ΤτΕ: Στις 22 Νοεμβρίου το σχέδιο μείωσης των «κόκκινων» δανείων

Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΤτΕ: Στις 22 Νοεμβρίου το σχέδιο μείωσης των «κόκκινων» δανείων
Σύμφωνα με το σχέδιο της ΤτΕ, οι ελληνικές τράπεζες θα μπορούν να μεταφέρουν περίπου το 50% των αναβαλλόμενων φορολογικών απαιτήσεων σε ένα όχημα ειδικού σκοπού, το οποίο με τη σειρά του θα πουλήσει ομόλογα και θα αξιοποιήσει τα έσοδα.

Στις 22 Νοεμβρίου αναμένεται να παρουσιάσει η Τράπεζα της Ελλάδος το σχέδιο μείωσης των «κόκκινων» δανείων που έχει στα «σκαριά» για τις ελληνικές τράπεζες. Αυτό δηλώνουν στο insider.gr πηγές της ΤτΕ, επιβεβαιώνοντας το δημοσίευμα του Bloomberg για την ύπαρξη σχεδίου της κεντρικής τράπεζας για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια των ελληνικών τραπεζών.

Σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr, το συγκεκριμένο σχέδιο είχε παρουσιαστεί στην ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών στις αρχές Οκτωβρίου, ενώ προβλημάτισε και τις τραπεζικές διοικήσεις.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το Bloomberg, σχέδιο, με στόχο να βοηθήσει τις τράπεζες να μειώσουν κατά 50% το ποσοστό των «κόκκινων» δανείων που διαθέτουν στα χαρτοφυλάκιά τους, έχει «στα σκαριά» η Τράπεζα της Ελλάδας.

Σύμφωνα με την πρόταση που επεξεργάζεται η ΤτΕ, οι ελληνικές τράπεζες θα μπορούν να μεταφέρουν περίπου το 50% των αναβαλλόμενων φορολογικών απαιτήσεων σε ένα όχημα ειδικού σκοπού (special purpose vehicle - SPV), το οποίο με τη σειρά του θα πουλήσει ομόλογα και θα αξιοποιήσει τα έσοδα, προκειμένου να αγοράσει περίπου τα 42 δισ. ευρώ (47 δισ. δολάρια) «κόκκινα» δάνεια των ελληνικών τραπεζών.

Το σχέδιο φαίνεται, κατά τις ίδιες πληροφορίες, πως βρίσκεται στο στάδιο της επεξεργασίας και τίποτα ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί.

Οι αναβαλλόμενες φορολογικές απαιτήσεις αντιστοιχούν, αυτή τη στιγμή, στο μεγαλύτερο μέρος των κεφαλαίων των ελληνικών τραπεζών. Ωστόσο, δεν είναι βέβαιο εάν οι επενδυτές θα έχουν διάθεση να επενδύσουν στα ομόλογα που θα έχουν ως εγγύηση τις αναβαλλόμενες φορολογικές απαιτήσεις.

Συνεχίζοντας το Bloomberg αναφέρει πως το σχέδιο της Τράπεζας της Ελλάδος διαφέρει από την πρόταση που έχει διατυπώσει το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, η οποία προβλέπει τη δημιουργία ενός οχήματος που θα χρηματοδοτείται μερικώς από κρατικά κεφάλαια. Η Τράπεζα της Ελλάδος εκφράζει ανησυχίες πως η πρόταση του ΤΧΣ μπορεί να έχει ορισμένα μειονεκτήματα, ιδίως αφού τα κεφάλαια που θα διατεθούν, θα επαρκούν για τη μείωση των δανείων κατά 15 δισ. ευρώ περίπου, ήτοι κατά πολύ λιγότερο από αυτό που απαιτείται.

Η πρόταση της Τράπεζας της Ελλάδος έχει ήδη κατατεθεί στις ευρωπαϊκές εποπτικές αρχικές (SSM της ΕΚΤ) και στο ελληνικό υπουργείο Οικονομικών, ενώ τυχόν χρήση των δημόσιων εγγυήσεων θα υπόκειται στην έγκριση των αρχών ανταγωνισμού της Κομισιόν.

Κατά τις πληροφορίες, οι ευρωπαϊκές εποπτικές αρχές θα μπορούσαν να εγκρίνουν ταυτόχρονα τόσο το σχέδιο της Τράπεζας της Ελλάδος, όσο και το σχέδιο του ΤΧΣ, προκειμένου οι ελληνικές τράπεζες να έχουν περισσότερα εργαλεία στη διάθεσή τους, προκειμένου να εξυγιάνουν τους ισολογισμούς τους.

Ενώ η μεταφορά των αναβαλλόμενων φορολογικών πιστώσεων στο όχημα ειδικού σκοπού αναμένεται να στερήσει από τις τράπεζες μέρος του κεφαλαίου τους για ένα σύντομο χρονικό διάστημα, τα ποσοστά - σε επίπεδο κεφαλαιακής επάρκειας - αναμένεται θα επανέλθουν στα πρότερα επίπεδα, αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία πώλησης των «κόκκινων» δανείων.

Το όχημα ειδικού σκοπού θα αγοράζει τα «κόκκινα» δάνεια από τις τράπεζες σε τιμές της αγοράς.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider