Τον κατάλογο των ευρωπαϊκών αεροδρομίων με τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις, για την περίοδο από 1ης Ιουνίου έως και 31 Ιουλίου, δημοσιοποίησε η εταιρεία AirHelp.

Σύμφωνα με την εταιρεία, στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια με σημαντικές καθυστερήσεις συμπεριλαμβάνονται της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Αθήνας αφού, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, τέσσερις με πέντε στις δέκα πτήσεις που αναχωρούν από τα αεροδρόμια αυτά έχουν καθυστέρηση.

Τα 20 αεροδρόμια της Ευρώπης με τις περισσότερες καθυστερήσεις πτήσεων είναι τα εξής:

Ελλάδα, Μύκονος (JMK)         

Πορτογαλία, Πόντα Ντελγάδα (PDL)

Πορτογαλία,  Λάχες (TER)

Ελλάδα, Σαντορίνη(JTR)          

Ιταλία, Μαλπένσα (MXP)

Ηνωμένο Βασίλειο, Γκάτγουικ (LGW)

Ελλάδα, Αθήνα (ATH)

Ιταλία, Βενετία (VCE)

Σλοβενία, Λουμπλιάνα (LJU)        

Πορτογαλία, Λισαβόνα (LIS)

Γερμανία, Φρανκφούρτη (FRA)    

Κροατία, Σπλιτ (SPU)

Κροατία, Ζάγκρεμπ (ZAG)    

Κροατία, Πούλα (PUY)

Κροατία, Ντουμπρόβνικ (DBV)

Ελβετία, Γενεύη (GVA)

Αυστρία, Βιέννη (VIE)

Ηνωμένο Βασίλειο Μπρίστολ (BRS)

Γερμανία, Βερολίνο Τέγκελ (TXL)  

Γερμανία, Κολωνία - Βόννη (CGN)  

Ο Παναγιώτης Διβάνης, ειδικός της AirHelp για θέματα δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών, σχολίασε σχετικά ότι «το γεγονός ότι καθυστερούν οι πτήσεις σε αεροδρόμια της χώρας που αποτελούν δημοφιλείς καλοκαιρινούς προορισμούς για χιλιάδες επιβάτες από κάθε γωνιά της Ευρώπης θα πρέπει να μας προβληματίζει. Ειδικά όσοι αποφασίζουν να πετάξουν τελευταία στιγμή, θα πρέπει να έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο χρόνο, αν αναχωρούν από αυτά τα αεροδρόμια».

Τα δικαιώματα των επιβατών

Καθυστέρηση, ακύρωση και άρνηση επιβίβασης πιθανώς να σημαίνει για τους επιβάτες μέχρι και 600 ευρώ αποζημίωση το άτομο.

Αυτό ισχύει για πτήσεις που αναχωρούν από αεροδρόμιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και για πτήσεις που προσγειώνονται σε αεροδρόμιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης με αερομεταφορέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οι επιβάτες έχουν το δικαίωμα να λάβουν αποζημίωση, εάν φτάσουν στον προορισμό τους με τρεις ώρες καθυστέρηση από την ώρα της προγραμματισμένης άφιξης, υπό την προϋπόθεση η αεροπορική εταιρεία ευθύνεται για την καθυστέρηση.

Το ποσό της αποζημίωσης εξαρτάται από την απόσταση του ταξιδιού. Οι επιβάτες που αντιμετώπισαν κάποιο από τα παραπάνω προβλήματα μπορούν να διεκδικήσουν την αποζημίωση μέχρι και τρία χρόνια μετά την πτήση.