο Υποδομών και Υποδομών στη διαδικασία «κλειδώματος» των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης που προορίζονται για έργα και δράσεις του υπουργείου, εν προκειμένω, της οδικής ασφάλειας.

Η Διεύθυνση Προμηθειών και Λειτουργικής Μέριμνας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θα προβεί, με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, στην επιλογή εξειδικευμένου συμβούλου, ο οποίος θα ενεργήσει για τη διασφάλιση χρηματοδότησης μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, συμπεριλαμβανομένης της προετοιμασίας των προτάσεων, σε μορφή Τεχνικών Δελτίων Έργου, προς υποβολή τους στην Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού Ταμείου Ανάκαμψης (ΕΥΣΤΑ), που αφορά το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0». Η συνολική διάρκεια υλοποίησης του έργου ορίζεται σε τρεις (3) μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Συγκεκριμένα, ο Σύμβουλος θα υποστηρίξει το Υπουργείο σε δύο βασικές ενέργειες – εργασίες.

Εργασία 1: Αντιστοίχιση των δράσεων οδικής ασφάλειας με τις εγκεκριμένες δράσεις του ΕΣΑΑ - Προτεραιοποίηση δράσεων

Αφορά στην αντιστοίχιση των δράσεων που θα προκύψουν από τη δημόσια διαβούλευση και γενικότερα τις εργασίες κατάρτισης του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική ασφάλεια (η οποία είναι σε εξέλιξη την παρούσα χρονική περίοδο) με τις ενταγμένες δράσεις του ΕΣΑΑ (Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας), προκειμένου να δρομολογηθεί η χρηματοδότησή των δράσεων οδικής ασφάλειας μέσω αυτών. Σε περίπτωση που κάποια από τις δράσεις οδικής ασφάλειας δεν μπορεί να αντιστοιχηθεί με κάποια από τις ενταγμένες δράσεις του ΕΣΑΑ θα διερευνηθεί, σε συνεργασία με την Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού του ΤΑΑ, η δυνατότητα να συμπεριληφθεί στο ΕΣΑΑ στο πλαίσιο κάποιας τροποποίησης αυτού. Στη συνέχεια, οι δράσεις οδικής ασφάλειας θα αξιολογηθούν και θα προτεραιοποιηθούν με βάση αφενός τη σημαντικότητά τους ως προς το βαθμό βελτίωσης της οδικής ασφάλειας της χώρας και αφετέρου την ωριμότητά τους, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι θα είναι εφικτή η υλοποίηση και ολοκλήρωσή τους εντός των στενών χρονικών πλαισίων του ΤΑΑ. Προς τούτο, θα καθοριστούν συγκεκριμένα κριτήρια, η στάθμισή τους και ο τρόπος βαθμολόγησής τους, με τα οποία θα αξιολογηθούν οι δράσεις, ώστε να προκύψει ο πίνακας κατάταξής τους ως προς τη σημαντικότητα και ωριμότητα.

Εργασία 2: Προετοιμασία Τεχνικών Δελτίων Έργου

Στο πλαίσιο της παρούσας Εργασίας, για τις δράσεις υψηλής σημαντικότητας και ωριμότητας που θα προκριθούν για άμεση χρηματοδότηση από το ΤΑΑ, με βάση τα αποτελέσματα της Εργασίας 1, ο Σύμβουλος θα υποστηρίξει το Υπουργείο στη κατάρτιση των Τεχνικών Δελτίων Έργου. Για την κατάρτιση των ΤΔΕ, ο Σύμβουλος θα χρησιμοποιήσει το υπόδειγμα που περιλαμβάνεται στο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου του Ταμείου και θα στηριχθεί στο σχεδιασμό των δράσεων που έχει /θα έχει πραγματοποιηθεί από το Υπουργείο. Επισημαίνεται ότι η τεχνική περιγραφή/τεχνικό αντικείμενο, αλλά και οι τεχνικές προδιαγραφές του έργου πρόκειται να δοθούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου. Επίσης, αντικείμενο της Εργασίας 2 αποτελεί η υποστήριξη του Υπουργείου καθ’ όλη τη διαδικασία μέχρι την τελική ένταξη των έργων στο ΤΑΑ.

Συνολικά, το υπ. Υποδομών φέρεται να έχει στον σχεδιασμό του ένα ευρύ πρόγραμμα έργων οδικής ασφάλειας σε 7.000 σημεία του οδικού δικτύου της χώρας, ύψους περίπου 670-700 εκατ. ευρώ, κι ενώ ήδη σε ένα πρώτο σχετικό σημαντικό project, στο Πάτρα-Πύργος, η ΑΚΤΩΡ έχει αναδειχθεί και επίσημα «νικήτρια» της σύμβασης αναβάθμισης οδικής ασφάλειας του αυτοκινητόδρομου.

Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα «Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας» είχε βρει θέση στο χρηματοδοτικό πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης με ποσό μάλιστα ύψους 450 εκατ. ευρώ. Αφορά στην αποκατάσταση του οδικού δικτύου και επισκευή επικίνδυνων οδοστρωμάτων σε διάφορες περιοχές της χώρας, προκειμένου να βελτιωθεί το επίπεδο λειτουργίας και ασφάλειας των οδικών μεταφορών. Το πρόγραμμα μειώνει τους κινδύνους οδικών ατυχημάτων και τις συνέπειές τους (απώλειες ζωής, τραυματισμοί, αναπηρίες) και έχει θετικές αναπτυξιακές επιπτώσεις, ιδίως στις περιοχές με υψηλή φόρτιση του οδικού δικτύου -λόγω τουρισμού- στη διάρκεια των θερινών μηνών. Το project καλύπτει παρεμβάσεις σε περισσότερα από 7.000 επικίνδυνες τοποθεσίες σε 2.500 χλμ. δικτύου. Όπως σημειώνονταν, η υλοποίηση της επένδυσης θα ολοκληρωθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025. Στο Q2 του 2023 αναμένονται οι συμβάσεις για τουλάχιστον 2.300 σημεία και στο β’ εξάμηνο του 2024 για το σύνολο.

Έργα που φαίνονται «μικρά», όπως ο σωστός φωτισμός, η κατάλληλη σήμανση, οι επισκευές και διαπλατύνσεις κ.α., αλλά μπορεί να είναι τελικά πολύ σημαντικά για τους οδηγούς και για την καθημερινότητα των πολιτών. Άλλωστε, το επαρχιακό ή δευτερεύον οδικό δίκτυο είναι εκείνο που χαρακτηρίζεται ως ιδιαίτερα επικίνδυνο και τα έργα θα γίνουν με στόχο να βελτιωθούν τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά αλλά και να αυξηθεί το επίπεδο ασφάλειας με σκοπό να μειωθούν περαιτέρω τα τροχαία ατυχήματα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Υπ. Υποδομών και Μεταφορών: «Βάζει μπρος» τις μελέτες των επεκτάσεων της Αττικής Οδού – Ποια άλλα έργα είναι στη «λίστα»

gazzetta
gazzetta reader insider insider