H Amazon πουλούσε προϊόντα με «καπέλο» εν μέσω πανδημίας

Viber Whatsapp Μοιράσου το
H Amazon πουλούσε προϊόντα με «καπέλο» εν μέσω πανδημίας
Μέχρι και 10 φορές παραπάνω από την κανονική τους τιμή πουλούσε η Amazon προϊόντα πρώτης ανάγκης, όπως μάσκες και αντισηπτικά εν μέσω της πανδημίας.

Αυτό καταγγέλλει ο φορέας προστασίας καταναλωτών Public Citizen, καθώς σε έκθεσή του κάνει λόγο για τεράστιες διαφορές ανάμεσα στις τιμές πώλησης πριν την πανδημία και αυτές που καλούνταν να πληρώσουν οι καταναλωτές το διάστημα Μαϊου-Αυγούστου.

Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του The Verge, από την έκθεση του Public Citizen προκύπτει πως –σε αντίθεση με τα όσα διατείνεται η Amazon περί πολιτικής μη αισχροκέρδειας- υπήρχαν πάμπολες τέτοιες περιπτώσεις στις οποίες μάλιστα πωλητής ήταν η ίδια η Amazon και όχι κάποια τρίτη εταιρεία.

Σύμφωνα πάντα με την Public Citizen, χαρακτηριστικά παραδείγματα προϊόντων που πουλούσε σε «τσιμπημένες» τιμές η Amazon περιλαμβάνουν αντισηπτικό χεριών με άνοδο 48% αλλά και «καπέλο» 1.000$ για πακέτα από μάσκες μιας χρήσης. Όσο για το χαρτί υγείας, η καταναλωτική οργάνωση αποκαλύπτει περιπτώσεις όπως συσκευασία οκτώ τεμαχιών πωλούνταν τον Ιούνιο έναντι 36,39 δολαρίων ενώ άλλοι λιανέμποροι χρέωναν 6,89 δολάρια για το ίδιο προϊόν. Αντίστοιχα η τιμή ένα μπουκάλι αντιβακτηριδιακού σαπουνιού εκτινάχθηκε στα 7 δολάρια τον Ιούνιο έναντι χαμηλού 1,49 δολαρίων. Πρόκειται για αύξηση της τάξης του 470%!

Αντίστοιχη –αν όχι χειρότερη- είναι η εικόνα και για τις εταιρείες που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα της Amazon για να πουλήσουν προϊόντα. Εδώ, η έκθεση αποκαλύπτει φαινόμενα αισχροκέρδειας που φτάνουν το 274% για αντιβακτηριακό σαπούνι και μέχρι 941% για αλεύρι.

Μάλιστα η Public Citizen ζητά να αλλάξουν οι Ομοσπονδιακοί νόμοι στις ΗΠΑ ώστε να είναι πλέον ξεκάθαρο από ποιο σημείο και πάνω στοιχειοθετείται αισχροκέρδεια αλλά και να αλλάξει η ίδια η Amazon τον τρόπο που εμφανίζονται οι τιμές των προϊόντων προκειμένου να υπάρξει διαφάνεια. Έτσι, ζητά από την Amazon να δημιουργήσει ένα σύνδεσμο στον οποίο θα παρουσιάζεται το ιστορικό της τιμής το προηγούμενο διάστημα.

Τι απαντά η Amazon

Από την πλευρά της, η Amazon αναφέρει πως η έκθεση αφορά μόνο ένα μικρό αριθμό περιπτώσεων στις οποίες υπήρξαν λάθη στις τιμές. Αντίστοιχα, διατείνεται ότι έχει αφαιρέσει περισσότερα από 1 εκατομμύριο προϊόντα για απόπειρα αισχροκέρδειας και έχει αποκλείσει περισσότερους από 10.000 λογαριασμούς πωλητών. Σύμφωνα πάντα με την Amazon, δεν υπάρχει κανένας χώρος για αισχροκέρδεια στην πλατφόρμα της, συμπεριλαμβανομένων και των προϊόντων που πουλάει η ίδια. «Τα συστήματά μας είναι φτιαγμένα για να προσφέρουν στους πελάτες μας τις καλύτερες τιμές online και αν διαπιστώσουμε κάποιο λάθος, εργαζόμαστε γρήγορα ώστε να το διορθώσουμε» τονίζουν οι εκπρόσωποι της εταιρείας.

Διαβάστε επίσης

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider