Όσοι επιβάτες ανησυχούν για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τα ιδιαιτέρως αυξημένα αεροπορικά ταξίδια, να ξέρουν ότι ίσως σύντομα έχουν μια καθαρότερη εναλλακτική λύση δια χειρός EasyJet

Η low cost βρετανική αεροπορική εταιρεία έχει εδώ και καιρό δεσμευθεί να αναπτύξει ένα στόλο ηλεκτροκίνητων αεροκσαφών ικανό να καλύπτει πτήσεις μικρών αποστάσεων έως το 2030 και μάλιστα επιβεβαιώσε πρόσφατα τα σχέδιά της. Με αυτό τον τρόπο θα μειώσει αποτελεσματικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αλλά και την ηχορύπανση που προκαλούν οι αμέτρητες πτήσεις. 

Ο αερομεταφορέας συνεργάζεται ήδη με την Wright Electric, μια εταιρεία με έδρα τις ΗΠΑ που κατασκευάζει αεροσκάφη με μπαταρία για πτήσεις μικρότερες των δύο ωρών. 

Ιδρυθείσα το 2016, η Wright Electric διαθέτει ήδη ένα διθέσιο ηλεκτρικό αεροπλάνο το οποίο προγραμματίζεται να ξεκινήσει πτήσεις μέσα στο επόμενο έτος. Επιπλέον έχει καταθέσει αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στους ηλεκτρικούς κινητήρες αεροσκαφών.

Εάν η προσπάθειες της στεφθούν με επιτυχία τέτοιου τύπου αεροσκάφη θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε δημοφιλείς διαδρομές όπως η πτήση Λονδίνο Άμστερνταμ σύμφωνα με την EasyJEt. Άλλωστε «η τεχνολογία κινείται με ταχύτατους ρυθμούς» όπως ομολογεί ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας Τζόνταν Λούντγκρεν. «Από το διθέσιο αεροσκάφος το οποίο ήδη εκτελεί πτήσεις θα περάσουσε στο εννιαθέσιο μέσα στο επόμενο έτος γεγονός που αποδεικνύει πως το «ηλεκτροκίνητο “πέταγμα” γίνεται πλέον πραγματικότητα. Στο μέλλον οι πτήσεις δεν θα εξαρτώνται αποκλειστικά από τα καύσιμα». Το εύρος της απόστασης που μπορούν να καλύψουν τα ηλεκτροκίνητα αεροσκάφη κυμαίνεται περίπου στα 500 χιλιόμετρα., δηλαδή σαν την πτήση Άμστερνταμ - Λονδίνο.

Μείωση θορύβου και κόστους θα φέρει η ηλεκτροκίνηση
Η Wright Electric προβλέπει ότι τα ηλεκτρικά αεροσκάφη θα είναι έως και 50% πιο ήσυχα αλλά και 10% φθηνότερα εν συγκρίσει με τα παραδοσιακά αεροπλάνα, από άποψη κόστους αγοράς και λειτουργίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα εν λόγω βήματα κρίνονται σημαντικά για το μέλλον των πτήσεων δεδομένου ότι η αύξηση στην τιμή των καυσίμων και η πτώση των τιμών λόγω έντονου ανταγωνισμού έχει συρρικώνει αρκετά τα κέρδη των αεροπορικών ενώ έχει οδηγήσει και πολλές προς την χρεοκοπία. Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι πολλές αεροπορικές εταιρείες θα καλωσόρισαν έναν τρόπο μείωσης των εκπομπών ρύπων, του θορύβου και φυσικά του κόστους των πτήσεων.

 H Wright Electric μάλιστα δεν είναι η μόνη εταιρεία που ασχολείται με την εναλλακτική πτητική μεταφορά, υπάρχουν κι άλλες πολλές. Η Zunum, η οποία υποστηρίζεται από την Boeing, θα χρησιμοποιήσει την μηχανή της γαλλικής Safran για να τροφοδοτήσει έναν ηλεκτρικό. Αντίστοιχες προσπάθειες κάνει και η Siemens η οποία αναπτύσσει ηλεκτρικούς κινητήρες σε συνεργασία με την Airbus