Οικονομία | Ελλάδα
29-11-2021 | 07:54

«Ανοίγει ο δρόμος» για τον σημαντικό οδικό άξονα στη Βορειοδυτική Ελλάδα

«Ανοίγει ο δρόμος» για τον σημαντικό οδικό άξονα στη Βορειοδυτική Ελλάδα
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Το έργο ήταν επί χρόνια στα σχέδια του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, συζητιόταν για πάνω από 15 χρόνια, αποτελούσε αίτημα των φορέων των Ιωαννίνων και ευρύτερα της Ηπείρου, σχεδιάζονταν να «μπει» προς χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης δίχως τελικά κάτι τέτοιο να επιτευχθεί και πλέον, φαίνεται ότι έρχεται η ώρα για να πάρει τον δρόμο της υλοποίησης. Ο λόγος για το σημαντικό για την ευρύτερη βορειοδυτική Ελλάδα, ιδίως την Ήπειρο, αλλά και πολύπαθο οδικό άξονα «Ιωάννινα – Κακαβιά», μήκους περίπου 70 χιλιομέτρων, ο οποίος βγαίνει από τη «ναφθαλίνη» και οδεύει για την τελική ευθεία.

Την Παρασκευή, σε επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και του υφυπουργού Υποδομών Γιώργου Καραγιάννη, στην περιοχή της Ηπείρου επί της ουσίας εξαγγέλθηκε η υλοποίηση του οδικού άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά, μήκους περίπου 70 χιλιομέτρων, ο οποίος θα αναβαθμίσει τη σύνδεση της Ηπείρου με την υπόλοιπη Ελλάδα και με τα Δυτικά Βαλκάνια, με την Ιόνια Οδό, μέσω του νέου δρόμου, να φτάνει σχεδόν έως τα σύνορα. Το έργο προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί εντός του 2022.

Το στοίχημα για την υλοποίησή του είναι να καταφέρει να πάρει την απαιτούμενη χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να καταφέρουν οι αρμόδιοι να «χτίσουν» έναν σχεδιασμό ώστε ο οδικός άξονας να καταφέρει να ενταχθεί ως ένα από τα έργα του ΕΣΠΑ 2021-2027. Τούτο, καθώς παλιότερες εκτιμήσεις ανέβαζαν το συνολικό πιθανό κόστος για το έργο (με ανισόπεδους κόμβους κ.α.) σε επίπεδα πέριξ των 350 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι παλιότερα είχαν ακουστεί και άλλα σενάρια-προτάσεις για διάφορα χρηματοδοτικά μοντέλα, από ΣΔΙΤ έως παραχώρηση (πιθανότατα με κάποια σύνδεση με την Ιόνια). Με την υλοποίηση του θα μειωθεί σημαντικά η διαδρομή Ιωάννινα-Κακαβιά όπως και η απόσταση από το Αντίρριο ή την Αθήνα. 

«Είχα δώσει εξαρχής σαφή κατεύθυνση στον υπουργό και στον υφυπουργό να βρουν μία πρακτική και εφαρμόσιμη λύση. Βρέθηκε η λύση σε συνεννόηση με την Περιφέρεια, με τη σωστή διαστασιολόγηση του δρόμου, έτσι ώστε να μπορεί να είναι επιλέξιμος για ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Θα είναι ένας σύγχρονος, γρήγορος, ασφαλής, κλειστός δρόμος, ο οποίος θα ενώσει επιτέλους τα Γιάννενα με την Κακαβιά, με τα Δυτικά Βαλκάνια. Ένας δρόμος ο οποίος, όπως καταλαβαίνετε, έχει πολύ μεγάλη εθνική και γεωπολιτική σημασία. Είναι ένας δρόμος ο οποίος θα έρθει και θα αποτελέσει με τον τρόπο του τη φυσική συνέχεια αφενός της Ιονίας Οδού και αφετέρου του Ε65, ενός ακόμα πολύ σημαντικού αυτοκινητόδρομου, ο οποίος ουσιαστικά θα επιτρέψει στους κατοίκους, στους επαγγελματίες της νότιας Ελλάδος, της Αθήνας να επικοινωνούν με τη Δυτική Μακεδονία και με την Ήπειρο από δύο διαφορετικές οδούς », τόνισε ο πρωθυπουργός.

«Τώρα ήρθε η ώρα να γίνει πραγματικότητα ένα έργο που ξεκίνησε να σχεδιάζεται εδώ και πολλά χρόνια αλλά έμεινε στα συρτάρια για περισσότερο από μία δεκαετία. Έχουμε ήδη ξεκινήσει δουλειά, ώστε ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά που θα αναβαθμίσει τη σύνδεση της Ηπείρου με την υπόλοιπη Ελλάδα και τα Δυτικά Βαλκάνια, να δημοπρατηθεί εντός του 2022. Ένα έργο με μεγάλη Εθνική και γεωπολιτική σημασία. Χαρακτηρίζεται ως εθνικό έργο και θα υλοποιηθεί. Πρόκειται για κλειστό αυτοκινητόδρομο, κλειστό άξονα ταχείας κυκλοφορίας. Η Περιφέρεια έχει ολοκληρώσει ένα μεγάλο κομμάτι των μελετών, εμείς θα κάνουμε το υπόλοιπο και το έργο αυτό θα δημοπρατηθεί εντός του 2022», σημείωσε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής σε δηλώσεις του ή σχετικές αναρτήσεις του.

«Στα Ιωάννινα, σε σύσκεψη στην Περιφέρεια Ηπείρου, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Κ. Καραμανλή και τον Περιφερειάρχη κ. Καχριμάνη ανακοίνωσαν ένα οδικό έργο καθοριστικής σημασίας, ένα έργο ουσίας που θα αλλάξει τη συνολική εικόνα της Ηπείρου, και θα αναβαθμίσει τις υποδομές της,  τον πολύπαθο οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά. Με πολλαπλά οφέλη για την Ήπειρο, γιατί θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, τις οποίες τόσο χρειάζεται η Ήπειρος, θα δώσει ορμή στην οικονομική δραστηριότητα και τέλος θα αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή», σημείωσε, μεταξύ άλλων, από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Καραγιάννης.

Ο δρόμος έχει δύο βασικά κομμάτια: Γιάννενα-Καλπάκι 45 χιλιόμετρα και Καλπάκι-Κακαβιά 24 χιλιόμετρα. Το πρώτο τμήμα έχει μελετητική ωριμότητα, το δεύτερο δεν έχει αλλά θα ωριμάσουν γρήγορα οι μελέτες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.