Έπεσαν οι υπογραφές για την αναβάθμιση της Μαρίνας Βουλιαγμένης

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Έπεσαν οι υπογραφές για την αναβάθμιση της Μαρίνας Βουλιαγμένης
Υπογράφτηκε η ΚΥΑ από τα συναρμόδια υπουργεία και ξεκινά η ανάπλαση ο προϋπολογισμός της οποίας φτάνει τα 27 εκατ. ευρώ.

Με Κοινή Υπουργική Απόφαση την οποίαν υπογράφουν οι Υπουργοί Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης και Πολιτισμού και Αθλητισμού κα Λίνα Μενδώνη, αποφασίζεται η χωροθέτηση και εγκρίνονται οι περιβαλλοντικοί όροι για τη μεγάλης κλίμακας παρέμβαση στη Μαρίνα Βουλιαγμένης.

Το έργο αφορά στην αναβάθμιση και στον εκσυγχρονισμό των λιμενικών και χερσαίων υποδομών, καθώς και στη συνολική λειτουργία της Μαρίνας Βουλιαγμένης. Στόχος είναι να δημιουργηθεί μια σύγχρονη Μαρίνα, δυναμικότητας 59 θέσεων ελλιμενισμού για σκάφη αναψυχής μεγάλου μεγέθους (super και mega yachts).

Η ολική αναδιαμόρφωση της Μαρίνας Βουλιαγμένης, μίας από τις πλέον προνομιούχες στην Αττική, εντάσσεται στο ευρύτερο στρατηγικό πλαίσιο ανάπτυξης της Αθηναϊκής Ριβιέρας. Η νέα Μαρίνα θα αναβαθμίσει ποιοτικά το τουριστικό προφίλ της περιοχής και θα ενισχύσει την τοπική οικονομία, προσελκύοντας τουρίστες υψηλού εισοδήματος.

Η Μαρίνα βρίσκεται στη νοτιοανατολική ακτή της χερσονήσου του Λαιμού Βουλιαγμένης. Περιλαμβάνει θαλάσσια ζώνη, επιφάνειας περίπου 110 στρεμμάτων και χερσαία ζώνη, συνολικής έκτασης περίπου 52 στρεμμάτων.

Στη θαλάσσια ζώνη προβλέπονται οι εξής παρεμβάσεις:

  • Ανακατασκευή και επέκταση του προσήνεμου μόλου.
  • Ανακατασκευή/αναδιάταξη των δυτικών παραλιακών κρηπιδωματικών και των κρηπιδωμάτων του υπήνεμου μόλου.
  • Επέκταση του υπήνεμου μόλου.
  • Τοποθέτηση μόνιμων αγκυροβολίων.
  • Βυθοκορήσεις για την εξασφάλιση του αναγκαίου ωφέλιμου βάθους.
  • Διαμόρφωση πεδίου προσγείωσης/απογείωσης ελικοπτέρου στο ακρομόλιο του προσήνεμου μόλου.
  • Τα έργα που προγραμματίζονται για τη χερσαία ζώνη περιλαμβάνουν παρεμβάσεις σε τρεις επιμέρους τομείς, αναλόγως προς τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά καθενός εξ’ αυτών, ως εξής:
  • - Τομέας 1 (περιοχή προστασίας και αποκατάστασης φυσικού τοπίου).
  • - Τομέας 2 (περιοχή αστικού πρασίνου).

Στον Τομέα 3 θα φιλοξενούνται οι εγκαταστάσεις λειτουργικής εξυπηρέτησης της Μαρίνας. Για το συγκεκριμένο σημείο έχει σχεδιαστεί η ανάπτυξη όλων των αναγκαίων κτιριακών υποδομών, μέγιστης δόμησης 4.700 τ.μ. Πιο αναλυτικά, στον Τομέα 3 της νέας Μαρίνας Βουλιαγμένης προγραμματίζονται τα εξής έργα:

  • Διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου των κτιρίων και της υπόλοιπης χερσαίας ζώνης.
  • Αναδιάταξη του εσωτερικού οδικού δικτύου και του συστήματος στάθμευσης της μαρίνας, συμπεριλαμβανομένου υπόγειου χώρου στάθμευσης, συνολικής επιφάνειας 8.000 τ.μ. περίπου.
  • Κατασκευή σταθμού καυσίμων και παραλαβής λυμάτων και ελαιωδών καταλοίπων.
  • Κατασκευή υπόγειας σύνδεσης, αποκλειστικά για πεζούς και για ελαφρά οχήματα, με το παρακείμενο ξενοδοχειακό συγκρότημα του Αστέρα Βουλιαγμένης.

Τονίζεται ότι η συνολική δόμηση στη Μαρίνα Βουλιαγμένης δεν υπερβαίνει τα 4.800 τ.μ. και ότι προβλέπεται επίσης η πλήρης ανακατασκευή των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και δικτύων για την εξυπηρέτηση των σκαφών τα οποία θα ελλιμενίζονται στη Μαρίνα, καθώς και των κτιρίων και λοιπών υποδομών της χερσαίας ζώνης.

Να υπενθυμίσουμε ότι το έργο εκσυγχρονισμού της μαρίνας υπήρξε όρος για τη μακροχρόνια μίσθωσή της, την οποία ανέλαβε ο Αστέρας Βουλιαγμένης για 40 χρόνια στις 31 Οκτωβρίου 2012 μετά από διεθνή διαγωνισμό της ΕΤΑΔ έναντι του τιμήματος των 43 εκατ. ευρώ. Ο προϋπολογισμός για την ανάπλαση της μαρίνας ανέρχεται σε επιπλέον 27 εκατ. ευρώ.

Οι εργασίες είχαν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν τον Νοέμβριο του 2020, χωρίς ωστόσο να έχει γίνει γνωστό αν η πανδημία του κορονοϊού θα μεταθέσει μερικώς τον αρχικό προγραμματισμό. Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό πάντως, οι εργασίες θα απαιτήσουν περίπου ενάμιση χρόνο για να ολοκληρωθούν, δηλαδή μέχρι το καλοκαίρι του 2020 - οπότε και η μαρίνα αναμένεται να λειτουργήσει με μειωμένη μεν δυναμικότητα αλλά και για μεγαλύτερα και ακόμη πιο πολυτελή σκάφη. Σύμφωνα μάλιστα με τους επενδυτές, η λειτουργία της μαρίνας υπό τη νέα της μορφή θα δημιουργήσει 330- 350 μόνιμες θέσεις εργασίας, καθώς και 550 θέσεις εργασίας στη φάση της κατασκευής.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider