«Αερομαχίες» για το πακέτο διάσωσης της Lufthansa - Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο θα προσφύγει η Ryanair

Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Αερομαχίες» για το πακέτο διάσωσης της Lufthansa - Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο θα προσφύγει η Ryanair
«Το γερμανικό πακέτο διάσωσης θα προκαλέσει τεράστια στρέβλωση στον ανταγωνισμό και στους ισότιμους όρους που αφορούν τις πτήσεις από και προς Γερμανία», τονίζει η Ryanair

Προσφυγή κατά του πακέτου διάσωσης της Lufthansa σκοπεύει να καταθέσει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair, όπως ανέφερε σε σημερινή ανακοίνωσή της.

«Η Ryanair θα προσφύγει εναντίον του νέου παραδείγματος παράνομης κρατικής βοήθειας προς την Lufthansa, η οποία θα προκαλέσει τεράστια στρέβλωση στον ανταγωνισμό και στους ισότιμους όρους που αφορούν τις πτήσεις από και προς Γερμανία για τα επόμενα πέντε χρόνια», δήλωσε ο επικεφαλής της εταιρίας Μάικλ Ο’ Λίρι, αναφερόμενος στο ύψους 9 δισεκατομμυρίων ευρώ πρόγραμμα βοήθειας που συμφώνησαν χθες η κυβέρνηση του Βερολίνου με την Lufthansa. Να υπενθυμίσουμε ότι με το προαναφερθέν πακέτο διάσωσης η γερμανική κυβέρνηση θα πάρει μερίδιο 20% στην εταιρεία, το οποίο και προτίθεται να πουλήσει μέχρι το τέλος του 2023. Στο πλαίσιο του πακέτου διάσωσης, η γερμανική κυβέρνηση θα χορηγήσει επίσης 5,7 δισ. ευρώ στην εταιρεία με αφανή συμμετοχή, χωρίς δηλαδή να έχει δικαίωμα ψήφου. Μέρος όμως των προαναφερθέντων κεφαλαίων μπορεί να μετατραπεί σε επιπρόσθετο μερίδιο 5%, το οποίο δίνει στην κυβέρνηση την δυνατότητα να ασκήσει βέτο σε τυχόν εχθρικές προσφορές εξαγοράς της αεροπορικής.

Πέρα από την πρόθεσή της προσφυγής στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια, ο Μάικλ Ο’ Λίρι αναφέρθηκε και στην κρατική υποστήριξη που λαμβάνει ήδη η γερμανική αεροπορική εταιρία για την κάλυψη της μισθοδοσίας της, τονίζοντας ότι έτσι ενισχύεται η ούτως ή άλλως σχεδόν μονοπωλιακή κυριαρχία της Lufthansa στα ταξίδια από και προς Γερμανία. Η αντίδραση του εκρηκτικού διευθύνοντος συμβούλου της Ryanair δεν είναι πρωτοφανής, έχει δηλώσει εδώ και καιρό τις προθέσεις του, τονίζοντας ότι προτίθεται να πράξει το ίδιο και για την κρατική στήριξη που θα λάβει η Air France καθώς και για άλλες χώρες που θα «χαρίσουν επιλεκτικά δισεκατομμύρια ευρώ στις μη αποδοτικές αεροπορικές εταιρείες τους».

Να σημειωθεί ότι η συμφωνία του κράτους με την εταιρεία δεν έχει οριστικοποιηθεί αφού εκκρεμεί η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία εξετάζει ακριβώς ζητήματα ελεύθερου ανταγωνισμού. «Αγκάθι» στις διαπραγματεύσεις Βερολίνου και Βρυξελλών φέρεται να αποτελεί το ζήτημα των δικαιωμάτων προσγείωσης και απογείωσης (σλοτ) από τα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, κάποια από τα οποία οι Βρυξέλλες ζητούν να δοθούν σε ανταγωνιστές της Lufthansa ως «αποζημίωση».Η καγκελάριος Άγγελα Μέρκελ πάντως έχει δηλώσει ότι θα στηρίξει την εταιρεία στις διεκδικήσεις της έναντι της Επιτροπής.

Το γεγονός ότι οι κυβερνήσεις θέλουν να προστατεύσουν τις αεροπορικές εταιρείες δεν προκαλεί έκπληξη αφού αυτές παρέχουν ζωτικές διεθνείς συνδέσεις τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις εμπορικές συναλλαγές. Η λύση των κρατικών εγγυήσεων, ως ύστατη βοήθεια για να περιοριστούν, μερικώς, οι ζοφερές επιπτώσεις της πανδημίας, υιοθετείται γιατί το αισιόδοξο σενάριο προβλέπει πως η παγκόσμια εναέρια κυκλοφορία δεν θα επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα για τα επόμενα δύο με τρία χρόνια. Αυτή η αργή επανεκκίνηση απειλεί εκατομμύρια εργαζόμενους του κλάδου και θέτει εν αμφιβόλω την επιβίωση αρκετών αεροπορικών εταιρειών, αν δεν αναληφθεί δράση άμεσα.

Οι ενστάσεις όμως που διατυπώνονται βασίζονται στο επιχείρημα ότι οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις «ραίνουν» με πακέτα διάσωσης μια «χούφτα», κατά βάση οικονομικά αναποτελεσματικών αερομεταφορέων, στερώντας τα από τις «επιτυχημένες», από πλευράς οικονομικής διαχείρισης, αεροπορικές εταιρείες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider