Νέες αιχμές για τα διεθυντικά στελέχη της EasyJet αφήνει ο sir Στέλιος Χατζηιωάννου, ιδρυτής και βασικός μέτοχος της εταιρείας, με αφορμή την αποχώρηση του οικονομικού διευθυντή, Andrew Findlay τον Μάιο του 2021 που ανακοίνωσε η EasyJet. 

Να σημειωθεί ότι η απόφαση να αποχωρήσει ο Andrew Findlay από την εταιρεία ήρθε κατόπιν ψηφοφορίας που πραγματοποίησαν οι μέτοχοι της εταιρείας για την απομάκρυνσή του, όπως επίσης και για την απομάκρυνση του προέδρου John Barton, του διευθύνοντος συμβούλου Johan Lundgren και του ανεξάρτητου μη εκτελεστικού διευθυντή Andreaw Bierwirth. σε συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα μετά από αίτημα της πλειοψηφίας των μετόχων.

Ειδικότερα, σε συνέχεια της σημερινής ανακοίνωσης της easyJet για την αποχώρηση του CFO της εταιρείας, ο Sir Στέλιος Χατζηιωάννου, αναφέρει πως «Ένας αχρείος έφυγε, απομένουν δύο που θα φύγουν σύντομα! Δεν προξενεί καμία απορία το ότι οι ανεξάρτητοι μέτοχοι κάνουν πάρτι σήμερα (με τις μετοχές να έχουν άνοδο 17%)!». Μάλιστα ο ιδρυτής της Easyjet αναφέρει στην ανακοίνωσή του ότι η συμφωνία με την Airbus, την οποία έχει καταγγείλει πολλές φορές στο παρελθόν «πλησιάζει στην ακύρωσή της», γεγονός που όπως τονίζει «θα σώσει την αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους» η οποία έχει πληγεί σφόδρα από την πανδημία του κορνοϊού.

Να υπενθυμίσουμε ότι ο κ. Χατζηιωάννου υποστηρίζει εμμέσως ότι η συμφωνία με την Airbus «δεν εξυπηρετούσε τα συμφέροντα της easyJet το 2013, αλλά ούτε και στην παρούσα περίοδο, καθώς η εταιρεία θα μπορούσε να εξοπλιστεί με μεταχειρισμένα αεροσκάφη», το κόστος των οποίων βρίσκεται σε «ελεύθερη πτώση». «Ο πρόεδρος της easyJet, Τζον Μπάρτον, δεν έχει εξηγήσει ούτε πώς η αγορά νέων αεροσκαφών εξυπηρετεί τα συμφέροντα της εταιρείας ούτε εάν η ακύρωση της παραγγελίας είναι περισσότερο κοστοβόρα από την ολοκλήρωσή της σε αυτές τις συνθήκες» ανέφερε σε προηγούμενη ανακοίνωσή του τονίζοντας ότι αν προχωρήσει η συμφωνία το μέλλον της EasyJet τίθεται εν αμφιβόλω.

Μάλιστα αναφερθείς και παλαιότερα στα μέλη του ΔΣ της EasyJet ανέφερε ότι «εξέθεσαν την EasyJet σε κίνδυνο μέσω της συμφωνίας με την Airbus για προσωπικό τους όφελος και συνεχίζουν να απειλούν  την βιωσιμότητά της εν μέσω της κρίσης του κορονοϊού υπενθυμίζοντας το γεγονός ότι η «Αirbus κατηγορήθηκε στην αρχή του έτους για δωροδοκία και διαφθορά, πληρώνοντας πρόστιμα ύψους 3 δισ. ευρώ» καθώς και ότι «η παραγγελία των αεροσκαφών συμφωνήθηκε το 2013 ήταν η περίοδος κορύφωσης του σκανδάλου». Για το λόγο αυτό μάλιστα , ο Ελληνοκύπριος επιχειρηματίας έχει υποσχεθεί αμοιβή έως και 5 εκατ. στερλίνες (5,7 εκατ. ευρώ) σε οποιονδήποτε μπορεί να δώσει πληροφορίες οι οποίες θα χρησιμεύσουν για την ακύρωση της παραγγελίας από την Airbus».

Σχετικά με αυτό στην σημερινή του ανακοίνωση σημειώνει: «γνωρίζω πλέον ότι ο παραιτηθείς CFO της easyJet, κ. Andrew Findlay, πέταξε με ιδιωτικό jet της εταιρείας LunaJets για να συναντήσει τον γνωστό από τα Panama Papers δικηγόρο κ. Marc Bonnant. Η πτήση, που πραγματοποιήθηκε με έξοδα της Airbus, ξεκίνησε από το αεροδρόμιο Biggin Hill στο Ν. Λονδίνο και κατέληξε στο αεροδρόμιο Buochs κοντά στη Λουκέρνη στις 16 Νοεμβρίου 2016 (και όχι στις 17). Θα αναζητήσω σύντομα μάρτυρες για τις ανάγκες της έρευνας, ωστόσο πιστεύω ότι στο κρυφό δείπνο ήταν επίσης παρών και ο ελληνικής καταγωγής κ. Κίμων Σωτηρόπουλος, στέλεχος της Airbus. Υπάρχουν μήπως μάρτυρες της συνάντησης μεταξύ των κ.κ. Findlay, Bonnant και Σωτηρόπουλου;».